برگزیده های پرشین تولز

ایجاد جامعه مجازی توسط بادی پرس

modirantarah

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2014
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
11
محل سکونت
تهران
buddypress_plugin_banner.jpg

اگر شما یکی از دنبال کننده های اخبار وردپرس باشید ، حتما با افزونه ساخت جامعه مجازی بادی پرس Buddy Press آشنایی دارید.
بادی پرس یک افزونه بسیار محبوب و کارآمد جهت ساخت جامعه مجازی برای شرکت ها ، دانش آموزان مدارس ، اعضای تیم ورزشی ، و یا راه کاری برای کسب و کار شما می باشد.
در این آموزش به معرفی و طریقه نصب و پیکربندی افزونه بادی پرس با وب سایت وردپرسی خواهیم پرداخت ، در مقاله آموزشی ابتدا به سراغ طریقه نصب و پیکربندی بادی پرس میریم و سپس به بررسی ویژگی های منحصر به فرد افزونه بادی پرس پرداخته و افزونه های مکمل بادی پرس را معرفی خواهیم کرد.

نگاهی نزدیک به افزونه بادی پرس
بادی پرس یکی از افزونه های محبوب وردپرسی است ، که به کاربران اجازه میدهد تا پس از ثبت نام در وب سایت ، به تکمیل و ساخت پروفایل کاربری خود اقدام نمایند ، کاربران میتوانند به راحتی به یکدیگر پیام ارسال کنند و یا با دیگران کاربران وب سایت ارتباط برقرار نمایند ، و همچنین میتوانند با استفاده از جامعه مجازی بادی پرس گروه های مختلفی تشکیل داده و اطلاعات مورد نیاز خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند ، شعار و هدف افزونه بادی پرس براساس تیم سازنده آن “ایجاد جامعه مجازی در یک باکس می باشد” ، اگر شما در وب سایت شرکتی خود و یا دربین دانش آموزان و دانشجویان محل تحصیل و … نیاز به تعامل و اشتراک گذاری اطلاعات با همدیگر داشتید بادی پرس بهترین راه حل و مناسب ترین انتخاب برای شما خواهد بود.

افزونه بادی پرس به همراه کامپوننت های دیگر بصورت مستقیم با وب سایت وردپرسی شما ادغام میشود ، یکی از مهمترین و بارزترین ویژگی های افزونه بادی پرس استفاده از استایل و الگوی پوسته وب سایت وردپرس شماست ، چراکه شما برای شخصی سازی و راه اندازی جامعه مجازی بادی پرس نیاز به ایجاد و یا تهیه پوسته خاصی ندارید ، افزونه بادی پرس پس از نصب تعدادی طبقه بندی و آیتم در منوی مدیریت محتوا وردپرس ایجاد نموده و برگه هایی نیز برای اجرا منتشر میکند ، برخلاف سایر افزونه های مشابه ، بادی پرس با فایل ها اصلی و توابع سازنده پوسته شما تداخل ایجاد نمیکند.

مزایای استفاده از افزونه بادی پرس
  • ایجاد جامعه مجازی کامل با نصب و پیکربندی یک افزونه ساده.
  • قابل شخصی سازی و سازگاری با پوسته فعال شما در وب سایت وردپرسی.
  • قابلیت توسعه بسیار وسیع ، امکان افزودن تالار گفتگو و یا سایر پلاگین های کارآمد با مدیریت بسیار ساده.
  • رابط کاربری کارآمد ، تمامی ویژگی های شبکه های اجتماعی محبوب خود را با این افزونه یکجا تجربه کنید.
  • کاربران میتوانند در وب سایت شما عضو شده و با ایجاد گفتمان برای وب سایت شما بازدید کننده کسب نمایند.
  • پایبند کردن ساده کاربران با امکان توانایی تشکیل انجمن و تالار گفتگو ، گروه در افزونه بادی پرس.
نصب افزونه بادی پرس
نصب بادی پرس بسیار ساده است ، در حقیقت شما میتوانید افزونه بادی پرس را مانند سایر افزونه ها از طریق مخرن وردپرس نصب نمایید ، برای اینکار ابتدا وارد مدیریت محتوا وردپرس خود شده و سپس از طریق منوی ناوبری پنل افزونه ها -> افزودن کلیک نمایید. در فیلد جستجو مربوطه عبارت Buddy Press را جستجو نمایید ، از بین نتایج نمایش داده شده ، اولین نتیجه مربوط به نصب افزونه بادی پرس می باشد ، همچنین شما در این صفحه با سایر افزونه های کاربردی مرتبط با بادی پرس نیز روبه رو میشوید ، که این افزونه ها به عنوان مکمل بادی پرس بوده و من تعدادی از آن ها را در ادامه این آموزش معرفی خواهم نمود.


