برگزیده های پرشین تولز

انتشار شديد كتب سحر و جادو در جهان و راهيابي آنها به ايران(خواندنی)

pckho0r

Registered User
تاریخ عضویت
30 می 2007
نوشته‌ها
251
لایک‌ها
36
به نظر بزرگان دين و بسياري از روانشناسان شخصيت انسان در بزرگسالي ريشه در نوع تربيت و پرورش در كودكي و نوجواني دارد. حضرت علي (ع ) به اين مضمون مي فرمايند : « آموزش ويادگيري در خردسالي به مانند حك كردن نقش بر سنگ است . »

به اين معنا كه تربيت به منزله نقش كردن بر جان آدمي است همانگونه كه نقش بر سنگ ازبين نمي رود و يا در درازمدت به يادگار مي ماند تربيت و آموزه هاي اخلاقي نيز در كودكي با بزرگ شدن انسان شخصيت اصلي و ماندگار آن را شكل مي دهد. پس نبايد والدين و مربيان جامعه نسبت به اين بخش از زندگي آحاد انساني بي تفاوت و خنثي باشند. حضرت امام صادق (ع ) مي فرمايند : « كودكانتان را با فرهنگ ما اهل بيت آشنا كنيد قبل از آنكه دشمن آنها را با فرهنگ خويش آشنا سازد. » آيا سياست هاي نشر كتاب در يك دهه گذشته اين چنين بوده است.


بسياري از دانشمندان معتقدند اگر مدينه فاضله يك مكتب و ايدئولوژي در درازمدت محقق مي شود چون عمر انقلابيون و يا معتقدان اوليه براي رسيدن به آن مدينه كوتاه است چاره اي ندارند مگر آنكه بر روي كودكان و نوجوانان خويش سرمايه گذاري نمايند. اين كودكان بايد مباني و اصول آن مكتب را بياموزند تا با اعتقاد به آن جامعه را از نسل اول تحويل گرفته و به سوي مدينه فاضله رهنمون شوند اولين سنگ بناي ظهور حضرت مهدي (عج ) با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي گذاشته شد و قرار است جامعه ايران با پرچمداري مقام ولايت به حضرت صاحب (ع ) تحويل داده شود آيا سياست هاي نشر در عرصه كتاب مبين سر بازسازي اين قشر عظيم براي ظهور بوده است.


بسياري از دلسوزان انقلاب بر اين باورند كه كتابهاي كودك و نوجوان موجود در بازار سر بازسازي براي حضرت مهد(عج ) و انقلاب نمي كنند اشتباه بزرگي است اگر تصور شود با روي كار آمدن دولت اصولگرا و تعويض وزير ارشاد جريان فرهنگي حاكم بر چاپ و نشر ششماهه و يا يكساله تغيير خواهد يافت . بايد بررسي كرد كه چگونه دشمن بر روي قشر كودك و نوجوان ايراني سرمايه گذاري مي كند و چگونه سعي دارد اين عزيزان را با فرهنگ منحط خويش آشنا ساخته و افكار او را در راستاي تحولات و حوادث آينده شكل داده و هدايت كند.

1 ـ سوق دادن كودكان به سحر وجادو جادوگران هيولا اجنه و اشباح
اگر كتابها و فيلمهاي دوران كودكي خود را مرور كنيم به خاطر خواهيم آورد كه در همه آن آثار سحر و جادو امر بدي بود. جادوگر پيرزن عفريته وحشتناك و بدجنسي بود كه مردم به خصوص كودكان را مورد آزار و اذيت خود قرار مي داد.
جادوگر با آن كلاه و لباس بلند و سياه به كمك جاروي سحرآميزش كودكان زيبا و مهربان را مي ربود و در دوردست در قلعه تيره و تار خويش در سياه چالي زنداني مي كرد او به كمك دوستاني چون اژدها هيولا جغد و كلاغ سياه ديگ حاوي آب جوش برپا مي كرد تا كودكان را در آن پخته و نوش جان كند اما هميشه در آخرين لحظات نيروهاي خير به كمك كودكان مي آمدند و آنان را از چنگ اشرار نجات مي دادند به عبارتي هميشه تلاش اين مهره شيطاني به شكست مي انجاميد.


با نگاهي به كتابها و فيلمهاي اخيري كه تقريبا از سال 2000 ميلادي به بعد به چاپ رسيده و يا ساخته شده اند در مي يابيم كه ديگر سحر و جادو و دستيابي به اين قدرت شيطاني امر نكوهيده و ناپسندي نيست . ديگر همه جادوگران بد و منفور نيستند. جادوگر خوب و مهربان و زيبا هم داريم .


