به نقل از fireboy :
مازولاق جان شما يه چيزايي در مورد شكايت و اين حرفا تو مشهد تو 7- 8 ماه پيش گفته بودين .
من فكر كنم براي من رو ساعتي 800 تا 1000 تومن حساب كرده كه اينجوري اومده . رقم خيلي نجوميه براي يه اينترنت.
به نظرتون راهي داره كه اين مشكل حل بشه؟ ميترسم مجبور شم اين پول رو پرداخت كنم.
تو مشهد این سرویس قبل از تهران راه افتاد ولی 2 ماه بیشتر کرد نکرد و جمع شد - اول اینطور گفته میشد که بدلیل شکایت تعدادی از مصرف کننده ها بوده بخصوص پدران بچه هایی که بدون موافقت پدر از این سرویس روزی 7-8 ساعت استفاده میکردن. ظاهر قضیه هم منطقی بنظر میاد چون یک خلاء قانونی در این زمینه ظاهرا وجود داشته و شبکه هوشمند نمیتونسته بزور پول کارکرد رو بگیره!
البته 3-4 هفته پیش که با مسئول IN صحبت میکردم گفت که مشکلات فنی بوده و الآن اون مشکلات فنی رفع شده ولی یک سری مشکلات حقوقی البته داخل مجموعه مخابرات وجود داره که بزودی اونهم حل میشه و IN دوباره در مشهد راه میفته. صحبت علی الحساب ساعتی 300 تومن در تهران هم از دوستان مخابراتی تهران شنیدم.
شما مطمئن باش که ساعتی 800 یا 1000 محاسبه نشده - بهترین کار گرفتن ریز مکالمات شهری است و مقایسه اون با صورتحساب خود شبکه هست. این صورتحساب امکان نداره (یعنی قابل پیگیری هست) از نظر ساعتها مشکوک و دارای اختلاف باشه چون هم ریز مکالمات شما و هم ریز تماسهای ISP و هم ریز تماسهای IN بعنوان واسطه ثبت میشن و این 3 تا باید بدون اختلاف باشن. حتما میدونین که سرویس دهنده های اینترنت بخصوص در تهران تمامی خطوط E1 شون ویژگی CallerID دارن و شماره تماس شما رو هم نگه میدارن.
از طرفی هیچ ISP معتبری حساب سازی برای مشترکینش نمیکنه چون براحتی مشخص میشه و در این بازار رقابتی آبرو از هر چیزی مهمتره!