برگزیده های پرشین تولز

الگوی شما در زندگی

Wallet

Registered User
تاریخ عضویت
3 می 2012
نوشته‌ها
144
لایک‌ها
53
زاغ و روباه


14733119_337579383267597_6800420812965806080_n.jpg
 

f@iry

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
414
لایک‌ها
3,137
الگو ندارم
 

alight

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2018
نوشته‌ها
111
لایک‌ها
37
سن
29
به کسی اعتماد ندارم که الگوشون بکنم همه خوبی و بدی هایی دارند
 

roya7

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
650
لایک‌ها
3,498
من چون حرفه اى هستم بى الگو كار مى كنم:)
 
  • Like
Reactions: hsn

alimnf

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2019
نوشته‌ها
143
لایک‌ها
98
محل سکونت
اهواز
چه ویژگی این فرد باعث شده الگوت بشه ؟
فکر کن یه ایده مثل پی پل چطور میتونه یه ادم جهان سومی رو پولدار کنه. برای این الگوی منه چون یه نمونه(کم یاب)از یه ادم موفق جهان سومه جایی که اکثر جووناش ناامیدن. برای اینکه بهت نشون میده هیچ وقت برای موفق شدن دیر نیست
 

وكيل الرعايا

همکار کسب درآمد از اینترنت
همکار انجمن
تاریخ عضویت
25 فوریه 2013
نوشته‌ها
3,904
لایک‌ها
7,443
محل سکونت
DEX
فکر کن یه ایده مثل پی پل چطور میتونه یه ادم جهان سومی رو پولدار کنه. برای این الگوی منه چون یه نمونه(کم یاب)از یه ادم موفق جهان سومه جایی که اکثر جووناش ناامیدن. برای اینکه بهت نشون میده هیچ وقت برای موفق شدن دیر نیست
1)درمورد افریقا جنوبی صحبت میکنیم نه افریقا مرکزی !

افریقا جنوبی کشور نیمه صنعتی هست ! بورس این کشور در بین ده کشور فعال است !

همچین کشور بدبختی هم نبوده !

2) این اقا در امریکا و بهترین دانشگاه ها به موفقیت رسیده !

پروسه مهاجرت باعث موفقیتش شده


درهرصورت کنجکاو شدم ببینم چه فکتوری لحاظ کردی که این شده الگوت !
 

alimnf

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2019
نوشته‌ها
143
لایک‌ها
98
محل سکونت
اهواز
1)درمورد افریقا جنوبی صحبت میکنیم نه افریقا مرکزی !

افریقا جنوبی کشور نیمه صنعتی هست ! بورس این کشور در بین ده کشور فعال است !

همچین کشور بدبختی هم نبوده !

2) این اقا در امریکا و بهترین دانشگاه ها به موفقیت رسیده !

پروسه مهاجرت باعث موفقیتش شده


درهرصورت کنجکاو شدم ببینم چه فکتوری لحاظ کردی که این شده الگوت !
منم قصدم مهاجرته چون اینجا اصلا نمیشه زندگی درستی کرد تا 4 سال دیگه حداکثر.
افریقای جنوبی شاخص توسعه انسانیش از ایران هم پایین تره دوست عزیز یعنی کشور فقیر تر و ضعیف تریه چک کن آفریقای جنوبی 113 ایران 60 فک کنم.
 

setare102030

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2020
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
سن
35
یکی از کارهای که می تونین برای پیدا کردن الگوهای اشتباهتون که از بچگی در شما ساخته شدن پیدا کنید، روان درمانی هست. سایتی که بهتون پیشنهاد می کنم سایت مرکز مشاوره گروه همراه هست. هم مشاوره حضوری دارن هم آنلاین با ویدئو کال و هم پرسش و پاسخ متنی تو سایت.
 

niceboo.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 اکتبر 2018
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
33
الگوی من آرنولد شوارتزنگر

قهرمان بزرگترین رویداد بدنسازی در جهان، بازیگر موفق و محبوب سینمای جهان، فرماندار یک ایالت بزرگ در کشور آمریکا. سه حوزه ی کاملا نامرتبط هنر، ورزش و سیاست که موفقیت در هر کدام آرزوی بسیاری است اما فردی به نام آرنولد شوارتزنگر به تنهایی توانست موفق به کسب هفت دوره قهرمانی در بزرگترین رویداد بدنسازی جهان یعنی مسترالمپیا شود. آرنولد در سن بیست و چهار سالگی موفق به کسب اولین قهرمانی خود در رقابت های مسترالمپیا شد و در همان دوران جوانی علاقه ی شدیدی به رشته ی بازیگری پیدا کرد و با توجه به مشکلات بسیاری اعم از لهجه ی عجیب و غریب، هیکل بزرگ و غول آسا و… توانست در سینما نیز خوش بدرخشد و افتخارات بسیاری را نیز در عرصه ی سینما کسب کند. با بالا رفتن سن، آرنولد شوارتزنگر تصمیم به ورود به صحنه سیاست گرفت و سالهاست که وی به عنوان فرماندار کالیفرنیا نیز فعالیت می کند.

