منتخب بازارچه

اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای خود تنظیم کنید

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
25


اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای خود تنظیم کنید
اولین چیزیکه باید در تنظیم اهداف به آن توجه کنید اینست که اهداف شما باید واقع بینانه باشد. تمرکز بر روی اهداف قبل از شروع تمرینات و حتی در حین تمرینات میتواند شما را به موفقیت نزدیک کند. اگر بخواهید مثل راکی رامبو تنها در عرض چند ماه به تمامی اهداف خود برسید، اینکار باعث از دست دادن انگیزه شما خواهد شد.


به تمرینات خود تعهد داشته باشید
تعهد به تمرینات میتواند انرژی فوق العاده ذهنی و جسمی را برای شما فراهم آورد. مانند سوخت عمل میکند و لازمه به کار انداختن موتور تمرینی شماست. الزام و قول به خودتان برای شکستن چالش هاست. سه اصی مهم در داشتن تعهد پشت کار، پیگیری و تصمیم جدی است.

برا ی تمرین کردن اشتیاق داشته باشید.
در طول روز تمام اتفاق ها و مسائلی که پیش می آید می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر روی تمرینات شما داشته باشد. باید به این توجه داشته باشید که هر حرکت تمرینی تجربه مختص به خود را دارد. قبل از اینکه وارد باشگاه شوید تمام شور و اشتیاق خود را جمع کنید تا با نگرشی مثبت و انرژی کافی تمام تمرینات را انجام دهید.


توجه به تقدم در حرکات تمرینی
داشتن یک برنامه اصولی و هوشمندانه از اصول اولیه در تمرینات بدنسازی به شمار می آید.چند ساعت در هفته را به تمرینات قدرتی اختصاص میدهید؟ کدام گروه عضالانی را در چه روس تمرین میدهید. اینها تمام چیزهایی هست که باید به آنها توجه کنید. با دانستن جواب این سوال ها میتوانید از یک تمرین پربازده بهره بگیرید. در هر روز تمرینی میتوانید دو گروه عضلانی را برای تمرین دادن انتخاب کنید. هر گروه عضلانی را در رنج 8 الی 12 ست تمرین دهید. حداقل استراحتی که باید به عضلات بدهید 48 ساعت میباشد.


پر بازده و کارآمد تمرین کنید.
تمرینات را کارآمد تر و فشرده کنید اما هیچ وقت برای وزنه زدن در تمرینات قدرتی عجله نکنید.اینکار نه تنها باعث میشود تمرکز شما در تمرینات از بین برود، بلکه موجب به وجود آمدن حالت های خلقی بد در حین تمرین در شما می شود.نگرانی، استرس، فشار های عصبی مثال مشکلات روانی در تمرینات عجله ای است. با آرامش تمرینات را انجام دهید .هیجان را در تمرینات بالا ببرید تا حس اعتماد به نفس و عزم و اراده شما نیز تقویت شود. نکته ای که باید بسیار به آن توجه کنید تمرکز کامل بر روی عضله هدف است. به یاد داشته باشید که فرم صحیح حرکات را حفظ کنید و با تمرینات مداوم نتیجه دلخواه خود را بگیرید. وزنه زدن روان را بیاموزید سپس بر روی حجم وزنه ها کار کنید.هیچ وقت بر روی وزنه های سنگین توجه نکنید زیرا این مسئله شما را آشفته خواهد کرد و نهایتا به یاس و نا امیدی منجر خواهد شد.


 
بالا