برگزیده های پرشین تولز

ايالات متحده به يارى قربانيان زلزله در ايران مى شتابد

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ايالات متحده به يارى قربانيان زلزله در ايران مى شتابد
گروه هاى نيکوکارى ايالات متحده براى تأمين نيازمنديهاى قربانيان زلزله ايران در تلاش اند
7078101M.jpg

واشنگتن- يک هواپيماى حمل و نقل C-130 آمريکا دقايقى بعد از نيمه شب 28 دسامبر با بيش از 9000 کيلوگرم لوازم امداد فورى براى قربانيان زلزله اى که در تاريخ 26 دسامبر شهر باستانى بم را ويران کرد، در کرمان به زمين نشست.
افراد نيروى هوايى آمريکا و سربازان ايرانى محموله هواپيما را در کاميون هايى که منتظر بودند تخليه کردند. اين کاميون ها لوازم امداد را به محل سانحه درفاصله 185 کيلومترى جنوب شرقى منتقل ساختند.
اين نخستين پرواز يک هواپيماى آمريکايى به ايران بعد از بحران گروگانگيرى است که در 1981 پايان يافت. سرهنگ دوم جيم کاسللا، سخنگوى وزارت دفاع آمريکا اعلام داشت: " ما خود را در اندوه قربانيان [زلزله] شريک مى دانيم و آماده ايم تا به هر نحوى بتوانيم به آنها کمک کنيم."

7079145M.jpg

ايالات متحده در نظر دارد مجموعا 68000 کيلوگرم وسايل امداد به ايران حمل کند. بنا به گزارش وزارت دفاع، هشت هواپيماى C-130 و يک هواپيماى C-17 از ناوگان "سنتکام" (Centcom) در خاورميانه براى مشارکت در اين امدادرسانى انسانى مأموريت يافته اند.
گزارش کاپيتن استيو هاندا از فرماندهى حمل و نقل ايالات متحده حاکى است که سه هواپيماى مستقر در خاک آمريکا نيز با محموله هاى حاوى وسايل امداد بارگيرى شده و به مقصد ميدان هوايى کرمان که در 185 کيلومترى شمال غربى شهر زلرله زده بم قرار دارد در پروازند.
تا کنون تدارکات تحويل شده مايعات مخصوص تزريق داخل وريد، نوار زخم بندى، تنزيب و تجهيزات جراحى و همچنين مواد غذايى و آب تصفيه شده را شامل مى شود. با توجه به اين که اکثر بازماندگان در حال حاضر از سرما در امان نيستند، پتو و پيژاما نيز در اختيار آنان گذاشته خواهد شد.
کاپيتن هاندا همپنين گزارش مى دهد که ترتيب ارسال دو کاميون بزرگ امداد نيز به مرکز سانجه داده شده است.
افزوده بر اين ايالات متحده بيش از 200 کارشناس کاوش و نجات شهرى، جراحى اورژانس و هماهنگ سازى عمليات براى پاسخگويى به مصيبت هاى طبيعى را به منظور کمک به کوشش هاى امداد رسانى بسيج کرده است.

