برگزیده های پرشین تولز

taksabad.com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 مارس 2017
نوشته‌ها
36
لایک‌ها
2
سن
33
اندروید باکس مای جیکا محصولی برای افزودن قابلیت های هوشمند ساز اندرویدی به تلویزیون و انتقال تصویر به موبایل و تبلت از تلویزیون می باشد که علاوه بر یک smart box یک گیرنده دیجیتال هم می باشد که دارای tuner داخلی DVB-T2 قدرتمندی می باشد. از ویژگی های مهم اندروید باکس MyGica ATV 586 The Hybrid می توان به برخورداری از پردازنده 4 هسته ای Cortex A5، پردازنده گرافیک 4 هسته ای Mail-450، حافظه RAM 1GB، سیستم عامل Android 4.4، پشتیبانی از کودک H.265، گیرنده دیجیتال DVB-T2 و نرم افزار مدیا سنتر KODI اشاره نمود.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
TV-Mobile.ir

اندروید باکس هیبریدی مای جیکا Mygica ATV 586

%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%20ATV586.jpg

اندروید باکس هیبریدی ATV 586 ساخت کمپانی مای جیکا از طریق قابل HDMI به تلویزیون متصل شده و به راحتی با کیفیت HD شبکه های تلویزیونی دیجیتال را دریافت و پخش می کند. مای جیکا یک شرکت چینی است که فعالیت عمده ای در زمینه تولید دستگاه های ویدیویی و محصولات دیجیتال دارد. این شرکت سهم بالایی از بازار جهانی گیرنده های دیجیتال را به خود اختصاص داده و علاوه بر قیمت مناسب دارای کیفیت بسیار بالایی در تولید محصولات خود دارد. 1 گیگابایت رم ، 8 گیگا بایت حافظه داخلی، پورت USB و شبکه ، سیستم عامل اندروید4.4 ، پشتیبانی از کدک تصویری H.265 ، امکان بروزرسانی OTA و پشتیبانی از بلوتوث ، انعکاس تصویر هوشمند و مدیاسنتر قدرتمند کودی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌باشد. اندروید باکس مای جیکا محصولی برای افزودن قابلیت های هوشمند ساز اندرویدی به تلویزیون و انتقال تصویر به موبایل و تبلت از تلویزیون می باشد که علاوه بر یک smart box یک گیرنده دیجیتال هم می باشد که دارای tuner داخلی DVB-T2 قدرتمندی می باشد.

2%281%29.jpg


اندروید باکس چیست ؟ قابلیت ها و کاربرد ها

Android TV BOX یک Mini PC یا کامپیوتر بسیار کوچک است که قابلیت های بسیار بزرگی را در خود دارد. این دستگاه با برخورداری از سیستم عامل (OS) اندروید یکی از بهترین و پر قدرت ترین گزینه ها برای هوشمند سازی صفحه نمایش تلویزیون می باشد. شما می توانید با کم ترین هزینه، بهترین گزینه را برای هوشمند سازی تلویزیون در دست داشته باشید!

با هوشمند سازی تلویزیون امکانات بی نظیری خواهید داشت از جمله:

  • دسترسی به گوگل پلی Google Play
  • قابلیت نصب و اجرای انواع نرم افزار ها و بازی های اندرویدی
  • قابلیت اتصال به شبکه اینترنت و Browsing
  • بهره مندی از یک Media Player فوق العاده قدرتمند
  • قابلیت پخش انواع فایل های صوتی و تصویری با امکان پشتیبانی از انواع فرمت ها با کیفیت های متفاوت
  • قابلیت اتصال ماوس و کیبورد بی سیم
  • پشتیبانی از قابلیت IP TV
  • برخورداری از قابلیت HotSpot (اشتراک گذاری اینترنت)
  • پشتیبانی از اتصال انواع فلش و هارد های اکسترنال
  • و صدها ویژگی و امکانات دیگر ....
ویژگی متمایز کننده ی اندروید باکس ATV 586 مجهز بودن به گیرنده دیجیتال یا تیونر (Tuner) داخلی با ویژگی پشتیبانی از تکنولوژی جدید و قدرتمند DVB-T2 جهت دریافت هرچه بهتر شبکه های تلویزیونی دیجیتال است که لذت استفاده از گیرنده دیجیتال را دو چندان می کند.
در واقع شما دستگاهی خواهید داشت که ترکیبی از یک اسمارت باکس (Smart Box) و یک گیرنده دیجیتال (Digital Receiver) بوده و شما را از اتصال به هر دستگاه دیگری به تلویزیون بی نیاز می کند.

Android-Box-Mygica-Atv586-3.jpg


قابلیت ها و امکانات نرم افزاری بسیار گسترده ای که در اندروید باکس 586 تعبیه شده از جمله ضبط و ویرایش کانال ها، زمانبندی ضبط برنامه ها، قفل والدین و ... این محصول را به یک اسمارت باکس قدرتمند تر از سایر محصولات هم رده خود کرده است.
از دیگر امکانات محبوب اندروید باکس ATV 586 نرم افزار پخش کننده رسانه یا همان مدیا سنتر KODI (XBMC سابق) می باشد. کودی یک نرم افزار رایگان، Open Source یا متن باز، مالتی پلت فرم، با قابلیت نصب در انواع سیستم عامل های لینوکس، ویندوز، ios و اندروید می باشد. این نرم افزار با قابلیت شاخص نصب افزونه یا Plugin یک پخش کننده چند رسانه ای بسیار قدرتمند می باشد که با آن دیگر نیازی به سایر نرم افزار ها نخواهید داشت.