نصب افزونه جامعه مجازی بادی پرس

پس از نصب و فعال سازی افزونه بادی پرس ، شما متوجه تغییراتی در پوسته وب سایت و همچنین در پنل مدیریت وردپرس خواهید شد ، من این تغییرات را شرح خواهم داد.


نمایش پنل تنظیمات افزونه بادی پرس

در نوار ابزار پنل مدیریتی وردپرس ، در سمت چپ/راست (بسته به نسخه زبان وردپرس) محل نمایش آواتار و نام کاربری شما ، شما متوجه آیتمی به شکل دایره با عدد 0 خواهید شد ، این نشان دهنده تغییرات به عنوان یک اطلاع رسان می باشد ، این اطلاع رسان تغییراتی از قبیل پیام هار ارسالی ، دیدگاه ها ، درخواست دوستی و … را نمایش خواهد داد.

اگر شما بر روی آیتم اطلاع رسان (Notification) ماوس خود را درگ کنید ، متوجه نمایش سایر آیتم ها در یک منوی باز شود خواهید شد.


نمایش منوی باز شو Notification در بادی پرس

شما در اینجا منو و امکانات نصب شده توسط افزونه بادی پرس را مشاهده میکنید ، شما همچنین میتوانید پروفایل کاربری خود را مانند سایر شبکه های اجتماعی ویرایش و مدیریت نمایید ، همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که اغلب آیتم های موجود در شبکه های اجتماعی در افزونه بادی پرس موجود می باشد.

کاربران
ایجاد قابلیت و ویژگی های ممتاز با افزونه بادی پرس بدون حضور کاربران تاثیری نخواهد داشت ، بنابراین در قدم اول شما می بایستی بخش ثبت نام و تکمیل مشخصات را برای کاربران خود فعال نمایید ، برای فعال سازی قابلیت عضو گیری در جامعه مجازی وردپرس ، ابتدا می بایستی قابلیت مشترک شدن در وردپرس را از طریق پنل مدیریتی -> تنظیمات -> همگانی فعال نمایید ، همچنین شما میتوانید یک نقش کاربری عمومی برای کاربران عضو شده اختصاص دهید ، برای امنیت بیشتر من توصیه میکنم تا نقش “مشترک” را برای کاربران عضو شونده اختصاص دهید.


فعال سازی قابلیت عضو شدن در وردپرس

کاربران پس از ثبت نام دارای یک پنل مدیریتی از وردپرس خواهند بود ، که به آن ها در تکمیل اطلاعات پروفایل و مدیریت آن کمک خواهد نمود ، محیط ورود به پنل مدیریتی مشابه (از لحاظ ظاهری) رابط کاربری شما در پنل مدیریت می باشد ، اما آن ها امکانات محدودتری و فقط با نقش مشترک قابلیت ایجاد تغییر را خواهند یافت.

عضویت کاربران با کلیک کردن بر روی گزننه Register یا عضویت قابل اجراست ، تصویر زیر نمایانگر فرم عضویت و ورود کاربران به وب سایت می باشد ، با کمی اعمال استایل بندی CSS شما میتوانید صفحه ورود و یا عضویت کاربران را شخصی سازی نمایید.


نمایش فرم عضویت و ورود کاربران در وب سایت

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که از طریق پنل مدیریت نیز شما قادر به افزودن کاربران جدید خواهید بود ، برای اینکار از طریق پنل مدیریتی به منوی کاربران رفته و گزینه افزودن کاربر جدید را کلیک نمایید.


افزودن کاربر چدید در وب سایت

پروفایل کاربری
اگر شما از وردپرس استفاده می کنید و با نقش های مختلف کاربران آشنا هستید پس باید ویرایش مشخصات و پروفایل برای شما کار آسانی باشد. پس از ورود شما می توانید بر کاربرانتان کلیک کنید و در سمت راست صفحه نمایش خود , بکشید و رها کنید . با کلیک بر ویرایش پروفایل (Edit Profile) , وارد صفحه ای می شوید که در آن می توانید چیز هایی مانند نام مستعار خود , استایل رنگ مدیر , اطلاعات مربوط به بیوگرافی و همچنین لینک وب سایت خود را بروزرسانی کنید. شما همچنین می توانید در صورت نیاز پسورد یا رمز عبور خود را بروزرسانی کنید.

