برگزیده های پرشین تولز

انجمن کرجی های مقیم پی تی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شهرداری کرج رتبه نخست جذب درآمدهای وصولی کشور را کسب کرد
استان تهران - خبرگزاری مهر‌: شهرداری کرج رتبه نخست جذب در آمدهای وصولی را در بین شهرداریهای کلانشهرهای کشور کسب کرد.
به گزارش خبرنگار مهر در کرج،‌ سید علی آقازاده بعداز ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های در حال احداث شهرداری منطقه 7 اظهار داشت: شهرداری کرج با 113 درصد جذب در آمدهای وصولی در سال 88 رتبه نخست را در بین کلانشهرهای کشور به خود اختصاص داد.

وی افزود: شهرداری های شهرهای اصفهان با 95 درصد، قم با 81 درصد ، مشهد با 80 درصد ، تبریز با 76 درصد و تهران و شیراز با 75 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

اولین نقشه توریستی و گردشگری کرج تهیه و تولید شد

وی همچنین بیان داشت: اولین نقشه توریستی و گردشگری کرج به همت معاونت هماهنگی وبرنامه ریزی شهرداری کرج تهیه و تولید شده است.

آقازاده یادآور شد: این نقشه توریستی وگردشگری شامل سینما، تئاتر، مجتمع های سینمایی، پارکها، فضای سبز ، هتل ها، خوابگا ها، وسایل بازی کودکان، شهر بازی ، مجتمع های تفریحی ، نگارخانه ها، فرهنگسراها، کانون پرورش فکری کودکان ،کانونهای فرهنگی ، موزه ها و اردوگاه ها در ابعاد تاشو جیبی 70در50 توسط اداره GIS تهیه و تولید و در نمایشگاه شهروند الکترونیک عرضه شد.

در ادامه این بازدید شهردار کرج گفت: یکی از نقاط پرترافیک شهر کرج در ساعات پیک تردد بلوار موذن حدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی تا انتهای خیابان آزادی است که با اجرای طرح تعریض این بلوار و حذف نقاط مشکل دار ترافیکی، شاهد ترافیک روان در این معبر خواهیم بود.

استقرار دانشگاه آزاد در بلوار موذن یکی از عوامل تشدید ترافیک

شهردار کرج در خصوص لزوم و اهمیت اجرای این پروژه همچنین افزود: بلوار موذن یکی از معابر اصلی شهر کرج محسوب می شود شاید تا چند سال گذشته آنچنان ترافیکی در این محدوده مشاهده نمی شد اما امروز به واسطه بسیاری مسائل از قبیل رشد فیزیکی شهر و خط ارتباطی شرق و غرب کرج این مسیر مورد استفاده اغلب مسافرت های شهری غرب به شرق و بالعکس قرار گرفته است که وجود دانشگاه حجم تردد مربوط به آن نیز مزید بر علت شده است بنابراین می طلبد با تدابیر ترافیکی و تعریض این بلوار زمان توقف خودروها را به حداقل برسانیم.

سید علی آقازاده در خصوص زمان بهره برداری از این پروژه گفت: پروژه هایی از این دست به دلیل وجود معارضاتی که عموماً تأسیسات شهری هستند در اجرا دچار مشکل می شوند اما با پیگیری های موثر مجموعه شهرداری و به ویژه شهرداری منطقه 7 این مشکلات به حداقل رسیده و در هفته دولت شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي گفت: استان البرز در كمترين زمان ممكن محقق و تشكيل شده است و اين نشان از حساسيت استان شدن اين منطقه است.

به گزارش خبرگزاير دانشجويان ايران (ايسنا)، عزيز اكبريان در مراسم جشن استان البرز در آسارا اظهار داشت: بعد از انقلاب استان البرز اولين استاني است كه كمتر از چند ماه در مجلس بررسي و به تصويب مي‌رسد، در حالي كه برخي از استان‌ها سال‌ها در مجلس مانده‌اند و هنوز به تصويب نرسيده است.

اكبريان با اشاره به راي قاطع نمايندگان مجلس به لايحه اين استان ابراز داشت: عنايت ويژه دولت خدمتگزار و تلاش نمايندگان مجلس به ويژه شخص رييس مجلس سبب تشكيل و تسريع روند تحقق اين استان شد.

وي تصريح كرد: استان البرز تشكيل شده، اما همچنان مطالبات مردم آسارا پابرجاست و مثلا در بحث آب مديريت آب منطقه خود را حاكم بلامنازع اين منطقه مي‌داند و كسي حق آب خوردن بدون اجازه آب منطقه ندارد.

وي افزود: منابع طبيعي و محيط زيست نيز مشكلات متعددي را براي مردم فهيم و شريف آسارا ايجاد كرده‌اند كه حل اين مشكلات از اولويت‌ها و نيازهاي اساسي مردم اين منطقه است.

نماينده مردم كرج،‌ اشتهارد و آسارا در مجلس شوراي اسلامي با اظهار اميدواري از انتصاب يك مدير خوب، متعهد،‌با تجربه و كار بلد به عنوان استاندار گفت: استاندار البرز بايد مردي باشد كه استواريش مثل كوه‌هاي البرز باشد و پاسخگوي مردم باشد، چرا كه سال ها منتظر تشكيل استان البرز بوده‌ايم تا بتوان از مشكلات كاست.

وي در پايان تصريح نمود: امانتي كه شهدا بر دوش ما گذاشته‌اند وظيفه ما را سنگين تر مي‌كند و شهيدان ما خوشحال و راضي مي‌شوند كه ما بتوانيم مشكلات مردم را حل كنيم و به عنوان خدمتگزار پيگير مسائل و خواسته‌هاي مردم بوه و در آينده نيز خواهيم بود.

