منتخب بازارچه

اهمیت استفاده از کربوهیدرات ها بعد از ورزش

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
25


کربوهیدرات ها برای جلوگیری از اثرات کاتابولیکی که بر روی عضلات شما رخ میدهد ضروری هستند. به همین خاطر باید بلافاصله بعد از تمرین آنها را مصرف کنید. اگر تا چند ساعت بعد ا ز جلسه شما وقفه بیفتد پنجره هایپرتروفی یا رشد عضلات تا روز تمرین بعدی به روی بدن شما بسته خواهد شد. به همین علت یکی از مهمترین وعده ها برای کسانی که ورزش میکنند ، مخصوصا ورزش های قدرتی، وعده بعد از تمرین میباشد. البته مصرف سریع وعده بعد از تمرین به جز رشد عضلانی دلیل دیگری هم دارد.در طول تمرین بدن شما از گلیکوژن عضلات به عنوان سوخت استفاده میکند و آنها را تخلیه میکند. به همین خاطر دریافت وعده کربوهیدرات به همراه پروتئین نه تنها میتواند جای خالی گلیکوژن را پرکند بلکه به ریکاوری عضلات شما برای تمرین بعدیتان هم کمک شایانی خواهد کرد.

بر اساس گفته های متخصص تغذیه Chris Mohr برای ورزشکاران قدرتی نوشابه های ورزشی بهترین گزینه برای انتخاب می باشند. اما میوه های ارگانیک میتوانند از آنها هم بهتر باشند. "میوه ها میتوانند علاوه بردارا بودن کربوهیدرات لازم برای ورزشکاران دارای مواد مغذی بسیاری نیز می باشد که اثرات مثبت فراروانی را برای شما به همراه دارد. ویتامین C ، فبیبر و ویتامین ها ، آنتی اکسیدانها و مواد مغذی سرشاری که در میوه وجود دارد آنها را بدون رقیب ساخته است". مورد بعدی که میتواند در مصرف میوه ها حائز اهمیت به شمار آید دارا بودن قند طبیعی در این مواد است. شما باید همیشه مصرف قند طبیعی را در اولویت بگذارید.نسبت به نوشابه هایی که در آنها از سیره ذرت استفاده میگردد و فروکتوز بالایی دارند میوه های طبیعی عمواره برتر خواهند بود.

همچنین اگر پروتئین را با شیر بدون چربی مصرف کنید ریکاوری عضلات شما به واسطه لاکتوز و کربوهیدرات جذب شده بسیار بهتر صورت میگیرد. شیک پروتئین با شیر بدون چربی و یا ماست یونانی با میوه بهترین انتخاب شما برای مصرف بعد از تمرین میباشند.

5 میوه ای که میتوانید برای وعده بعد از تمرین از آنها استفاده کنید.

پرتغال
حاوی ویتامینA وC میباشد و منبع غنی فیبر نیز هست.

موز
ویتامین ب6 در موز فراروان یافت میشدوعلاوه بر آن فیبر و پکتین و کمک کردن به هضم غذا موز را به یک میوه عالی تبدیل کرده است.


آناناس
ویتامینk و منگنز در این میوه وجود دارد.همچنین آناناس به چگال تر شدن و قوی تر شدن استخوان ها نیز کمک میکند.

توت فرنگی
بخاطر دارا بودن آنتوسیانین، این میوه به سوختن چربی ها کمک میکند.


کیوی
پتاسیم، فیبر و ویتامین K که برای سلول های خونی بسیار مفید است.

 
بالا