در زیر , تنظیمات فعلی وردپرس من در حالت پیش فرض هست. به یاد داشته باشید که برخی از این اطلاعات به کاربرانی که در وب سایت شما عضو هستند نشان داده می شود. داشتن یه نام کاربری به یاد ماندنی یک عکس به کاربران کمک می کند , شما را تشخیص دهند .


پرفایل کاربری ، شناسنامه در مدیریت محتوا وردپرس

با به بروزرسانی پروفایل ؛ می توانید مشاهده کنید که اطلاعات شما برای کاربران چطور نشان داده می شود. کاربری خود را بکشید و در بالا سمت راست صفحه نمایش خود رها کنید؛ و هنگام مشاهده ناوبری روی پروفایل خود کلیک کنید. شما باید چیزی شبیه زیر را ببینید:


نمایش نمایه کاربری در بادی پرس

در این صفحه برای هر کاربری, ویژگی های نشان داده می شود:

  • زمان آخرین فعالیت در سایت
  • مشخصات یا پروفایل
  • اطلاعیه
  • پیام
  • دوستان
  • گروه
  • تنظیمات
در اصل این صفحه داشبورد بادی پرس است. ارسال پیام توسط کاربران به یکدیگر , بروزرسانی وضعیت نوشته ها , پیوستن به گروه , بروزرسانی تنظیمات اطلاعیه ها و همچنین تنظیمات جهانی آنها را می توان انجام داد.

مقررات
اگر می خواهید از تمام قابلیت های بادی پرس استفاده کنید , افزونه بادی پرس نیاز دارد که چند برگه در وب سایت شما باشد. اگر شما در مدیرت وردپرس خود در زیر تنظیمات و سپس زیر بادی پرس نگاه کنید یک زبانه یا تب برگه ها مانند زیر مشاهده می کنید.


تنظیمات دایرکتوری و ثبت نام در بادی پرس

به صورت پیش فرض برگه های فعالیت , گروه ها و کاربران ساخته شده است. اگر شما می خواهید به کاربران اجازه دهید از طریق بادی پرس عضو وب سایت شوند باید برگه های عضویت و فعالیت را بسازید.

هنگامی که تمام برگه های شما ارائه می شود و شما اجازه می دهید افراد با ثبت نام در وب سایت شما وارد پنل تنظیمات خود شوند , شما باید بادی پرس را برای استفاده اختصاصی کنید.

ابزارک ها
بصورت پیش فرض , بادی پرس دارای برخی از ابزارک های اختصاصی است که با آنها می توانید اطلاعات بسیار مفیدی به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید. یک ابزارک برای ورود کاربران , و ابزارکی نیز برای آخرین اطلاعیه های شما وجود دارد . حتی ابزارکی برای نمایش تعداد افراد آنلاین و وارد شده به سیستم نیز می باشد.

ابزارک های پیش فرض برای بادی پرس:


ابزارک های مختلف بادی پرس

ابزارک فعالیت اعضا در قالب ؛ مانند زیر نشان داده می شود.


نمایش آخرین فعالیت های اعضا در وب سایت

توسعه بادی پرس
در صورتی که بادی پرس برای شما کافی نبود, تعدادی افزونه شگفت انگیز وجود دارد که می توانند آن را توسعه دهند. نصب بیشتر افزونه ها ساده است و کاربرانی فعال به وجود می آورند.

افزونه BuddyPress Toolbar


دانلود افزونه تولبار بادی پرس

اگر شما تصمیم به پیاده سازی بادی پرس بر وب سایت خود دارید , استفاده از افزونه BuddyPress Toolbar تقریبا اجباری است. BuddyPress Toolbar یا نوار ابزار الحاقی به بادی پرس برای آخرین فعالیت ها , سفارشی سازی تنظیمات و … به مدیر وب سایت اجازه دسترسی سریع می دهد. این افزونه به حفظ کاربران و رشد بازدید های شما کمک می کند. وقتی شما این افزونه را اضافه کردید اگر BuddyPress را جستجو کنید مشاهده خواهید کرد BuddyPress Toolbar دومین نتیجه خواهد آمد.

