برگزیده های پرشین تولز

اين مطالب درسته؟!

Persia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
20
اولي:

آنلاينيک : اين نام نيک است که حال آدم را به هم مي زند
اين را به عنوان يک توصيه به همه شما بگم که شرکت OnlineNic که يک شرکت چيني هست و تعداد متنابهي دامين اينترنتي ايراني را ثبت کرده يک شرکت کاملا غير معتبر است.
نخست آنکه همه دامين ها تحت يک کنترل پنل ( ثبت کننده ) مديريت مي شوند و بنابراين ممکن است يک دفعه طي اتفاق ناخواسته اي دامين شما به همراه دهها دامين ديگر يک دفعه هک بشود و جالب است که بگويم ضعف از سيستم پشتيباني اين شرکت است که با ياهو مسنجر کار مي کنه و اگر يک نفر شبيه شما آي دي درست کنه به سادگي انها را گول مي زنه و پسورد دامين ها را مي گيره .
به غير از اين اگر شما بخواهيد مثلا دامين را روي سرويس دهنده دامين ديگري ترنسفر کنيد بيچاره تان مي کنند.فکر کنيد من دو تا دامين را باهم تقاضاي ترنسفر دادم آنلاينيک اولي را براي من نامه فرستاد که ترنسفر را تاييدکنم، تاييد کردم، چند روزبعد ديدم که دومي را منتقل کرد !!( فيلم معروف لورل هاردي) بعد از چند وقت نامه و چت و بدبختي بالاخره يک تقاضاي ترنسفر ديگر براش فرستاديم اين دفعه بعد از يک روز بدون ارسال تاييديه دامين را منتقل کرد. ( آخر سکيوريتي)
از زحمت هاي اين برادران چيني ما که چون قيمت شان چند دلاري کمتر از ديگر شرکت هاست و به همين دليل دل شرکت هاي ثبت دامين ما را برده اند هر چه بگويم کم گفته ام .
اگر فرصت شد به زودي چند سرويس دهنده دامين معتبر را معرفي مي کنم.

منبع:
http://www.itiran.net/archives/000518.php
 

Persia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
20
دومي:

حمله به 300 دامين اينترنتي ايراني
28 تير 82 – بخش خبر ITiran - از دو روز قبل حدود سيصد دامنه اينترنتي Domain ايراني دزديده شده و يا مورد حمله قرار گرفته و با تغيير DNS تعدادي از اين سايت ها به يک سايت مجاني هاست شده اند.
به گزارش خبرنگار آي تي ايران فرد و يا افرادي با به دست آوردن پسورد پنل دامين يک شرکت ثبت دامين و فضاي اينترنتي ايراني تعدادي از اين سايت ها را به سمت سروري مجاني هدايت کرده اند و يا مشخصات دامين را تغيير داده اند هر چند مسئولان اين شرکت معتقدند که اقدامات آنها منجر به بلوک شدن بيشتر اين دامين ها شده و اقدامات آنها براي پس گرفتن اين دامين ها ادامه دارد.
اين شايد نخستين مورد از حمله به دامين هاي اينترنتي ايراني و با اين وسعت باشد. دو روز قبل فرد يا افرادي که اين کار را انجام داده اند با ارسال نامه اي به آي تي ايران تعدادي از سايت هايي را که دامين آن ها به يک سرور ديگر هدايت شده و صفحه اي در مزمت مدير يک شرکت اينرتني نوشته شده را در اختيار ما قرار دادند.
گفته مي شود در ميان دامين هاي دزديده شده دامين سازمان بورس و چندين شرکت معتبر ديگر قرار دارد.
مدير سايت تالار وب با ارسال نامه اي با اشاره به اين موضوع که بر اثر يک فعاليت خرابکارانه دامين اين سايت به يک سرور مجاني و صفحه ديگري هدايت شده مي نويسد: امکانات سايت ما بر جاي خود باقي است و کا ربران مي توانند از طريق آدرس http://66.206.24.68 به اين امکانات دست يابند.
سيد امير حسن کامروا مدير عامل شرکت بهين ارتباطات فراگير که نام وي در برخي از سايت هاي تغيير يافته ذکر شده در تماس خبرنگار ما با تاييد اين موضوع مي گويد: در تاريخ سه شنبه 24/4/82 شخصي با سوء استفاده از تشابه اسمي دو ID ( Mizbanet و Mizbanef ) در ياهو اقدام به چت با Onlinenic نموده و به صورت محاوره اي و متقاعد کردن شفاهي Onlinenic پسورد پنل ثبت دامنه را بدست آورده و سپس اقدام به ساخت يک پنل رايگان نموده و تمام دامنه ها را از پنل اصلي ما به پنل رايگان و بي نام خود انتقال داده است.
کامروا خاطر نشان مي کند:در مرحله بعدي اين شخص به سرعت شروع به عوض نمودن مشخصات و DNS دامين ها نمود که در اين مرحله با تماس و پيگيري شرکت، کليه دامين ها قفل شدند. متاسفانه DNS و مشخصات حدود 30 عدد دامين در لحظات اوليه و قبل از قفل شدن دامين ها تغيير يافته که در حال مذاکره با شرکت Onlinenic جهت رفع مسئله هستيم.
به گفته وي با عوض شدن DNS هاي اين 30 عدد دامين، ميزباني اين سايت ها به يک شرکت تبليغاتي Hosting مجاني به نام .www.netfirms.com در خارج از ايران تغيير يافته است و اين شخص يک صفحه که کذب محض ميباشد را به قصد ضربه زدن به اينجانب و چند شرکت Hosting ديگر ، روي اين 30 سايت قرار داده است.
وي با اشاره به اين که جاي هيچگونه نگراني براي کاربران و مسئولان سايت ها نيست مي گويد: با توجه به مکاتبات ما با onlinenic اين شرکت متوجه اشتباه خود گرديده و در صدد رفع آنها بر آمده است لذا در اولين قدم کليه دامنه ها را قفل نموده و در قدم بعدي اقدام به اصلاح مشخصات و DNS ها پرداخته است .
کامروا در پاسخ به اين پرسش که چگونه ميت وان در آينده از بروز اتفاقاتي که چنين خساراتي را به بار مي آورند جلوگيري کرد مي گويد: با توجه به اينکه حدود 90 در صد دامنه ها در ايران به در خواست مشتريان به علت ارزان بودن توسط شرکت onlinenic ثبت مي شوند، ذکر چند نکته الزامي است :
1. ثبت دومين با شرکت onlnenic از امنيت لازم بر خوردار نمي باشد زيرا reseller ها توانايي عوض کردن مشخصات ، DNS و پسورد دامنه را در هر لحظه دا را مي باشد که اين بر خلاف رويه ديگر شرکتهاي ثبت کننده دامنه مانند OPENSRS , VERISIGN ميباشند .
2. پشتيباني اين شرکت چيني توسط MSN Messenger و ايميل مي باشد که افراد مغرض مي توانند با گفتوگو محاوره ا ي اطلاعات حياتي را بربايند که در اين مورد نيز اهميت و دقت لازم نيز صورت نمي گيرد . 3. مسئله مهم ديگر اينکه اين شرکت بر خلاف شرکتهاي ديگر فعال در اين زمينه از پشتيباني قوي و سريع بر خوردار نيست و حل يک مسئله ساده چند روز به طول مي انجامد .
کامروا همچنين درباره فردي که اقدام به اين کار کرده مي گويد: روش کار اين شخص اصلا شبيه به يک هکر نبوده بلکه صرفا با استفاده از شناخت کامل از شرکت onlnenic و احتمالا ارتباطات قبلي ، موفق به فريب دادن آنها و ربودن دامنه ها نموده اين اقدام صرفا جهت ضربه زدن به آبروي اين جانب و شرکتهاي فعال در ضمينه ميزباني صفحات وب بوده است .
وي اضافه مي کند: جاي بسي تاسف است که يک شرکت ايراني در عرصه کوچک IT در ايران به جاي توسعه فناوري و تجارت در صدد ضربه زدن به شرکتهاي رقيب باشد .اين مسئله موجب اتلاف سرمايه و انرژي ونيروي توانمند ايراني مي باشد که مي تواند به پيشرفتهاي چشمگيري در اين عرصه بکر نائل آيد.

منبع:
http://www.itiran.com/news/show.asp?no=8204280820
 

Persia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
20
به نقل از Persia :
نخست آنکه همه دامين ها تحت يک کنترل پنل ( ثبت کننده ) مديريت مي شوند
این یه قلمش که فک کنم درست نیست. بقیه اش رو نمیدونم.
 

....P30....

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 جولای 2003
نوشته‌ها
1,161
لایک‌ها
8
محل سکونت
World Wide Web 8-)
بله اين درسته onlinenic از Support خيلي ضعيفي برخورداره
بيشتر اين شركت هاي ثبت كننده دومين در ايران بخاطر ارزون بودن قيمت هاي اين شركت از اين شركت دومين ثبت ميكنند
در ضمن اين شركت اصالتا آمريكاييه ولي توسط كارمندانش در چين هدايت ميشه
بهترين ثبت كننده دومين به نظر من شركت آمریکایی GoDaddy هست که فکر کنم در سال 2003 بعنوان بهترين شرکت ثبت کننده دومین انتخاب شده بود
البته شرکت eNom هم خوبه
جالبه بدونی که شرکت onlinenic حتي در ليست 30 شرکت برتر ثبت کنندگان دومين در دنيا مطرح نيست !!
حتی این شرکت در سال 2003 دوبار مورد حملات اينترنتي قرار گرفت و تعداد زيادي از DNS هاي دومين‌ها تغيير کرد و سايت اين شرکت تا 5 روز به حالت تعويق درآمد
البته دومين P30online.com خودم هم متاسفانه بخاطر قيمت ارزون از اين شركت گرفتم :(
 

sina1808

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,564
لایک‌ها
7
فكر كنم پرشين تولز هم از همين جا دامين ميگيره
فكر چيه مطمئنم . . .
 