از ویژگی ها و امکانات نرم افزار KODI می توان موارد زیر را به طور مختصر نام برد:

  • پخش و نمایش انواع فیلم ، سریال و مستند
  • شبکه های رادیویی اینترنتی
  • افزونه هایی جهت بهبود عملکرد و سرعت نرم افزار
  • اشتراک گذاری فایل های صوتی و تصویری
  • و صدها قابلیت دیگر ....
Android-Box-Mygica-Atv586-6.jpg


یکی از امکانات برجسته شرکت مای جیکا (MyGica) که همیشه در اختیار کاربرانش قرار داده است، آخرین ، بهترین و ایمن ترین (Safest) نرم افزار بروز رسانی OTA است که توسط سرور های ابری یا Cloud در تمامی کشورها در دسترس می باشد و کاربران می توانند اندروید باکس خود را بروز و کامل نگه دارند. با هر بروز رسانی (Update) تمامی امکانات جدید به اندروید باکس شما افزوده می شود و باگ (Bug) های احتمالی نیز برطرف خواهد شد.

پشتیبانی سخت افزاری اندروید باکس ATV 586 از کدک H.265 :
یکی دیگر از برتری های اندروید باکس ATV586 نبست به سایر محصول های مشابه خود، پشتیبانی سخت افزار از Decoding کدک H.265 می باشد. شاید بهتر باشه اطالاعات بیشتری از کدک های H.264 و H.265 داشته باشید تا به کارایی و مزیت پشتیبانی سخت افزاری از کدک H.265 این اندروید باکس پی ببرید. برای درک بهتر کدک H.265 که با نام HEVC هم شناخته می شود، لازم است در ابتدا کدک H.264 را بشناسیم تا دلیل برتری کدک H.265 نسبت به H.264 را بهتر درک کنیم.

کدک H.264 چیست؟ یک کدک بسیار محبوب و فراگیر برای فیلم ها و ویدئوهای با کیفیت بالا با حجم بسیار پایین . در واقع برای بیان علت محبوبیت و موفقیت این کدک در سال های اخیر می توان به ویدئوهای کیفیت بالای آن در نرخ بیت پایین و پشتیبانی گسترده‌ی دستگاه‌های پخش از آن اشاره کرد؛ بطوری که تقریباً تمامی دستگاه‌هایی که ظرف ۵ تا ده سال گذشته ساخته شده‌اند قادرند فایل‌های ویدئویی که با این استاندارد کدگذاری شده‌ باشند را پخش کنند. این استاندارد همچنین بسیار منعطف است و علاوه بر استفاده در ویدئوهای با نرخ بیت پایین، در ویدئوهای با کیفیت و دارای نرخ بیت بالا مانند بلو-ری هم استفاده می‌شود. در حالی که استاندارد H.264 همچنان کارایی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد، استاندارد جدیدی آمده است تا مرزهای کارآمدی و بهینه بودن کدگذاری ویدئویی را بار دیگر جابجا کند. این استاندارد که اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، HEVC یا «کدگذاری ویدئویی پربازده» (High Efficiency Video Coding) نام دارد و ازآنجایی که آمده است تا جانشین شایسته‌ای برای H.264 باشد، با نام H.265 نیز شناخته می‌شود.

و اما دلیل برتری H.265 نسبت به H.264 چیست؟
برتری اصلی کدک H.265 (که با نام HEVC هم شناخته می شود) نسبت به کدک H.264 در این است که در کیفیت‌های یکسان، نرخ فشرده‌سازی دوبرابری ارائه می‌کند. این یعنی ویدئویی که با استفاده از HEVC فشرده شود، حجمی برابر با نصف ویدئوی مشابهی که با استفاده از استاندارد H.264 فشرده شده است اشغال خواهد کرد و این در حالی است که کیفیت هر دو ویدئو تقریباً یکسان خواهد بود.

Android-Box-Mygica-Atv586-2.jpg


HEVC بسیاری از ویژگی‌های خود را از H.264 وام گرفته است؛ برای مثال در هر دو این استانداردها از تکنیکی با نام «پیش‌بینی جبرانی حرکت» (motion compensated prediction) برای پیدا کردن نواحی زائد در یک فریم استفاده می‌شود. منظور از نواحی زائد، قسمت‌هایی از تصویر است که در چندین فریم تغییری نمی‌کنند و می‌توان به جای تکرار آن‌ها در هر فریم و اختصاص حجم اضافه به این قسمت‌ها، تنها یک نسخه از آن‌ها را نگه داشته و در فریم‌های مختلف از همان یک نسخه استفاده کرد. در استاندارد H.264 اندازه‌ی این قسمت‌ها به قطعات مربعی شکل ۱۶ در ۱۶ پیکسل محدود می‌شد؛ اما با افزایش این اندازه به ۶۴ در ۶۴ پیکسل در استاندارد HEVC، مقدار فشرده‌سازی ویدئو افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بررسی امکانات اتصال تعبیه شده بر روی بدنه Android Box ATV 586:
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید پورت ها یا درگاه های اتصال مختلفی به همراه آنتن شبکه وای فای Wifi بر روی بدنه اندروید باکس 586 تعبیه شده که به ترتیب شماره گذاری در ادامه توضیح خواهیم داد...

