برگزیده های پرشین تولز

انجمن کرجی های مقیم پی تی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

T-Roy

Registered User
تاریخ عضویت
8 مارس 2007
نوشته‌ها
3,881
لایک‌ها
533

Mamylo

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
949
لایک‌ها
10
سن
33
محل سکونت
کرج
:D
بچه های پی تی اسم کرج میاد یاد فرزان میفتن ...
انگار من یه بنای تاریخی ام تو کرج !!!:D
مثلا اصفهان 33 پل


------
یا با اسم قم یاد بنای باستانی منصور قیامت میفتن !:lol:

به به فرزان! چطوری؟ :D
1eng.ir گفته تو پادگان حصارک خدمت می کنی نه؟! اگه اونجایی بیا یه سر ببینیمت:D

یعنی یه آخور جدید به نام استانداری در کرج باز میشه
تا حالا کم تو این شهر بی در و پیکر تو فرمانداری هاش و شهرداریهاش میخوردن
از فردا یه استانداری هم بهش اضافه میشه که بودجه جدا از تهران بگیره و بره تو حلقوم یه مشت آدم رذل کثیف که اصلا به فکر مردم نیستند.
ببینید من کی گفتم
شاید اول یه تغییراتی بشه
مثلا چند تا اتوبوس به ناوگان اضافه بشه
یا مثلا توزیع شیر بهتر بشه
ولی بعدا ببینید بقیه بودجه کجا میره

دقیقاً!
منم به فک و فامیلا گفتم اگه بخور بخور نبود این قضیه برای کرج عالی بود، ولی حیف که این فقط به شیکم از ما بهترون خوش میاد :(
 

Amirbahal3

Registered User
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,200
لایک‌ها
538
به به فرزان! چطوری؟ :D
1eng.ir گفته تو پادگان حصارک خدمت می کنی نه؟! اگه اونجایی بیا یه سر ببینیمت:D



دقیقاً!
منم به فک و فامیلا گفتم اگه بخور بخور نبود این قضیه برای کرج عالی بود، ولی حیف که این فقط به شیکم از ما بهترون خوش میاد :(

سلام
به نظر من اگه بخور بخورم نبود برای کرج عالی نبود. البته هر کسی نظرش رو داره ولی به هر حال این کارا به صورت غیر مستقیم جنبه سیاسی داره.
موفق باشید
 

farzan.B

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,659
لایک‌ها
1,244
الانه که فرزان بیاد یه تاپیک بچه های استان البرز مقیم پی تی بزنه:D

129fs2705461.gif
فکر خوبیه هاااا !!


درد ..
2iw0f9i.gif




مرض ..
2iw0f9i.gif


به به فرزان! چطوری؟ :D
1eng.ir گفته تو پادگان حصارک خدمت می کنی نه؟! اگه اونجایی بیا یه سر ببینیمت:D

:(

قربانت ...
آره حصارکم .. تیپ 2 ...
اونجا چی کار می کنی تو ؟؟
190.gif
ها ؟
 

mhaf

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 فوریه 2006
نوشته‌ها
1,617
لایک‌ها
314
سن
35
محل سکونت
کرج
129fs2705461.gif
فکر خوبیه هاااا !!



درد ..
2iw0f9i.gif





مرض ..
2iw0f9i.gif




قربانت ...
آره حصارکم .. تیپ 2 ...
اونجا چی کار می کنی تو ؟؟
190.gif
ها ؟
خونشون اونجاست
فرزان منم پنج روز اونجا بودما
کجا بودی ندیدمت؟
من برای برگ سبز اومده بودم
اسفند بود
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
12890_588.jpg


مصادره به نام ممنوع!
گفتگوی البرز با عزیز اکبریان
مصاحبه از عبدالرحمان کمالی - زهرا کورانی
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی است او پیش از این در پست های مدیریتی بسیاری فعالیت نموده است. او سالهاست که کرج را می شناسد و از نزدیک با مشکلات و معضلات مناطق مختلف این شهرستان اگاه است
عزیز اکبریان نماینده ای است که در دو سال واندی از حضورش در مجلس شورای اسلامی علیرغم اینکه عده ای اعفتاد دارند که وی نتوانسته آن نیازهای اساسی و اصلی ای که به دنبالش بود را بدست آوزد اما با تلاش و توانی که برای رفع مشکلات مردم به کار بسته است توانسه در بین شهروندان جایگاه خاصی را داشته باشد.
مصاحبه ما را با این نماینده مردم کرج که تلاش بسیاری را برای تصویب لایحه استان البرز ذاشته است را در زیر بخوانید:

جناب آقای اکبریان با تشکر و تقدیر از زحمات جنابعالی در راستای فعالیت برای استان البرز و همچنین تبریک به این مناسبت ازجنابعالی می خواهم تا درخصوص روند استان شدن کرج و استان البرز توضیحاتی را ارائه بفرمایید؟
موضوع تشکیل استان البرز به همت تمامی مسئولان کلانشهر کرج، استان و کشور به این مرحله رسیده است و کسی نباید ایجاد استان البرز را به نام خود مصادره کند.
تشکیل استان البرز بیش از 13 سال است که در دستور کار مدیران و مسئولان شهرستان کرج است به گونه ای که با تکرار این موضوع از سفر مقام معظم ***** به شهرستان کرج استان البرز به موضوعی ملی تبدیل شده است.
نتیجه این پیگیری ها منتج به این شد که نهایتا در دی ماه سال 1388 تشکیل استان البرز به تصویب دولت رسید و دولت پس از انجام مطالعات کارشناسی لایحه ای را برای تصویب به مجلس ارسال کرد. این لایحه در 26 اسفنده ماه سال 88 در مجلس اعلام وصول شد و در 14 فروردین ماه سال 1389 برای بررسی تخصصی به چهار کمیسیون داخلی و شوراها به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیونهای سیاست خارجی و امنیت ملی ، برنامه و بودجه و اجتماعی به عنوان کمیسیونهای فرعی ارسال شد.
در ابتدای خرداد ماه نیز کمیسیونهای اصلی و فرعی نظرات خود را ارائه و لایحه دولت در این کمیسیونها به تصویب رسید.
با توجه به اینکه مجلس درچند هفته اخیر لوایح و طرحهای بسیار مهمی را در دستور کار داشت چگونه بررسی این لایحه در دستور کار مجلس قرار گرفت؟
یکی از نگرانیهایی که در بین علاقمندان به تصویب این لایحه وجود داشت این بود که اگر مجلس وارد رسیدگی به لوایح مربوط به برنامه پنجم توسعه شود لایحه استان البرز حداقل چهار تاپنج ماه دیگر به تعویق می افتد و در این زمان ممکن بود اتفاقات بسیاری روی دهد لذا نامه ای با امضای 128 نماینده مجلس آماده و به رییس مجلس ارائه شد تا با توجه به اهمیت موضوع مجلس به صورت ویژه این لایحه را بررسی نماید. که خوشبختانه هیئت رییسه محترم مجلس و بخصوص ریاست مجلس همکاری لازم برای این منظور را داشتند که نهایتا مقرر شد تا در جلسه روز سه شنبه اول تیرماه این لایحه مطرح شود اما به دلیل ناتمام ماندن بررسی لایحه تجمیع انتخابات این لایحه به روز چهارشنبه دوم تیرماه سال 1388 موکول شد.
لذا در نهایت در روز چهارشنبه همزمان با میلاد حضرت جواد الائمه (ع) این لایحه مطرح شد و کلیات آن با بیش از 160 رای موافق به تصویب نمایندگان رسید.

همزمانی تولد حضرت جوادالائمه (ع) و تصویب این لایحه نوید روزهای خوشی را می دهد.
چه مکانیزمی را برای اینکه لایحه استان البرز بتواند تصویب شود اتخاذ نمودید؟
از آنجاییکه نمایندگان مجلس می بایست اغنا شوند لذا از همان ابتدا که این لایحه در دولت در حال آماده شدن بود برای جلب نظر نمایندگان جلسات متعددی را برگزار نمودیم به گونه ای که توانستیم در این مسیر مخالفین و موافقین را شناسایی نماییم. در این بین با شناسایی موافقین و اینکه هر کدام از موافقین چگونه می توانند به این امر کمک نمایند سعی نمودیم تا با ارائه اطلاعات دقیق و بیشتر به موافقین در راستای جلب نظر سایر نمایندگان نیز قدم برداریم.
از سوی دیگر از آنجایی که شهرستان کرج شهرستانی است که از تمامی استانهای کشور در آن سکونت دارند ازکسانی که می دانستیم می توانند برای جلب نظر نمایندگان استانشان قدم بردارند دعوت به عمل آورده و در نهایت با جلسات متعددی که با این دسته از عزیزان داشتیم تک تک نمایندگان را با این شهرستان و قابلیتهای آن آشنا نمودیم.
از سوی دیگر با شناسایی مخالفین استان شدن و برگزاری جلسات متعدد با این عزیزان علت مخالفتها را شناسایی و با ارائه اطلاعات صحیح به این همکاران آنها را نیز همراه خود نمودیم.
در همین راستا بود که با دعوت از ریاست مجلس برای حضور در شهرستان و آشنایی ایشان با وضعیت موجود کرج سعی نمودیم تا انچه که در کرج در حال روی دادن است را از نزدیک دیده و لمس نمایند که این دعوت نیز بسیار قابل تامل بود و کمک بسیاری برای تسهیل در روند اجرایی تصویب استان البرز نمود.
چه کسانی در این مسیر با شما همراهی کردند؟
موضوع تشکیل استان البرز از مدتها قبل مطرح شده بود و از آن زمان تاکنون اصحاب رسانه، مردم، روحانیت، نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و مسئولان هرکدام به نحوه خود در این زمینه تلاش کرده اند.
به جرات می توان گفت شخص رئیس جمهور بیشترین تلاش را در جهت تشکیل استان البرز داشته و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.
همچنین وزیر کشور و معاون سیاسی وزارت کشور که دفاع مقتدرانه ای از لایحه استان البرز داشتند از کسانی بودند که زحمات بسیاری را برای این منظور کشیده اند.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مسئله تشکیل استان البرز را نباید کسی به نفع خود تمام کند زیرا همه در این زمینه سهم داشته اند.
ممکن است در این روزها که مسئله تشکیل استان البرز به اتمام رسیده و تنها باید منتظر تایید شورای نگهبان باشیم، فرد یا افرادی بخواهند این موفقیت را به نام خود تمام کنند که این امر بسیار نامطلوب است.
بسیاری از مسئولان برای تشکیل استان البرز تلاش کرده اند و نباید تصور کنیم در این زمینه تنها یک یا چند نفر محدود تلاش کرده اند.
استان شدن کرج را هرکس بخواهد به نام خود مصادره کند خیانت است زیرا تاکنون اصحاب رسانه، مردم، روحانیت، نمایندگان ادوار گذشته مجلس و مسئولان هرکدام به نوبه خود در جهت تشکیل استان البرز تلاش کرده اند.
موضوع تشکیل استان البرز از مدتها قبل مطرح شده بود و از آن زمان تاکنون اصحاب رسانه، مردم، روحانیت، نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و مسئولان هرکدام به نحوه خود در این زمینه تلاش کرده اند.
همانگونه که گفته شد از بدو ورود مقام معظم ***** به شهرستان کرج این موضوع مطرح شده بود و از آن زمان تاکنون اصحاب رسانه، مردم، روحانیت، نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و مسئولان هرکدام به نحوه خود در این زمینه تلاش کرده اند.
همچنین باید از سرکار خانم آجرلو نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ، آقایان رضا حسینی ، حسین نژادفلاح، حسین گروسی، گودرزی نماینده رباط کریم و سایر نمایندگان مجلس تقدیرو تشکر نمود.
یکی از عمده نگرانیهایی که هم در هنگام تصویب لایحه و هم در این زمان که لایحه در شورای نگهبان در حال بررسی است و هم درآینده با آن مواجه خواهیم بود موضوع بودجه آینده و نگرانی از تحمیل بار مالی اضافی به دولت است؟ در این راستا چه اقداماتی صورت گرفته است؟
روند دولت و مجلس به این گونه است که اگر نمایندگان مجلس طرحی را برای اجرا در دولت به تصویب می رسانند حتما باید موضوع بار مالی آن را در نظر بگیرند اما زمانی که دولت لایحه به مجلس ارسال می کند مسلما موضوعات مالی و بودجه ای آن را نیز در لایحه دیده است.
اما از آنجا که این نگرانی نیز در نمایندگان وجود داشت به سه مکانیزم برای تامین بودجه استان البرز رسیدیم.
اول اینکه شهرستانهای استان جدید بودجه ای را داشته اند که باید از استان تهران منفک و مستقل شود.
دوم بودجه های ملی است که در اختیار وزارتخانه ها و نهادهای کشوری است که در این بخش باید توجه بیشتری به این استان شود
سوم مبلغی است که ریاست جمهوری از محل درآمدهای مازاد در اختیار استانداری آینده البرز و برای تشکیل استان البرز در اختیار استان قرار خواهد داد.