arash_kh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 ژوئن 2003
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
5
كاشكي ميشد پرشين تولز با پول بيشتر جاهاي ديگر هم دومين رجيستر ميكرد.
من كه دومين هاي سايتهايي كه روشون كار ميكنم ذو از آنلايميك ترنسفر ميكنم. تا حالا 2 تا دومينمو ترنسفر كردم جاي ديگه !
 

sina1808

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,564
لایک‌ها
7
احسان جان
شما از اين كارا نمي كنيد
ترانسفر دامين رو ميگم . . .
 

badjens

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
318
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
به نقل از Persia :
این یه قلمش که فک کنم درست نیست. بقیه اش رو نمیدونم.
ولي 100 درصد درسته! كنترل پنلي در دل يك كنترل پنل مركزي در اختيار يوزر ميگزاند كه دوزار ارزش نداره.
 

knowhow

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3,478
لایک‌ها
22
در مورد شرکت Onlinenic حرف و حدیث زیاده.
اول : شرکت onlinenic شرکتی است آمریکایی که در کره فعالیت و کنترل می شه. (حدودا یکماه است که سیستم مدیریت از چین به کره منتقل شده). در حال حاضر این شرکت به سرعت شروع به تغییر در ساختار سایتش و نوع دسترسی به دامین ها و سیستم Support کرده. باید توجه داشت که Onlinenic درواقع یک سیستمی مثل BulkRegister و در حد و اندازه و قیمتهای اون فعالیت می کنه. نمی تونیم با Opensrs و یا Godaddy مقایسه اش کنیم. فقط این شرکت امکان کنترل پنل رو هم برای راحتی کاربران به سیستم Bulk خودش اضافه کرده. مشکلات آنلاین نیک به زودی حل می شه و اگر دقت کرده باشید جدیدا اون سیستم آنلاین هم برداشته شده و فقط از طریق تلفن و یا Support System امکان ارتباط با اونها وجود داره.

دوم : دلیل انتخاب Onlinenic برای ثبت دامین توسط پرشین تولز قیمتهای پایین اون نبوده. همونطور که خیلی از دوستان می دونند در ابتدای کار پرشین تولز ما دامین ها رو از Godaddy می گرفتیم. ولی دو مشکل بزرگ وجود داره : اول اینکه شرکتهایی امثال Godaddy کنترل پنل دامین در اختیار کاربر قرار نمی دهند. و همچنین Godaddy اگه خاطرتون باشه در یک اقدام ناگهانی سال گذشته شروع به مسدود کردن دامین های ایرانی نمود. خوب ما ریسک بسته شدن دامین ها رو نمی تونستیم بکنیم و ترجیح دادیم با آنلاین نیک کار کنیم چون در خاور میانه است و مشکلی با شرکتهای ایرانی ندارد.
 

....P30....

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 جولای 2003
نوشته‌ها
1,161
لایک‌ها
8
محل سکونت
World Wide Web 8-)
دليل هاتون كاملا منطقي بود فقط اميدوارم كه اين مشكلات Onlinenic بزودي رفع بشه
 

Persia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
20
به نقل از knowhow :
شرکت onlinenic شرکتی است آمریکایی که در کره فعالیت و کنترل می شه. (حدودا یکماه است که سیستم مدیریت از چین به کره منتقل شده). ترجیح دادیم با آنلاین نیک کار کنیم چون در خاور میانه است و مشکلی با شرکتهای ایرانی ندارد.
قضيه خاور ميانه چيه؟
آمريكا ...كره...چين...خاورميانه :wacko: :wacko:
 

sina1808

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,564
لایک‌ها
7
به نقل از knowhow :
در مورد شرکت Onlinenic حرف و حدیث زیاده.
اول : شرکت onlinenic شرکتی است آمریکایی که در کره فعالیت و کنترل می شه. (حدودا یکماه است که سیستم مدیریت از چین به کره منتقل شده). در حال حاضر این شرکت به سرعت شروع به تغییر در ساختار سایتش و نوع دسترسی به دامین ها و سیستم Support کرده. باید توجه داشت که Onlinenic درواقع یک سیستمی مثل BulkRegister و در حد و اندازه و قیمتهای اون فعالیت می کنه. نمی تونیم با Opensrs و یا Godaddy مقایسه اش کنیم. فقط این شرکت امکان کنترل پنل رو هم برای راحتی کاربران به سیستم Bulk خودش اضافه کرده. مشکلات آنلاین نیک به زودی حل می شه و اگر دقت کرده باشید جدیدا اون سیستم آنلاین هم برداشته شده و فقط از طریق تلفن و یا Support System امکان ارتباط با اونها وجود داره.

