برگزیده های پرشین تولز

ال جی چیپ پردازش هوش مصنوعی توسعه می‌دهد

alireza96ebr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 اکتبر 2014
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
2
سن
28
در سال‌های اخیر ال جی تلاش کرده با برند «THiinQ» انواع محصولات خود را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز کند. به تازگی کمپانی کره‌ای به تازگی خبر از طراحی سخت افزار ویژه پردازش های هوش مصنوعی داده؛ سخت افزاری که قرار است جاروبرقی‌ها، ماشین‌های لباس شویی، یخچال‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع را هوشمند‌تر کند.


پیش از ال جی، شرکت‌های متعددی از سخت افزارهای ویژه پردازش هوش مصنوعی رونمایی کرده بودند. گوگل چیپ ویژوال کور را در گوشی‌های پیکسل تعبیه کرده بود و اپل هم موتور عصبی ویژه‌ای را برای چیپ A۱۲ بایونیک آیفون‌ها در نظر گرفته بود. از سوی دیگر تسلا از پردازنده‌ای ویژه برای پردازش‌های مرتبط با رانندگی خودران پرده برداشت و گزارش شده بود که آمازون هم درحال کار روی چیپ خاص برای کمک به پردازش آفلاین مرتبط با دستیار الکسا است.

578a06f4dc130747a251227b4a60ab2fe81c0c8088c13fbb0296aff323fbc225--sm.jpg

در حالی که تمایل شرکت‌های مختلف به توسعه چنین چیپ‌های پردازش عصبی روز به روز بیشتر می‌شود اما مدیریت این وظایف پیچیده، به صورت آفلاین و بدون ارتباط با سرویس‌های ابری موضوع مهمی است که می‌تواند مزایای فراوانی به دنبال داشته باشد. موتور پردازش عصبی ال جی می‌تواند تصاویر و داده‌های صوتی را حتی بدون اتصال به فضای ابری پردازش کند.


دستگاهی که به این چیپ مجهز می‌شود قادر به تشخیص محیط و اعمال تنظیمات مورد نیاز خواهد بود. به عنوان مثال می‌تواند دستورات صوتی کاربر را درک کند و پردازش‌های مورد نیاز را به صورت آفلاین انجام دهد. ال جی همچنین از قابلیت‌های امنیتی تعبیه شده در چیپ گفته که از دسترسی از راه دور هکرها به دستگاه‌های مجهز به آن جلوگیری می‌کند.

ال جی اخیرا سرمایه گذاری‌های فراوانی در زمینه هوش مصنوعی کرده و در یکی از آخرین موارد آزمایشگاه تحقیقاتی جدیدی در تورنتو کانادا را افتتاح کرده است.
 
بالا