آیا به نظر شما با استان شدن شهرستان کرج مشکلات کاملا حل می شود؟
همواره باید توجه داشته باشیم که صرف استان شدن برای حل مشکلات کرج کافی نیست و باید همه شرایط لازم برای حل این مشکلات فراهم شود.
چرا که بعد از تصویب استان البرز مدیران مسئولان و بخصوص ما نمایندگان کارمان بیشتر می شود ایجاد و راه اندازی ادارات کل ، تفکیک بودجه ، اعتبارات، امکانات و.. همه و همه موضوعاتی است که باید بعد از استان شدن پیگیر آن باشیم.
راه اندازی استانداری، ادارات کل ، تفکیک بودجه و کادر اداری از استان تهران موضوعاتی است که حتما باید در سال 89 و ایام باقی مانده آن انجام داد تا بتوانیم خدمتی هر چه بهتر و سریعتر به شهروندان داشته باشیم.
یقینا امسال سال راه اندازی ، تفکیک کامل از استان تهران ، سال مستقل کردن تمامی ردیفها و اعتبارات خواهد بود و استان البرز از سال آینده کار خود را باید شروع نماید.
به نظر شما چه کسی استاندار آینده این استان را انتخاب خواهد نمود و اینکه چه ویژه گیهایی باید داشته باشد؟
مسلما استاندار را دولت تعیین می کند نمایندگان از طرف مردم حق دارند که نظرات خود را اعلام نمایند ، پیشنهاد دهند و در نهایت وزارت کشور و دولت استاندار را انتخاب می نماید.
درخصوص اینکه استاندار آینده البرز چه ویژه گی هایی باید داشته باشد عرض کنم استاندار باید شخصیتی باشد که تجربه لازم برای در اختیار گرفتن امانت مردم را داشته باشد، بتواند وحدت ، صمیمیت و همدلی را در استان بوجود آورد، از مدیریتی توانمند و قوی برخوردار باشد.

چشم انداز آینده استان البرز را چگونه می بینید؟
استان البرز استانی ویژه خواهد بود چرا که در حال حاضر با بیش از دو و نیم میلیون جمعیت یکی از پرجمعیت ترین استانهای کشوراست . این استان همچنین 13 درصد صنایع کشور را درخود جای داده است بیش از 12 پژوهشگاه و موسسه مطالعاتی مهم و حیاتی کشور در آن قرار دارد، فرودگاه پیام با 11 هزار هکتار یکی از ویژه گیهای استان البرز خواهد بود. تنها منطقه اقتصادی در استان تهران در کرج بود که اکنون درا ختیار استان البرز است. این استان استان توانمند و بالقوه ای خواهد بود.

یکی از مهمترین تهدیداتی که در آینده این استان با آن مواجه خواهد بود این است که استان البرز با هجوم جمعیت مواجه نشود برای این منظور چه اقداماتی صورت گرفته است؟
تذکرات لازم جهت جلوگیری از برخی اقدامات ازقبیل ساخت و ساز صورت درشهرستان صورت گرفته است اما باید سایر دستگاهها نیز به میدان بیایند و با اقدامات پیشگیرانه از افزایش جمعیت جلوگیری نمایند.
یکی از اقداماتی که در این خصوص انجام می شود احداث 40 هزار واحد مسکونی درقالب طرح مسکن مهر است که متاسفانه بیشتر این تعاونی ها تعاونی های دولتی هستند که درصورت اتمام این طرح جمعیت شهرستان افزایش فزاینده ای خواهد داشت.
چرا که اگر ما امکانات و زیرساختها را برای حضورمردم اماده نکنیم در آینده با مشکل مواجه می شویم. برای این منظور تمهیدات لازم از سوی مسئولان قضایی و اطلاعاتی و امنیتی نیز در نظر گرفته شده است.

جناب آقای اکبریان به نظر می رسد برخی ادارات و سازمانها از استان شدن خوشحال نیستند وعملکرد ضعیفی دراین خصوص داشته اند؟
بله همانگونه که گفتید اطلاع رسانی عمومی دستگاه ها و ادارات شهرستان کرج در خصوص تشکیل استان البرز ضعیف بوده است.
متاسفانه برخی از ادارات از روزی که مسئله تشکیل استان البرز تصویب شده، اطلاع رسانی عمومی مطلوبی در این خصوص نداشته اند که این امر نیازمند اصلاح است.
تشکیل استان البرز یکی از بزرگترین اتفاقات در تاریخ کرج بوده و انتظار می رود به موازات این امر، اطلاع رسانی های عمومی از سوی ادارات ودستگاه های شهرستان در این خصوص افزایش یابد و در صورت امکان، جشنهایی در ادارات برگزار شود.

