برگزیده های پرشین تولز

انسان امانت خداوند و امانت دار او برروی زمین است

ellanorouzi

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2016
نوشته‌ها
230
لایک‌ها
28
سن
40
کودکان مسلمان معتقدند که:
انسان امانت خداوند و امانت دار او برروی زمین است

خداوند به کسی که قرآن بخواند، پاداشی بزرگ خواهد بخشید. به گزارش روابط عمومیِ مؤسسه ی انتشارات قدیانی، کتاب "ما کودکان مسلمان"در 12 جلد، سروده‌ی مریم اسلامی و تصویرگری متفاوت و زیبایِ مامک رزمگیر و منصوره محمدی روانه ی بازار کتاب شد.

انسان ها نزد پروردگار دارای مقام بالایی نسبت به دیگر موجودات هستند. خداوند به انسان اهمیت داده و به او احترام می گذارد. انسان امانت خداوند و امانت دار او برروی زمین است. در دین اسلام، انسان به مراقبت از جسم و روح و اعضای بدنش سفارش شده است.

مریم اسلامی، شاعر کودک، در طول فعالیت خود توانسته با یاری گرفتن از مفاهیم ارزشمند و مهم که جایگاه ویژه ای در زندگی کودکان و نوجوانان دارد و همین طور واژه های ساده و روان، در راهنمایی رساندن به این نسل بسیار موفق عمل کند.

مریم اسلامی، با شعرهایی درباره ی قرآن، نماز، امانت داری، نیکی به پدر و مادر، حق همسایه، راست گویی، شکرگزاری، روزه، پاکیزگی، مراقبت از خود، رازداری و خوش قولی نکاتی ارزشمند را در راستای آموختن مفاهیم اعتقادی، با مخاطب، در میان گذاشته است.

در این مجموعه آمده:" بابایم از من قول می خواست/ من هم به او یک قول دادم/ کم کم شدم خیلی صمیمی/ با دفتر مشق و مدادم/ در کارنامه، نمره هایم/ امسال خیلی خوب و عالی ست/ از درس های سخت حتی/ شکر خدا آورده ام بیست" تصویر و تصویرگری همانند شعر و کلام آهنگین، یکی از برجسته ترین مواردی است که می تواند با انسان ارتباط برقرار کند و وقتی این دو به درستی و زیبایی کنار هم قرار می گیرند می توانند بهترین منبع برای یاری رساندن به نسلی باشند که نیازمند دانستن هستند.

در بخش دیگری از این مجموعه آمده:" یک خانه دارم/ از باغ، بهتر/ مثل درخت اند/ بابا و مادر/ با هم که هستیم/ مثل بهاریم/ در شهر گل ها/ ما خانه داریم".
منبع : کتاب کودک
 
بالا