• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

انواع بازاریابی اینترنتی

madareto.com

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2012
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
51
سن
31
محل سکونت
Teh
استراتژی روشهای بازاریابی اینترنتی
%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF.jpg

بازاریابی هر روش تبلیغاتی است که بازاریاب تلاش می کند مخاطب و مشتری را تبدیل به خریدار کند ، اینترنت مارکتینگ پروسه ترویج یک نام تجاری ، محصول و یا خدمات در فضای اینترنت است.​
تعریف بازاریابی اینترنتی ، تبلیغات آنلاین یک شکل از بازاریابی و تبلیغ است که از اینترنت برای تحویل دادن پیام های بازاریابی تبلیغاتی به مشتریان استفاده می شود یعنی روش هایی برای جذب مخاطب اما در بستر اینترنت.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing به استفاده از رسانه‏ های جدید در دنیای تجارت اطلاق می شود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است ، در واقع می توان گفت به تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات ، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت می گیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.
اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم ، در واقع برخلاف بازاریابی سنتی ، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت ، ایمیل ، موبایل ، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.
استفاده بهینه از تمام این ابزارها در دنیای دیجیتال ، می تواند یک کسب و کار موفق در اینترنت ایجاد نماید ، به عبارت دیگر ، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود.
بازاریابی دیجیتالی فرآیندی مفصل و پرشاخه و برگ است.