دوم : دلیل انتخاب Onlinenic برای ثبت دامین توسط پرشین تولز قیمتهای پایین اون نبوده. همونطور که خیلی از دوستان می دونند در ابتدای کار پرشین تولز ما دامین ها رو از Godaddy می گرفتیم. ولی دو مشکل بزرگ وجود داره : اول اینکه شرکتهایی امثال Godaddy کنترل پنل دامین در اختیار کاربر قرار نمی دهند. و همچنین Godaddy اگه خاطرتون باشه در یک اقدام ناگهانی سال گذشته شروع به مسدود کردن دامین های ایرانی نمود. خوب ما ریسک بسته شدن دامین ها رو نمی تونستیم بکنیم و ترجیح دادیم با آنلاین نیک کار کنیم چون در خاور میانه است و مشکلی با شرکتهای ایرانی ندارد.
كاملا حق با شماست . . . ;)
ولي اگه براي دامين هايي كه توسط پرشين تولز ثبت شده مشكلي پيش بياد
مثلا داستان هك و تغيير dns و . . . ؟؟؟؟؟ :( چي ميشه؟كاري ميشه كرد . . .؟
 

knowhow

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3,478
لایک‌ها
22
بله كه كاري مي شه كرد. همه دامين هايي كه از جاهاي ديگه هك شده اند هم به نحوي بالاخره برگشتند.
ولي توجه داشته باشيد كه شما در آنلاين نيك يك سري اطلاعات داريد كه معمولا شركتهاي بزرگ اين اطلاعات رو در اختيار كارمنداشون قرار مي دهند كه كارمندها بتوانند دامين بگيرند و مشكلات رو حل كنند بنابراين احتمال اينكه اين اطلاعات به نحوي درز كنه بيرون و يك هكر متوجه بشه و با استفاده از اون اطلاعات آنلاين نيك رو متقاعد كنه كه صاحب دامين ها است وجود داره.
ولي اطلاعات ما بين من و احسان و امير است و بس. بنابراين امكان درز اين اطلاعات خيلي كمه.
 

sina1808

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,564
لایک‌ها
7
به نقل از knowhow :
بله كه كاري مي شه كرد. همه دامين هايي كه از جاهاي ديگه هك شده اند هم به نحوي بالاخره برگشتند.
ولي توجه داشته باشيد كه شما در آنلاين نيك يك سري اطلاعات داريد كه معمولا شركتهاي بزرگ اين اطلاعات رو در اختيار كارمنداشون قرار مي دهند كه كارمندها بتوانند دامين بگيرند و مشكلات رو حل كنند بنابراين احتمال اينكه اين اطلاعات به نحوي درز كنه بيرون و يك هكر متوجه بشه و با استفاده از اون اطلاعات آنلاين نيك رو متقاعد كنه كه صاحب دامين ها است وجود داره.
ولي اطلاعات ما بين من و احسان و امير است و بس. بنابراين امكان درز اين اطلاعات خيلي كمه.
ايول :) :happy:
 

EhsanCh

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
1
حالا فکر میکنید مثلا eNom خیلی معتبره ؟ پارسال چند تا از دامینهای منو گرفت... نمونش 7a3man.com .
اگه میخواهید ببینید چه دامینهای دیگه ای رو گرفته میتونید تو هوایز اس سی ببینید وب سرور این دامین چند تا دامین دیگه هاست میکنه.
 

knowhow

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3,478
لایک‌ها
22
به نقل از ehsanch :
حالا فکر میکنید مثلا eNom خیلی معتبره ؟ پارسال چند تا از دامینهای منو گرفت... نمونش 7a3man.com .
اگه میخواهید ببینید چه دامینهای دیگه ای رو گرفته میتونید تو هوایز اس سی ببینید وب سرور این دامین چند تا دامین دیگه هاست میکنه.
والا تا اونجایی که من حافظم کار می کنه اون از بین رفتن دامین ها به دلیل پرداخت با Credit Card قلابی بوده !
با خود enom هم مکاتبه کردیم همین رو اعلام کرد ! دامینی که پولش رو با credit card قلابی پرداخت کنند خوب آخر عاقبتش همین می شه دیگه !
 

EhsanCh

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
1
البته من اون دامین رو از طریق شرکت رسالت کلاه بردار ثبت کرده بودم!
 
بالا