برگزیده های پرشین تولز

انگیزشی: آیا ارزش داشت؟

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
‌وزنه هایی که در بدنسازی جابجا می شوند چقدر باید بهشان توجه کرد؟ آیا میتوان بدنسازی را همانند همه رشته های ورزشی بانی سلامتی دانست؟ آیا میتوان در رده های حرفه ای هم سالم ورزش کرد ؟
اینها تمام مواردی است که نتیجتا به یک سوال بزرگ ختم میشود. آیا این همه ریسک که رد ده حرفه ای پرورش اندام وجود دارد ارزشش را دارد؟
بدون شک رونی کلمن بزرگترین بدنسازی است که در رده حرفه ای وجود داشته است. او موفق شده تا رکورد ساندو های گرفته شده را بشکند ‌ با دریافت ۸ عدد ساندو در کنار لی هنی بایستد. در کنار اندام زیبایی و همه چیز تمام رونی کلمن باید گفت که او در رشته پاور لیفتینگ هم فعالیت داشت و وزنه های سنگینی را جابجا میکرد.۳۶۳ کیلوگرم اسکات پا و ۳۶۵ کیلوگرم ددلیفت برای دو بار از رکرود های او در رشته بدنسازی است.اما او از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۶ عمل های زیادی در قسمت پشت و باسن انجام داده است. از او سوال شد که آیا ارزش داشت که رکورد دار ساندو گرفته شده باشید اما این همه به سلامتی خود ضرر بزنید؟
شاید جوابی که رونی کلمن به این سوال داد برای شما شوکه کننده باشد.
او گفت قطعا ارزشش را داشت. تنها چیزی که من از آن ابراز پشیمانی میکنم این بود که حرکت اسکات را تنها دوبار اجرا کردم در صورتی که میتوانستم چهار بار این حرکت را اجرا کنم!!!
اگر شما دوباره به قبل برگردید باز هم همینگونه تمرین خواهید کرد؟
بله. مطمئنا و حتی سنگین تر و سخت تر. شاید من کمی برنامه ریزی تمرینی ام را تغییر میدادم اما یقین دارم که تمریناتم سبک تر نمیشد و اسکات ۳۶۳ کیلویی را برای چهار تکرار اجرا میکردم.
رونی کلمن تمریناتش را سنگین اجرا میکرد ولی همچنان شدت را حفظ میکرد. رنج تکرار های او بین ۱۰تا ۱۲ تکرار بود. او چرخشی عضلاتش را تمرینمی داد و تمام عضلات را در طول هفته دو بار به صورت دو روز در میان مورد فشار قرار می داد.
رکورد های رونی کلمن در تمرینات
پرس ‌پا ۱۰۴۴ کیلوگرم
تی بار ۵۴۰ پوند
بالا سینه دمبل ۲۴۵ کیلوگرم
شراگ پشت گردن ۳۱۸ کیلوگرم
 
بالا