درپایان اگر مطلبی دارید بفرمایید؟
سالهاست که مسئله تشکیل استان البرز پیگیری می شود و حال که این امر به نتیجه رسیده باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا از این فرصت به دست آمده در جهت کاهش مشکلات غرب استان تهران استفاده شود.
‌البته در گذشته در مواردی شاهد عمل نشدن به تاکیدات رئیس جمهور در خصوص لزوم تشکیل استان البرز بودیم اما برغم وجود این مشکل، تشکیل این استان مصوب شده است.
مجلس تلاش قابل توجهی در خصوص تشکیل استان البرز داشته که نباید این تلاشها نادیده گرفته شود و باید به آنها توجه وی‍ژه ای کنیم تا قدردان زحمات باشیم.
: تصویب استان البرز کمتر از تصویب بسیاری از استانها طول کشید به عنوان مثال، تصویب تشکیل برخی از استانها در مجلس سالها طول کشیده درحالیکه این زمان برای استان البرز بسیار کمتر از آنها بوده که این امر بسیار مطلوب است.
‌در این خصوص در مجلس کار بسیار عظیمی انجام شده و همه دست اندرکاران در این موفقیت نقش و سهم داشته اند و باید همواره تلاشهای آنها را به یاد داشته باشیم.
عنایت وی‍ژه رئیس جمهور در تصویب تشکیل استان البرز تاثیر قابل توجهی داشت و این امر کمک کرد تا سالها تلاش در این زمینه به نتیجه برسد و مردم کرج به خواسته خود در خصوص داشتن یک استان مستقل دست یابند.
رسانه های غرب استان تهران نیز در این خصوص تلاش بسیار قابل توجهی داشته اند و با انعکاس مطالب خبری، اهمیت تشکیل استان البرز را به شکل مطلوبی شناسانده اند.
تشکیل استان البرز یک کار گروهی است و نباید هیچ کدام از ما این موفقیت را به نام خود تمام کنیم زیرا همه در این زمینه نقش و سهم داشته اند.
ازاینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید متشکریم.
بنده نیز متقابلا از شما تشکر می کنم
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
امید خبر داد:
امکان دایر شدن نمونه باغها و پارکهای جهان در کرج وجود دارد
استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: امکان دایر شدن چندین نمونه از باغها و پارکهای جهان در کرج وجود دارد که این امر بسیار مطلوب است.

محمدحسین امید در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: برپایی چند نمونه از باغها و پارکهای جهان در کرج یک طرح بسیار بزرگ و شاخص است که با هدف آشنایی شهروندان و علاقمندان با این پارکها و باغها انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این امر درعین حال، سرانه فضای سبز شهرستان کرج و استان البرز را افزایش خواهد داد و باعث می شود ویژگی های کرج از نظر فضای سبز مطلوبتر شود که باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.

این مسئول بیان کرد: فضای یادشده در نزدیکی ترمینال کلانتری در کرج برپا می شود و در این محدوده، باغ گیاهشناسی و پارک نمونه کشوری نیز ایجاد می شود که فضای آن حدود 40 هکتار است.

باغهای اروپایی از فضاهایی هستند که امکان احداث نمونه آنها در کرج وجود دارد

وی عنوان کرد: این فضا با همکاری دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و شهرداری کرج ایجاد می شود ضمن اینکه "باغ ترقی" و باغهای اروپایی نمونه ای از فضاهایی است که امکان احداث نمونه آنها در کرج وجود دارد.

این مسئول اظهار داشت: به طور کلی، یک پروژه به نام باغ گیاه شناسی و پارک نمونه کشوری در نزدیکی ترمینال کلانتری برپا می شود و کاربری آن نیز آموزشی - تحقیقاتی است.

این مجموعه به چندین حلقه چاه و تجهیزات دیگر مجهز است
امید اظهار داشت: همچنین این مجموعه به چندین حلقه چاه و تجهیزات دیگر مجهز است که این امر، امکانات مورد نیاز در آن را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجری پروژه یادشده، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران - گروه علوم و مهندسی باغبانی و فضای سبز است و امیدواریم این پروژه با همکاری مسئولان ذیربط در اسرع وقت به اتمام برسد و قابل بهره برداری شود.

این مسئول اضافه کرد: استقرار باغ گیاه شناسی و پارک نمونه کشوری در کرج از مهاجرت پرندگان این منطقه به مناطق دیگر جلوگیری می کند.

وی افزود: وجود این پارک در کرج کمک می کند پرندگان منطقه حفظ شوند و از مهاجرت آنها جلوگیری شود که این امر بسیار مطلوب است.

امید یادآور شد: در واقع پارک و باغ یادشده، کانونی برای حفظ پرندگان شهری و منطقه است و به وجود آمدن بسیاری از مشکلات زیست محیطی در کرج جلوگیری می کند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اجرای طرح توسعه فرهنگ شهروندی در کرج با آموزش خانه به خانه
استان تهران - خبرگزاری مهر: دبیر اجرایی طرح طرح توسعه فرهنگ شهروندی در کرج گفت: این طرح تجلی رویکرد شهروندمدارانه مدیریت شهری کرج است و هدف اصلی از اجرای آن افزایش مشارکت مردم در مسائل شهری است که به صورت خانه به خانه و محله به محله اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار مهر در کرج فرج الله ایلیات ظهر شنبه در مراسم اجرای طرح توسعه فرهنگ شهروندی در کرج بیان کرد: در این ماتریس تمامی‌ نیازهای آموزش شهروندی و فرهنگسازی مربوط به اقدامات شهرداری در عرصه‌های خدمات شهری، نظافت شهر، زیباسازی، عمرانی و شهرسازی شناسایی شده است و برنامه‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی در جهت رفع این نیازها و ترویج فرهنگ صحیح زیست شهری و ارائه الگوهای رفتاری مطلوب تنظیم خواهد شد.

