برگزیده های پرشین تولز

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
هم اکنون از نگهداری قناری به عنواع پرنده خانگی ، حدود پانصد نسل می گذرد . از نظر معیار و مقیاس انسانی میتوان گفت که این دوره قدمتی معادل 15000 سال را دارا میباشد . بدین ترتیب میتوان دریافت که تکامل تدریجیو پیدایش انواع گوناگونقناری باچه سرعت حیرت آوری بوقوع پیوسته است .در طول این سالیان متمادی ، پرورش دهندگان همواره بر آن بوده اند که انواع و واریته های جدیدی را به انواع معروف و آشنا اضافه نمایند . این کوشش تنها در جهت عرضه ی قناری های آوازی بدیع صورت نگرفته ، بلکه در زمینه ی بدست آوردن واریته های جدید از نظر قیافه ظاهری نیز بعمل آمده و سعی شده است که قناری هایی با اندازه ، رنگ و فرم پر و آرایش پوشش خارجی متنوع تولید گردد .
تولد و ظهور نژاد های جدید حیوانی و گیاهی در طبیعت هرگز بر اساس میل و یا تازه جویی حادث نمیشود ، بلکه در نتیجه حکم غریزی طبیعت که انگیزه ای بس فعال و توصیف ناپذیر است صورت میگیرد و همه و همه کوششی است که در جهت ایجاد حرکت و تحول وقوع حاصل می نماید . بنابر یک افسانه قدیم یونانی همه چیز در حال سیلان و جنب و جوش است بدین معنی که هیچ موجود بلاتغییر و ثابت باقی نمیماند . از زمانی که حیات در روی کره ی زمین صورت تحقق بر خود گرفته ، از همان زمان نیز تحرک و جنبش در جهت پیدایش صورت های جدیدی از حیات آغاز گریده و این کلیه موجودات حاضر را دستخوش دگرگونی و تغییر نموده است .وجود نیاز به پیدایش تغییرات و همچنین خواص و نتایج نهفته در تغییرات حاصل و وجود ارتباط با محیط زندگی از عوامل موثر و انکار ناپذیر بشمار میروند . اصلاح و تعبیر تکامل تدریجی امروزه بعنوان پایه و اساس تفکر بیولوژیکی شناخته شده و موجب پیدایش دانش و اندیشه های بیشمار در این زمینه شده است که این دانش و آگاهی مورد استفاده پرورش دهندگان قناری را نیز قرار میگیرد .
یکی از خصوصیات این پدیده ، نیرو و قدرتی است که طبیعت از آن برخوردار است و بدین وسیله موجب تغییرات ناگهانی و خودبخودی عوامل وراثتی میگردد و اصطلاحاً از آن بعنوان موتاسیون یا جهش نام میبرند . شاید لازم به تذکر نباشد که پیدایش این چنین تغییرات ناگهانی طبعاً مورد توجه پرورش دهندگان قناری نیز قرار میگیرد و از این پدیده در جهت ایجاد انواع و گونه های جدید و بدیع استفاده بعمل می آورند .وقوف آگهی پیرامون قوانین ژنتیک که دانشمند معروف مندل متجاوز از یکصد سال قبل پایه گذاری کرده است، بدون هیچ شک و شبهه ای برای پرورش دهندگان ضروری و اجتناب ناپذیر است . چنانچه بعنوان مثال ، قناری را در نظر بگیریم ، مشاهده میکنیم که در حال حاظر یک سلسله مراتب روانشناسی را میشناسیم که بصورت اصول منظم در امر تکثیر و ازدیاد نسل پرنده ها بکار برده میشوند .
منبع : دستگاه جوجه کشی-ماشین جوجه کشی: جوجه کشی
 
بالا