انتهاي پيام
 

Nilsa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2010
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
32
کرج استان شددددددددددددددددددددد؟
15.gif

میبینی آدم اگه همش درس بخونه همین میشه دیگه
SEVeyesB08_th.gif
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مشکل کمبود جایگاههای CNG و بنزین در کرج جدی است
استان تهران - خبرگزاری مهر:‌ نماینده مردم کرج در مجلس گفت: شهر کرج دچار معضل کمبود جایگاههای CNG و بنزین است که با جذب اعتبارات در سال جاری بیش از 10 جایگاه به سیکل بهره برداری اضافه خواهد شد و این معضل را تاحدی برطرف می کند.
عزیز اکبریان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: با استان شدن البرز و پس از استقرار در استانداری به صورت رسمی جایگاه شهرداری کرج هم ارتقاء پیدا می کند و به عنوان شهرداری مرکز استان ارتقاء ساختاری پیدا می کند که این امر به شهرداری های مناطق نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تشکیل استان البرز و ارتقاء در ساختار اداری مجموعه غرب استان تهران شهروندان استان البرز شاهد پویایی و تحولات شگرف در ایجاد زیرساختهای شهری خواهند بود.

نماینده مردم کرج در مجلس عنوان کرد: افتتاح پروژه های متمرکز در برخی مناطق شهرداری نظیر منطقه هفت نشانگر توانمندی فنی و تخصصی مجموعه شهرداری است که خوشبختانه رضایتمندی عمومی را نیز در میان شهروندان ایجاد کرده است

اکبریان با تاکید بر راه اندازی و بهره برداری هرچه سریعتر پمپ بنزین احداث شده در ضلع جنوب غربی پارک شهرداری منطقه 7 افزود: شهر کرج دچار معضل کمبود جایگاههای CNG و بنزین است که با تمهیداتی که صورت گرفته است و جذب اعتبارات در سال جاری بیش از 10 جایگاه به سیکل بهره برداری اضافه خواهد شد که قطعاً این معضل را تاحدی برطرف می کند.

وی نقش شهرداری را در فراهم کردن زمینه جهت ایجاد زیرساختها بسیار اساسی دانست و گفت: امید می رود مسیر ارائه خدمات در مناطق شهرداری کرج با سرعت بیشتری طی شود.
 

matgogoia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,719
لایک‌ها
4,006
سن
43
محل سکونت
Village
کسی نظری نداره؟

مطمئنا این دوستتون در اشتباه بوده - چون کرج هنوز نزدیکترین کلانشهر به تهرانه و خیلی از تهرانیها الان مقیم کرج هستن - در ضمن فرصتهای شغلی که استان شدن کرج براش بوجود میاره باعث کوچ تعدادی دیگر به کرج میشه و در نهایت سازمانهایی باید در کرج بوجود بیان از قبیل استانداری - سیما - سرپرستی بانکها و ... ک حدود 70 سازمان میشه و اینها مطمئنا افرادی رو میخوان که ممکنه تو کرج نباشن و مجبور باشن از تهران بیان.
در ضمن از هفته پیش اکثر فروشنده های ملک دست نگه داشتن تا بعد از تصویب شوری نگهبان با حداقل 20 در صد بالاتر املاکشون رو بفروشن.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
كرج استان شود، بودجه كشتي افزايش پيدا مي‌كند


البرز نیوز-رئيس هيات كشتي شهرستان كرج مصيب دهبالايي گفت: در صورتي كه استان شويم، حتما بودجه كشتي نيز افزايش پيدا خواهد كرد و قوي‌تر از گذشته فعاليت خواهيم كرد.

هم چنین اظهار داشت: قوت گرفتن احتمال استان شدن كرج به نفع كشتي خواهد بود. در اين صورت حتما بودجه اين رشته افزوده شده و قوي‌تر از گذشته فعاليت خواهيم كرد. به اين شكل علاوه بر اينكه از تربيت‌بدني بودجه مي‌گيريم از بودجه ساليانه فدراسيون كشتي نيز بهرمند خواهيم شد.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه در حال حاضر من رئيس هيات شهرستان كرج هستم، اگر استان‌ شدن ما اجرايي شود آن وقت بار ديگر بايد براي تعيين رئيس هيات استان انتخابات برگزار شود و معلوم نيست باز هم من عهده‌دار اين مسئوليت باشم. اين كارها بايد زير نظر اداره كل تربيت‌بدني استان و همچنين فدراسيون كشتي انجام شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
افزايش مهاجرت به كرج باعث ثابت ماندن نرخ بي‌سوادي شده است


رييس اداره نهضت سوادآموزي کرج محسن بيدگلي گفت: 125 هزار نفر از مردم كرج يعني حدود 4/8 درصد بي‌سواد هستند
هم چنین به بررسي مشكلات سوادآموزي در كرج پرداخت و گفت: اولين مشكل در كرج در خصوص سوادآموزي عدم شناسايي اسمي بي‌سوادان منطقه است كه اين مساله هفته آينده با تشكيل جلسه‌اي راهكارهاي شناسايي اين افراد ارائه خواهد شد.
وي افزود: سالانه تعداد قابل توجهي از افراد بي‌سواد در كلاس‌هاي نهضت سواد آموزي شركت مي‌كنند و هر سال نرخ بي‌سوادي در كرج پايين مي‌آيد ولي همزمان با كاهش اين نرخ، ‌افزايش مهاجرت به اين شهرستان باعث ثابت ماندن نرخ بي‌سوادي و عدم ريشه كني آن مي‌شود.
رييس اداره نهضت سواد آموزي كرج در پايان تصريح كرد: در سال جاري اداره نهضت سواد آموزي كرج فعاليت‌هايي نظير تشكيل 282 كلاس با حضور دو هزار و 300 سواد آموز، تشكيل 35 گروه مطالعاتي با 350 فراگير، شناسايي اسمي بي سوادان در دستگاه‌هاي اداري، اعزام 300 آموزشيار به مناطق شهري و روستايي، اجراي طرح آموزش فرد به فرد و رسميت دادن به كلاسهاي آموزشي 10 تا 49 سال را انجام داده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
استان شدن البرز؛
ایجاد کمپینگها و سوله های بحران از جمله برنامه های ایمن سازی شهری کرج است
استان تهران - خبرگزاری مهر‌: معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: تمهیداتی برای آینده مدیریت بحران در کرج باتشکیل استان البرز اندیشیده شده است که بحث کمپینگ ها، تهیه نقشه های پهنه بندی و سوله های بحران از آن جمله است.
علی اصغر کمالی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: ارتقاء دانش ومنابع و عوامل انسانی مدیریت بحران درسطح شهر کرج وغرب استان تهران بااستفاده از تجربیات سایر کلان شهر ها از جمله برنامه های مدیریت بحران در کرج است.