types of online marketing
معرفی تکنیکهای نوین دیجیتال مارکتینگ :
برخی از مواردی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند عبارتند از :
بازاریابی جاذبه ای Inbound Marketing : به جای اینکه فروشنده به دنبال مشتری باشد ، مشتری به فروشنده مراجعه نماید و از طریق روش های مختلف مانند سئو و بازاریابی محتوا وب سایت شما بتواند مخاطب هدف را به سمت خود جذب کند.
بازاریابی چریکی Guerrilla Marketing : استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری ، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند.
بازاریابی ویروسی : با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آنها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی ، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد ، اهمیت بالایی پیدا کرده است ، استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود.
بازاریابی ایمیلی Email Marketing : استفاده از ابزار ایمیل ، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است ، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیکهای مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند ، بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی سایت مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن میتوان به معرفی برند به مشتریان ، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات ، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیلشان را در اختیار شما قرار می دهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام میدارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا : بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز از اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ هستند.
بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو Search Engine Marketing : در این روش با تکنیکهای طراحی سایت و سئو سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول کاربران سریعتر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند ، بهینه سازی به دو صورت بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی است در بهینه سازی داخلی شامل کاربرد درست کلمات کلیدی ، لینک‏های داخلی و کلا بر طراحی سایت دلالت دارد اما بهینه سازی خارجی مانند لینکهایی است که به سایت شما داده می شود ، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به دو نوع سئو و پرداخت پول به ازای هر کلیک می باشد که در سئو مربوط به طراحی مناسب سایت می باشد اما تبلیغات کلیکی مبلغی به موتورهای جستجو پرداخت می کنید و سایت شما در قسمت تبلیغات نمایش داده خواهد شد و به ازای هر کلیکی که کاربر پس از جستجو در موتورهای جستجو بر روی تبلیغات شما کلیک میکند هزینه محاسبه میگردد ، در نظر داشته باشید که بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش می شود بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو SEO و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است.
بازاریابی با استفاده از شبکه‏ های اجتماعی Social Network Marketing : در این روش که با استفاده از نرم افزارهای ارتباط جمعی نظیر فیسبوک ، تلگرام ، گوگل پلاس ، اینستاگرام ، توییتر ، LinkedIn، Pinterest می باشد صورت میگیرد در این بازاریابی هدف شناساندن برند و خدمات خود به انسان ها و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه و وفادار کردن این کاربران می باشد ، این روش که به نوعی بازاریابی دهان به دهان است کاربران با به اشتراک گذاری کامنت ها این نوع تبلیغ را گسترش می دهند ، همچنین از دیگر اهداف این روش لینک دهی و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای خود و بالابردن ترافیک وب سایت می باشد.
بازاریابی محتوایی Content Marketing : این نوع از بازاریابی در تلاش برای ارائه محتوایی است که بتواند با کمترین و مناسب ترین کلمات بهترین و عمیق ترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و از طریق درگاه و کانال های ارتباط جمعی کاربران به نشر این محتوا بپردازند و مشتریان را به سمت وب سایت شما هدایت کند.
تولید محتوای جذاب و خلاقانه : اولین دغدغه هر کسب و کاری در فضای آنلاین این است که محتوایی را مبتنی بر تخصص و ارائه خدمات و محصولات خود تولید کند ، بعضی از محتوا ها جنبه آموزشی دارند و بعضی ها جنبه اطلاع رسانی و بعضی ها صرفا جهت معرفی و خرید است و که حالتی تبلیغاتی دارد ، در درجه اول باید مخاطب را درک کنید و بدانید تبلیغ زیاد برای مخاطب آزار دهنده هستند مدیریت محتوا یک تخصص جدی است که با استراتژی خاصی وارد ذهن مخاطب گردد و مخاطب حس نکند که با سیل تبلیغات و پیام های بازرگانی روبه رو است ، بی شک محتوا همیشه حرف اول ر ا می زند و هر کسب و کاری برای بهبود وضعیت تولید محتوا خود باید یک استراتژی یک پارچه و کارآمد تعرف کنید.
نمایش تبلیغات Display Advertising : در این روش آگهی تبلیغات شما در سایتها و یا بلاگهای دیگر به منظور افزایش ترافیک برای محتوای خود آنها نشان داده می شود ، نمایش تبلیغ نوع دیگری از تبلیغات است که برای کاربران راحت تر و قبل فهم تر و تاثیرگذاری بیشتری دارد ، بنر نوعی از این تبلیغات می باشد که بدون هزینه نمی باشد ، ویدئوهای تبلیغاتی که شرکت ها از محصولات و خدمات خود تهیه می کنند با بالا رفتن سرعت اینترنت جای خود را در تبلیغات بیشتر باز کرده اند.
اپلیکیشن ها : در موبایل ها و دیگر دیوایس هایی که مانند تبلت ها در اختیار و دسترس مردم هست میتوانید اپلیکیشن هایی را مشاهده کنید که بنا به سلیقه و نیاز مخاطب نصب می شود دو راهکار وجود دارد که در این اپلیکیشن ها حضور داشته باشید اول اینکه برای کسب و کار خود اپلیکیشنی کاربردی بسازید و برای دانلود در اختیار مردم قرار دهید و راه دوم اینکه در تبلیغاتی که در این اپ ها وجود دارد شرکت کنید ، که قطعا راه اول جالب تر و موثر تر است البته باید به نوع محصول یا خدمتی که ارائه می دهید نیز توجه داشته باشید ، به عنوان مثال ، برای محصولاتی که ماهیت دیجیتال داشته و بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی دارند ، اپلیکیشن از بهترین و کارامدترین روش ها می تواند باشد.
ویدیو مارکتینگ : کاربر امروز خیلی فرصت خواندن محتوای طولانی را ندارد لذا محتوای بصری بسیار تاثیر گذار است و مخاطب علاقه مند است آن را بازدید کند و بر اثر گذشت زمان بشریت بیشتر به محتوای تصویری علاقه مند شده و از سوی دیگر ویدیو هایی که در یوتیوب فیسبوک آپارات نماشا و اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شوند روی سئو تاثیر گذار است ، از این رو جا دارد که بیشتر روی استراتژی اشتراک گذاری ویدیو تمرکز شود و برای کسب و کار خود محتوای کوتاه و ویدئویی و تصویری بسازید به عنوان مثال ، با ویدیوهای تبلیغاتی ، تبلیغات شما در هزاران گوشی پخش خواهد شد و از این میان به تدریج مخاطبان هدف شما که همان مشتریان شما می باشند به تدریج با شما آشنا و به شما اعتماد خواهند کرد و رفته رفته برند شما مطرح خواهد شد ، این ویدیوها می توانند گزارش ها ، پیام ها ، هزینه ها و هر پارامتر مهمی از این قبیل باشد.
سیستم همکاری در فروش Affiliate Marketing : بازاریابی وابسته یک روش بازاریابی است که در آن افراد در وبسایت خودشان محصولات شما را تبلیغ کرده و در آن بازدید کننده با کلیک بر روی محصول به سایت فروشنده منتقل شده و در آنجا خرید خود را انجام می دهد و فرد تبلیغ کننده پورسانت خود را از فروشنده دریافت می کند ، به این نوع بازاریابی سیستم همکاری در فروش هم گفته می شود ، البته این روش برای هر کسب و کاری قابل انجام نیست با این حال اگر شما این کار را انجام دهید ، شما می توانید به سرعت بهبود تلاش های بازاریابی خود را بدون نیاز به انجام کار بیشتر توسط خودتان ببینید ، افرادی که به شرکت شما اعتماد دارند می توانند اطلاعات شما را به اشتراک بگذارند و بازار خود را بر پایه یک پلتفرم مبتنی بر پورسانت رشد دهید.
مارکتینگ بصری : بازاریابی بصری محتوا به طور کلی به شکلی از بازاریابی گفته می شود که با استفاده از المان های دیداری مانند ویدیو ، عکس ، گیف ، اینفوگرافی به جذب مخاطب می پردازد.
بازاریابی همزمان : بازاریابی که به روز و بر طبق حوادث جاری صورت می گیرد ، از زمانی که عکس سلفی الن دی گنرز در شب اسکار رکورد تازه ای در تویتر بر جای گذاشت ، بازاریاب ها به این فکر افتادند که به روش بازاریابی همزمان طور دیگری نگاه کنند ، چند ماه بعد ویدئویی درباره reactvertising توجه همه ما را به این مسئله جلب کرد که فورا به حوادث و وقایع فرهنگی در جامعه مان عکس العمل نشان داده و آنها را در تبلیغات مان بگنجانیم اما قبلا برند های معروف از هر واقعه مهمی از جام جهانی گرفته تا حوادث مهم دیگر برای تبلیغاتشان استفاده کرده اند که البته با موفقیت بسیاری نیز همراه بوده است ، reactvertising پیامی است که بازاریابها در پاسخ به حوادث جاری در جامعه در تبلیغاتشان می گنجانند تا بدین وسیله افراد بیشتری را مخاطب تبلیغات خود قرار دهند ، با وجود این که از این روش ها زیاد استفاده شده ، در پی این باشید که بیشتر از Right this minute و live tweeting استفاده کنید ، همانطور که بازاریابها در تلاشند که در موقعیت های مناسب از این روش استفاده کنند.