وی هدف اصلی این طرح را افزایش مشارکت شهروندان در کلیه امور شهروندی دانست و افزود: در طرح توسعه فرهنگ شهروندی، پیام‌ها و محتواهایی که باید به شهروندان منتقل شود، شناسایی و برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزش اطلاع رسانی خانه به خانه در مقیاس محله‌ها در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه 5 کرج تصریح کرد: تمامی‌مأموریت‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های مدیریت شهری می‌بایست دارای پیوست فرهنگی باشد و ملاحظات مربوط به فرهنگ شهروندی و آموزش‌های شهروندی به منظور افزایش اثر بخشی و کارایی آنها مد نظر قرار گیرد. وی تاکید کرد: بهره مندی از ابزارها و شیوه‌های اجتماعی و فرهنگی برای تحقق مأموریت‌ها مدیریت شهری ضرورتی انکار ناپذیر است.

این مسئول افزود: یکی از ابتکارات خوبی که با هدایت اصولی می تواند در ایجاد و قوام اصول شهروندی مؤثر واقع شود و چهره ی شهر را تغیر دهد مشارکت مستقیم مردم و طرح محله سالم است. این حرکت اجتماع محور بر دو اصل کلیدی و اساسی همکاری های بین بخشی سازمان ها در سطح محلی و از سوی دیگر مشارکت مستقیم، مستمر و بی واسطه ی مردم در تدوین و اجرای برنامه ها ی ارتقاء کیفیت زندگی خود استوار است.

مدیر منطقه 5 شهرداری کرج اظهار داشت: محله ها همواره به عنوان عنصر تنظیم روابط شهروندی نقشی فعال و موفق داشته اند و به همین جهت باید سالم سازی و توسعه محلات در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

محله ها کانون تحولات شهری است

وی محلات را کانون تحولات شهری دانست و از فضای محله به عنوان بهترین مکان برای نهادینه کردن مفهوم شهروندی نام برد و افزود : باید سعی شود از مشارکت و همیاری شهروندان محلات بهره گرفته شود چرا که یکی از هدف اصلی اجرای این طرح ارائه ی هر چه بهتر خدمات شهری و آشنا کردن شهروندان به حقوق و وظایف شان» است.

ایلیات مهمترین شرط در موفقیت طرح توسعه فرهنگ شهروندی را مشارکت فعالانه اهالی فرهنگ و سازمان های مردم نهاد دانست و افزود: برنامه‌ریزی برای تمرکز سرمایه‌های اجتماعی برای ارتقاء وجهه فرهنگی شهر و انتقال ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر به مدیریت شهر ضروری است.

شهردار منطقه 5 کرج گفت: برای اولین بار با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر کرج برای فعالیت های فرهنگی در این منطقه صدمیلیون تومان به غیر از بودجه گسترش فضاهای فرهنگی اختصاص یافته است هرچند که یکی از این راه‌های انجام فعالیت های فرهنگی اختصاص بودجه مصوب است در حالیکه راه‌های دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها بحث مشارکت است و ما معتقدیم در زمینه های فرهنگی باید از ظرفیت بالای مشارکت سازمان ها و نهاد های فرهنگی و همچنین بخش خصوصی استفاده کنیم.

ایلیات افزود: تبدیل شهرنشین به شهروند، به ویژه در کلان شهر کرج یکی از راه های حل بحران های شهری به ویژه در بخش های خدمات شهری است و این هدف که در اغلب موارد توسط مدیران شهر به فراموشی سپرده می شد امروز با تاکید شهردار محترم کرج در راس برنامه های مدیریت شهری قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: شهردار کرج رسالت شهرداری کرج را در محله محوری، شهروند مداری، توسعه خدمات و رفاه شهری و توجه به مسایل فرهنگی شهر دانسته و معتقد است وظیفه شهرداری فقط جمع آوری زباله و آسفالت کردن معابر نیست، بلکه برنامه ریزی برای ابعاد مختلف زندگی شهروندان است. در واقع شهرداری کرج درصدد است تا تفکر عام مردم در رابطه با وظایف شهرداری در حیطه فعالیت های عمرانی و خدمات شهری را تغییر داده و مردم را به تدریج با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری آشنا کرده تا از مدیران شهری خود انتظار ارتقا سطح خدمات اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

پذیرش نقش شهروندی احساس تعلق شهری ایجاد می کند

ایلیات تصریح کرد: ایجاد نقش شهروندی به این دلیل برای مدیریت شهری اهمیت دارد که در جامعه احساس تعلق شهری را ایجاد کرده و به تبع آن مسئولیت پذیری افراد را نسبت به محیط شهری بالا می برد.

وی افزود : به عبارت دیگر زمانی که فرد خود را به عنوان شهروند یک شهر تلقی می کند ناخودآگاه نسبت به جنبه های مختلف آن احساس مسئولیت کرده و در واقع خود را با دیگران در امور شهری شریک می داند.درست در این زمان است که می توان از فرد انتظار همکاری با مدیریت شهری برای ایجاد زمینه های زیست بهتر در شهری مطلوب را داشت . این در حالی است که نتایج تحقیقات نشان داده که میزان تعلق اجتماعی شهروندان کرجی ضعیف است و شهروندان نسبت به محیط زندگی خود احساس تعلق و یگانگی ندارند.گسترش شهر در نتیجه افزایش جمعیت و مهاجرت پذیری بالا از دلایل مهم این مساله است.

وی افزود: کمبود امکانات و تسهیلات شهری در قبال روند افزایش بی رویه جمعیت موجب شده تا احساس نارضایتی در شهرنشینان ایجاد شود و روند ایجاد نقش شهروندی و تعلق به شهر را در افراد کندتر کند و در واقع باید بپذیریم درصورتی که امکانات و رفاه شهری در جامعه ای افزایش یابد افراد ساکن در آن نقش شهروندی را سریع تر و بهتر ایفا خواهند کرد.

این مسئول اذعان داشت : از سوی دیگر آگاهی از نیازها و مسائل مردم و بررسی نگرش آنان در میزان نقشی که می توانند در رفع مشکلات شهری داشته باشند، زمینه مساعدی برای برقراری ارتباط منطقی و صحیح بین نهاد خدمت رسان به شهروندان و خود شهروندان فراهم ساخته و اعتماد میان شهروندان و مدیریت شهری برقرار می شود .

