برگزیده های پرشین تولز

اماکن تاریخی استانبول

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
اماکن تاریخی استانبول

تاریخ ترکیه ، یادگارهای بسیاری در این سرزمین بجا گذاشته است که امروزه از دیدنی های ترکیه بشمار می آیند . یکی از این مکانهای تاریخی میدان اسب دوانی باستانی استانبول است که در مقابل مسجد آبی (سلطان احمد) قرار گرفته است. این میدان در دوران بیزانس محل برگزاری مسابقات ارابه رانی بوده است.از این مکان امروزه با نام محله سلطان احمد یاد می شود و علت نامگذاری آن به این نام وجود مسجد سلطان در این منطقه می باشد. از میان بناهائی که در گذشته در این مکان وجود داشت ، امروزه فقط ستون هرمی شکل تئودوسیوس ، ستون سنگ مار و ستون کنستانتین باقی مانده است.


میدان اسب دوانی باستانی استانبول

امروزه در اطراف ستونهای هرمی شکل تئودوسیوس ، ستون سنگ مار و ستون کنستانتین و به تعبیری در قسمت جنوب غربی آن بقایای دیوارهای میدان اسب دوانی را می توان به وضوح مشاهده نمود. علاوه براین مکانها خانه های چوبی موجود در محله سوئوک چشمه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حالیکه بعضی از این خانه ها بعنوان هتلهای کوچک اجاره داده می شوند یکی از این خانه ها در حکم یکی از جالبترین کتابخانه های شهر استانبول تلقی می گردد.مخزن آب احمد سوم که در سال ۱۷۲۹ ساخته شد یکی دیگر از دیدنی های استانبول است. این مخزن در قسمت ورودی کاخ توپ کاپی قرار دارد. در این مکان برای رفع عطش شیرهای آب نصب گردیده است. این چشمه آبهای رایگان نمونه ای از آخرین شیوه های معماری اعمال شده از طرف عثمانیها است .


میدان اسب دوانی باستانی استانبول
 

rachena

Registered User
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2011
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
13

برج گالاتا در استانبول

اگر به سال ۱۳۴۸ میلادی برگردیم شاهد این صحنه خواهیم بود که یک برج بسیار بزرگ در حال ساختن است و این برج را به نام گالاتا قرار خواهند داد. زمانی که برج ساخته شد اندازه ارتفاع آن را ۶۲ متر تخمین زدند.



اگر به عنوان یک توریست به دیدن این برج بروید در لحظه اول از دیدن آن هیجان زده خواهید شد اما سعی کنید حتما نزدیکی های غروب به دیدن این مکان بروید و زمان غروب که شد به تنگه بسفر که در زیر پایتان قرار دارد نگاه کنید که لذت خواهید برید.راستی تنگه بسفر در استانبول هم یکی از جاذبه هایی است که می توانید قبل از دیدن این برج به آن جا بروید و از آن دیدن کنید.



 
بالا