مزیت دیجیتال مارکتینگ ارزان و دسترس بودن و ۲۴ ساعته بودن است.
همچنین به دلیل خاصیت جاذبه ای بودن روش های Digital Marketing ، بازاریابی اینترنتی می تواند در بسیاری از مواقع در کسب و کارهای مختلف موفق عمل کند و نتیجه موثر ایجاد نماید.
استفاده از دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش است و روش های بازاریابی جاذبه ای به مرور جایگزین روش های سنتی بازاریابی مانند بازاریابی تلفنی ، تبلیغات تلویزیونی ، تبلیغات رادیویی ، تبلیغ در روزنامه ها خواهند شد.
این روزها به دلیل گسترش رسانه های جمعی و انتخاب شیوه های مختلف خدمت رسانی آنها ، دیگر نمی توان با همان روشهای قدیمی آگهی های تجاری ساخت ، زیرا ذائقه مخاطب و مشتریان تغییر کرده است.



عوامل تاثیر گذار بازاریابی عصبی بر بازاریابی اینترنتی :
گسترش و پیچیده تر شدن بازارها و همگامی تجارت با فناوری اطلاعات بازاریابی را به علمی تخصصی تبدیل نموده است.
امروزه محققان با پژوهش در زمینه ساختار مغز انسان دریافته اند که ذهن ناخودآگاه انسان تاثیر بیشتری بر انتخاب هایش دارد.
طی تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده است که انسان ها براساس ذهن ناخودآگاه خود تصمیم گیری می کنند و آنگونه که صحبت میکنند عمل نمیکنند.
کاربرد بازاریابی عصبی در کسب و کارهای اینترنتی بر عوامل انگیزشی بر مغز انسان تمرکز میکند تا عواملی را که منجر به خرید می شوند را دریابند و آنها را در وب سایت خود به کار بگیرند.

بازاریابی اینترنتی چیست
internet-marketing-strategies-course-digital-online01.jpg


تکنیکهای بازاریابی عصبی :
۱. انتخاب تصاویر باکیفیت :
در بازاریابی عصبی انتخاب تصاویر مناسب و با کیفیت در ذهن بصری کاربر تاثیر گذار است ، تصاویر متفاوت و از زوایای گوناگونی را در سایت خود قرار دهید.
۲. انتخاب براساس تقلید :
همه انسان ها از مورد توجه واقع شدن لذت می برند و سعی می کنند الگوهای زندگی خود را به طوری انتخاب کنند که مورد توجه عموم قرار بگیرند حتی این الگوها را در خرید کردن به کار میگیرند و مطابق پسند و نظر دیگران اقدام به خرید میکنند ، برای به کارگیری بازاریابی عصبی این موضوع می توانید در سایت خود اقدامات زیر را انجام دهید:
آمار دهی از میزان خرید و دانلود
نمایش نظردهی مشتریان قبلی در مورد محصولات
معرفی پرفروش ترین محصولات ، انواع مقاله ، تحقیق و آموزش
۳. استفاده از سیستم های تصمیم یار :
استفاده از سیستم های پیشنهاد دهنده در میزان بالا بردن خرید مشتریان تاثیر بسیار زیادی دارد بنابراین در سایت خود جذاب ترین و پرفروش ترین محصولات را در صدر قرار دهید.
۴. گزینه های نامعقول :
قرار دادن محصولات مشابه و نزدیک به هم فرآیند تصمیم گیری برای خرید را مشکل میکند بنابراین سعی کنید برای اینکه در تصمیم گیری برای خرید به مشتری کمک کرده باشید گزینه های نامعقول را در کنار یکدیگر قرار دهید.
۵. ثبات قیمت :
در قیمت گذاری برای محصولات خود از قیمت گذاری نهایی استفاده کنید و هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را از قبل محاسبه و به مبلغ کالا اضافه کنید و به مشتری این اطمینان را دهید که دیگر به قیمت محصولات خود چیزی اضافه نخواهد شد.
۶. محصولات رایگان :
زمانی که شما پیشنهاد یک معامله شیرین را به مشتریانتان می دهید ، آن ها جلوی فروشگاه شما صف می بندند و دوستان خود را نیز خبر می کنند تا برای فروش به شما مراجعه کنند ، اگر حدس می زنید که آن ها سایت شما را ترک می کنند و به سایت دیگری می روند که سیستم ارسال رایگان ، عضویت راحت تر ، خرید لذت بخش تر دارد ، درست حدس زده اید ، در حوزه بازاریابی اینترنتی ، در حال حاضر سیستم حمل و ارسال رایگان یک تعهد برای فروشگاه هاست ، این کار اعتبار شما را بالا خواهد برد ، همیشه به دنبال راه هایی باشید که مشتریان احساس کنند برای آن ها شرایط ویژه ای قائل شده اید.
۷. تخفیف های درصدی :
تخفیف گرفتن همیشه برای مشتریان لذت بخش است ، نتیجه این کار همیشه فروش بیشتر است ، با یک تخفیف جانانه مشتریان زیادی به سمت خودتان بکشید ، شما می توانید سودتان در این ایام بر تعداد فروشتان متمرکز کنید یعنی با کاهش قیمت ها ، کمیت فروشتان را بیشتر کنید و سود بیشتری حاصل کنید ، برای این کار استراتژی داشته باشید ، گاهی لازم است تا برای فروش اجناس با حاشیه سود بالاتر ، اجناس با حاشیه سود کم تر را قربانی کنید اما در نهایت چیزی که برای شما می ماند ، به صرفه تر و چشم گیر تر است ، جهت جذب مشتریان می توانید ، برای کسانی که اولین بار است تا از شما خرید می کنند ، تخفیف های جالب تری در نظر بگیرید ، یادتان باشد در بازاریابی اینترنتی باید تخفیف ها را از روش های مختلف به مردم اطلاع بدهید ، ایمیل مارکتینگ ، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی و بنری را هرگز فراموش نکنید.