وی افزود: همت وتلاش مضاعف را در جهت آموزش صحیح وکارشناسانه به پرسنل شهرداری وسازمانهای دیگراز جمله هلال احمر، سازمان آب وگاز، روشی برای بررسی توانمندی ها وایجاد هماهنگی وتعامل دستگاههای خدمت رسان است.

کمالی زاده بیان داشت: پیشگیری از وقوع زیانهای مالی وجانی در کلانشهرها امری بسیار ضرورتی و مهم است ومهمترین مبحثی را که باید بیش از پیش به ان پرداخته شود کاهش ریسک پذیری در مدیریت بحران ونظارت برساخت وسازهای غیر مجاز درقالب آیین نامه 2800 است.

وی همچنین گفت: استحکام بناها را باید افزایش داد مضاف براینکه می بایست به مقوله بهره گیری از نقشه های پهنه بندی بحران توجهی خاص داشت و با توجه به موارد مذکور مدیریت شهری استنباطی نزدیک به واقعیت از مشکلات ومسائل پس از وقوع بحران داشته باشد.

کمالی زاده در مورد نقش مردم در مدیریت بحران گفت: مشارکت شهروندان در مدیریت بحران یکی از مهمترین بخش ها است و هیچ کاری بدون مشارکت مردم به نحو احسن انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد:‌ معمولاً در هر بحران سه فرایند را قطعاً نیاز خواهیم داشت، ایثار، صداقت و صبر که بدون مشارکت مردم و سازمانهای متولیاین امر امکان پذیر نیست زیرا نیروهای مردمی کارآمد بازوان توانمند مدیریت بحران هستند.

معاونت خدمات شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد:‌ تمهیداتی برای آینده مدیریت بحران در کرج یا استان البرز اندیشیده شده است که بحث کمپینگ ها، تهیه نقشه های پهنه بندی و سوله های بحران از آن جمله است.

وی رویکرد اصلی شهرداری را کاهش ریسک پذیری خطرات بحران عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با تمهیدات اندیشیده شده درخصوص مقاوم سازی ساختمانها و تاسیس زیرساخت های شهر وبا مدیریت بحران خسارات کاهش یابد.

کمالی زاده در پایان افزود: امیدواریم با ایجاد سازه های مستحکم در برابر زلزله وسیل ، سازه های پایدار را به نسل های آینده بسپاریم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کدخدایی در گفتگو با مهر:
نظر شورای نگهبان درباره تشکیل استان البرز شنبه اعلام می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی از اعلام نظر این شورا درباره تشکیل استان البرز تا شنبه آینده خبر داد.

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام این خبر افزود: بخشی از مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل استان البرز مورد بررسی قرار گرفته و درباره بخشی دیگر اعضا شورای نگهبان روز چهارشنبه اعلام نظر نهایی می کنند.

وی افزود : علاوه بر این موضوع چندین مصوبه دیگر نیز تا پایان این هفته نهایی شده و روز شنبه طی یک نشست خبری اعلام می شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره تمدید دوره اعضا شوراهای شهر و روستا تا انتخابات ریاست جمهوری برای تجمیع این دو انتخابات گفت: این مصوبه تنها در مورد همین دو انتخابات بوده که بررسی آن پایان یافته و اعلام نظر شده است .
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اکبریان:
افزایش تعداد شهرستانهای استان البرز بدون مصوبه مجلس امکان پذیر است
استان تهران - خبرگزاری مهر:‌ نماینده مردم کرج در مجلس گفت: اگر ضرورت افزایش تعداد شهرستانها در استان البرز احساس شود این مسئله بدون مصوبه مجلس امکان پذیر است اما در شرایط فعلی ترکیب استان البرز بهترین ترکیب ممکن است.

عزیز اکبریان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بحث تشکیل شهرستانهای جدید در منطقه بعد از استقرار و تشکیل استانداری در صورت لزوم صورت می گیرد و در رایزنی با وزارت کشور این مسئله بررسی خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای شکل گیری استان البرز به دنبال تشکیل استان با بار جمعیتی و مدیریتی سبک بودیم و این پیشنهاد خود ما بود که در فاز اول شهرستانهای ملارد،‌ قدس و شهریار در محدوده استان البرز قرار نگیرند.

اکبریان خاطرنشان کرد: جلب رضایت وزرات کشور و دولت در خصوص وارد نشدن شهرستانهای فوق در مرحله نخست به استان البرز چندین ماه زمان برد اگرچه در همین زمینه نارضایتیهایی نیز در سطح شهرستان شهریار وجود داشت.

افزایش محدوده استان البرز نیاز به مصوبه مجلس ندارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان داشت: در صورتی که ضرورت افزایش تعداد شهرستانهای استان البرز احساس شود می توان این مسئله را با رایزنیها و افزایش محدوده استان و بدون نیاز به مصوبه جدیدی در مجلس آن را پیگیری کرد.

وی عنوان کرد: شرایط فعلی به وجود آمده از نظر محدوده جغرافیایی و جمعیتی مطلوبترین شرایط برای شکل گیری استان جدید است و پیوستن شهرستانهای جنوبی به البرز بار مدیریتی این استان را سنگین می کند.