شهردار منطقه 5 بیان کرد: مشارکت شهروندان در مدیریت شهری می تواند در تامین منابع اقتصادی، کاهش هزینه خدمات، افزایش انسجام اجتماعی، کاهش آسیب ها و تنش های ناشی از زندگی شهری و رضایت شهروندان موثر باشد. بنابراین باید با افزایش برنامه های آموزش فرهنگی و اجتماعی، حقوق زندگی شهری به شهروندان شناسانده و زمینه مشارکت اجتماعی آنان در مدیریت شهری فراهم شود.

وی گفت: هویت شهری ما برگرفته از هویت شهروندان ماست و ابتدا باید از شهروندان خود هویتی را تعریف کنیم تا بتوانیم بر مبنای آن هویت شهری را تعریف کنیم. وی افزود: توسعه خدمات شهری و اجرای طرح های مشارکتی و محله ای راهی است که در ایجاد نقش شهروندی موثر است و در واقع رفاه شهری می تواند شهرنشین را به شهروند تبدیل کند.

وی خاطر نشان کرد: عامل اساسی دیگر در ایجاد نقش شهروندی وجود اخلاق مشارکت است که این اخلاق وابسته به نحوه برخورد مدیران شهری با شهروندان و نحوه عملکرد آن ها است.

ایلیات اظهارداشت: باید شهروند مداری و توسعه محله ای سر لوحه فعالیت ها قرار گیرد و ما باید با ایجاد انگیزه و تقویت احساس تعلق اجتماعی مردم و ارتقای سطح دانش آنان، شهروندانی مسئول و اجتماعی داشته باشیم.

وی افزود: «شهروند سالم، خانواده سالم، محله سالم و شهر سالم» با توسعه محلات، به عنوان کوچکترین واحد شهری محقق می شود.

شهردار منطقه 5 شهرداری کرج اظهار امیدواری کرد: با افزایش مشارکت های اجتماعی مردمی و استفاده از قابلیت ها و توانایی های شهروندان در ساماندهی امور شهر، ضمن افزایش توان مدیریت شهری در اجرای پروژه ها و طرح ها، شاهد تسهیل در رفع مشکلات و چالش های واقعی شهروندان و ساکنان هر محله خواهیم بود.

مدیر منطقه 5 شهرداری کرج در مراسم آغاز اجرای طرح توسعه فرهنگ شهروندی این پروژه را موید عدم غفلت مدیران شهری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر دانست و اظهار داشت: طرح توسعه فرهنگ شهروندی تجلی رویکردهای اجتماعی و فرهنگی است که شهرداری کرج در سیر تبدیل از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی اتخاذ نموده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نماينده مردم كرج در مجلس:
اجراي طرح‌هاي CNG به شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي واگذار شود

خبرگزاري فارس: نماينده مردم كرج، اشتهارد و آسارا در مجلس گفت: انجام تمام طرح‌هاي CNG در اين شهرستان بايد به شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي واگذار شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از روابط عمومي دفتر اين نمايند مجلس در كرج، فاطمه آجرلو اظهار داشت: به دليل حجم زياد كار گازخودرو، در زمينه CNG در كرج همه موفقيت‌هاي موردنظر حاصل شده و بخشي از برنامه‌ها به مرحله عمل درنيامده است.
وي ادامه داد: البته در اين زمينه تنها نبايد شركت گازخودرو را مقصر بدانيم زيرا به هر حال، حجم فعاليت‌هاي آنها بسيار بالا و وسيع است و نمي‌توانند جواب‌گوي همه نيازها درباره CNG باشند در حالي كه اگر در اين زمينه همكاري و تقسيم كار بيشتري وجود داشته باشد، بخشي از مشكلات نيز حل مي‌شود.
اين مسئول بيان كرد: به تازگي بحث‌هايي مطرح شده و اگر امكان داشته باشد، بايد مسئوليت كل CNG در كرج را به شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي كرج واگذار كنيم تا حجم و كيفيت فعاليت‌ها در اين باره افزايش يابد و نيازهاي بيشتري رفع شود.
‌نماينده كرج در خانه ملت اظهار داشت: البته در اين باره هنوز اختيارات كافي داده نشده و اميدواريم دستگاه‌هاي ذي‌ربط با طرح ما موافقت كنند تا در نهايت، فعاليت‌هاي مربوطه به احداث CNG افزايش يابد و بتواند جوابگوي نيازهاي شهرستان كرج باشد.
آجرلو خاطرنشان كرد: اگر در اين باره به توافق برسيم، اخبار مربوطه به اطلاع شهروندان رسانده مي‌شود ضمن اينكه رسانه‌هاي كرج در زمينه كمك به كاهش حل مشكلات مربوط به CNG مي‌توانند فعاليت‌هاي خوبي انجام دهند كه اين امر به كمك اطلاع‌رساني مطلوب از سوي آنها محقق مي‌شود.
‌وي اضافه كرد: برپايي جايگاه‌هاي سوخت مورد نياز در كرج نيازمند حمايت و برنامه‌ريزي است كه اميدواريم اين امر به بهترين نحو محقق و همه جايگاه‌هاي سوخت در كرج تأمين شود.
آجرلو گازرساني به جايگاه‌هاي CNG را بسيار مهم دانست و با اشاره به جايگاه‌هاي سوخت CNG در شهرهاي اقماري كرج از جمله مشكين دشت، ماهدشت، اشتهارد و كمالشهر اظهار اميدواري كرد كه جايگاه‌هاي در حال احداث در اسرع وقت راه‌اندازي ش
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مسوول باغ پرندگان كرج گفت: بزرگترين پارك پرندگان آسيا با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد تومان در آينده‌اي نزديك در كرج راه اندازي مي‌شود.

