iranmct
Registered User
- تاریخ عضویت
- 23 آگوست 2014
- نوشتهها
- 164
- لایکها
- 40
- سن
- 44
نوشته شده توسط دکترسیدرضاآقاسیدحسینی
تیم مشاوران مدیریت ایران :
آیا به فکر شروع یک کسبوکار آنلاین هستید ؟ باید بدانید که انتخاب نام مناسب، میتواند کلید موفقیت شما باشد. حقیقتا یک نام میتواند شما را موفق و یا نابود کند.
شاید باورش سخت باشد، اما تعداد زیادی از صاحبان کسبوکار فقط با انتخاب نام تجاری Brand name مناسب سرنوشت سرمایه خود را از همان ابتدا رقم زدهاند.
در آغاز تجربه شخصی خود را در مواجه با یک نام بیان مینمایم. چندین سال پیش، کارفرمایی Evita Eshita را بهعنوان اسم برند خود انتخاب نموده بود (مهم نیست که معنای ان چیست یا از کجا آمده) و تنها سرعت خوانش بالا و آهنگین بودنش، مبنای انتخاب شدنش بود.
اما مشکلات اساسی این نام برند چه بود ؟ این نام بسیار طولانی و به یادسپاری آن بسیار سخت بود.
این نام به آن کارفرما صدمه مالی جبرانناپذیری زده بود و همواره خود را سرزنش مینمود، زیرا که تمام دارایی خود را صرف تبلیغات و برندسازی نموده بود، اما درنهایت حتی هزینه تبلیغات این برند بازنگشته بود.
انتخاب یک نام مناسب برای کسبوکار میتواند سبب موفقیت و یا دشواری تجاری شما گردد.
مردم چیزی را میخرند که بتوانند آن را مجددا به یادآورند.
انتخاب نام برند
نام سادهای با کمتر از 15 حرف انتخاب نمایید:
هنگامیکه ما به کارفرمایانمان در انتخاب نام برند کمک مینماییم، تلاشمان بر ان است که اسامی مدنظر را از چندین وجه (بیش از هشت وجه) استانداردشدهای ، مورد ارزیابی قرار دهیم.
انتخاب نام یک نام ساده، قدرت به یادسپاری را بالا برده و همچنین مشتریان بالقوه و بالفعل سازمان بهراحتی شما را در تمام شبکههای اجتماعی میابند. برای مثال تمام مخاطبین ما میدانند که با @iranmct ما در تمام شبکههای اجتماعی در دسترس هستیم. حالا فرض که نام یک برند "رهامان نادران" است که بهصورت @rahamannaderan نوشته میشود. حتی خواندش هم سخت است، چه برسد به یادآوری.
از یکی از ساختارهای انتخاب نام باید استفاده نمود:
تعداد زیادی روش برای انتخاب نام تجاری وجود دارد، اما برخی از بهترین آنان به شرح زیر است .
1- اسم فرد
اسم تجاری شما میتواند ناشی از اسم فردی و یا ترکیبی از اسامی اشخاص باشد. مانند : پوشاک هاکوپیان، رستوران بابا قدرت، بستنی نعمت، طلای پرسته / Armani , Ferrari, Dolce & Gabbana
میتوانید نام یکی از اقوام، دوستان یا فردی که به آن علاقه دارید بر روی کسبوکار خود قرار دهید. خلاق باشید.
2- نام برند ادغامی
ادغام دو یا چند اسم مشخص برای تولید یک اسم جدید.
مانند : قاسیر (قاسم+امیر)
Microsoft (microcomputer + software)
Pinterest (pin + interest)
3- نام برند دو یا سهکلمهای
انتخاب نام برندی که توصیفکننده محصولات و خدمات شما است. نام ایجادشده باید به دو حالت باشد :
- ترکیب یک صفت و یک اسم
- ترکیب یک قید و یک فعل
مانند : American Express. پیک تیزپا .
خیلی به این ترکیب دقت نمایید، کلماتی انتخاب نمایید که حتما توصیفکننده کسبوکارتان باشد.
4- خلق یک کلمه جدید
گاها برای کارفرمایانمان کلمات جدید خلق مینماییم که تمام مشخصات یک برند را دارد اما معنایی ندارد و گاه نیز از کلماتی استفاده منماییم که تاکنون کاربرد تجاری نداشتهاند. این نوع کلمات باید با فرایند برندینگ و تبلیغات، به یک برند تبدیل گردد.
این کلمات حتما باید ساده و قابلیت به یادسپاری بالایی داشته باشد. برخی نمونههای موفق این نوع انتخاب اسمها عبارتاند از :
Google
Twitter
Ikea
انتخاب نام شبکههای اجتماعی
حال که لیست نامهای مدنظرتان به تعداد مشخص و محدودی رسیده است، نوبت ان است که آیا این نام در شبکههای اجتماعی نیز قابل ثبت است یا خیر. اگر نام موردنظرتان را نمیتوانید بهصورت یک دامین یا در شبکههای اجتماعی ثبت نمایید، دنیا به پایان نرسیده است. حتما راهی حرفهای و وجود دارد تا نام مدنظر را بهگونهای تغییر داد تا هم شما و هم دنیای وب، آن را قبول داشته باشند.