اکبریان در ادامه با اشاره به اینکه باید در خصوص پیوستن شهرستانهای جنوبی به استان البرز اهداف موجود به دقت بررسی شود، تاکید کرد: در صورتی که هدف از تشکیل استان البرز تنها کاستن از بار مدیریتی پایتخت باشد باید شهرستانهای جنوبی نیز به استان البرز بپیوندند ولی در صورتیکه هدف از تشکیل استان البرز تشکیل استانی جدید با بار سبک مدیریتی باشد ترکیب موجود در رسیدن به این هدف کمک می کند.

نباید در معرفی استاندار البرز عجله کرد

نماینده مردم کرج در مجلس در خصوص معرفی استاندار البرز که این روزها بحث داغ محافل خبری کرج نیز هست، بیان داشت: در خصوص مسئله معرفی استاندار نباید عجله کرد ولی در عین حال امید می رود استانداری البرز را فردی باتجربه با سابقه مدیریتی بالا بر عهده گیرد و مسئولان مربوطه باید در معرفی استاندار البرز نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهند.

وی افزود: کار معرفی استاندار به دولت سپرده شده است و تاکنون نیز گزینه هایی مطرح شده که در حال بررسی هستند اما به هر روی تاکنون تصمیم قطعی گرفته نشده است.

اکبریان با ارتقای ساختار اداری کرج تغییرات گسترده ای در شش ماه آینده در ادارات کرج و تبدیل آنها به ادارات کل صورت می گیرد که تحولات و تغییرات مدیریتی در این ادارات دور از انتظار نیست.

وی گفت: تلاش می شود در انتخاب مدیران استانی، اولویت با مدیران بومی آشنا به مسائل منطقه باشد.

اکبریان با تاکید بر مخالفت خود با قهرمان جلوه دادن فردی خاص در تشکیل استان البرز این ارتقا مهم ساختار در منطقه را مرهون تلاش نمایندگان فعلی و قبلی مجلس و مسئولان و به ویژه اصحاب رسانه دانست که با همدلی و همراهی تمامی این افراد و نیز توجه دولت و مجلس خواسته دیرینه مردم منطقه محقق شد.
 

lordpc

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2008
نوشته‌ها
572
لایک‌ها
64
حالا خدا میدونه سر این موضوع استان شدن کرج چه بخور بخوری راه بندازن.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بی برنامگی مهمترین عامل ساخت و سازهای غیر مجاز در کرج است
استان تهران - خبرگزاری مهر: فرماندار کرج تاکید کرد: دلیل ساخت و سازهایی که به شکل غیر مجاز در شهر صورت گرفته است بی شک حاکی از بی برنامگی در بخش و منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، عیسی فرهادی صبح پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه بخشدار مرکزی کرج با بیان این مطلب، تکمیل کادر بخشداریها در کرج را برای جلوگیری از این امر مهم دانست و افزود: با انجام این مهم باید ساخت و سازهای غیر مجاز در کرج و روند بی رویه آن متوقف شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های ویژه به منظور ساماندهی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر اظهارداشت: با تمهیدات صورت گرفته و برنامه ریزی مسئولان ذیربط باید روند این مهم در شهر به پایان برسد.

فرماندار کرج از اجرای 250 کیلومتر آسفالت در همه روستاهای کرج و آسارا خبرداد و عنوان کرد: طبق وعده های داده شده توسط مدیرکل راه و ترابری استان تهران این مهم در آینده نزدیک محقق می شود.

این مسئول ساماندهی وضعیت روستاهای استان البرز در بخشهای مختلف از جمله توسعه و ساماندهی راه های روستایی را یادآور شد و بر اجرای آن با همکاری و تعامل مسئولان تاکید کرد.

فرهادی ادامه داد: رسیدگی به راه های روستائی و توسعه آن به منظور فراهم کردن زمینه های مساعد برای دسترسی روستائیان به جاده و امکانات شهر امری مهم و ضروری است ضمن آنکه این امر از جمله مطالبات به حق روستائیان می باشد.

فرماندار کرج گازرسانی به روستاهای کرج و ساماندهی امور فرهنگی در روستاها را از دیگر اولویتهای مهم این منطقه ذکر و عنوان کرد: ارائه این خدمات نقش به سزایی در توسعه روستاهای این منطقه دارد.

فرهادی اهمیت به بخشهای تولید و کشاورزی را یادآور شد و بیان داشت: ارائه راهکارهای مثبت برای رشد بیش از پیش این بخشها باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر ازتلاشهای قباد نعمتی بخشدار سایق بخشداری مرکزی کرج و تودیع وی، مهدی مهرور به عنوان بخشدار جدید این حوزه انتخاب شد.

قباد نعمتی هم اکنون در در سمت شهردار محمد شهر مشغول به فعالیت است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
جمعیت ماهدشت کرج با اجرای مسکن مهر دو برابر می شود
استان تهران - خبرگزاری مهر: شهردار شهر اقماری ماهدشت گفت: با اجرای پروژه جدید مسکن مهر در این منطقه، جمعیت ماهدشت حدود دو برابر می شود.

داود جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: در بحث مسکن مهر البرز ماهدشت با توجه به هدف والای دولت در خصوص تامین مسکن برای اقشار آسیب پذیر و اجرای پروژه مسکن مهر در ماهدشت، در زمینی به مساحت 150 هکتار جهت ساخت حدود 11 هزار واحد مسکونی طراحی شده است.
وی ادامه داد: با احداث این پروژه ها و سکونت افراد در این واحدهای مسکونی، جمعیت شهر ماهدشت حدود دو برابر می شود.
با تاسیس استانداری و تقسیمات منطقه ای خوب، مشکلات استان البرز رفع شود.

شهردار ماهدشت عنوان کرد: با توجه به مشکلات شهرستان کرج از نظر سیستم اداری، اعتبارات و جمعیت این منطقه و نیز قرار گرفتن شهرستان کرج در سایه کلانشهر تهران از مسئولان ذیربط تقاضا داریم برای به ثمر نشستن واقعی تحقق استان البرز تلاش کنند.