افزونه bbPress


دانلود افزونه bbpress

یک بسته نرم افزاری است که برای وردپرس و تالار ها ساخته شده است. این افزونه انجمن های بزرگی به مدیریت محتوی قدرتمند وردپرس اضافه می کند. که وقت شما را ذخیره می کند و راه حلی برای افرادی که مشکلاتشان یکسان است می باشد. در وردپرس با دانلود بادی پرس و bbPress شما می توانید وب سایتی شگفت انگیز فقط در چند کلیک ایجاد کنید.

جهت نصب ناوبر برای برگه جدید افزونه و جستجو در آن , ابتدا افزونه را نصب کنید و سپس آن را فعال کنید. در منطقه مدیریت تنظیمات > انجمن (Settings / Forums) ؛ شما باید صفحه نمایش زیر را ببینید. در پایین تر شما باید گزینه ای با عنوان ادغام بادی پرس (BuddyPress Integration) را مشاهده کنید. در این بخش , ادغام بین کاربرانی که در بادی پرس ثبت نام کرده اند و افزونه bbPress را که به تازگی نصب کرده اید را کنترل می کنید.

با نصب بادی پرس و bbPress ؛ کاربران شما می توانند در صورت داشتن حساب کاربری در بادی پرس به انجمن و تالار وب سایت شما دسترسی داشته باشند. فوق العاده هست , نه!

افزونه BuddyPress Links


دانلود افزونه BuddyPress Links

افزونه BuddyPress Links میتواند عکس ها , ویدئو ها و سایر رسانه را به صورت لینک در بادی پرس اشتراک گذاری کند. تصاویر , ویدئو ها , تصاویر کوچک و گزیده ها , چیز هایی هستند که معمولا نشان داده می شوند. افزونه BuddyPress Links به سادگی و راحتی این کارها را انجام می دهد. با دانلود آسان و فعال کردن افزونه ؛ وب سایت خوب و کاربر پسند داشته باشید.

این افزونه دارای نسخه رایگان و غیر رایگان می باشد . در نسخه غیر رایگان و پیشرفته , شما به ادغام یا یکپارچه سازی گروه , لینک re-sharing(دوباره به اشتراک گذاری) , حرکت روزانه , پشتیبانی از Vimeo و … دسترسی دارید.

افزونه BuddyPress Docs


دانلود افزونه BuddyPress Docs

افزونه BuddyPress Docs کمک می کند که یک محیط مدارک داشته باشید. که چیزی مانند یک ویکیپدیا کوچک به شما می دهد. من این افزونه را به عنوان یک منبع با ارزش انتخاب می کنم چون بنظر من هر کسی که به نوعی توسعه دهنده نرم افزار است به مکانی که اطلاعات را اضافه کند و سپس از آنها استفاده کند نیاز دارد این افزونه در کنار بادی پرس به راحتی قابل استفاده است. همچنین کاربران دیگر نیز می توانند در آن منبع اضافه کنند.

در پایان
وردپرس به تنهایی یک پلت فرم قدرتمند است. ترکیب وردپرس و بادی پرس یک پلت فرم بیار قدرتمند تر می سازد. در مدت چند دقیقه وب سایت وردپرس شما می تواند به یک شبکه اجتماعی کامل تبدیل شود , که امکان چت , ارتباط , دیدگاه و … را برای کاربران ارائه می دهد. شما با استفاده از بادی پرس درب جدیدی با هدف مخاطبین بیشتر برای خود می گشایید. با مقداری بهینه سازی , فعال کردن درست افزونه و بروزرسانی آن می توانید به هدف خود برسید. امیدوارم آموزش بادی پرس خوب و برای وب سایت شما مفید بوده باشد. اگر سایت یا شرکت شما به مکانی برای گفتگوی بین اعضا داشت ؛ بطوریکه هر یک در مکان های مختلفی حضور دارند , بهتره از بادی پرس در وردپرس استفاده کنید.
 

Dr ZiCO

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آگوست 2014
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
3
سن
35
با تشکر از توضیحاتتون ، در ادامه برای دوستان باید بگم که برای داشتن نسخه ی فارسی از افزونه رایگان جهان فارسی استفاده کنید
 
بالا