advantages of online marketing
مزایای بازاریابی آنلاین :
۱. تبلیغات سبز : در این گونه تبلیغات که در فضای آنلاین صورت می گیرد بصورت خیلی زیادی در نوع کاغذی آن صرفه جویی میشود ، هزینه های تراکت ، بروشور ، کارت ویزیت ها ، آگهی نامه ها که امروزه هزینه زیادی را در تیراژ مطلوب خواهد داشت ، در لیست هزینه های تبلیغات شما حذف می شود.
۲. مخاطب بدون محدودیت : با استفاده از روش های بازاریابی آنلاین و این گونه تبلیغات ، مشتری شما محدود به ناحیه خاصی نیست و مجموعه شما در هر مکان و موقعیتی که باشد مشتریان و مخاطبان آن محدود به همان دایره بومی نیست از همه جای دنیای پهناور کره زمین میتوانید بصورت باهدف مخاطب جذب کنید.
۳. قیمت بهینه و ارزان : این نوع خدمات و تبلیغات قیمت خیلی پایین تری نسبت به دیگر رسانه ها دارند مثلا رسانه صدا و سیما ، رسانه های محیطی ، بیلبورد ها هزینه های بسیار زیادی در بردارند که بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فرصت خوبی مخصوصا برای استارتاپ ها و شرکت های نوپا می باشد.
۴. تبلیغاتی قابل ویرایش : برای کسب و کار شما تا به حال پیش آمده است که در تبلیغات دچار اشتباه شده اید یا دچار تغییرات اجباری به طور مثال زمانی که خط تلفن شما و یا آدرس تغییر میکند و یا اطلاع رسانی جدیدی دارید در تبلیغات آنلاین نیازی نیست هزینه های بروشور و کاتالوگ را مجدد متحمل شوید ، این قابلیت ویرایش برای شما بدون هزینه قابل اجراست.



digital marketing strategy
انواع روش های تبلیغات آنلاین :
در زیر قسمتی از روش های تبلیغات اینترنتی را با هم مرور می کنیم :
۱. وب سایت ها و وبلاگ ها
۲. موتورهای جستجو سئو و بهینه سازی
۳. انجمن های اینترنتی
۴. سیستم های ایمیلی
۵. شبکه های اجتماعی
۶. اپ های موبایل
۷. بنرمارکتینگ
۸. ویدئومارکتینگ
۹. تبلیغات متنی
۱۰. رسانه های اجتماعی
۱۱. تلویزیون های آنلاین
۱۲. ریپورتاژ آگهی
۱۳. بازاریابی محتوایی
۱۴. تبلیغات کلیکی
در حقیقت اولین ابزار برای شروع کار در دنیای اینترنت داشتن یک پایگاه اینترنتی است یعنی درگاهی که با طراحی سایت شما را به مخاطب متصل می کند.
حال که این درگاه با اصول استاندارد توسط متخصصان ساخته شد باید برای موتورهای جستجو بهینه شود ، باید جذب مخاطب شروع بشود از هرجا که مخاطب در آن وجود دارد مانند انجمن های اینترنتی ، سیستم ایمیلی ، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل.

آموزش بازاریابی اینترنتی
internet-marketing-strategies-course-digital-online02.jpg


بازاریابی چریکی :
اموزش تعریف بازاریابی چریکی یا پارتیزانی : در تعریفی بسیار کوتاه و مختصر ، بازاریابی چریکی یعنی کسب بیشترین نتیجه با بکارگیری کمترین منابع.
تا به حال شنیده اید که بهترین طراحان معماری کسانی هستند که از کمترین فضای ممکن ، فضایی با قابلیت و کاربرد فراوان می سازند.
در بازاریابی چریکی یا کسب سود زیاد با بودجه ای کم باید کاری کرد که مخاطب بتواند تمام حس های یک مشتری بالفعل را بگیرد ، این روش اولین بار توسط شخصی با نام جی کنراد لوینسون در کتاب خودش با نام بازاریابی چریکی که در سال ۱۹۸۴ تقریبا سی سال قبل چاپ و منتشر شد به همگان معرفی شد.