7078768M.jpg

سازمان فدرال مديريت مساعى اضطرارى (FEMA) دو تيم بين المللى متخصص در عمليات پاسخگويى جراحى خود را به ايران اعزام داشته است. اعضاى 30 نفرى اين تيم ها از گروه هاى متخصص و کاردان پزشکى ترکيب شده اند. آنها براى بر پا کردن تاسيسات صحرايى جراحى در هر نقطه اى از جهان آموزش ديده اند و براى اين کار توانايى کامل دارند.
تيم بين المللى متخصص در عمليات پاسخگويى جراحى از پرستاران، پزشکان، درمانگران جهاز تنفسى و داروسازان تشکيل يافته اند.
پرسنل امداد ايالات متحده اعضاى تيم هاى متخصص در پاسخگويى به مصيبت ها (DART) را که وابسته به سازمان امداد ايالات متحده (USAID) است نيز شامل مى شود.
ارسال کمک هاى انسانى از سوى ايالت متحده نتيجه برقرارى تماس مستقيم بين ريچارد آرميتاژ معان کل وزارت امورخارجه آمريکا و محمد ظريف رايزن ايران نزد سفارت سويس در واشنگتن و نماينده دائمى ايران درسازمان ملل متحد بوده است.
بنا به اظهار آدام ارلى، سخنگوى وزارت امور خارجه آمريکا "[آرميتاژ معاون وزرات امورخارجه] خاطر نشان ساخت که اين فاجعه انسانى چيزى ماوراى ملاحظات سياسى است و حمايت ايالات متحده را خواستار شد و ما اکنون اين کمک و حمايت را به منظور مقابله با مصيبت زلزله در اختيار [ايران] مى گذاريم."
يک مقام وزارت امورخارجه آمريکا گفت که نياز اضطرارى که به امداد رسانى انسانى وجود دارد نيروى محرکه اصلى را در پشت سر اين عمليات تشکيل مى دهد. اين مقام سپس اظهارداشت: " تنها رسالت ما سبک کردن آلام انسانى ناشى از زلزله است."
لو فينتور، سخنگوى وزارت امورخارجه افزود:" اين موضوع را به هيچوجه از زاويه سياسى نبايد ديد."
کمک رسانی سربازان آمريکائی به زلزله زدگان ايران - AP
ارلى در پاسخ به پرسشى در باره کمک هاى بيشتر گفت "من مى توانم بگويم که ما براى ادامه کمک هاى خود و پاسخ به نيازهاى قربانيان اين فاجعه در حد تناسب و در صورت دريافت تقاضا آمادگى داريم."
سازمان هاى غير دولتى مستقر در ايالات متحده نيز در کوشش هاى امداد رسانى مشارکت جسته اند. "**** رحمت" (Mercy Corps) از روز 27 سپتامبر در پى وقوغ فاجعه درمحل حضور داشته است. تا کنون اعضاى اين سازمان موفق به توزيع 1300 پتو، 1000 وسيله گرم کردن جا، 990 ليتر آب و 500 چادر خانوادگى بين قربانيان زلزله شده اند.
افراد ديگرى نيز از سوى "**** رحمت" هم اکنون عازم محل سانحه هستند.
صليب سرخ آمريکا نيز همراه با سازمان هاى خواهر در فدراسيون بين المللى مجامع صليب سرخ و هلال احمر براى تامين نيازمندى هاى قربانيان در حال اشتراک مساعى است.
سيل کمک هاى آمريکاييان مشتاق و علاقه مند به کمک به قربانيان زلزله به سوى اين سازمان هاى غير دولتى سرازير است. چندين گروه نيز به ابتکار خود دست به جمع آورى پول زده اند. يکى از اين گروه ها شوراى ملى ايران-آمريکا (NIAC) است که بنا به گزارشى که داده، تا کنون به جمع آورى مبلغ 47 هزار دلار توفيق يافته و اين مبغ با آهنگى از قرار يک هزار دلار در ساعت در حال افزايش است.
دخى فصيحيان، وابسته به شوراى ملى ايران – آمريکا مى گويد که در روزهاى اخير فعاليت هاى بييشترى براى جمع آورى کمک، بويژه درميان جامعه آمريکاييان ايرانى تبار صورت خواهد گرفت. شوراى ملى ايران – آمريکا سرپرستى کوشش هاى امدادگرانه را از سوى جوامع آمريکاييان ايرانى تبار درسرتاسر کشور به منظور جمع آورى کمک به عهده دارد و و در صدد تماس با شرکتهايى است که حاضرند کمک هايى معادل مبالغ جمع آورى شده در اختيار بگذارند.
شوراى ملى ايران- آمريکا يک گروه مستقر در واشنگتن است که براى متشکل ساختن آمريکاييان ايرانى تبار در سرتاسر يالات متحده و هماهنگ ساختن کوشش ها به منظور بالابردن سطح اگاهى فرهنگى و ايجاد حساسيت نسبت به مسائل سياسى مورد علاقه اين جامعه در تلاش است.
پرزيدنت بوش در تاريخ 26 دسامبر به محض ارزيابى وضعيت با صدور بيانيه اى مراتب تسليت خود را به مردم ايران ابراز داشت. رييس جمهورى آمريکا در آن بيانيه اعلام داشت: "همه آمريکاييان در اين هنگام با قربانيان و خانواده هاى آنها احساس همدردى مى کنند وبراى کمک به مردم ايران آمادگى دارند. "
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
عاليه كه كمك ميكنه (اميدوارم طمع ... ) ولش بابا
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
اثير لغو موقت تحريم مبادلات بانكي آمريكا با ايران در روابط دو كشور، از ديد يك صاحبنظر: «ديپلماسي زلزله»
در پي تصميم وزارت خارجه آمريکا مبني بر لغو برخي تحريمها به منظور آسانتر کردن انتقال کمکهاي آمريکا به زلزله زدگان بم، شماري از تحليلگران احتمال نزديک شدن روابط تدريجي روابط تهران – واشنگتن را با وقوع زلزله بم مرتبط مي دانند و از آن با عنوان «ديپلماسي زلزله» ياد مي کنند. دکتر هوشنگ امير احمدي، رئيس شوراي ايراني آمريكائي American-Iranian Council كه در پرينستون، نيوجرسي، براي ايجاد ارتباط ميان دو كشور تلاش مي كند، در مصاحبه با راديو فردا مي گويد زلزله بم تنها بهانه اي براي ذوب يخهاي روابط دو کشور است و اين نزديکي از مدتها قبل رخ داده بود. وي مي افزايد: جمهوري اسلامي امروز بيش از هر زمان ديگري آماده پذيرش اين حرکتهاي آمريکا به عنوان حرکتهاي مثبت عملي است. وي مي افزايد اگر جمهوري اسلامي نتواند به نيازهاي مردم در داخل کشور در رابطه با دموکراسي و حقوق بشر پاسخ دهد، ايران و آمريکا براي رسيدن به توافق دچار مشکل خواهند شد.
 

