برگزیده های پرشین تولز

انتقال سرور به ایران: آری یا خیر؟

انتقال سایت ها به سرورهای داخلی رو توصیه میکنید؟

  • بلی

    Votes: 0 0.0%
  • خیر

    Votes: 4 100.0%
  • بستگی داره! با پست توضیح میدم

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    4

hajvahid

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2007
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
3
سلام و وقت بخیر.

من سالهاست سایتای شخصیم روی سرورای هتزنر هست و در حال حاضر هم روی یه کلود از همین شرکت. هیچ مشکلی هم باهاشون نه از لحاظ قیمت نه کیفیت نه پشتیبانی ندارم. منتهی یکی از چیزایی که توی ذهنم بوده همیشه اینه که آیا نیازی هست منتقلش کنم به داخل ایران یا نه. واسه ما ایرانیا قطعا قیمت یکی از مسايل مهمه. توی شرکتای داخلی معتبر که کلود ارائه میدن آروان هست که قیمتاش به شکل محسوسی بالاتر از هتزنر هست و نمیصرفه. منتهی الان دیدم «هاست ایران» قیمتای کلود ایرانیش تقریبا برابری میکنه با هتزنر. دوستان کسی تجربه ای از کیفیت و پشتیبانی کلود «هاست ایران» دارین؟ آیا کلا این انتقال مفید هست یا بی فایده؟من از دید خودم این مزایا و معایب برای مقایسه این دو موقعیت به ذهنم میرسه:

در مورد کلود ایرانی (پیش فرض هاست ایران) بافرض برابر هزینه،قطعا مهمترین حسنش میتونه پینگ پایین تر باشه. پرداخت ریالی، پشتیبانی فارسی و دسترسی به سرور و سایتا در صورت قطعی احتمالی اینترنت بین الملل هم که میشه از مزایای دیگش. ولی معایبش میتونه ناپایدارتر بودن زیرساخت، پشتیبانی مسئولیت گریز و البته دخالت های احتمالی امنیتی در محتوای سایت های موجود رو سرور باشه (سایتای من خبری هستن). و اینکه نمیدونم تغییر آی پی به ایران میتونه تاثیر منفی روی رتبه و سئوی سایتا بذاره یا نه.

در مورد کلود خارجی (پیش فرض هتزنر) با فرض برابری هزینه، قطعا ثبات قیمت و کیفیت و خطوط ارتباطی و به روز بودن سخت افزار و تکنولوژی و پشتیبانی همه جزو محاسنش هست. تنها نکته منفی میتونه مربطو به پینگ باشه و اینکه بالای ۹۰ درصد مخاطبین سایتای من از داخل ایران هستن (اگر چه این مورد رو هم میشه با کمک CDN که در حال حاضر از آروان برای سایتام استفاده میکنم و نسخه AMPگوگل برای کاربرای گوگل تقریبا حل و بی اثر کرد. درسته؟)

حالا با این توصیفات اگه تجربه ای دارید ممنون میشم با من در میون بذارید. چه در مورد کیفیت کلود هاست ایران و پشتیبانیشون. چه در مورد کلیت قضیه انتقال سایتا به داخل ایران و تاثیر مثبت یا منفی احتمالی روی سئو و نگاه گوگل و سایر موارد.

* اگه نخواستید جواب مفصلی بدید ولی تجربه ای دارید، حداقل توی نظرسنجی این تاپیک شرکت کنید؛سپاس
 

MOHAMMAD026_1

مدیر بخش ویژه وب مستر
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2014
نوشته‌ها
5,056
لایک‌ها
8,688
محل سکونت
ROOT
کیفیت سرور ها و همچنین کیفیت اینترنت داخلی ایران اصلا قابل مقایسه با خارج نیست
مشکلات دسترسی از خارج به داخل هم وجود داره (که کاملا روی گوگل بات تاثیر میزاره)
کیفیت سرور رابطه مستقیمی با بروز بودن قطعات و همچنین استفاده از برند و جنس های خوب داره که توی سرور های ایرانی مرسوم نیست

البته بگم که وضعیت سرور های ایرانی هم اگر از جای معتبر و خوب مثل هاست دی ال بگیرید، خیلی فاجعه نیست. اما به هر حال قابل مقایسه با دیتاسنتر های خارجی هم نخواهد بود
بنظرم بهترین کار اینه که شما یک cdn روی ساب دامین داخل ایران راه بندازید و جوری کانفیگ کنید که فایل های استاتیک مثل عکس و css و js از اون خونده بشن (ساب دامین بیاد محتوا استاتیک رو از سرور اصلی شما در هتزنر پ*روکسی و کش چند ساعته کنه)


اصلا و ابدا سمت آروان نرید. مشکلاتش بسیار زیاده و توی مقیاس متوسط و بزرگ اصلا استیبل نیست. مشکلات عجیب غریب زیاد داره
 
بالا