انواع مختلفی از بازاریابی چریکی عبارتند :
محیطی
کمینی مخفی
ویروسی
بازاریابی خیابانی



نکات کلیدی و مهم جی کنراد لوینسون درباره اصول مارکتینگ چریکی از گزیده کتاب ایشان :
جوهر و روح بازاریابی چریکی عبارت است از رسیدن به هدف های متعارف مثل سود و لذت با استفاده از روش های غیرمتعارف مثل سرمایه گذاری انرژی به جای پول.
امروزه دیگر هدف تبلیغات ، فروش نیست ، هدف تبلیغات این است که مردم را به وب‌سایتتان جذب کنید و وب سایت تان است که باید خریداران را به خرید محصول یا خدمات شما ترغیب کند ، این موضوع قدرت تبلیغات را کم نمی کند بلکه زیاد می کند!
آدم ها فرق بین شخص بخشنده و شخص دندان گرد و خسیس را میفهمند ، بازاریابان چریکی خیلی بخشنده هستند.
قویترین غریزه در ذهن یک بازاریاب چریک ، یک تاجر چریک یا یک کارآفرین چریک ، تفکر یاد گرفتن مداوم است.
تعهد نسبت به یک برنامه بازاریابی ، باعث موفقیت بازاریابی شما می شود.
تاکید بازاریابی چریکی یا پارتیزانی این است که سرمایه گذاری اصلی شما باید زمان ، انرژی ، ابتکار و خلاقیت باشد و موارد مالی و پول های کلان در زمینه تبلیغات شاید گزینه های بعدی روی میز باشد.
مثالی در این باب میزنم تا برای شما مساله قابل درک باشد ، چندی پیش دستکشی برای شستشوی ظروف خریداری کردم ، از مارک آن اسم نمی برم فقط میگویم دستکش ایرانی بود. شما به هر فروشگاه و هایپرمارکتی مراجعه کنید این دستکش یک مدل تولید دارد و از یک جنس است وشما حق انتخاب ندارید.در چند قدم آن سمت تر فروشگاهی بود که تماما محصولات چین را ارائه میکرد فروشگاه آنقدر شلوغ بود که از دور جلب توجه میکرد . داخل آن شدم و به رگالی از دستکش ها برخوردم، شاید ده مدل با سلایق مختلف و مدل های گوناگون مناسب با دست وجود داشت، مطمئنا آن را انتخاب کردم و خریدم و به جرات میتوانم بگویم از خریدم راضی هستم و مایلم باز هم برای اطرافیانم آن را توصیه کنم. دراین مورد هزینه کمتری پرداختم اما جنس مورد رضایتمندی گرفتم. در این مثال سود کم ، مشتری راضی و محصول با خلاقیت وجود داشت آنچه که ما در بازاریابی چریکی مد نظرمان است.
هزینه جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی هست و بازاریابی چریکی هم بر همین اصل تاکید دارد ، یعنی بیشتر تمرکز در بازاریابی چریکی بر این هست که اگر مشتریانی پیدا کردید سعی کنید فروش هایی دوباره و دوباره به آن ها داشته باشید ، سعی کنید باز هم بیشتر بفروشید و فروش های بزرگ تری به آن ها داشته باشید ، در نتیجه اگر محصولات و خدمات شما برای مشتریان مفید بوده باشد و از روند کار شما و خرید رضایت داشته باشند و لذت برده باشند ، برای شما به صورت رایگان بازاریابی انجام میدهند و کسب و کار فیزیکی یا اینترنتی شما به دیگران معرفی می کنند.
این نوع بازاریابی را برای افرادی توصیه میکنیم که کسب و کار خود را تازه راه انداخته اند و میخواهند با هزینه ها و بودجه کم ، مشتری را جذب کنند و سود بالا داشته باشند ، در فضای آنلاین روش های متعددی است که میتوانیم کار خود را به دیگران معرفی کنیم و همچنین خلاقیت را در آن روش ها منظور کنیم.



روش های حضور در فضای آنلاین با بازاریابی چریکی :
استفاده از شبکه های اجتماعی معتبر و معرفی شغل خود
ارسال پیام های ایمیلی به مناسبت ها
عرضه محصولات با ضمانت مرجوعی و تحویل در محل
پشتیبانی خدمات قابل ارائه
خلاقیت در نوع ارتباطات و موارد بصری و قابل سرویس برای مشتریان

Internet Marketing Strategies
internet-marketing-strategies-course-digital-online03.jpg


پنج نقل قول اثربخش درباره تبلیغات :
۱. چیزی که باعث میشود مصرف کننده خرید کند یا نه ، محتوای تبلیغات شماست نه شکل ظاهری آن.
۲. متفاوت نبودن در تبلیغات ، خودکشی محسوب می شود.
۳. خلاقیت بدون استراتژی را هنر مینامند ، خلاقیت با استراتژی را تبلیغات گویند.
۴. تقاضای جمعی ، تقریبا به طور تمام و کمال بخاطر توسعه تبلیغات به وجود آمده است.
۵. تبلیغات هنر متقاعد کردن مردم برای خرج کردن پول هایشان برای چیزی که نیازی به آنها ندارند.

