اکثر سازمانها نگرشی نسبت به پیادهسازی سیآرام به عنوان استقراری مستقل از بقیه نرمافزارهای جدید سازمان دارند. معمولا سازمانها برنامهی حساب شدهای برای اطمینان از استقرار و پیاده سازی CRM خود طبق استراتژیهای اصلی سازمان ندارند. استقرار اثربخش و سفارشی سیآرام، بخشی از استراتژی کلی پیادهسازی است.
کاربرد استراتژیهای استاندارد استقرار و پیادهسازی CRM با هدف افزایش ارزش مشتریان در سازمانها ارائه میشود. در این راستا با شناخت و تحلیل اهداف، استراتژیها، فرایندها و سایر نیازمندیهای سازمان، اقدام به طراحی و تولید راهکار اختصاصی ارتباط با مشتریان میشود. این راهکار که با نگاه به سازمان مشتری طراحی میشود پاسخگوی کلیه نیازمندیهای سازمان در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری خواهد بود. بعد از تحلیل، تولید و نصب یک سیستم نرمافزاری در سازمان، استفاده صحیح ازاین سیستم توسط کاربران سازمان، یکی از بخشهای مهم در پیادهسازی موفق در سازمان محسوب میشود.
معمولا خدمات استقرار و پیادهسازی با هدف استفاده صحیح و راهنمایی کاربران ارائه میگردد. در این خدمت، کارشناسان خبره استقرار و آموزش سیستم نسبت به رفع دغدغه کاربران و راهبران و ارائه آموزش های کاربری، رفع اشکال و استقرار هرچه بهینهتر سیستم اقدام مینمایند.
گزینههای استقرار متعدد
یکی از جنبههای جذاب سیستمهای CRM، دردسترس بودن گزینههای مختلف استقرار است. اگرچه سیستمهای ERP نیز از راهکارهای متنوعی همچون SaaS، رایانش ابری (Cloud) و دیگر گزینههای جایگزین برای استقرار استفاده مینمایند، ولی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به دلیل حیطه متمرکز و مشخص آن، بهتر از سایر گزینهها میتواند از راهکارهای متنوع استقرار بهره گیرد. سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری، بسته به نیازهای خاص و منحصربهفرد خود، میتوانند برای شرکتهایی که نیاز بیشتری به قابلیتهای ارائه شده توسط راهکارهای SaaS دارند، بهخوبی مورد استفاده قرار گیرند.
یکپارچگی با سیستمهای ERP
تا چند سال پیش، خریداران بالقوه سیستمهای CRM، بهدنبال دو چیز بودند: خرید یک سیستم مستقل که با سیستمهای ERP خارجی ادغام نشده باشد یا حلوفصل عملکرد نسبتا محدود مدلهای CRM ازسیستمهای ERP موجود. برای بسیاری از سازمانها، این دو گزینه جذابیت خود را از دست داده است. به همین دلیل است که یکپارچه سازی نرم افزار CRM با سایر سیستمهای موجود در سازمان از اهمیت ویژهای برخوردار است. عرضه کنندگان توانمند سی آر ام همچون شرکت مایکروسافت که ارائه دهنده نرم افزار قدرتمند مدیریت ارتباط با مشتری Microsoft Dynamics CRM است دائما در تلاشند تا برای مشتریان، مسیر یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام را با سایر نرم افزارهای موجود در سازمان تسهیل نمایند.
کاربرد استراتژیهای استاندارد استقرار و پیادهسازی CRM با هدف افزایش ارزش مشتریان در سازمانها ارائه میشود. در این راستا با شناخت و تحلیل اهداف، استراتژیها، فرایندها و سایر نیازمندیهای سازمان، اقدام به طراحی و تولید راهکار اختصاصی ارتباط با مشتریان میشود. این راهکار که با نگاه به سازمان مشتری طراحی میشود پاسخگوی کلیه نیازمندیهای سازمان در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری خواهد بود. بعد از تحلیل، تولید و نصب یک سیستم نرمافزاری در سازمان، استفاده صحیح ازاین سیستم توسط کاربران سازمان، یکی از بخشهای مهم در پیادهسازی موفق در سازمان محسوب میشود.
معمولا خدمات استقرار و پیادهسازی با هدف استفاده صحیح و راهنمایی کاربران ارائه میگردد. در این خدمت، کارشناسان خبره استقرار و آموزش سیستم نسبت به رفع دغدغه کاربران و راهبران و ارائه آموزش های کاربری، رفع اشکال و استقرار هرچه بهینهتر سیستم اقدام مینمایند.
گزینههای استقرار متعدد
یکی از جنبههای جذاب سیستمهای CRM، دردسترس بودن گزینههای مختلف استقرار است. اگرچه سیستمهای ERP نیز از راهکارهای متنوعی همچون SaaS، رایانش ابری (Cloud) و دیگر گزینههای جایگزین برای استقرار استفاده مینمایند، ولی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به دلیل حیطه متمرکز و مشخص آن، بهتر از سایر گزینهها میتواند از راهکارهای متنوع استقرار بهره گیرد. سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری، بسته به نیازهای خاص و منحصربهفرد خود، میتوانند برای شرکتهایی که نیاز بیشتری به قابلیتهای ارائه شده توسط راهکارهای SaaS دارند، بهخوبی مورد استفاده قرار گیرند.
یکپارچگی با سیستمهای ERP
تا چند سال پیش، خریداران بالقوه سیستمهای CRM، بهدنبال دو چیز بودند: خرید یک سیستم مستقل که با سیستمهای ERP خارجی ادغام نشده باشد یا حلوفصل عملکرد نسبتا محدود مدلهای CRM ازسیستمهای ERP موجود. برای بسیاری از سازمانها، این دو گزینه جذابیت خود را از دست داده است. به همین دلیل است که یکپارچه سازی نرم افزار CRM با سایر سیستمهای موجود در سازمان از اهمیت ویژهای برخوردار است. عرضه کنندگان توانمند سی آر ام همچون شرکت مایکروسافت که ارائه دهنده نرم افزار قدرتمند مدیریت ارتباط با مشتری Microsoft Dynamics CRM است دائما در تلاشند تا برای مشتریان، مسیر یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام را با سایر نرم افزارهای موجود در سازمان تسهیل نمایند.