برگزیده های پرشین تولز

انگل کبدی در مومیایی 375 ساله

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
4,737
سن
34
محل سکونت
شطهول
قدیمی ترین مورد شناخته شده از یک انگل کبدی در مومیایی 375 ساله یافت شده است

مردم هنوز هم می توانند این عفونت را دریافت کنند



bug-para-2.jpg



یک کالبد شکافی در یک مومیایی 375 ساله از کره جنوبی، یافته ای نسبتا ترسناک پیدا کرده است: این جسد ، عفونت انگلی در کبدش به نام Paragonimus westermani،وجود دارد که احتمالا به دلیل مصرف غذاهای دریایی خام و یا آب آنها بوجود آمده باشد

پزشکان قرن شانزدهم در این بخش از آسیا برای درمان سرخک، جویدن خرچنگ و غذاهای خام دریایی را توصیه میکردند ، بنابراین احتمال دارد که این عفونت به خودی خود تولید شده و اکنون نیزبتواند آسیب برساند.

محققان دانشگاه کالج پزشکی دانکنوک در کره جنوبی میگویند: زمانی که او در سال 1642 درگذشت، 63 ساله بود همچنین بنظر میاید که این مرد مومیایی زمانی به نام جینگ لی بود باشد .


این عفونت ممکن است دلیل مرگ جینگ لی بوده باشد

من می توانم بگویم که این وضعیت پاتولوژیک می تواند علت مرگ باشد. "مین سئو، سرپرست محقق نیوز، به کالین باراس گفت.


محققان با کشف این بدن در سال 2014، متوجه یک توده عجیب و غریب که توسط سی تی اسکن نشان داده میشد کبد این مرد شدند . هنگامی که توده برداشته شد بشکل یک تخم مرغ طلایی قهوه ای حدود 85 میکرومتر (کمتر از یک صد اینچ) بود.

این باعث می شود که لی، قدیمی ترین پروژۀ شناخته شده پاراگونیمایای کبدی باشد.

عفونت زمانی رخ می دهد که به علت مصرف مواد نامناسب موجود در مواد غذایی و همچنین مصرف مواد مخدر(اعتقادی مبنی بر این که خشخاشهای خام در دهه 1600 به عنوان یک درمان در کره جنوبی دیده میشدند ) باعث بوجود آمدن انگلی که در کبد یا ریه رشد میکند شدند که در نهایت منجر به اسهال، استفراغ و سرفه خونین می شود


اثرات Paragonimiasis نسبت به چیزی شبیه به بیماری پنومونی و یا آنفولانزای معده میباشد واین عفونت می تواند برای سال ها ادامه یابد.



در حالی که Paragonimiasis در ایالات متحده رایج نیست، هنوز در جنوب شرقی آسیا، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی یافت می شود و می تواند تقریبا 300 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد. بهترین شرط برای جلوگیری از آن این است که بسیار مراقب باشید در مورد غذاهای دریایی که می خورید و چگونگی نحوه پخت آنها


در واقع از 18 مومیایی که این تیم تحقیقاتی تا کنون مطالعه کرده است، همه آنها شامل حداقل یک نوع انگل بوده اند.









"مرگ جینگ لی یکی از بی رحمانه ترین مرگ ها بوده ، اما تجربه ی ناامید کننده او در حال حاضر به محققان در درک بهتر الگوهای سلامتی برای مردم کره کمک کننده است"









.



 
بالا