بررسی زندگی آرنولد شوارتزنگر نه تنها برای افرادی که آرزوی موفقیت های بزرگ در یک حوضه ی خاص را دارند، الهام بخش، انگیزه بخش و مفید است، بلکه برای افرادی که به چند حوضه ی مختلف علاقه دارند و تصمیم به موفقیت در آن ها آرزویشان است، نیز مفید است. اما هدف ما از بررسی زندگی آرنولد تنها انگیزه گرفتن نیست. بررسی زندگی آرنولد از دیدگاه قانون جذب، حاوی نکات خاصی است که در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم.



داشتن چشم انداز و هدف

نردبان موفقیت آرنولد شوارتزنگر – چشم انداز

در تمام مصاحبه ها آرنولد شوارتزنگر اولین و مهم ترین عامل موفقیت را داشتن چشم انداز و هدف می داند. در مصاحبه ای از او پرسیدند، به یک فرد تازه کار که تازه قصد ورود به رشته بدنسازی را دارد، چه پیشنهادی می کنی؟ آرنولد گفت: قبل از ورود به باشگاه پیشنهاد می کنم ساعاتی را به خود اختصاص دهد و برای خود مشخص کند پس از ورود به باشگاه و فعالیت در رشته ی بدنسازی، قصد دارد به چه جایگاهی دست یابد. هدف و مقصدش چیست. سپس برای آن چشم انداز خود برنامه ریزی کند. سپس به باشگاه وارد شود. در تمام طول دوران زندگی خود مدام چشم انداز خود را در پیش چشم ببیند.

آرنولد می گوید: من قصد داشتم مرد اول بدنسازی در جهان باشم. بارها و بارها در تصوراتم دیده بودم که مدال طلا و کاپ قهرمانی را بالای سر میبرم. عکس قهرمانان بزرگ این رشته را از روزنامه بریده بودم و کنار تخت خوابم چسبانده بودم. شب ها با رویای قهرمانی به خواب میرفتم و روزها پس از بیدار شدن اولین چیزی که در ذهنم تداعی میشد هدفم و قهرمانی در رشته ی بدنسازی بود. داشتن چشم انداز به شما جهت می دهد، انگیزه و انرژی لازم برای حرکت را می دهد. اگر هدفی نداشته باشید، زود خسته می شوید و انگیزه خود را از دست خواهید داد. اگر هدف بزرگی مثل قهرمانی ندارید، هدف کوچکتری انتخاب کنید. حتی اگر هدف شما داشتن بدنی زیبا و جلب توجه دیگران است، خوب است. آن را دنبال کنید. داشتن هدفی هر چند کوچک بهتر از نداشتن هدف است.



نداشتن پلن B

نردبان موفقیت آرنولد شوارتزنگر – پلن B

برای موفقیت خود برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی بسیار مهم است اما هیچ وقت و هرگز پلن B نداشته باشید. پلن A همیشه جسورانه تر و نیاز به تمرکز و تلاش بیشتری دارد و دستیابی به آن بسیار ارزشمندتر است. اما پلن B به معنی این است که اگر در پلن A شکست خوردیم یا راه رسیدن به آن کمی دشوار به نظر رسید آنگاه از آن صرف نظر کنیم و پلن B را دنبال کنیم. من به هیچ عنوان در هیچ دوره از زندگیم پلن B نداشتم. تمام تمرکزم را روی یک برنامه معطوف می کردم و برای رسیدن به آن تمام تلاشم را می کردم. اگر در مسیر دستیابی به هدف کار کمی سخت شد، باید تلاش خود را بیشتر کنید. راه حل دست کشیدن از رویاها و آرزوها و دنبال کردن اهداف کوچکتر نیست. پس باز هم تاکید می کنم: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از پلن B استفاده نکنید. حتی به آن فکر هم نکنید. برنامه ریزی برای پلن B به معنی برنامه ریزی برای شکست پلن A و دنبال کردن هدفی کم ارزشتر است.