امير راد در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: هم اكنون نمايشگاه پرندگان زيستي و كمياب خانگي در زميني به مساحت 10 هزار متر مربع در چهار باغ ساوجبلاغ قرار دارد و اين مجموعه به منظور حفاظت از گونه‌هاي كمياب زيستي طراحي شده و تاكنون پنج ميليارد تومان براي نگهداري پرندگان و آماده سازي زيرساخت‌هاي آن هزينه شده است.

وي افزود: متاسفانه درخصوص واردات پرندگان از كشورهاي ديگر با مشكل مواجه هستيم و در حال حاضر كه 250 هزار پرنده جديدا خريداري شده به دليل نداشتن مجوز واردات، اين پرنده‌ها به كشورها همسايه فرستاده شده‌اند.

راد در پايان تاكيد كرد: در حال حاضر نمايشگاه پرندگان ساوجبلاغ براي 15 نفر اشتغال زايي كرده است و در صورت راه اندازي پارك پرندگان اين ميزان اشتغال زايي به 200 نفر مي‌رسد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ر استان تازه تاسیس البرز؛
پیشرفت علمی بدون استفاده از ظرفیتهای مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی ممکن نیست
استان تهران - خبرگزاری مهر: فرماندار کرج گفت: پیشرفت علمی استان البرز بدون استفاده از ظرفیتهای مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی ممکن نیست.

عیسی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی یک مجموعه علمی بسیار ارزشمند است که در شهرستان کرج قرار دارد و وجود آن می تواند سسب تحولات و رشد گسترده علمی و دانشی در کشور و منطقه باشد.

وی ادامه داد: باعث خوشحالی است که در استان البرز چنین مرکز علمی و تخصصی خوبی وجود دارد و باید سعی کنیم که این مرکز و توانایی های آن را به منطقه بشناسانیم و منطقه از این توانایی های به بهترین نحو بهره مند شوند.

آماده حمایت از توسعه فعالیتهای علمی مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی هستیم

این مسئول عنوان کرد: توسعه جدی منطقه در گروی توسعه فعالیتهای علمی و تخصصی است به همین دلیل آماده حمایت و پشتیبانی از توسعه فعالیتهای علمی و تحقیقاتی مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی هستیم که امیدواریم این امر به بهترین نحو محقق شود.

معاون استاندار گفت: همچنین برای حل مسائل و مشکلات کنونی این مجتمع، جلساتی را با برخی از نهادهای منطقه ای برگزار خواهیم کرد که در این جلسات، مشکلات بررسی و راهکارهای لازم برای حل آنها نیز ارائه می شود.

فرهادی اظهار داشت: استان البرز، استان بزرگ و باظرفیتی است که تبدیل توان و ظرفیتهای آن به عمل و اقدام باید در سایه تلاش و همکاری نهادهای علمی و اجرایی منطقه صورت بگیرد که باید زمینه های لازم برای تحقق این امر را به بهترین نحو فراهم کنیم.

آماده ایجاد قطبهای علمی و تخصصی در منطقه هستیم

وی خاطرنشان کرد: آماده ایجاد قطبهای علمی و تخصصی در منطقه هستیم و از این امر حمایت جدی به عمل می آوریم زیرا معتقد هستیم که استان البرز به این امر به صورت جدی نیاز دارد و باید زمینه های لازم برای تحقق آن را به بهترین نحو در اسرع وقت فراهم کنیم.

این مسئول افزود: استان البرز از بسیاری از جهات، یکی از قطبهای علمی محسوب می شود که دلیل این امر نیز قرار گرفتن بسیاری از مراکز مهم علمی کشور در این منطقه است و این امر برای استان البرز یک مزیت محسوب می شود.

وی یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که استان البرز نیز از ظرفیتهای این مراکز بهره مند شود و تنها به این مراکز به عنوان مراکزی کشوری نگاه نکنیم بلکه شرایطی فراهم شود که وجود آنها برای کرج نیز اثرات مطلوبی به همراه داشته باشد.
 

alimosavifard

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
17 جولای 2006
نوشته‌ها
2,070
لایک‌ها
356
محل سکونت
MA
منظورت دهات کیوانیناست ؟ / اون که قراره قاره بشه :lol:

قبلا قاره بوده :p ( شاهرود قاره کوچک ) ... اما پایتخت نشه بهتره ظایع می شه شهره به این خوبی و آرومی
 

farhad_persona

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2007
نوشته‌ها
700
لایک‌ها
21
محل سکونت
Tehran
بچه ها کسی میدونه این قضیه رو قیمت ملک و زمین اونجا اثر میگذاره یا نه؟
یکی از دوستان میگفت که چون کرج دیگه کاملا شهرستان به حساب میاد قیمتا میاد پایین.
چه قدر موافق هستید با این فرضیه؟

کسی نظری نداره؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شهردار کمالشهر استیضاح شد
استان تهران - خبرگزاری مهر: شهردار کمالشهر در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی این شهر برغم استعفای خود استیضاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج،‌ پیش از ظهر دوشنبه در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر کمالشهر حکمت امیری شهردار این شهر استیضاح شد.

در این جلسه عنوان شد: پیرو دعوتنامه شمار 29.950/ش مورخ سوم تیرماه 89 و دعوتنامه شماره 129.994 ش/ک مورخ 9 تیرماه 89 آقای حکمت امیری شهردار جهت پاسخگویی و توضیح به استیضاح مطرح شده از سوی شورا در جلسه حضور نیافته و از ارسال هرگونه پاسخ به موارد استیضاح خودداری کرد و بنابراین به دلایل مطروحه استیضاح وی در جلسه مطرح می شود.

عدم اجرای مصوبات شورا،‌ کوتاهی در اجرای طرحهای تعریفی و توسعه معابر بر اساس اولویت های تعیین شده،‌ ناتوانی در توسعه و ایجاد پارکهای محله ای مصوب در بودجه، ‌ناتوانی در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر،‌ عدم سکونت در محدوده قانونی،‌سو استفاده مالی از وجوه و اموال شهرداری،‌ ناکارآمدی و سو مدیریت در اجرای امور جاری و ... از جمله موارد مطرح شده توسط اعضای شورای شهر کمالشهر برای استیضاح شهر در این جلسه بود.

