برگزیده های پرشین تولز

انتقاد امام جمعه خرمشهر از اشاعه قومیت‌گرایی توسط شورای شهر

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
تابناک اجتماعی ـ در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، آیت‌الله سیدابوالحسن نوری، امام جمعه خرمشهر که از جمله مدافعان خونین‌شهر و جانباز فتح عظیم این شهر است در سخنانی در جمع مردم سلحشور خرمشهر ضمن بیان بخش‌هایی از رنج‌های مردم خرمشهر توسط مسئولان نالایق به افشاگری درباره تاراج بیت‌المال و اشاعه قومیت‌گرایی توسط شورای شهر خرمشهر پرداخت.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، وی در ابتدا با بیان این مطلب که شوراها نماینده مردم هستند که در جمع خودشان مشکلات و سختی‌های مردم را به همراه شهرداری‌ها حل نمایند.

وی همچنین افزود: این‌که شورا بشود محل قومیت‌گرایی و شهردار از قوم و عشیره آنها باشد، به نفع مردم نیست.
امام جمعه خرمشهر در ادامه گفت: شورای شهر خرمشهر در این دوره سه شهردار را به مردم تحمیل کردند که هر سه، دزد بودند و منابع شهرداری را حیف و میل کردند که جریان سیزده میلیارد تومان در چند سال پیش، یکی از این حیف و میل‌هاست.

آیت‌الله نوری گفت: آیا معیار در انتخاب شهردار، قومیت است؟
وی افزود: قومیت، نشانه جهالت و بی‌فرهنگی انسان‌هاست افراد و شخصیت‌ها را با کارهای خوب آنها می‌شناسند.
وی با متهم کردن رئیس شورای شهر خرمشهر به تمایلات قومی گفت: ارمغان این رفتار، تحمیل سه شهردار به مردم خرمشهر بوده است که به جز هدر دادن هزینه‌ها و از بین بردن بیت‌المال و حق مردم این شهر، ثمره‌ای در بر نداشته است.

آیت‌الله نوری تصریح کرد: شورای شهر خرمشهر در انتخاب شهردار به هیچ وجه به کارایی و کاردانی آنها توجه نکرد و به واسطه رئیس قومیت‌گرای آن، تنها قومیت‌گرایی را مدنظر داشت.
وی در ادامه گفت: تصرف زمین‌های مردم (حدفصال خیابان امیرکبیر تا خیابان نقدی) نیز هزینه‌ای دیگر بود که اعضای این دوره از شورای شهر به مردم رنج‌کشیده خرمشهر و بیت‌المال تحمیل کردند.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: همه اموال و پول‌های میلیاردی که توسط شهرداران قبلی و اعضای شورای شهر از بین رفت، حرام است و آنها باید پاسخگوی خدا و مردم این شهر باشند.
وی از همه مردم مؤمن و شهیدپرور خرمشهر خواست تا در انتخابات آینده شورایی باصلاحیت و به دور از قومیت‌گرایی برای آبادانی و عمران خرمشهر انتخاب کنند ودقت کنند تا اعضای جدید مانند اعضای کنونی انتخاب نشوند.

سخنان امام جمعه خرمشهر با استقبال گسترده مردم این شهر روبه‌رو شد و زنگ خطری جدی را برای مسئولان به صدا درآورد که مراقب نفوذ افراد فرصت‌طلب باشند.

بسیاری از مردم خرمشهر اعضای شورای شهر را عامل بخش‌های مهمی از مشکلات کنونی خود می‌دانند. آنها باور دارند، سیمای کنونی خرمشهر، به ویژه وضعیت خیابان‌ها و بازارهای این شهر، نشان‌دهنده گوشه‌ای از عملکرد شورای شهر و شهرداران منتخب آنهاست که بر آن رویه خطرناک بینش قومیت‌گرایی نیز افزوده می‌شود.
 
بالا