برگزیده های پرشین تولز

اهمیت لینک بیلدینگ در طراحی سایت حرفه ای

bloodthirstyb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2015
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
سن
29
تعریف لینک بیلدینگ
لینک بیلدینگ به معنی انجام یک سری عملیات برای اینکه سایت های دیگر به سایت شما لینک کنند است. لینک راهی برای هدایت کردن کاربران از پیجی پیج دیگر است . رباتهای موتور جستجو برای شناخت صفحات اینترنت از لینک ها استفاده می کنند. همچنین برای تغییر از یک پیج به پیج دیگر از لینک ها استفاده می کنند. روش های مختلفی برای لینک بیلدینگ وجود دارد و از آنجا که اشکال متفاوتی دارند سئو کارها ساخت یک لینک بیلدینگ را سخت ترین قسمت کار خود می دانند. خیلی از سئو کارها بخش عمده از وقت خود را صرف ساخت یک لینک بیلدینگ می کنند. درست به همین دلیل است که اگر شما در هنر ساخت لینک بیلدینگ چیره دست شوید در راس همه ی سئو کار ها ورقیبانتان قرار می گیرید.

طراحی سایت حرفه ای
چرا لینک بیلدینگ در سئو اهمیت دارد؟
ساختمان لینک
:برای درک بهتر اهمیت لینک بیلدینگ بهتر است ابتدا با چگونگی ساخت اولیه یک لینک آشنا شویم

<a href="http://weblian.ir">طراحی سایت حرفه ای</a>

aعلامت شروع لینک
علامت شروع لینک، که به آن تگ انکر (anchor)نیز می گویند از این رو با حرف “a” شروع می شود. این علامت تگ لینک را باز می کند و به موتور های جستجو می گوید
که در ادامه لینک به مکانی دیگر وجود دارد.
رجوع به مکان لینکhref=”http://weblian.ir”
رجوع به مکان لینک، در این بخش href مخفف کلمه hyperlink referral است، و متن داخل گیومه آدرس صفحه ای که به آن لینک می شود را نشان می دهد. البته
همیشه بیانگر آدرس یک صفحه وب نیست و گاهی آدرس یک عکس و یا فایل برای دانلود درون گیومه href قرار می گیرد.گاهی اوقات آدرس URL با علامت # همراه استکه این بیانگر لینک محلی است که شما را به بخش دیگری از صفحه ای که در آن قرار دارید می برد.
متن قابل مشاهده webdesign
متن قابل مشاهده، این بخش متن کوتاهی است که کاربر آن را مشاهده می کند، و برای لینک شدن به صفحه دیگر باید بر روی آن لینک کند. فرمت این نوشته با بقیه ی متن اطرافش متفاوت است، و معمولا با رنگ آبی ویا خطی که زیر آن کشیده می شود و یا با پیغامی کاربر را متوجه می سازد که این متن قابل کلیک کردن است

ارسال خودکار پست های وردپرس در تلگرام
عمل بستن تگ لینک</a>
عمل بستن تگ لینک، این علامت پیغام تمام شدن تگ لینک را به موتور جستجو می دهد.

لینک ها برای موتور های جستجو چه مفهومی دارند؟
دو دلیل برای استفاده از لینک ها برای موتور های جستجو وجود دارد :
1 . برای کشف صفحات وب جدید
2 . برای تصمیم گیری اینکه در رتبه بندی گوگل چه امتیازی به سایت بدهد
وقتی که موتورهای جستجو وارد یک صفحه وب می شوند محتویات آن را در فهرست خود ذخیره می کنند، و در این صورت است که تصمیم می گیرند با توجه به محتوا و کلماتکلیدی مناسب در متن چه امتیازی در رتبه بندی به آن صفحه بدهند.گوگل در رابطه با این موضوع توضیحاتی در یک ویدئو کوتاه داده است.
البته گوگل تنها به محتویات متن امتیاز نمی دهد بلکه به تعداد لینک هایی که سایت های دیگر به صفحه شما داده اند و اعتبار آن سایت ها هم توجه می کند.
به طور ساده این طور می توان گفت که هرچقدر تعداد لینک های سایت های معتبر به سایت شما بیشتر شود رتبه شما در موتور جستجو بیشتر می شود.
لینک به عنوان یک فاکتور جهت رتبه دهی به گوگل امکان غالب شدن بر موتور های جستجوی دیگر را داد که این به اواخر سال 1990 بر می گردد که یکی از موسس های گوگل به نام larry page , page rankرا اختراع کرد که گوگل برای اندازه گیری کیفیت صفحه بر اساس تعداد سایت هایی که به یک صفحه لینک می کنند از آن استفادهکرد.


ابزار اندازه گیری pageranking بعد ها بخشی از همه ی الگوریتم های امتیاز دهی سایت ها شد. چرا که راه بسیار خوبی برای ارزشیابی کیفیت یک سایت بود. این راه بسیار موثر بود چراکه می توان تعداد لینک هایی که به یک سایت می شود را به عنوان یک رای گیری درباره مناسب بودن محتوای سایت در نظر گرفت. برای مثال اگر کسی به صفحه ی دیگری لینک کند پس حتما محتویات آن سایت سزاوار این بوده است که به آن لینک کنند. این بدان معناست که اگر کسی به سایتی لینک می کند در واقع آن سایت را به عنوان یک منبع مفید معرفی کرده است. در غیر اینصورت لینک نمی کرد. درست مثل این است که شما یک رستوران بد را به دوستتان معرفی نمی کنید.

هرچند که سئو کارها خیلی زود راه هایی برای اداره pagerank و کلمات کلیدی برای فریب گوگل پیدا کردند اما گوگل راه هایی برای شناسایی اینگونه سایت ها پیدا کرد و شروع به پاک کردن این نوع از سایت ها از صفحه جستجو کرد. همچنین گوگل بسیاری از روش ها که در افزایش رتبه سایت خوب به نظر می آمد را در رتبه بندی خود بیهوده قلمداد کرد برای مثال ثبت وب سایت در یک وب دایرکتوری با هدف افزایش رتبه گوگل به این ترتیب که وب دایرکتوری محلی برای داشتن لینک به وب سایت های دیگر در نظر گرفته می شد. بنابراین گوگل ارزشی برای این نوع از لینک ها قائل نمی شود. بنابراین گوگل شروع به جریمه اینگونه از سایت ها که از این روش های بیهوده استفاده می کنند، کرد. الگوریتم پنگوئن یکی از همین روش ها برای شناخت انواع لینک بیلدینگ و جریمه کردن سایت هاست. درک صحیح از اینکه از کدام ترفند های ساخت لینک بیلدینگ نباید استفاده کرد تا قوانینگوگل را نقض نکنیم موضوعی است که بعدا به آن می پردازیم.

من الگوریتم کاملی که گوگل با استفاده از آن سایت ها را در نتایج جستجوی خود قرار می دهد را نمیدانم اما چیزی که همه سئو کار ها در آن اتفاق نظر دارند ، این است که لینک نقش مهمی را در این الگوریتم ها ایفا می کند.



طراحی سایت فروشگاهی
DLKAF سطح دامین ،کلمه کلیدی، agnostic feature : برای مثال طول نام سایت، ادامه محتوای بعد لینک، مدت زمان پاسخ دامنه HTTP .و غیره
PLLF ویژگی های لینک صفحه : برای مثال : اعتبار صفحه ، کیفیت لینک ها، توضیحات متنی که افراد برای لینک شدن روی آن کلیک می کنند،اعتبار منبع لینک و غیره.
PLKWCF ویژگی محتوا و کلمات کلیدی:برای مثال عنوان محتوا ،کیفیت متن و مرتبط بودن آن با موضوع و غیره
PLKAF سطح صفحات وب سایت :برای مثال طول محتوا، خوانا بودن،منحصر به فرد بودن وسرعت بارگذاری صفحه
DLBF برندینگ در دامنه :در محیط آفلاین چقدر از نام دامنه ی شما استفاده می کنند
UU میزان بازدید کنندگان :میزان بازدید کننده گان،بخش نوار ابزار ،تنوع در نمایش مطالب،
SM شبکه های اجتماعی:برای مثال میزان و کیفیت لینک های گرفته شده درفیس بوک،توییترو گوگل +
DLKAF کلمه کلیدی در دامین:کلمه کلیدی در دامین وجود داشته باشد
DLKAF طول دامنه وزمان پاسخگویی دامین HTTP

به جرات می توانم به شما عزیزان اعلام کنم که لینک ها مهمترین فاکتور ارزیابی جایگاه صفحات در نتایج گوگل هستند.
چیزی که به طور عموم پذیرفته شده است، این است که، اگر بسیاری از عوامل موثر در نتایج رتبه بندی گوگل یکسان باشند، در اینصورت لینک بیلدینگ تغییر بسزایی بین رتبه بندی ها در نتایج گوگل ایجاد می کند. گفته می شود با تغییرات اخیر گوگل از جمله رها کردن الگوریتم پنگوئن و تاکید بر گوگل پلاس شک و گمانی در رابطه با کاهش تاثیر لینک ها و روی کار آمدن شبکه های اجتماعی بوجود آمده است. (افراد به شبکه های اجتماعی خود لینک می کنند و از آنها لینک می گیرند و با لایک هایی که از صفحه اجتماعی خود دریافت می کنند اعتبار سایتشان مشخص می شود.) در حال حاضر این نگرش وجود دارد که وب سایت ها با گرفتن لینک “با کیفیت” ازسایت های دیگر می توانند رتبه خود را در رتبه بندی گوگل تغییر دهند. (در رابطه با اینکه چه چیزی باعث به وجود آمدن یک لینک “با کیفیت ” می شود در فصل دو صحبت خواهیم کرد.) چندین بار از لینک از منبع معتبر سخن به میان آوردم و برای آن دلیل محکمی هم دارم، تمرکز بر کیفیت محتوا در گوگل بالا رفته است به طوری که در حذف کردن صفحات با محتوای بی کیفیت از نتایج جستجو بسیار پیشرفته شده است. با این وضعیت سئو کار ها نیاز به فراگیری متدهای لینک بیلدینگ با کیفیت مورد نظر گوگل دارند.

چیزهایی که باید درباره ی عبارت NOFOLLOW بدانیم
صفتی به نام وجود دارد که در کد نویسی می توان همانند نمونه زیر به لینک اضافه کرد:


<a href="http://weblian.ir" rel="nofollow">طراحی سایت حرفه ای</a>

این گزینه به گوگل می گوید که این لینک را در رتبه بندی خود لحاظ نکند. در حقیقت به گوگل می گوید که به این لینک اطمینان نکن و آن را در نظر نگیر. بنابراین این سایت در رتبه بندی گوگل باعث بهبود رتبه نمی شود. یکی از دلایلی که این کار انجام می شود این است که وب سایت کنترلی به لینک هایی که به آن اضافه می شود ندارد. در حقیقت وقتی نمی داند که آن لینک ها قابل اطمینان هستند یا نه به گوگل هم این اطمینان را نمی دهند. این کار خیلی بیشتر از آنچه شما تصور کنید متداول است. نمونه هایی از مکانهایی که وب سایت لینک ها را nofollow می کند را در زیر مشاهده می کنید:

  • لینک های قرار داده شده در کامنت های وبلاگ
  • محل قرار گیری پست ها
  • بخش نظرات کاربران
  • بخش ویرایشگر صفحات وب (برای مثال ویکی پدیا)
  • بخش پاسخگویی یاهو
  • امضای الکترونیکی که گاه به صورت یک لینک ایجاد می شود
کاربران می توانند به طور رایگان در همه این مکان ها لینک قرار دهند و مدیریت همه این لینک ها کار انجام شدنی نیست. بنابراین برای جلوگیری از کار اسپم کننده های لینک صاحبان سایت ترجیح می دهند که همه لینک هایی که توسط کاربران در سایت گذاشته شده است را nofollow کنند.
مورد دیگر استفاده از nofollow برای تبلیغات است. اگر شما یک بنر وب سایت که به عنوان تبلیغ به شما لینک کند راخریداری کنید طبق درخواست گوگل می بایست از صفت nofollow استفاده کنید تا گوگل بداند که در رتبه بندی نباید امتیازی به این نوع از لینک ها بدهد.گوگل قانون استفاده از صفت nofollow را به قسمت مطالب مطبوعاتی، دایرکتوری مقاله و تبلیغات تعمیم داده است. از لحاظ کاری شما باید این را بدانید که لینک های دارای صفت nofollow مثل لینک های follow به طور مستقیم به رتبه سایت شما کمک نمی کنند. اما این به این معنا نیست که اینگونه لینک ها ارزشمند نیستند. کاربران توجهی به این که لینک مورد نظر nofollow است یا خیر نمی کنند و برای بازدید سایت روی لینک کلیک می کنند و این نکته دلیل خرید تبلیغات آنلاین است. نکته ای که باید خاطر نشان کرد این است که شما برای درست کردن لینک بیلدینگ احتیاج به لینک های follow دارید تا در هنگام رتبه بندی گوگل لحاظ شوند.

لینک بیلدینگ چگونه می تواند به تجارت من کمک کند؟
همانطور که در قبل اشاره شد لینک ها فاکتور مهمی برای موتور های جستجو جهت رتبه دهی هستند، فواید دیگری در لینک بیلدینگ وجود دارد که سزاوار بحث و گفتگوست . وبلاگ ها و سایت هایی که در زمینه صنعت شما مشغول به کارند می توانند در توسعه لینک بیلدینگ شما موثر باشد. این ارتقاء، به محتوا و تصاویر حاوی اطلاعاتی که شما در صفحه تان خلق می کنید بستگی دارد. هدف اصلی توسعه، گرفتن لینک است اما کارهای بیشتری است که برای این موضوع باید انجام داد. اطلاع رسانی به سایت های دیگر درباره وب سایت خود می تواند باعث افزایش ارتباط شما با افراد با نفوذ در صنعت مورد نظرتان شود و لینک کردن این گونه سایت ها به سایت شما باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود و این بسیار با ارزش است چرا که اگر خود به ایجاد لینک بیلدینگ نپردازید مبلغان و حمایت کنندگانی را برای این کار خواهید داشت .

ارسال بازدید کننده به سایت خود
ما قبلاً درباره تاثیر لینک صحبت کرده ایم اما درباره تاثیر بازدیدکننده هایی که از سایت های دیگر برای دیدن سایت ما می آیند چطور؟ داشتن یک لینک خوب در سایت های معتبر می تواند بازدید سایت ما را زیاد کند. حال اگر این سایت ها مرتبط با موضوع سایت ما باشند می تواند منجر به افزایش فروش ما شود. ارزش لینک فقط برای سئو نیست بلکه برای جذب مشتری نیز هست، مقاله ای که Michael Ellsberg روی وبلاگ Tim Ferriss قرار داده است مثال خوبی در این زمینه است. او همچنین در سایت forbes درباره ارزش مقاله خود صحبت کرده است. به گفته Michael Ellsberg بین اینکه شما در بین تعداد زیادی شنونده که ممکن است به دنبال موضوع شما نباشند و تعداد کمتری شنونده که مشتاق مطالب شما باشند در معرض دید قرار بگیرید تفاوت عمده ای وجود دارد. به عبارت دیگر افرادی که مطالب یک وبلاگ که مرتبط با موضوع دلخواهشان استرا دنبال می کنند خیلی بیشتر به راهنمایی های وبلاگ نویس اهمیت می دهند تا کسانی که در CNN مطلبی را دنبال می کنند حتی اگر تعداد گروه دوم بیشتر باشد .

آموزش افزایش فروش فروشگاه اینترنتی



توسعه نام تجاری
لینک بیلدینگ خوب می تواند شما رادر توسعه نام تجاری تان یاری کند و باعث اعتبار شما در حرفه تان می شود. روش هایی در لینک بیلدینگ مثل ایجاد یک محتوای مناسب وجود دارد که می تواند تخصص شرکت شما را به همه نشان دهد و باعث ترقی برند شما شود. برای مثال اگر شما مطلبی در رابطه با دانستنی های مرتبط با صنعت خود نوشته و آن را انتشار دهید شانسی برای شناخته شدن در صنعت خود پیدا کرده اید. وقتی شما اطلاع رسانی کنید و سعی در لینک گرفتن از سایت های دیگر کنید درواقع تخصص خود را به همه نشانداده اید و از آنها خواسته اید که مطلبتان را انتشار دهند و به بقیه نیز نمایش دهند .
اهمیت داشتن یک homepage مناسب جهت کسب بک لینک
قبل از لینک شما احتیاج به مطلبی ارزشمند دارید که اغلب بخش homepage شما را تشکیل می دهد. البته گاهی افراد لینک را به بخش هایی به جز homepage مثل بخش وبلاگ نویسی، ابزار و… سایت خود ارجاع می دهند گاهی این بخش ها از قبل در سایت شما وجود دارد و گاهی شما این بخش ها را با هدف ایجاد لینک بیلدینگ درست می کنید. این چیزی است که با عنوان کسب بک لینک و یا شایسته لینک شدن توسط سایت های دیگر از آن یاد می کنیم. در حقیقت لینک بیلدینگ باید با مطلبی که سزاوار لینک شدن باشد شروع شود. ایجاد لینک بیلدینگ با یک صفحه وب کم ارزش کار دشواری است اما اگر افراد یک مطلب را ارزشمند وسزاوار تقسیم کردن با بقیه ببینند کار بسیار آسان تر میشود.

منبع :
طراحی سایت حرفه ای
 
بالا