او دوست كودكان است و براي نجات ايشان جان خود را نيز به خطر مي اندازد! ديگر همه لشكريان خير زيبا نيستند بلكه انسانهاي زشتي در ميان آنها ديده مي شوند. همچنانكه در ميان جادوگران نيز چنين است در آثار گذشته هيچ جادوگري زيبا نبود اما اكنون جادوگر زيبا هم داريم .
در اين فيلمها و كتابها سعي شده است قبح و كراهت زشتي در اذهان كودكان فروريزد و ديگر خباثت درون و زشتي ظاهر مانع از دوست داشتن اين نوع از شخصيت هاي داستاني نشود. بايد كودك و نوجوان ما از چهره افراد شيطان پرستي چون مرلين مانسون به عنوان يك خواننده كه خود را به ظاهر زشت و نازيبا مي آرايد خوشش بيايد تا علاقمند و عاشق شيطان شود.


شيطان مي خواهد آخرين مرز ميان خود و بشر را كه زشتي ظاهري اوست بردارد تا از ظاهر زشت هم خوشمان آيد. اگر نوجوان و جوان امروز ما با آرايش خود را كريه و منفور مي آرايد به اين دليل است كه ظاهر زشت و نازيبا برايش زيبا جلوه مي كند جوان خود را كريه و وحشتناك مي آرايد چرا كه ظاهر شيطان نيز زشت است فراموش نكنيم زشتي باطن سالهاست بخصوص در كشورهاي غربي امر ناپسند و نازيبايي نيست . انجام گناهان كبيره اي چون زنا لواط همجنس بازي و... يك امر پسنديده و مورد قبول جوامع غربي به شمار مي آيد.


اجازه دهيد اين موضوع را بيشتر بشكافيم و كمي عميق تر به آن بپردازيم . در دوره آخرالزمان به هنگام ظهور و پس از آن رجعت بهترين و بدترين موجودات عالم رخ خواهد داد. قرار است **** خير و شر در مقابل هم صف آرايي كنند. براساس روايات صحيح و معتبر چند جنگ بزرگ ميان خير و شر درخواهد گرفت كه در نبرد آخر ابليس به دست حضرت صاحب الزمان گردن زده شده و كشته خواهد شد.

اين بدان معناست كه ابليس با همه **** خود اعم از انس و جن به ميدان خواهد آمد و اگر در آن زمان زنده باشيم خواهيم توانست به سادگي آنان را ببينيم . به عبارتي عالم جن و انس به يكديگر نزديك شده و چون زمان حضرت سليمان (ع ) به رويت ما انسانها درخواهند آمد. براي غرب رجعت موجودات دخاني و ابليسي مهم است .
غرب بوي نزديكي آخرالزمان را استشمام كرده و براي آمادگي افكار عمومي همه امكانات خويش را بسيج نموده و اقدام به ساماندهي آنها نموده است .


ساخت فيلمهائي چون هري پاتر ارباب حلقه ها نارنيا جن گير افسانه مرلين و... در همين راستا مي باشد البته چنين فيلمهايي به شيوه انيميشن و رئال براي كودكان و نوجوانان نيز ساخته شده است كه بسياري از اين كارتونها از سيماي جمهوري اسلامي پخش شده است ; كارتونهائي چون بيلي بلكس برگ شركت هيولاها شرك و... از اين جمله اند.

در قالب اين فيلمها كودك ما بايد ياد بگيرد كه از اين دسته از موجودات خوشش بيايد. جادوگري خوب است چون هري پاتر دوست داشتني به كلاس جادوگري مي رود. هيولا بد است ولي بايد خوب باشد چرا كه شرك دوست داشتني يك هيولاست چرا آنگاه كه شرك براي نجات آن دختر زيبا به قلعه مي رود دختر بايد هيولا شود و شرك نبايد انسان شود (شرك هيولاي سبز دوست داشتني است كه در جنگلي به عزلت زندگي مي كند همه از او مي ترسند.

اما او بسيار ملوس و دوست داشتني است شرك مي خواهد دختر زيبايي كه در چنگ اژدهايي در يك قلعه اسير شده است را نجات دهد او دختر را نجات مي دهد و اژدها از خر ناز و ملوسي كه نماد حزب دمكرات است فريب مي خورد و دست از درنده خويي برمي دارد و اژدها دوست مشترك خر و شرك مي شود كودك و مخاطب مي آموزد از اژدها خر دختر و شرك خوشش بيايد. دختر وقتي كه مي خواهد با شرك ازدواج كند آرزو مي كند كه چون شرك هيولا شود.
در قسمت دوم اين فيلم فرشته اي ظاهر مي شود و مي گويد اگر بخواهيد شرك را به انسان مبدل خواهم كرد و مدتي هم شرك به جوان زيباروي تبديل مي شود اما پس از مدتي شرك تمايل دارد به طينت هيولائي خويش بازگردد و از فرشته مي خواهد خود و همسرش به هيولا تبديل شوند).

