• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش فتوشاپ طراحی ماهیگیر در دریا

wolf_tired

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2016
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
2
سن
54
آموزش ایجاد قایق در دریاچه , قایق در دریاچه , ساخت قایق در فتوشاپ , جابجایی قایق در فتوشاپ ,ایجاد تصویر زیبا از ماهیگیری , گرادینت در فتوشاپ , سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ , کار با clipping mask در فتوشاپ , آموزش ماسک کردن لایه , اموزش فتوشاپ , گرافیک ,

سلام به تمام بازدیدکنندگان سایت برترگرافیک



ما می خواهیم در این آموزش خواب یک ماهیگیر را در دریاچه ای وسیع با استفاده از برخی تصاویر پایه به تصویر بکشیم. همچنین می خواهیم از برخی تکنیک های اساسی در اجرای نقاشی مات و دستکاری تصویر استفاده کنیم. شما شگفت زده خواهید شد بخاطر آسانی ترکیب چندین تصویر با رنگ خودشان! ما می خواهیم در این آموزش از ابزار ماسک، براش، تنظیم رنگ و برخی فیلترها در قالب گام های متوالی استفاده کنیم. با استفاده از فتوشاپ cs3 و یا بالاتر!

اموزش فتوشاپ طراحی ماهیگیر در دریا

http://rozup.ir/view/1501928/740x597xfinal-result1.jpg.pagespeed.ic.pkLTIomexA.jpg

http://rozup.ir/view/1501919/woods-premiergraphic.jpg

http://rozup.ir/view/1501921/lake_louise_13_by_raindroppe-d3l2yct.jpg

گام 1 (اجاد یک سند جدید)





بیایید با ایجاد یک سند جدید (Ctrl+N) در فتوشاپ با اندازه 1858 پیکسل پهنا و 1500 پیکسل ارتفاع کار رو شروع کنیم.

513x333xstep1a.jpg.pagespeed.ic.HD2qXP-KTC.jpg


گام 2 (پر کردن سند)



حالا، ما سند را با گرادینت شعاعی پر می کنیم. برای این کار، در مرحله اول ابتدا ابزار گرادیت را در پنل ابزار فعال می کنیم. اطمینان حاصل کنید که گرادینت شعاعی در نوار تنظیمات انتخاب شده باشه . تنظیم رنگ پیش نما به #e5e4e4 و پس زمینه به رنگ #141313 . سند را پر کنید با نگه داشتن کلیک ماوس درست در وسط سند و کشیدن آن در جهت نشان داده شده توسط فلش زرد تصویر زیر:

700x576xstep2a.jpg.pagespeed.ic.W9r3YLFUl6.jpg


گام 3 (افزودن بافت آب)



اکنون ما قصد داریم شروع کنیم به افزودن برخی تصاویر به بوم (سندمان) برای ایجاد چشم انداز. با قرار دادن تصویر دریاچه در بوم شروع می کنیم. ما به آب این تصویر نیاز خواهیم داشت برای استفاده به عنوان بافت،که برای ایجاد ترکیب دریاچه ی مان می تواند مناسب باشد.

700x565xstep3a.jpg.pagespeed.ic.73-J2-sIMJ.jpg


بعد از تصویری که در سند است، ما نیاز داریم به تغییر مقایس برای رسیدن به ترکیب مورد نظر از بافت استفاده شده برای ایجاد دریاچه. برای انجام این کار Ctrl+T را برای فعال کردن ابزار "تبدیل آزاد" (free transform) فشار بدین، برای رسیدن به بافت آب مورد نیاز شروع به scale دادن تصویر می کنیم. اینجا یک مورد هست، که من برای الهام گرفتن شما آن را ایجاد کردم:

656x494xstep3b.jpg.pagespeed.ic.ABGHmKf8Ls.jpg


ا دادن تنظیم جدید به لایه با استفاده از hue/saturation اقدام به تغییر رنگ بافت کنید. برای باز کار این پنجره از این مسیر بروید:

689x710xstep3d.jpg.pagespeed.ic.yb-z1BrBKs.jpg


layer > new adjustment layers > hue/saturation

700x563xstep3e.jpg.pagespeed.ic.iUOewJkL6a.jpg


ام 4 (پنهان کردن بخش های غیر ضروری)



چیزی که ما باید اینجا انجام بدیم این است که به پنهان کردن بخش های غیر ضروری تصویر بپردازیم.همانطور که ما می دانیم بخش آب تصویر که به عنوان بافت در نظر گرفته ایم برای ایجاد چشم انداز ضروری می باشد. برای انجام این کار، با کلیک بر روی آیکون لایه ی ماسک که در پایین پنل لایه مستقر شده است یک لایه ی ماسک به تصویر(لایه) می دهیم. یک لایه ی ماسک به وسیله یک تصویر بند انگشتی سفید (تصویر 1) برای لایه مورد نظر تشکیل شده که به تصویر کشیده شده است (تصویر 2).