bahar13

Registered User
تاریخ عضویت
25 می 2003
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
6
سن
35
چرا بعضي وقتا اينجوري مينويسي.
بعضي وقتا اينجوري؟
 

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
دمش گرم!
کارش درسته.
 

rammstein_persia

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 می 2003
نوشته‌ها
1,094
لایک‌ها
19
به نقل از fotocopyy :
دمش گرم!
کارش درسته.

;)

اينم اخبار جديد جهت اطلاع :

ايالات متحده آمريکا برای تسهيل کمک رسانی به زلزله زدگان بم، به طور موقت بخشی از تحريم های اقتصادی عليه ايران را به حالت تعليق در آورد.
طبق اين تصميم دولت آمريکا که برای مدت سه ماه به اجرا گذاشته می شود، ارسال کمک های مالی به سازمان ها يا نهادهای امدادرسانی داخل ايران امکان پذير می شود و همچنين صدور برخی کالاهای دارای تکنولوژی حساس مانند کامپيوترهای پيشرفته و تلفن های ماهواره ای آزاد خواهد بود.
کاخ سفيد عصر چهارشنبه 31 دسامبر اعلام کرد مردم ايران شايسته دريافت کمک ها هستند و برای فايق آمدن بر مصيبتی که بر آنها وارد شده به کمک احتياج دارند.
آمريکا از زمان وقوع زلزله بم (جمعه 26 دسامبر) تا کنون در چند مورد اقدام به ارسال کمک های بشر دوستانه به ايران کرده و يک گروه پزشکی اين کشور نيز در حال برپا کردن يک بيمارستان صحرايی در اطراف بم برای کمک به مجروحان هستند.
اين نخستين بار از زمان پيروزی انقلاب اسلامی است که امدادگران آمريکايی و تيم های پزشکی اين کشور در ايران مستقر می شوند.
در حال حاضر يک کادر درمانی آمريکايی با حدود هشتاد عضو برای مشارکت در مراحل جديد کمک رسانی در منطقه مستقر شده و روز سه شنبه، 30 دسامبر، يک بيمارستان صحرايی را در بم برپا کرده است.

اينهم پيغام جرج بوش به خاطر زلزله :

لارا و من امروز صبح از وقوع زلزله در شهر بم-ايران، مطلع شديم. ما بسيار از خبر از دست رفتن جانها، آمار مصدومين و صدمات گسترده به شهر تاريخی بم اندوهگين شدیم. من تسليت خود را به تمامی افرادی که در اين فاجعه سهيم میباشند، ابراز ميدارم.
ملت آمريکا در غم و اندوه قربانيان اين فاجعه ابراز همدردی می نمايند و ما آمادگی خود را برای هر نوع کمکی به ملت ايران اعلام میداريم.
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
اينجوري كه بوش مياد ميخواد بوش بياد
 

ehsan

Administrator
مدیر انجمن
Administrator
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2002
نوشته‌ها
7,949
لایک‌ها
3,918
محل سکونت
Internet

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
هو هو ديگه ازون كر كر ها خبري نيس

ميگم احسان الان حالت تو مي دوني مثه چيه؟































مثه آدميه كه تب خال بزنه و نتونه بخنده
 
بالا