در اين دسته از فيلمها و كتابها كودك و نوجوان به زشتي تمايل پيدا مي كند. بايد از بچگي از زشتي خوشش بيايد كه اين زشتي هم زشت خويي هم زشت جويي و هم زشت طينتي است . بايد براي كودك مرز زشتي و زيبايي را حتي در ظاهر شكست و بايد از موجود پليد زشت رو نيز خوشش بيايد در رجعت موجودات شيطاني بسياري از جن و انس زشت خو زشت رو هم هستند اما كودك بايد بياموزد كه به ايشان تمايل نشان دهد بايد بتواند از سحر و جادو خوشش بيايد


توجه فرمائيد از منظر روانشناسي قرار گرفتن در اين موضع بسيار بد و ناخوشايند است يعني كودكان مي آموزند كه از طرف بد ماجرا و يا ازطرف زشت و پليد ماجرا خوششان بيايد و اين يعني شيطان پرستي و همانطور كه قبلا اشاره شد ابليس مي خواهد آخرين مرز بين خود و بشر را كه زشتي ظاهر است بردارد.


در اين آثار مرز ميان امروز وفردا و مرز ميان نيكي و بدي و زشتي و زيبايي برداشته مي شود و كودكان و نوجوانان ياد مي گيرند در جنگ خير و شر (و به عبارتي در جنگ ميان دوستداران اهل بيت با **** ابليس ) چگونه عشق به زشتي را در ضمير ناخودآگاهشان تجربه كرده و پرورش دهند زيرا آنها بايد در عين حال كه خود را جز **** خير مي دانند در اين جنگ مرتكب اعمال پليد شوند او مي آموزد كه رقيب شيطان است اما او خود از انجام اعمال شيطاني (چون تجاوز غارت آدمكشي هتك حرمت و...)
بر مبناي آن كدي كه در ضمير ناخودآگاهش قرار دادند روي گردان نباشد. حضرت حق در قرآن كريم به گفته ابليس اشاره مي كند كه ابليس تاكيد كرده است قطعا اعمال زشت و ناپسند انسانها را زيبا و خوشايند به تصوير درآورد و زينت كند.
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
به قول رضا صادقی :

بین این همه طلسم و ورد.... جای خوش دعا کجاست؟
 

BENBANDU

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2006
نوشته‌ها
621
لایک‌ها
2
محل سکونت
The Other Side
حرفهات خيلي مشكل دارن خيلي جاها سطحي نگري شده و خيلي جاها ديد عميقتر و اطلاعات بيشتري براي زير سوال بردن اين مسائل وجود داره. و سهراب سپهري سروده است:

من نمي دانم

كه چرا مي گويند : اسب حيوان نجيبي است ،

كبوتر زيباست .

و چرا در قفس هيچكسي كركس نيست

گل شبدر چه كم از لاله قرمز دارد.

چشم ها را بايد شست ، جور ديگر بايد ديد

واژه را بايد شست .

واژه بايد خود باد ، واژه بايد خود باران باشد

چتر را بايد بست ،

زير باران بايد رفت .

فكر را ، خاطره را ، زير باران بايد برد .

با همه مردم شهر ، زير باران بايد رفت .

دوست را ، زير باران بايد جست .

زير باران بايد با زن خوابيد .

زير باران بايد بازي كرد .

زير باران بايد چيز نوشت ، حرف زد . نيلوفر كاشت ، زندگي تر شدن پي درپي،

زندگي آب تني كردن در حوضچه (( اكنون )) است

حالا بياين بگين سهراب هم شيطان پرسته و سگ زرد برادر شغال...
خوبه بدونيد اون داستانهايي كه جادوگرا بچه ها رو ميدزديدن و ... داستانهاي خود اروپايي ها بوده و اين داستانها هم از خود اروپايي ها هستن و فكر كنم شما هنوز دنيا نيومده بودين كه آقاي تالكين كتاب ارباب حلقه ها رو تموم كرد، و باز بهتره بدونيد هميشه جادوي سفيد در مقابل جادوي سياه وجود داشته و اين مسئله كه كسي با جادوي سفبد به مردم كمك كنه چيز جديدي نيست.
 
بالا