تمرکز بر روی اهداف

نردبان موفقیت آرنولد شوارتزنگر – تمرکز بر روی اهداف

وقتی جوان بودم روزانه ۵ یا ۶ ساعت در باشگاه تمرین می کردم. کار سخت و طاقت فرسایی است. اما بسیاری از هم باشگاهی های من هم در کنار من روزانه ۵ ساعت و گاهی بیشتر از من تمرین می کردند اما بدن آنها به هیچ عنوان با من قابل مقایسه نبود. می دانید دلیل آن چیست؟ دلیل آن این است که آنها بر روی اهداف خود متمرکز نبودند. وقتی آنها را در حال تمرین، مثلا حرکت جلوبازو میدیدی، سر و چشمشان مدام به این طرف و آن طرف پرسه میزد. کسانی که وارد باشگاه می شدند و یا از باشگاه خارج می شدند را چک می کردند، حرکت و تمرین افراد مختلف را دنبال می کردند و حتی به صحبت دیگران گوش میکردند. در حالی که وقتی من تمرین می کردم تمام تمرکزم بر روی اتفاقاتی بود که برای آن عضله رخ می داد. خودم را درون بدنم و درون عضله ام تصور می کردم و پمپاژ خونی که به سمت عضله حرکت می کرد را میدیدم. تصور میکردم که چطور آن حرکت در حال رشد عضله ی من است. وقتی حرکت تمام می شد، وزنه ها را کنار گذاشته و چک می کردم که بدنم در چه وضعیتی است. تناسب بخش های مختلف را چک می کردم. در حین تمرین تمرکزم به قدری بالا بود که اگر کسی در اطراف من در حال صحبت بود، صدای آنها را نمی شنیدم. تمرکز بسیار مهم است. زیرا به شما کمک می کند تا تمام نیروهای درونی و ذهنی خود را برای رشد و پیشرفت بکار بگیرید. همچنین من به غیر از بدنسازی در تمام فعالیت های دیگر نیز با تمرکز بالا فعالیت می کردم و تمرکز بالا نتایج بی نظیری برای شما ایجاد خواهد کرد.



گوش ندادن به منفی باف ها

در هر مرحله از زندگی افرادی را خواهید دید که مدام در گوش شما زمزمه می کنند که رسیدن به این هدف محال است. زمانی که برای بازیگری رفتم به من گفتند: لهجه ی تو بدرد بازیگری نمیخورد. همچنین فیزیک تو شبیه به یک هیولای غول آساست و به هیچ وجه مناسب سینما نیست. سینما و بازیگری را فراموش کن. خیلیها من را مسخره می کردند و میگفتند آرنولد تو خیلی بانمکی، فراموشش کن، تو یه غول گنده ای چه نقشی را میتوانی بازی کنی. اما من در ذهنم جایی به صحبت های آنها اختصاص ندادم و بر روی هدفم متمرکز بودم. روزها و هفته ها بر روی لهجه ام کار میکردم. تا اینکه بازی در فیلم هرکول به من پیشنهاد شد. پس از آن فیلم ترمیناتور و با بازی در آن فیلم من مشهور شدم. کارگردان این فیلم بعدها گفت که داشتن آرنولد شوارتزنگر یک موهبت برای ما بود. زیرا لهجه ی او شبیه به یک ربات ماشینی و ظاهر او کاملا مناسب نقشی بود که ما در فیلم داشتیم. اگر آرنولد را نداشتیم باید سفارش میدادیم چیزی شبیه او را بسازند. اگر من به منفی باف ها گوش میدادم هرگز به موفقیت هایی که الان به آن دست یافته ام نمیرسیدم.



ایمان قدرتمند

زمانی که به کشور آمریکا آمدم جوانی بودم با جیب های خالی اما ذهنی مملو از ایمان و آرزو برای موفقیت. ایمان به شما کمک می کند تا بر هدف خود استوار باقی بمانید. زمان های زیادی در زندگی وجود دارد که با وجود تلاش فراوان حس می کنید با هدفتان فاصله ی زیادی دارید. زمان هایی میرسد که گویی در تاریکی هستید. اما ایمان به موفقیت مانند چراغی است که در انتهای تونل قرار دارد و به شما امید و انگیزه را برمیگرداند که بر هدف خود استوار باقی بمانید.



به جهان خدمت کنید

نردبان موفقیت آرنولد شوارتزنگر – به جهان خدمت کنید

تنها به خودتان توجه نکنید. آینه ای که در آن به خود نگاه می کنید را بشکنید. فقط از جهان دریافت نکنید. چیزی را نیز به آن ببخشید. آن بیرون افراد زیادی هستند که می توانید به آنها کمک کنید. بچه های زیادی که تشنه ی محبت هستند. با بخشش و کمک به دیگران، موفقیت شما تکمیل می شود. این کار کمک می کند به فرد کاملی تبدیل شوید و تنها برای خودتان مفید نباشید. بلکه برای دیگران هم فرد مفیدی باشید.

آرنولد شوارتزنگر رسیدن به موفقیت را مانند بالا رفتن از یک نردبان توصیف می کند. هدفی که بالا تر از شما قرار دارد و برای رسیدن به آن باید به طور مداوم و پیوسته خود را بهبود بخشید و در این مسیر نکاتی که گفته شد، به شما کمک می کند تا راحت تر از این نردبان بالا بروید.

شما نمی توانید با دستانی در جیب، از نردبان موفقیت بالا بروید​

پیشنهاد می کنم کلیپ انگیزشی سخنرانی آرنولد شوارتزنگر در مورد موفقیت را نیز تماشا کنید.

نویسنده: فرهاد کوکائیان
منبع: سایت یکشو
 
بالا