پس از طرح موارد فوق و در اجرای ماده 73 قانون تشکیلات،‌ اختیارات و وظایف شوراها و برغم استعفای هفته گذشته شهردار کمالشهر اعضای این شورا با پنج رای موافق نسبت به برکناری نامبرده موافقت کردند.

بر اساس قانون شورا سه ماه زمان دارد تا شهردار جدید را معرفی کند و تا آن زمان معاونت شهرداری کمالشهر موسی ناظمی سرپرستی شهرداری کمالشهر را بر عهده دارد.

کمالشهر به عنوان یکی از شهرهای اقماری کرج با بیش از 100 هزار نفر جمعیت رکورد تغییر شهردار در سالهای اخیر را به خود اختصاص داده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
روزانه 950 تن پسماند زباله در کرج تولید می شود
استان تهران - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از تولید روزانه 920 تا 950 تن پسماند زباله در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، همایون رضا مدنی شامگاه روز یکشنبه در نشست خبری این سازمان ضمن اعلام این میزان تولید پسماند از ارائه آمار دقیق پسماندهای خانگی و صنعتی ظرف شش ماه آینده خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش ضایعات صنعتی گفت: کاهش آمار این ضایعات از جمله برنامه های ومهم سازمان پسماند است که با جدیت دنبال می شود.

مدنی، بازیافت پسماندها را مولفه ای مهم برای کمک به اقتصاد کلان کشور دانست و افزود: برای تحقق این مهم ضمن آنکه باید نگاه سرمایه ای به این بخش باید تغییر کند، بازیافت پسماندها نیزباید با شیوه های نوین انجام شود.

وی با اشاره به عدم استقبال شهرداریهای کشور برای سرمایه گذاری در این بخش عنوان کرد: این در حالیست که سرمایه گذاری مناسب دراین بخش همراه با مدیریت اصولی علاوه بر رونق چرخه اقتصادی در سطح کلان، نقش به سزایی در رونق اقتصادی مناطق شهری دارد.

98 درصد زباله ها ی حلقه دره به صورت پوششی جمع آوری می شوند

این مسئول یادآور شد: هم اکنون 98 درصد از زباله های حلقه دره که در قبل به صورت روباز جمع آوری می شد به صورت پوششی جمع اوری می شود.

مدنی خاطرنشان کرد: استفاده از ماشینهای بزرگ برای بارگیری زباله و شکل ریزش زباله ها از سکو به روش مناسب تاثیر به سزایی در رفع مشکلات زیست محیطی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از ایجاد سه ایستگاه چهار پهلو برای جمع آوری پسماندهای شهری کرج خبرداد و اظهار داشت: این ایستگاه ها با توجه به بئودجه های تخصیص یافته در آینده ای نزدیک آماده بهره برداری می شوند.

تولید روزانه یکصد متر مکعب شیرآبه زباله در حلقه دره

مدنی با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته هم اکنون شیرآبه های حاصل از زباله کنترل شده است بیان داشت: با توجه به برآوردهای انجام شده، تولید شرآبه در این منطقه روزانه یکصد متر مکعب برآورد شده است.

وی از ارائه مدل جدید به منظور کنترل شیرآبه در حلقه خبرداد و افزود: این مدل 25 متر مکعبی با همکاری دانشگاه تهران صورت گرفته و در حال حاضر نیز در حلقه دره در حال اجرا است
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
استان شدن البرز اجرای طرح توسعه شهروندی در کرج را ضرورت بخشیده است
استان تهران - خبرگزاری مهر:‌ یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: استان شدن البرز اجرای طرح توسعه شهروندی را ضرورت بخشیده است و طرح توسعه فرهنگی بستر مشارکت شهروندان در امور شهری را فراهم می‌‌کند.
سید احمد رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ابعاد مختلف زندگی شهروندان یکی از مهمترین اولویتهای مدیریت شهری است.

وی افزود: ایجاد فرهنگ مشارکت در نگهداری از امکانات شهری و اداره امور شهر یکی از مباحثی است که زمینه توسعه فرهنگ شهروندی را فراهم می‌‌کند.

این پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی با اشاره به لزوم نهادینه‌کردن این مهم در کلانشهر کرج تصریح کرد: طرح توسعه فرهنگ شهروندی حدود 10 سال پیش در شهر تهران آغاز شد و در حال حاضر با توجه به تصویب استان البرز ضرورت اجرای این طرح در کلانشهر کرج به شدت احساس می‌شود.

رحیمی ادامه داد: در این راستا منطقه 5 شهرداری کرج و در واقع منطقه حصارک به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده و امیدواریم با همدلی و مشارکت شهروندان شاهد به ثمرنشستن این طرح در سایر مناطق نیز باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف پیش ‌روی این طرح یادآور شد: ایجاد فرهنگ مشارکت در امور نگهداری امکانات شهری، انگیزه‌سازی جهت انسجام محلی در راستای توسعه محلات، ایجاد بستری مناسب جهت هم‌اندیشی معتمدین و فعالان اجتماعی، راه‌اندازی بانک ایده‌های شهروندی، بسط و گسترش نشاط اجتماعی، تقویت بهداشت روانی شهروندان و ترویج قانون محوری و رعایت حقوق شهروندی بخشی از اهداف پیش‌روی این طرح است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزیتهای اجرای این طرح آسیب‌شناسی و شناخت کاستی‌های موجود در حاشیه هدف است تا بر اساس آن مدیریت شهری نیز در مسیر هموار کردن مشکلات موجود گام بردارد.

مسئول کمیته علمی طرح توسعه فرهنگ شهروندی گفت: طرح توسعه فرهنگ شهروندی تجلی رویکردهای اجتماعی و فرهنگی است که زمینه مشارکت شهروندان را در امور شهری فراهم می‌کند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا