برگزیده های پرشین تولز

اولین رمزارز ملی با پشتوانه طلا عرضه شد!

ehsanmortazavi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2018
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
4
سن
30
اولین رمزارز ملی با پشتوانه طلا توسط شرکت ققنوس عرضه شد. این رمزارز با نام پیمان توسط همکاری چهار بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت ایجاد شده است.

ولی الله فاطمی، مدیرعامل ققنوس در این خصوص بیان کرد:
بستر ققنوس به عنوان پلتفرم اقتصاد دیجیتال با کمک‌ بانک‌های ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان و هلدینگ‌های فناوری اطلاعات آن‌ها تولید شده است.

وی همچنین در ادامه داد:
توکن اولیه بر اساس طلا صادر می‌شود؛ ما به دنبال توکنیزاسیون املاک و اموال مازاد بانک‌ها هستیم و در ادامه به دنبال فعالیت در سایر سرمایه‌های مالی خواهیم بود.

مدیرعامل ققنوس تاکید کرد:
توکن می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد و دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کند که بر اسای دغدغه کارشناسان به منظور جلوگیری از ایجاد تورم به دنبال خلق ارزش افزوده ملی در کشور با حمایت از تولید و کمک به اقتصاد کشور است.

فاطمی افزود:
به دنبال استفاده از این فناوری برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و تسهیل در بستر تراکنش‌های بانکی هستیم و امیدواریم این همکاری به نفع کشور با بهره گیری از فناوری بلاک‌چین باشد.

کوروش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به شرکت ققنوس توضیح داد نیروی فکری و توان اندیشه‌ای و ظرفیت‌های اندیشه‌ای بسیار خوبی در کشور وجود دارد که به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و ققنوس نیز حاصل این ظرفیت علمی است.

رییس کانون بانک‌های خصوصی تصریح کرد ققنوس به عنوان یک نام اساطیری به ایران، مصر، یونان و چین و نام یک تمدن جدید می‌تواند محسوب شود که با اندیشه همکاران بیشتر این نهاد بتواند به اقتصاد ملی در کنار حاکمیت کمک کند.

محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی درباره این بستر گفت:
ققنوس یک حرکت خوشحال کننده برخلاف مخالفت‌ها در برابر ایده‌های جدید است که با کمک و تلاش مجموعه ققنوس در یک سال اخیر و با همکاری چهار بانک به سرانجام رسیده است. نگاه بانکداری کشور رو به جلو، مبتکرانه همراه با تحولات جهانی است؛ بانک ملی همراه ققنوس و ایده‌های ناب برای خدمت به کشور و اقتصاد ملی است.

محمد صمدی، معاون فنی ققنوس در این مراسم توضیح داد شبکه ققنوس از هم اکنون فعالیت خود را آغاز کرده و دارای شفافیت بالایی است به طوری که جزییات تراکنش‌ها در آن قابل رصد است.

وی ادامه داد:
نام رمز ارز بستر ققنوس پیمان است که یک میلیارد واحد از آن توزیع می‌شود، این شبکه چهار میزبان بانکی از جمله بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و گروه توسن دارد که پشتوانه آن طلا است. با هماهنگی انجام شده ۲ کیلو طلا تامین شده و قرار است بر اساس معادل طلا پیمان در اختیار میزبانان عرضه شود.

معاون فنی شرکت ققنوس همچنین تاکید کرد تفاهم اولیه‌ای با فرابورس شده که به زودی فرابورس نیز به عنوان ششمین میزبان به شبکه ققنوس وارد می‌شود.

منبع: میهن بلاکچین
 
بالا