428x399xstep4a.jpg.pagespeed.ic.KLtjqouhJa.jpg


به فعال بودن لایه ی بند انگشتی ماسک اطمینان حاصل کنید و یک مجموعه براش گرد خیلی نرم را در اندازه حدود 300 پیکسل با شفافیت %30 ایجاد کنید. با رنگ سیاه ، قسمت های بالایی تصویر را با نوازش ماوس ماسک کنید. بخش قرمز در تصویر بخشی است که ما باید آن را با براش سیاه نوازش کنیم.

700x563xstep4b.jpg.pagespeed.ic.4rgzUPrt3W.jpg


اینجا نتیجه ای است که ما باید به آن رسیده باشیم. اطمینان حاصل کنید که بخش های روشن تر ترک شده باشند ( اجازه بدید بگم که زمین و شن و ماسه حذف شده باشند) از تصویر قابل رویت یک خط افق خفیفی تصور می شود که با فلش های زرد نشان داده شده است. اگر شما متعجب هستید که چرا ما باید پس زمینه را با گرادینت شعاعی و با رنگ نام برده در گام 2 پر کنیم این به این دلیل است که چرا: تقریباً اکنون نیمی از پس زمینه توسط بافت آب پوشش داده شده است و به ما در آشکار کردن بخشی که منبع نور از آن می آید کمک کرده است به نوعی به ما استراحت داده است! انتخاب رنگ نام برده در گام 2 برای مطابقت دادن پس زمینه با بافت آب با تنظیم hue/saturation است

700x563xstep4c.jpg.pagespeed.ic.TAwPm8m5J7.jpg


گام 5 (افزودن عناصر بیشتر)

خوب حالا تصویر چوب تیره را بر روی لایه ی بافت آب در بوم قرار میدهیم. معیار اندازه آن در چین راه ی آن است که موقعیت لایه درست در جلو منبع نور باشد(نصف بخش آن از گرادینت شعاعی)

669x579xstep5a.jpg.pagespeed.ic.j5UcEcnxh9.jpg


برای داشتن نتیجه ی مشابه نشان داده شده در تصویر برخی از بخش های لایه را ماسک می کنیم

700x562xstep5b.jpg.pagespeed.ic.v-JPdLkiEn.jpg


برای تغییر دادن و اصلاح کردن رنگ لایه، یک لایه تنظیم (adjustment) به لایه ی چوب می دهیم. هنگامی که پنجره گزینه ی hue/saturation را نشان میدهد؛ با بررسی مطمئن شوید گزینه ی (استفاده از لایه ی قبلی)، برای ایجاد یک Clipping Mask فعال شده باشد

689x710xstep5c.jpg.pagespeed.ic.yb-z1BrBKs.jpg


431x160xstep5d.jpg.pagespeed.ic.4nSKyTD62S.jpg


اینجا مقدار hue/saturation و صحنه ای از لایه hue/saturation در لایه پنل وجود دارد. سمت پایین فلش در کنار لایه به یک clipping mask اشاره دارد.

700x563xstep5e.jpg.pagespeed.ic.-zWSgHC5Af.jpg


با دادن clipping mask به لایه چوب لایه های تنظیم جدید دیگری اضافه می کنیم. در این زمان ما می خواهیم به لایه color balance بدهیم . مجموعه ای از مقدار های color balance در تصویر زیر نشان داده شده است.

700x563xstep5f.jpg.pagespeed.ic.8S7PZn4XJR.jpg


سرانجام، بروید به لایه ی چوب، برای فعال بودن روی آن؛ و مجموعه شفافیت آن در حدود 30-40% باشد. لایه چوب شامل دو لایه تنظیم با clipping masks بر روی آن را انتخاب کنید، و Ctrl+G را برای ایجاد گروه آن ها در یک گروه یا پوشه جدید نگه دارید. من این پوشه ی جدید را BG نامیده ام.

700x565xstep5g.jpg.pagespeed.ic.5uiSzHN_5e.jpg


امیدوارم اموزش خوبی باشه براتون چون زیادبود بخش بخش کردیم-بخش های بعدی به زودی
 

mohammad ir

Registered User
تاریخ عضویت
22 می 2011
نوشته‌ها
3,074
لایک‌ها
1,447
محل سکونت
iran.mashhad
با سلام و خسته نباشید
لطفا بقیه آموزش قرار بدید
 

wolf_tired

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2016
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
2
سن
54
حتما.امروز میذارم قسمت دوم رو
 
بالا