Internet Marketing Course
internet-marketing-strategies-course-digital-online04.jpg


کمپین بازاریابی چیست و چگونه کمپین بازاریابی موفق راه اندازی کنیم ؟

کمپین بازاریابی :
برای پیاده سازی برنامه بازاریابی خود ، شما نیاز به یک سیستم کاملی برای شروع بازاریابی دارید که موفقیت آن را تضمین کند.
کمپین بازاریابی یک شرکت را می توان برنامه کلی آن و به ویژه اهداف بازاریابی دانست البته برای رسیدن به نتیجه مورد نظر ، برنامه‌ریزی درست اولین قدم می باشد.
اجرای یک کمپین بازاریابی نیاز به هزینه کردن دارد بدین منظور برای اجرای یک کمپین بازاریابی صحیح می توان مراحل فوق را به شرکت یا شخص ارائه کننده خدمات بازاریابی سپرد تا با به کارگیری تیم عملیاتی و متخصصان خود و نیز با استفاده از رسانه ها این کار را انجام دهد بنابراین برای تأثیرگذاری بهتر و رسیدن به اهداف بازاریابی ، برنامه ریزی و مدیریت هماهنگ در ابعاد مختلف بازاریابی همراه با اجرای آنها به صورت مجموعه ای مرتبط و دارای زمان بندی مشخص مهم است.



برنامه بازاریابی در مقابل کمپین بازاریابی :
برنامه بازاریابی به طور کلی استراتژی سطح بالا بر اساس اهداف کسب و کار در طول یک دوره زمانی ارائه می کند.
یک کمپین بازاریابی بر ابتکار تاکتیکی برای رسیدن به یک هدف بازاریابی خاص متمرکز شده است.
اجرای یک کمپین بازاریابی به یک فرایند گام به گام نیاز دارد که بر اجرا و منابع مورد نیاز برای موفقیت در دستیابی نتایج قابل اندازه گیری متمرکز می باشد.



ساختار کمپین بازاریابی :
فعالیتهای بازاریابی اینترنتی نیاز به برنامه ریزی های دقیق دارد به طوریکه هر مرحله از فرایند قبل از راه اندازی قابل درک باشد از آنجا که یک کمپین بازاریابی به صورت تاکتیکی و بر اساس طرحی است شما نیاز به نقشه ای از روند تاکتیکی تبلیغاتی اولیه تا رسیدن به نتیجه نهایی دارید ، مراحلی برای اجرای کمپین بازاریابی وجود دارد :
۱. مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید ، قبل از تبلیغ کردن ، مخاطبان خود را بشناسید.
۲. هدف خود یا همان شاخص های کلیدی عملکرد KPIss را مشخص کنید ، از خود بپرسید شما برای انجام دادن این کمپین چه می خواهید و چگونه عملکرد را اندازه گیری می کنید ؟ هر کمپین بازاریابی نیازدارد که بر یک هدف اصلی متمرکز باشد.
۳. ارائه offerr خود را مشخص کنید ، چه انگیزه ای توجه شما را جلب خواهد کرد ؟ ارائه یک راهنمای کوتاه و مفید ، ممکن است باعث معرفی بهتر برند شما شود ، مطمئن باشید که پیشنهاد شما با هر آنچه که نیازهای خریداران هدف شما می دانند همراه است.
۴. کانال خود را شناسایی کنید ، چه کانال های رسانه ای برای ترویج این پیشنهاد استفاده خواهید کرد ؟ کانالهای انتشار رسانه شامل مواردی هستند نظیر وبسایتها ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل ، موبایل ، موتورهای جستجو ، ویدئو ، کانال هایی که انتخاب می کنید بسته به نوع کسب و کار ، مخاطبان هدف و اهداف شما متفاوت خواهد بود ، بنابراین باید با یافتن رسانه مناسب ، تفکر در مورد جامعه هدف ، با توجه به برنامه بازاریابی و نقشه عملیاتی تصمیم بگیرید چه نوع رسانه ای برای تبلیغ کردن شما بهترین است.
۵. صفحه فرود landing page بهینه ای ایجاد کنید.
۶. ردیابی و نتایج سنجش : چگونه شما موفقیت خود را خواهید سنجید ؟
راه اندازی کمپین بازاریابی چیزی نیست که شما بتوانید به سرعت انجام دهید و به نتایج برسید ، برای هر آغازی باید برنامه ریزی کرد و به خوبی قبل از شروع کمپین در مورد آن فکر کرد ، بدون برنامه ریزی مناسب ، کمپین بازاریابی شما به احتمال زیاد شکست می خورد.

بازاریابی اینترنتی و کسب درامد
internet-marketing-strategies-course-digital-online05.jpg


رمز و راز موفقیت با انواع دیجیتال مارکتینگ :
اگر با رمز و راز بازاریابی دیجیتالی آشنا باشید چالش های دیجیتال مارکتینگ معنایی ندارند ، شما در این مسیر تنها نیستید ، باقی رموز موفقیت نیز در اختیارتان است مانند :
تعیین اهداف سازنده
توسعه ایده های دیجیتالی
تلفیق هنر با تخصص
بهبود استراتژی های بازاریابی محتوا
استفاده مناسب از تکنیک CTA یا ترغیب کاربر به عکس العمل
تجریه و تحلیل رقابتی و منحصر به فرد



مارک زاکربرگ گفته است :
ما انسانها در غار زندگی می کردیم و بعد به روستاها رفتیم ، شهرها را ساختیم و به شهرها مهاجرت کردیم و الان می رویم تا در اینترنت زندگی کنیم!