منبع : انتخاب نام برند برای وبسایت و تجارت آنلاین
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
تیم مشاوران مدیریت ایران :
آیا به فکر شروع یک کسبوکار آنلاین هستید ؟ باید بدانید که انتخاب نام مناسب، میتواند کلید موفقیت شما باشد. حقیقتا یک نام میتواند شما را موفق و یا نابود کند.
شاید باورش سخت باشد، اما تعداد زیادی از صاحبان کسبوکار فقط با انتخاب نام تجاری Brand name مناسب سرنوشت سرمایه خود را از همان ابتدا رقم زدهاند.
در آغاز تجربه شخصی خود را در مواجه با یک نام بیان مینمایم. چندین سال پیش، کارفرمایی Evita Eshita را بهعنوان اسم برند خود انتخاب نموده بود (مهم نیست که معنای ان چیست یا از کجا آمده) و تنها سرعت خوانش بالا و آهنگین بودنش، مبنای انتخاب شدنش بود.
اما مشکلات اساسی این نام برند چه بود ؟ این نام بسیار طولانی و به یادسپاری آن بسیار سخت بود.
این نام به آن کارفرما صدمه مالی جبرانناپذیری زده بود و همواره خود را سرزنش مینمود، زیرا که تمام دارایی خود را صرف تبلیغات و برندسازی نموده بود، اما درنهایت حتی هزینه تبلیغات این برند بازنگشته بود.
انتخاب یک نام مناسب برای کسبوکار میتواند سبب موفقیت و یا دشواری تجاری شما گردد.
مردم چیزی را میخرند که بتوانند آن را مجددا به یادآورند.
انتخاب نام برند
نام سادهای با کمتر از 15 حرف انتخاب نمایید:
هنگامیکه ما به کارفرمایانمان در انتخاب نام برند کمک مینماییم، تلاشمان بر ان است که اسامی مدنظر را از چندین وجه (بیش از هشت وجه) استانداردشدهای ، مورد ارزیابی قرار دهیم.
انتخاب نام یک نام ساده، قدرت به یادسپاری را بالا برده و همچنین مشتریان بالقوه و بالفعل سازمان بهراحتی شما را در تمام شبکههای اجتماعی میابند. برای مثال تمام مخاطبین ما میدانند که با @iranmct ما در تمام شبکههای اجتماعی در دسترس هستیم. حالا فرض که نام یک برند "رهامان نادران" است که بهصورت @rahamannaderan نوشته میشود. حتی خواندش هم سخت است، چه برسد به یادآوری.
از یکی از ساختارهای انتخاب نام باید استفاده نمود:
تعداد زیادی روش برای انتخاب نام تجاری وجود دارد، اما برخی از بهترین آنان به شرح زیر است .
1- اسم فرد
اسم تجاری شما میتواند ناشی از اسم فردی و یا ترکیبی از اسامی اشخاص باشد. مانند : پوشاک هاکوپیان، رستوران بابا قدرت، بستنی نعمت، طلای پرسته / Armani , Ferrari, Dolce & Gabbana
میتوانید نام یکی از اقوام، دوستان یا فردی که به آن علاقه دارید بر روی کسبوکار خود قرار دهید. خلاق باشید.
2- نام برند ادغامی
ادغام دو یا چند اسم مشخص برای تولید یک اسم جدید.
مانند : قاسیر (قاسم+امیر)
Microsoft (microcomputer + software)
Pinterest (pin + interest)
3- نام برند دو یا سهکلمهای
انتخاب نام برندی که توصیفکننده محصولات و خدمات شما است. نام ایجادشده باید به دو حالت باشد :
- ترکیب یک صفت و یک اسم
- ترکیب یک قید و یک فعل
مانند : American Express. پیک تیزپا .
خیلی به این ترکیب دقت نمایید، کلماتی انتخاب نمایید که حتما توصیفکننده کسبوکارتان باشد.
4- خلق یک کلمه جدید
گاها برای کارفرمایانمان کلمات جدید خلق مینماییم که تمام مشخصات یک برند را دارد اما معنایی ندارد و گاه نیز از کلماتی استفاده منماییم که تاکنون کاربرد تجاری نداشتهاند. این نوع کلمات باید با فرایند برندینگ و تبلیغات، به یک برند تبدیل گردد.
این کلمات حتما باید ساده و قابلیت به یادسپاری بالایی داشته باشد. برخی نمونههای موفق این نوع انتخاب اسمها عبارتاند از :
Ikea
انتخاب نام شبکههای اجتماعی
حال که لیست نامهای مدنظرتان به تعداد مشخص و محدودی رسیده است، نوبت ان است که آیا این نام در شبکههای اجتماعی نیز قابل ثبت است یا خیر. اگر نام موردنظرتان را نمیتوانید بهصورت یک دامین یا در شبکههای اجتماعی ثبت نمایید، دنیا به پایان نرسیده است. حتما راهی حرفهای و وجود دارد تا نام مدنظر را بهگونهای تغییر داد تا هم شما و هم دنیای وب، آن را قبول داشته باشند.
منبع : انتخاب نام برند برای وبسایت و تجارت آنلاین
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.