Mygica_ATV-586-Spec.jpg


اتصالات پورت ها:

  1. درگاه Micro SD : نگران فضای حافظه خود نباشید. درگاه Micro SD تعبیه شده بر روی این اندروید باکس امکان افزایش فضای حافظه تا 128 گیگابایت را به شما می دهد و تمام نگرانی های شما بابت کمبود حافظه را برطرف می کند.
  2. پورت USB : این دستگاه دارای 2 پورت USB می باشد که به شما امکان اتصال انواع فلش مموری، هارد اکسترنال تا ظرفیت 2 ترابایت، اتصال انواع کیبرد و موس بی سیم، ریموت کنترل های Air Mouse و ... را می دهد.
  3. ورودی آنتن : ورودی آنتن استاندارد RF به شما امکان اتصال انواع آنتن های رومیزی و هوایی را می دهد.
  4. خروجی HDMI : نکته جالت توجه در این دستگاه، برخورداری از HDMI نسخه 1.4 می باشد که به شما امکان پخش و نمایش تصاویر و فیلم ها تا کیفیت 1080p@30fps را می دهد .
  5. پورت شبکه RJ45 : این اندروید باکس با برخورداری از پورت شبکه RJ45 10/100 امکان اتصال به انواع شبکه های داخلی و خارجی با سرعت بالا و همچنین استریم تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا را می دهد.
  6. آداپتور : آداپتور (5 ولت 2 آمپر) به این درگاه متصل می شود.
  7. شبکه WIFi : اندروید باکس ATV586 با برخورداری از شبکه بی سیم WiFi 802.11 b/g/n به شما امکان اتصال به انواع شبکه های بی سیم مانند مودم و ... را می دهد.
Mygica_ATV-586-Connection.jpg


بررسی امکانات تعبیه شده بر روی کنترل ریموت اندروید باکس ATV 586:

ریموت کنترل تعبیه شده برای اندروید باکس ATV 586 بر پایه سیستم ارتباطی مادون قرمز IR می باشد که می توان گفت جهت کنترل تمام ابزارهای آن کافی است و به خوبی نیازهای کاربران را برطرف می سازد. در تصویر زیر می توانید کلیه دکمه های ریموت کنترل به همراه توضیحات آن را مشاهده کنید...

Mygica_ATV-586-Remot.jpg


برخی از دکمه های ریموت کنترل اندروید باکس:

  • دکمه های تعویض کانال
  • دکمه های کنترل صدا
  • دکمه بازگشت
  • دکمه اجرای برنامه KODI
  • دکمه های کنترل گیرنده دیجیتال دستگاه
  • دکمه ضبط و پخش برنامه ها توسط گیرنده دیجیتال
  • دکمه های برنامه ریزی عملکردها
  • و .....
البته توجه داشته باشید امکان استفاده از ریموت کنترل های Air Mouse مانند ریموت MyGica KR800 هم برای دستگاه های اندروید باکس هیبریدی وجود دارد.

محتویات داخل بسته اندروید باکس MyGica ATV586 :

4%281%29.jpg


  • دستگاه اندروید تی وی باکس ATV586
  • آنتن رومیزی دوشاخه سری A20 به همراه پایه نگهدارنده
  • ریموت کنترل IR
  • کابل HDMI
  • آداپتور
  • دفترچه راهنما
مشخصات کلی اندروید باکس ATV 586:

  • پردازنده : Quad-core ARM® Cortex™-A5 up to 1.5GHz
  • گرافیک : Quad-core ARM® Mali™-450
  • رم : 1GB DDR3 RAM
  • حافظه داخلی : 8GB eMMC با قابلیت افزایش حافظه تا 128 گیگابایت از طریق Micro SD
  • گیرنده دیجیتال : ATSC HDTV Tuner
  • سیستم عامل : اندروید 4.4
  • خروجی تصویر : HDMI 1.4
  • رزولوشن تصویر : 1080p(60fps),1080i,720p,720i,576p,576i,486p,486i
  • شبکه WiFi : شبکه 802.11b/g/n 2.4 GHz
  • شبکه Ethernet : پورت RJ45 10/100 Megabits
  • پورت USB : دو پورت USB 2.0 با قابلیت پشتیبانی از هارد تا ظرفیت 2 ترابایت
جهت مشاهده اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
TV-Mobile.ir

اندروید باکس هیبریدی مای جیکا Mygica ATV 586
 
بالا