وی بیان کرد: به دنبال پیگیری مسئولان مختلف از جمله نمایندگان مجلس و وعده رئیس جمهور در سفردوم، لایحه استان البرز به مجلس ارائه و نمایندگان به این لایحه رای مثبت دادند و استان البرز با مرکزیت کرج محقق شد.

جعفری اظهار داشت: امید است با تاسیس استانداری و تقسیمات منطقه ای خوب، مشکلات استان البرز رفع شود و مردم زحمتکش این استان طعم خدمات بهینه و خدمتگزاری را بچشند.

شهرداری ماهدشت در زمینه اجرای پروژه های عمرانی با جدیت وارد شده است

این مسئول اضافه کرد: در سال 89 نیز شهرداری ماهدشت با تمام توان خود در بخشهای مختلف و اجرای پروژه های عمرانی از جمله زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر مختلف از جمله شهرک فرهنگیان، اجرای فاز دوم بلوار کشاورز وارد عمل شده است.

جعفری افزود: بلوار بسیج و اصلاح هندسی در میدان امام *****(ره)، میدان آزادگان و بلوار امام *****(ره) و نیز ایجاد پارکهای محله ای در خیابان شهید شاپور، خیابان شهید فیلی و خیابان نصر از دیگر مواردی بوده است که شهرداری ماهدشت با جدیت در آنها ورود کرده است.

شهردار ماهدشت خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته در روزهای پایانی هر سال، تیم ویژه ای متشکل از کارشناسان شهرداری، مشاوران مربوطه و اعضای شورای شهر با تشکیل جلسات مختلف به بررسی مشکلات و کمبودها می پردازند و پروژه های شهرداری را اولویت بندی می کنند.

ساختمان اداری شهرداری بهره برداری شد

وی گفت: با توجه به اولویت بندی انجام شده، ساختمان اداری شهرداری که حدود شش سال در دست احداث بود، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت. در کنار این پروژه مهم، ساخت بزرگترین سالن ورزشی شهر با مساحتی بالغ بر1800 مترمربع به اتمام رسید.

جعفری یادآور شد: در سال 88 اجرای جدول گذاری در معابر به نسبت مشابه سال قبل، مازاد و به دو برابر افزایش پیدا کرد و حدود 14 کیلومتر جدول گذاری انجام شد ضمن اینکه معابر کوی راشته، احمدآباد و سردرآباد و معابر کوی ولیعصر و شهرک افرا نیز جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت شد و لاین دوم بلوار بسیج نیز زیرسازی و آسفالت شد و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

وی در زمینه مسائل فرهنگی و ورزشی نیز یادآور شد: یکی از اقداماتی که شهرداری در سال 88 و 89 با همکاری و تعامل مثبت اعضای محترم شورا، امام جمعه محترم(حاج آقای سعادتی)، ائمه جماعات، حوزه بسیج، تربیت بدنی و دیگر مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت، برگزاری مراسم و انجام امور مختلف از جمله یادواره شهدا و جشن ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) بود.

کمک به تربیت بدنی جهت رونق ورزش در ماهدشت

این مسئول اضافه کرد: کمک به تربیت بدنی جهت رونق ورزش و برگزاری مسابقات ورزشی، تشکیل ستاد اوقات فراغت و سرکشی به مساجد و تکایا و حسینیه ها و کمک مالی به این اماکن از دیگر برنامه ها بود که همه این امور در جهت ایجاد جامعه سالم از نظر روحی، روانی و جسمانی بوده است.

وی افزود: این منطقه حدود 50 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و یکی از شهرهای خوش آب و هوا و زیبای استان البرز است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با همکاری اتوبوسرانی؛
پنج جایگاه سی ان جی به کرج اضافه می شود
استان تهران - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه گفت: با همکاری این سازمان، پنج جایگاه سی ان جی به کرج اضافه می شود.

مهرداد کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: یک جایگاه CNG در کنار سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه در دست اجرا است که تا مهرماه سال جاری استارت کار زده خواهد شد.

وی عنوان کرد: چهار جایگاه دیگر نیز با مشخص شدن پیمانکار احداث می شود ضمن اینکه سعی براین است که عملیات اجرایی زمینهایی که از سوی شهرداری معرفی شده، به زودی آغاز شود.

شهرداری اجرای پلهای عابرپیاده را به سازمان اتوبوسرانی محول کرده است

این مسئول در خصوص پلهای عابر نیز بیان کرد: شهرداری اجرای پلهای عابرپیاده را به سازمان اتوبوسرانی محول کرده است و با وجود پتانسیلهای خوب در این سازمان، کار اجرایی دو پل استارت خورده است.

کیانی عنوان کرد: فاز اول اولین پل، نصب پل و فاز دوم، اجرای آسانسور است که رو به اتمام است. دومین پل نیز در بلوار بلال واقع است که حدود 80 درصد کار آن انجام شده است.

پل مکانیزه شهید سلطانی جانمایی شده است

وی اظهار داشت: پل مکانیزه شهید سلطانی نیز جانمایی شده و عملیات اجرایی آن استارت زده خواهد شد ضمن اینکه جانمایی سه دستگاه پل مکانیزه نیز توسط سرمایه گذار انجام می شود.

کیانی افزود: یکی از این سه دستگاه پل، در سه راه رجایی شهر است که به دلیل درخواست اهالی، قبل از پل 12 فروردین جانمایی شده است.

20 دستگاه پل عابر پیاده تا اواخر سال جاری به بهره برداری می رسد

این مسئول خاطرنشان کرد: 20 دستگاه پل عابر پیاده توسط سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه تا اواخر سال جاری به بهره برداری می رسد.

کیانی اضافه کرد: سازمان اتوبوسرانی از مهمترین ادارات است که با عملکرد مثبت خود به ویژه در کلانشهرها می تواند گامهای موثری در زمینه کاهش مشکلات حمل و نقل عمومی بردارد.