کلام آخر :
ناپلئون هیل می گوید هدف رویایی است که دارای مهلت است.
امروزه در بیشتر کسب و کارها می بینیم که در حال انجام دادن اینترنت مارکتینگ می باشند ، دلیلی که این روش دارد این است که برای صاحبان کسب و کار بسیار ارزان می باشد و می توانند میلیون ها بازار هدف را از طریق این روش بدست بیاورند.
با احترام تورج امین فر
 

talakaran

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2016
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
15
سلام واقعا مقاله عالی بود تجربه هم این متن به صورت کاملا عملی ثابت کرده و مشتریان نیز باهوش تر شدن
 

behidoco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 می 2017
نوشته‌ها
48
لایک‌ها
3
محل سکونت
اصفهان
نقش بازاریابی دیجیتال در صنعت

فعالیت‌های دیجیتال بازاریابی در حال تبدیل شدن به مهم‌ترین بخش فرآیند بازاریابی است. با وجود کسب‌ و کارهایی که توان همپایی با تحولات رفتارمصرف‌کننده و چشم‌اندازهای نوین بازاریابی را ندارند، بخش اصلی فشارها سعی دارند فعالیت‌های بازاریابی را در موقعیتی قرار دهند تا نام‌های تجاری را قادر سازند به واسطه افراد متخصص، فرآیندهای کارآمد و فناوری پشتیبان نه‌ تنها با مشتریان خود در ارتباط باشند، بلکه این تعاملات راشکل دهند. روشن است که با تحقق این رویکرد و براساس بررسی‌ هایی که به واسطه معیارهای مرتبط به بازگشت سرمایه و مشارکت مشتری صورت گرفته است، بهبود ۱۵ الی ۲۵ درصدی در اثربخشی بازاریابی قابل مشاهده خواهد بود.

۵ گام برای ورود به عرصه دیجیتال
فرآیندهای بازاریابی دیجیتال شامل بهره‌برداری از قابلیت ها، فرآیندها، ساختارها و فناوری‌هایی با کمک گام های عرصه دیجیتال است که منجر به بهره‌ برداری و مقیاس گذاری مقرون به صرفه در تعامل ، هدف‌ گذاری، شخصی‌ سازی و بهینه‌ سازی کانال‌های توزیع می‌شود. همان‌طور که در مثال شرکت تولید کننده کالاهای مصرفی قابل مشاهده است، فعالیت‌های بازاریابی نقشی محوری در پیشبرد توسعه بخش مدیریت عملیاتی سازمان دارد. چنین ظرفیتی به‌طور مستقیم منجر به سرعت، چابکی و توسعه تکرار شونده، تجربه اندوزی و آزمایش و حتی پاسخگویی کسب‌ و کارها می‌شود که ازجمله نیازهای مهم سازمان‌های موفق در رویارویی و شکل دهی به بازار است.

۱. درک واقعی مشتریان
همانند هر رابطه معنادار دیگر ، درک و شناخت مشتری همچون یک تعهد است. ردیابی، تحلیل و تفسیر رفتار مصرف‌کننده و نگرش وی باید بهفرآیند مداوم و حتی دقیقه به دقیقه تبدیل شود. چنین رو یکردی نه‌ تنها گامی مهم در هدف‌گذاری و شکل دادن به محتوا و تجارب تلقیمی‌شود، بلکه در بهینه سازی نحوه ارائه یک قابلیت مهم از اهمیت برخوردار است. این امر مستلزم مجموعه‌ای گسترده از داده‌ها و ابزارهاییاست که به‌منظور تحلیل بخش‌های ویژه‌ای از مشتریان و رفتار آنان با هدف به دست آوردن فرصت‌ها و البته پیش‌بینی اقدامات آتی به‌کار گرفتهمی‌شود. شرکت‌ها باید فرآیندهای تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان را در ارزش افزاترین بخش‌های بازار خود به کمک فناوری‌هایی نظیر ClickFox مورد بررسی قرار دهند. چنین ابزارهایی مشتریان شبکه‌های مختلف را نه تنها به‌ منظور تعیین رفتار بین شبکه‌ای آنان بلکه به‌دلیل شناسایینقاطی از فرآیند تصمیم‌گیری که توان شرکت‌ها در تاثیرگذار ی بر آنها بیشتر است، به‌کار می‌‌گیرد.

