برگزیده های پرشین تولز

اولين سايت ساخت و توسعه بازيهاي كامپيوتري در ايران

ali_evil

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
با سلام خدمت تمامي دوستان عزيز

اينجانب علي كسايي هستم و بتازگي به عضويت سايت PersianTools در آمده ام. در جستجوي مختصري كه در سايت و درمورد بازيهاي فارسي كردم، به چند تاپيك در مورد اين مطلب برخوردم كه تا اندازه اي به موضوع ساخت بازي در ايران اشاره كرده بودند. اما ترجيح دادم تا مجددا يك در تاپيك اختصاصي در مورد مساله بازي و صنعت ساخت آن در ايران توضيحاتي بدهم.

ما ( من و يكي از دوستانم به نام اردلان صمصامي ) مدت چندين سال است كه بر روي نحوه ساخت و توليد بازيهاي كامپيوتري مطالعه ميكنيم. همان گونه كه ميدانيد بدليل كمبود امكانات آموزشي در ايران و بخصوص در مورد موضوعات خاص نظير ساخت بازي ، جمع آوري اطلاعات در مورد نحوه ساخت بازيهاي كامپيوتري در ابتدا بسيار مشكل است .اما با گذشت زمان بتدريج از سختي موضوع كاسته شد. تا جايكه هم اكنون در سايتمان جزوات آموزشي ساخت بازي را بطور كاملا مجاني، به همراه آموزش برنامه نويسي بازي و نحوه طراحي گرافيك هاي موجود ، در اختيار علاقمندان قرار ميدهيم....

در مورد مشكلات ساخت و طراحي بازيهاي كامپيوتري نيز كاملا حق با شما دوستان عزيز است. هيچ نهاد يا موسسه اي حاضر به سرمايه گذاري بر روي پروژه بازي نيست. اصلا بازي در ايران يعني بچه بازي... خيلي ها فكر ميكنند هر كس بازي ميكند افكار بچه گانه دارد و متاسفانه هيچ كس زحمت فكر به اصل موضوع را به خود نمي دهد. ساخت بازي ديگر به جاي خود... بنابر اين مهمترين قسمت كار يعني سرمايه بايد از طرف خود بازي ساز تامين شود. فرض را بر اين ميگذاريم كه بازي هم ساخته شد و داراي كيفيت مطلوب عرضه به بازار هم بود. چگونه بايد آنرا منتشر كرد ؟ نبود قانون حمايت از توليد كننده از دلايلي است كه هرگز نميشود محصول را بطور كامل به بازار عرضه كرد و از بازگشت سرمايه مطمين بود...

با وجود تمامي اين مشكلات، ما كار ساخت بازي را شروع كرديم و اقدام به ساخت بازيهاي كوچك و بزرگ 3 بعدي نموديم. در موضوعات بازيهايمان هم بدون داشتن تعصب به فرقه و گروه خاصي، موضوعات اصيلي چون شاهنامه رستم و يا مبارزات هخامنشيان را كه در تمام دنيا معروف ميباشند را اعمال كرديم. اما افسوس كه هيچ حمايتي در كار نبود و حتي استفاده از امكانات اينترنت دانشگاه نيز به ما داده نشد.

آخرين كار جدي ما بازي استراتژيك RTS جنگ جهاني سوم World War III نام دارد كه تا كنون دو سال از تاريخ شروع كار آن ميگذرد. موتور بازي تا به اين لحظه چيزي حدود 11000 خط كد شده و گرافيك هاي بازي تماما توسط دوست عزيزمان اردلان طراحي شده اند. متاسفانه بدليل مشكلات روزمره ،ساخت اين بازي نيز مانند ساير بازي ها متوقف شده است. اما چنانچه عزيزاني كه در زمينه طراحي 3 بعدي مهارت دارند ، دست ما را بگيرند ، با كمال ميل ساخت اين بازي را ادامه خواهيم داد.

در زير ميتوانيد تصاويري از بازيهاي ساخته شده و دمو هاي تكنيكي ساخت ما را ببينيد. ( تمامي اين بازيها قابل دانلود هستند )

بازي رستم :
ancient.jpg

rostam.jpg



بازي جنگ جهاني سوم :
worldwar3.jpg



بازي هليكوپتر 3 بعدي :
heli3d.jpg



در صورت تمايل ، خوشحال ميشويم كه از سايتمان بازديد كنيد. دست تمامي دوستان علاقمند را به گرمي ميفشاريم.

www.persian-designers.com



با تشكر و آرزوي موفقيت براي تمامي عزيزان
علي
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
علی جان من دورادور شاهد کارهای شما بودم و اقعا عالی هست کارتون شرمنده که کمکی از من بر نمیاد.
موفق باشید :)
 

mosyhey1

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2005
نوشته‌ها
225
لایک‌ها
4
احسنت بر تلاش شما . واقعاَ جاي بسيار تحسين دارد . الان مي آيم به سايتتان
 

$aeed

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
845
لایک‌ها
6
سن
33
اتفاقا من دیروز با سایت شما آشنا شدم.انقدر خوب بود که یه روزه 88 تا جزوه دانلود کردم.واقعا ممنون.
 

TruthPraiser

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
10
محل سکونت
واژه نخست سه نام اين شهر به ترتيب تاريخ ع ش ق
من چند مدتی هست که این سایت رو می شناسم تقریبا از همون اوایل راه اندازی.
فکر کنم در این زمینه تنها سایتی که به شکل تخصصی و به زبان فارسی در حال فعالیت هست همین سایت طراحان فارسی باشه.
 
بالا