وی یادآور شد: به همین ترتیب، سازمان سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه از مهمترین سازمانها و ادارات این منطقه است که وظیفه مهمی در کلانشهر کرج بر عهده دارد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اکبریان:
کرج نسبت به دیگر کلانشهرها از زیرساختهای شهری محروم مانده است
استان تهران - خبرگزاری مهر: نماینده مردم کرج در مجلس گفت: عمده امکانات مدیریتی کشور متمرکز در تهران است و کرج با وجود جمعیت زیاد و دارا بودن مجموعه مناطق عظیم برای کوچکترین کارها باید از تهران مجوز بگیرد که این خود عاملی در عقب ماندن در کارهای مهم نسبت به سایر کلانشهرها است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج،‌ عزیز اکبریان بعد از ظهر شنبه در گردهمایی مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات افزود: متاسفانه مسئولان بخشهای مختلف مدیریتی در کرج از اختیارات و امکانات، برای مدیریت در حوزه های گوناگون بهره کافی نبرده اند.

این مسئول توزیع امکانات را مربوط به محدوده خاص جغرافیایی عنوان کرد و گفت: عمده امکانات مدیریتی کشور متمرکز در استان تهران است و کرج با وجود جمعیت زیاد و دارا بودن مجموعه مناطق عظیم برای کوچکترین کارها باید از تهران مجوز بگیرد که این خود عاملی درعقب ماندن در کارهای مهم است.

اکبریان بودجه تخصیص یافته از سوی مجلس به بخش فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بودجه پیشنهادی دولت برای مسائل فرهنگی از سه و نیم میلیارد تومان به پنج میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافته است این درحالیست که بروکراسی اداری به گونه ای است که به هیچ وجه امکان نمود در این زمینه را فراهم نمی کند.

استقرار هرچه سریعتر استانداری البرز در کرج ضروری است

نماینده مردم کرج در مجلس با تاکید بر ضرورت تسریع در استقرار استانداری استان البرز اظهار امیدواری کرد: با استقرار استانداری بعد از تایید شورای نگهبان و استاندار بتوانیم امکانات بالقوه ای وارد شهرستان کنیم و مشکلات را یکی بعد از دیگری برطرف کنیم.

اکبریان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مسجد باید مرکز فرهنگی،هنری، سیاسی و علمی باشد.

وی نقش این مراکز فرهنگی را برای رشد و توسعه فرهنگ ضروری دانست و بر حمایت دستگاههای ذیربط از این مراکز تاکید کرد.

اکبریان گفت: فعالیت کانون مساجد کرج را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این مراکز نقش به سزایی در توسعه فرهنگ شهری دارند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدير كل اداره راه و ترابري استان تهران خبر داد: عمليات ساخت آزادراه همت - كرج به دستور وزير راه و ترابري و به منظور تامين اعتبار به شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور واگذار شد.

جعفر صادقي اشتهاردي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد:‌ اين پروژه قبلا زيرمجموعه اداره راه و ترابري استان تهران بود كه به دليل عدم پيش‌بيني اعتبار در بودجه سال گذشته و امسال، از اول خرداد ماه براي حل مشكل اعتباري و به دليل اهميت پروژه به وزارت راه و ترابري محول شد.

* * رفع معارضان آزادراه

به گفته صادقي تا زمانيكه اين پروژه زير مجموعه اداره راه و ترابري استان تهران بود، حدود پنج ميليارد تومان هزينه براي آن صرف شد.

مدير كل اداره راه و ترابري استان تهران همچنين از رفع معارض پادگان‌هاي اين آزادراه خبر داد.

همچنين فاطمه آجرلو ـ نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي ـ چند روز پيش در اين باره اظهار كرد: با توجه به اينكه اغلب معارضان اتوبان همت ـ كرج پادگان‌ها بودند، مسوول مستقيم رفع معارضان اين پروژه معاون اول رييس جمهور انتخاب شد و با توجه به اين كه پادگان‌ها بايد با دستور مقام معظم رهبري رفع معارضات شود، معارضان پروژه برطرف شده و هم اكنون پيمانكاران وارد پادگان‌ها شده و عمليات ساخت پروژه در حال انجام است.

* * بهره‌برداري از پروژه تا پايان امسال؛ در صورت تملك اراضي

ادامه آزادراه همت به كرج كه از مصوبات سفر اول رياست جمهوري بود 23 آبان ماه سال گذشته با حضور معاون اول رييس جمهور، وزير راه و ترابري، استاندار تهران و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كلنگ‌زني شد.

اين مسير از انتهاي اتوبان همت به كرج 10.5 كيلومتر است و سه خط رفت و سه خط برگشت دارد كه به گفته مسوولان امر به 38 ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه لازم دارد. همچنين براي ساخت آن تا مهرشهر به طول 24 كيلومتر نيز 320 ميليارد تومان اعتبار لازم است.

وزير راه و ترابري كه در مراسم كلنگ‌زني، در آن زمان بزرگترين مشكل ساخت اين آزادراه را تملك اراضي و عبور آن از پادگان‌هاي مربوط به ارتش و **** عنوان كرد، وعده داد: اگر تملك اراضي براي ادامه آزادراه همت ـ كرج انجام شود، اين پروژه تا پايان سال آينده (1389) به بهره‌برداري مي‌رسد.

* * واگذاري پروژه به استان تهران و سپس بازگرداندن آن به وزارت راه

نيمه دوم سال 1387 وزير راه وترابري با تفويض اختيار، مطالعات و اجراي عمليات اين مسير را به اداره كل راه و ترابري تهران واگذار كرده بود كه مراحل مطالعه، واگذاري آن به پيمانكار، رفع معارض و عمليات خاكبرداري آن توسط اين نهاد انجام شد، اما در ادامه به دليل عدم تخصيص اعتبار از بودجه سال 1388 و 1389 دوباره به دستور وزير راه و ترابري اين پروژه به وزارتخانه بازگردانده شد.

گفتني است، به دليل بالا بودن قيمت زمين‌هاي معارض در اين طرح، حريم آزادراه 90 متر در نظر گرفته شده است.

* * اعلام آمادگي سرمايه‌گذار خصوصي براي دو طبقه كردن اتوبان تهران ـ كرج

در حال حاضر آزاد راه تهران – كرج با تردد روزانه ‌200 هزار خودرو پر ترددترين آزادراه كشور است و هزينه، وقت و سوخت بسيار زيادي در ترافيك اين آزادراه مستهلك مي شود كه اجراي اين پروژه براي رفع مشكلات موجود بسيار تاثيرگذار است. همچنين براي سبك شدن ترافيك و روان شدن تردد در مسير ارتباطي تهران - كرج طرح دو طبقه كردن آن مطرح شده است كه چند روز پيش آجرلو در اين باره اظهار كرد: با توجه به اينكه آزاد كردن راه و تملك اراضي بيشترين هزينه را براي اجراي پروژه‌ها دارد، دو طبقه كردن اتوبان تهران ـ كرج اين هزينه‌ها را نخواهد داشت و مقرون به صرفه است.

به گفته وي، دولت با اين طرح بسيار موافق و هم اكنون مطالعات آن در مراحل پاياني است و سرمايه‌گذار بخش خصوصي نيز براي سرمايه‌گذاري اعلام آمادگي كرده است.

نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: براي انعقاد قرار داد اجراي اين طرح با وزارت راه و ترابري و اداره كل راه و ترابري استان تهران مذاكرات صورت گرفته و اين طرح به زودي به نتيجه خواهد رسيد.
wh120-37.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
حدادی:
آورده استان البرز برای ساوجبلاغ و نظرآباد بیشتر از کرج است
استان تهران - خبرگزاری مهر: فرماندار ساوجبلاغ گفت: آورده استان البرز برای شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد بیشتر از شهرستان کرج است که این امر یک مزیت مهم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در ساوجبلاغ، علی حدادی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان ساوجبلاغ در بسیاری از زمینه ها شاخصه های بالاتری نسبت به کرج دارد و تنها در چند موضوع است که شاخص کرج بالاتر از این شهرستان است.

وی ادامه داد: با نگاهی به این آمار موجود، صحت صحبت یادشده اثبات می شود ضمن اینکه بسیاری از پتانسیلها و ظرفیتهای شهرستانهای نظرآباد و ساوجبلاغ در سایه تشکیل استان البرز شکوفا خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در عین حال، در بسیاری از زمینه ها زیرساختهای بیشتری در ساوجبلاغ و نظرآباد نسبت به کرج وجود دارد که این امر نشان می دهد که تشکیل استان البرز باید در عمل به استفاده مطلوب از این زیرساختها کمک کند و از این امر غافل نشویم.

دستگاه ها از هم اکنون برای گرفتن سهم اعتبارات از استان البرز اقدام کنند

وی عنوان کرد: از دستگاه های ساوجبلاغ انتظار می رود از هم اکنون برای گرفت سهم اعتبارات مورد نیاز خود از استان البرز تلاش کنند و از حالا دراین خصوص وار عمل شویم تا بعدا به مشکل جدی برنخوریم.

این مسئول اظهار داشت: نباید با تشکیل استان البرز، تلاش و سعی را کنار بگذاریم بلکه لازم است تلاش کنیم تا بتوانیم به تناسب شرایط و پتانسیلهای ساوجبلاغ و نظرآباد، اعتبارات مورد نیاز را برای آنها جلب کنیم.

حدادی افزود: به عنوان مثال شاخصهای گردشگری ساوجبلاغ در بسیاری از موارد از کرج قوی تر است و در بسیاری از موارد، هنوز جای کار داریم که باید تلاشها دراین راستا را افزایش دهیم و به همه مسائل مهم توجه داشته باشیم.

صرف انجام کارهای اداری در ساعات اداری نتیجه بخش نخواهد بود

وی اضافه کرد: صرف انجام کارهای اداری در ساعات اداری نتیجه بخش نخواهد بود و اگر روسا و مسئولان دستگاه ها خواهان به ثمر رسیدن تلاشهای خود هستند، نباید تنها به ساعات اداری اکتفا کنند بلکه باید در خارج از این ساعات نیز از برنامه ریزی در جهت حل مشکلات غافل نشوند.

حدادی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه ها تکمیل پروژه های خود را پیگیری نکنند، آثار نامطلوب این امر گریبانگیر شهرستان می شود و مشکلاتی به همراه می آورد که باید از به وجود آمدن آنها جلوگیری کنیم.

شوراهای اسلامی ساوجبلاغ به وظایف قانونی خود به شکل کامل عمل کنند

فرماندار ساوجبلاغ گفت: از همه شوراهای اسلامی ساوجبلاغ انتظار داریم که به وظایف قانونی خود به شکل کامل عمل کنند و تخلف نداشته باشند زیرا این امر بر خلاف اخلاق کاری است.

وی افزود: در عین حال از شوراها انتظار داریم که با تمام توان خود با مشکل ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه خود برخورد کنند و با عملکرد نامطلوب خود به این مشکل دامن نزنند زیرا این امر، مشکلات دیگری به همراه می آورد
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
به دلیل کمبود امکانات؛
80 درصد شوراهای روستایی شهرستان کرج دفتر ندارند
استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: به دلیل کمبود امکانات و اعتبارات، 80 درصد شوراهای روستایی این شهرستان محل کار رسمی ندارند.

ناصر گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: بسیاری از شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان کرج در بسیاری از زمینه ها گرفتار مشکلات متعدد هستند و به دلیل کمبود امکانات و اعتبارات مجبور هستند خانه را محل کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: تعداد روستاهای شهرستان کرج بسیار قابل توجه است و باید زمینه های لازم فراهم شود تا مشکلات شوراهای آنها کاهش یابد و بتوانند حداقل محل کار رسمی برای خود داشته باشند و مجبور نباشند خانه را محل کار رسمی قرار دهند.

