برگزیده های پرشین تولز

انتهای دیوار چین را دیده اید؟

arioparvaz

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2015
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
3
سن
23
انتهای دیوار چین را دیده اید؟

همه ما اگر روی سنگ فرش های دیوار چین قدم نزده باشیم اما عکس آن را مطمئنا دیده ایم. بیشتر عکس های این دیوار از منظره هایی است که توریست ها از اطراف ان گرفته اند و یا عکس های هوایی از آن است که در همه کتابهای و سایت های اینترنتی یافت می شود. اما احتمالا کمتر کسی آخر دیوار چین را دیده است. حال که آخر دیوارچین را دبدبد، دانستن چند نکته جالب درباره این دیوار که خیلی ها آن را نمی دانند هم شاید خالی از لطف نباشد
برخلاف این شایعه که دیوار چین را می شود از فضا با چشم غیر مسلح دید، این دیوار از فضا تنها با کمک چشم مسلح دیده می شود!
در همان اوایل یعنی حدود ۲۲۱تا ۲۲۷ قبل از میلاد که دیوار چین شروع به ساخت شد برای محکم کردن دیوار و چسباندن مواد به هم از آرد برنج برای چسبندگی سنگ ها استفاده می شد.
دیوار چین لقب طویل ترین قبرستان زمین را دارد زیرا باستان شناسان بازمانده هزاران جنازه انسان را در قسمت های مختلف دیوار کشف کرده اند.
g06p8cki.jpg

حدود ۱۰ میلیون نفر در سال از دیوار چین دیدن می کنند و این دیوار در حال فرسایش و نابودی است متخصصان گفته اند احتمالا تا ۲۰ سال دیگر بخش بخش شمال غربی آن از بین می رود. افسانه های بسیاری درباره دیوار چین و مراحل ساخت آن وجود دارد اما معروفترین آن زجه های تلخ جانگنو است که چون همسرش در حال ساخت دیوار می میرد و در میان دیوار دفن می شود او آنچنان تلخ می گرید که دیوار فرو می ریزد و او جنازه همسرش را پیدا می کند و در جای دیگر دفن می کند.
 
بالا