۲. ارائه یک تجربه برتر
وقتی یک مشتری تجربه‌ای بد از تعامل با کسب‌وکار شما داشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟مسلما از ادامه تعامل صرف‌نظر خواهد کرد. تجربه بد برای مشتری ممکن است در هر مقطعی اتفاق بیفتد، بنابراین پیگیری صحیح فرآیند خرید مصرف کننده مستلزم این است که همه چیز مناسب باشد. پاسخ به انتظارات مصرف کننده مستلزم تشخیص و نقشه برداری از تمامی مراحلی است که تجربه مشتری را شکل می‌دهند و نه تنها فناوری‌ها و فرآیندهای مورد نظر را مشخص می‌کنند بلکه تمامی عملیات مختلف در سراسر سازمان که به‌منظور ارائه تجربه مثبت برای مشتری مورد نیاز است را هماهنگ می‌کنند.
بازاریابی، فروش، پشتیبانی، خدمات و عملیات نقشی کلیدی در بسیاری از بخش‌های فرآیند خرید مشتری بر عهده دارد. اما عملیات دیگری نیز وجود دارند که از اهمیت فراوانی برخوردارند، نظیر مدیریت سفارشات. این چنین فعالیت‌هایی به‌طور معمول بخش اعظمی از توجه بازاریابان را به خود اختصاص می‌دهند. اما مسلما تجاربی که به واسطه این سیستم‌ها شکل می‌گیرند در شکل دهی درک مشتری از توان یک نام تجاری در پاسخ به انتظارات وی نکته‌ای کلیدی است.

۳. گزینش فناوری بازاریابی مناسب
ارائه ارزش و تجربه رضایت بخش برای مشتری مستلزم فناوری بازاریابی است که می‌تواند فرآیندها را خودکار سازد، تعاملات را شخصی‌سازی کند و فعالیت‌های مختلف را هماهنگ کند. فناوری‌های بازاریابی به‌طور اخص نقشی کلیدی در هدایت اکوسیستم بیش از ۲ هزار پشتیبانی‌ کننده فناوری تکنولوژی دارند تا راه‌حل‌های ارائه شده بیشترین تاثیر را بر تجربه مشتری داشته باشند. این فناوری‌ها همچون پلی میان تجربه مشتری و فعالیت‌های بازاریابی عمل می‌کنند.

۴.پیاده‌سازی فرآیندها و هدایت
فناوری فراهم آورنده تجربه مشتری است، اما مستلزم حضور افراد، فرآیندها و هدایت است تا از انجام آنچه که از فناوری انتظار می‌رود اطمینان حاصل شود. شکست در ایجاد دستورالعمل‌هایی برای تعیین نحوه به‌ کارگیری بخش‌های مختلف سازمان از تکنولوژی و چگونگی تسهیم داده در سراسر سازمان ممکن است منجر به تلاش‌ هایی در سازمان شود که به سردرگمی و مانعی برای مقیاس‌گذاری تبدیل شود. به‌ منظور حل چنین چالشی یک شرکت تولید کننده کالاهای مصرفی در رویکرد کلی خود برای ارائه محصول جدید بازبینی کرد. فرآیند کوتاه‌سازی استاندارد سازی نشده بود و به سطوح مختلفی از محصول، عدم شفافیت، عدم تعریف اهداف و ناپایداری در حوزه‌های مختلف می‌ انجامید. همان‌ طور که انتظار می‌رفت تحت چنین شرایطی زمان بیشتری به هدر می‌رفت.

۵. استفاده از بهترین مقیاس‌ها برای پیشبرد موفقیت
فناوری در حال حاضر در حال تبدیل شدن به جام طلایی برای بازاریابی است: توانایی نظارت، پیگیری و مدیریت اثربخشی سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی. ارزیابی اثربخشی باید بر اساس مقیاس‌هایی فراتر از مجموعه‌ای از معیارهای محدود موجود صورت بگیرد. برای نمونه درحالی‌که کسب‌وکارهای مختلف گرایش بیشتری به مشتری محوری پیدا می‌کنند، معیارها هم باید بر فعالیت‌های مشتریان تمرکز کنند نه فقط محصول یا فرآیندهای منطقه‌ای. علاوه‌بر این معیارها باید رفتارها و فرآیندهای جدید را تقویت کنند نظیر سرعت بخشیدن به فرآیند تولید محصول و سرعت بخشیدن به فرآیند بهره‌برداری از تجارب در طراحی و تولید محصولات آتی.
به‌منظور افزایش اثربخشی، معیارها باید بینش‌هایی را به صورت عملی برای کسب‌وکار فراهم کنند. این بینش‌ها باید به طریقی ارائه شوند که برای تصمیم‌گیرندگان قابل درک بوده و از رویکردی آینده نگر برخوردار باشند تا شناسایی فرصت‌های آتی امکان‌پذیر شود.
منبع: بهیدو
 
Last edited:

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
39
ممنون از مقاله کاملتون. بازاریابی اینترنتی هم یکی از شاخه های بازاریابی هستش که باید با استراتژی منطقی و اصولی پیش بره. بنظرم قبل از شروع به تبلیغات، باید مشاوره بگیرین که بشه مرحله به مرحله بالا رفت. نه جوری کار پیش بره که وقتیبه یا جایی رسیدین دیگه راهی واسه ارتقا نباشه. مشاوره بهتره حتی قبل از انتخاب اسم برند اتفاق بیوفته. اینجور اسم برند هم جوری انتخاب میشه که اجازه تنوع ایده واسه تبلیغات رو بده.
در حال حاضر مشاوران بازاریابی قابل اعتماد زیادی فعالیت می کنن اما پیشنهاد میکنم از یه شخص با رزومه قوی مشاوره بگیرین. شخصا پروژه هایی که با مشاوره آقای علیجاه شهربانویی پیش رفتن رو موفق می بینم.
 
بالا