این مسئول بیان کرد: 56 روستا در جاده چالوس داریم ضمن اینکه تعداد روستاهای مستقر در اشتهارد و بخش مرکزی نیز به ترتیب 11 و هفت روستا است.

گروسی اظهار داشت: شوراهای یادشده در مواردی حتی نمی توانند برای برگزاری جلسات خود یک مکان ثابت داشته باشند ضمن اینکه بسیاری از این شوراها نیز دفتر مناسب ندارند.

وی عنوان کرد: روستاها با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند و تامین بودجه کافی برای شوراهای آنها حداقل کاری است که می توانیم درجهت حل و کاهش این مشکلات اتخاذ کنیم اما متاسفانه این امر به درستی اتفاق نمی افتد.

گروسی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی روستا مسائل و مشکلات روستای خود را می شناسند و بهترین گزینه برای حل این مشکلات هستند و فعالیت آنها به نوعی کمک به دولت محسوب می شود.

از مشکلات شوراهای روستایی غافل نشویم

این مسئول اضافه کرد: همانقدر که تامین نیازهای شوراهای شهر ضرورت دارد، تامین نیاز شوراهای روستا نیز مهم و ضروری است و نباید از مشکلات این نهادها غافل شویم.

وی یادآور شد: از همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط انتظار داریم در زمینه کاهش مشکلات شوراهای روستایی وارد عمل شوند و در این خصوص جدیت کافی داشته باشند زیرا به تنهایی نمی توانیم همه این مشکلات در این زمینه را حل کنیم و نیازمند حمایت هس
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بزرگترین نمایشگاه صنعتی در کرج برگزار می‌شود
نخستین و بزرگترین نمایشگاه بازرگانی - صنعتی استان البرز در مهرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از تصویب لایحه تشکیل استان البرز با مرکزیت شهر کرج توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اولین و بزرگترین نمایشگاه بازرگانی - صنعتی استان تازه تاسیس البرز طی روزهای 20 تا 24 مهرماه سال 1389 در کرج برگزار خواهد شد.

تبلور توانمندی‌های استان البرز در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی اعم از بازرگانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است که بتواند زمینه‌ساز حضور و همکاری شرکتها و بنگاه های ملی و سایر مناطق کشور در استان البرز باشد.

زیر گروه‌های تخصصی نمایشگاه البرز شامل بخش‌های بازرگانی، صنعت، معدن، کشاورزی، دامپروری و مرغداری، مسکن، حمل و نقل، عمران و راه سازی، تعاون، خدمات، فرهنگ، گردشگری، ارتباطات و مخابرات، بانکداری و بیمه بوده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نماینده مردم کرج:
کرج را کلان روستا می دانم
استان تهران - خبرگزاری مهر: فاطمه آجرلو گفت: شهرستان کرج با وجود هم جواری با استان تهران در حد یک کلان روستا باقی مانده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج با بیان این مطلب اظهار داشت: اطلاق وا‍ژه کلانشهر به این منطقه از لحاظ امکانات و خدمات ارائه شده چندان مناسب به نظر نمی رسد.

آجرلو به امکانات موجود در سایر شهرهای کشور اشاره داشت و تصریح کرد: به عنوان نمونه شهرستانی چون بویین زهرا بالغ بر 10 سال است که از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اما این در حالیست که منطقه کمالشهر شهرستان کرج تا دی ماه سال گذشته از داشتن این حق طبیعی خود بی بهره بوده است.

این مسئول با بیان اینکه 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و این منطقه هنوز از محرومیتهای بسیاری رنج می برد، خاطرنشان کرد: شهرستان کرج تنها شهری است که از داشتن حتی یک جاده کمربندی محروم است.

وی افزود: همچنین روستاهای این شهر با وجود تنها 40 کیلومتر فاصله از پایتخت از داشتن راه آسفالته روستایی بهره ای نبرده و این جای سوال دارد.

آجرلو در پاسخ به اینکه ریشه این عقب ماندگی با توجه به هم جواری منطقه با استان تهران به عنوان پایتخت کشور چیست، به دلایل گوناگونی اشاره کرد و گفت: بحثها و مدیریت های منطقه ای،‌عدم وجود بودجه های مکفی، عدم حضور مدیران منطقه در تصمیم گیری های جدی،‌ کشمکش ها و فرایند طولانی بروکراسی ادارات، عدم تمایل پایتخت نشینان به رشد این منطقه و نیز در برخی موارد نبود اراده خدمت رسانی به مردم از جمله این دلایل بوده است.

افزایش سرانه ها نشان دهنده ظرفیت شهرستان است

فاطمه آجرلو در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه ظرف سال های اخیر تلاش هایی برای رفع محرومیت از این منطقه صورت گرفته است خاطرنشان کرد: تبدیل سرانه ورزشی مردم شهرستان کرج از 25 سانتی متر به بیش از یک متر از تحولات بزرگی بوده که تا کنون در این منطقه رخ داده است.

وی ظرفیت های منطقه برای انجام اقدامات و ارائه خدمات را بسیار قابل توجه دانست و اضافه کرد: این در حالیست که این تحولات ظرف مدت کوتاه 5 سال اتفاق افتاده است.

آجرلو همچنین یادآور شد: در حال حاضر در تمامی راه های روستایی پیمانکاران به منظور آسفالت جاده ها فعال شده اند که این نشان از توان منطقه و ظرفیت و گنجایش آن به منظور تحقق استان البرز دارد.

با هیچ کس تعارف نداریم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این نکته که به نظر می رسد ادارات شهرستان برای تحولات بزرگی چون تبدیل به ادارات کل آمادگی لازم را ندارند تاکید کرد: ادارات شهرستان باید هر چه سریعتر خود را مهیای این تغییرات نمایند که در غیر این صورت ما با هیچ کس تعارف نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان کرج سالها در سایه استان تهران از بسیاری جهات محروم نگه داشته شده و هم اکنون با توجه به استان شدن این منطقه همه مسئولین باید تمامی تلاش خود را برای تحقق هر چه بهتر این هدف انجام دهند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا