برگزیده های پرشین تولز

ایجاد سیستم خوب، شما را به ‌اهداف می‌رساند

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
اگر هر شخصی، خودش را ملزم سازد تا کارهایش را طبق یک سیستم هدف گذاری شده، انجام دهد، باعث می‌شود داستان موفقیت او با دیگران، خیلی متفاوت شود.

قراردادن اهداف در یک سیستم، پایه و اساس رسیدن به موفقیت است.
ایجاد سیستم یا به‌ اصطلاح سیستماتیک کردن کارها، به شما آزادی عمل می‌دهد تا هر روز کارهایتان را انجام دهید بدون اینکه یکسری اشتباهات تکراری داشته باشید.


• تعریف سیستم
اسکات آدامز ( Sccot Adams ) در کتاب “چگونه ببازیم اما همچنان برنده باشیم”، شرح می‌دهد که:

” هدف، یعنی یک موضوع مشخص که شما آنرا تعیین کرده‌اید و ممکن است در آینده به ‌آن برسید یا نه. اما سیستم، چیزی ست که شما به طور منظم آنرا انجام می‌دهید تا در دراز مدت، شانس شما را برای رسیدن به هدف بالا ببرد. سیستم یعنی شما هر روز یک کاری را انجام دهید. اما هدف یعنی چیزی که قرار است یک روز به آن برسید. “

پایه گذاری یک سیستم صحیح، در زندگی کاری شما تغییرات شگرفی ایجاد می‌نماید. به کار گیری یک سیستم خوب در زندگی، باعث آسان شدن زندگی می‌گردد.

برنامه ریزی، باعث می‌شود شما در درون خود یک سیستم راهنما داشته باشید و همچنین باعث مجهز شما به یک قدرت درونی به نام “قدرت عادت” می‌گردد.

جمیز کلر ( James Clear) به کسانی که در حال آموزش موسیقی هستند می‌گوید : “اگر شما به جای تمرکز کردن بر روز اجرای موسیقی، بر تمرین هایی که هر روز انجام می‌دهید تمرکز داشته باشید، هم می‌توانید از زمان حال لذت ببرید و هم پیشرفت خواهید داشت.”

طبق گفته‌ی جمیز کلر، تفاوت بین هدف و سیستم در اینجاست که هدف یعنی تمرکز بر روی یک اتفاق خاص در یک روز خاص، اما سیستم یعنی تمرکز و لذت بردن بر روی کاری که هر روز انجام می‌دهید.

  • اگر مربی ورزشی هستید، هدف شما پیروزی در مسابقات قهرمانی ست. اما سیستم شما، تمرین هایی ست که اعضای تیم هر روز انجام می‌دهد.
  • اگر نویسنده هستید، هدف شما نوشتن یک کتاب است. اما سیستم شما، نوشتن طبق برنامه‌ایست که به طور هفتگی تنظیم کرده‌اید.
  • اگر یک دونده هستید، هدفتان برنده شدن در دوی ماراتن است و سیستم شما پرورش دادن خودتان در برنامه ماهانه ‌است.
  • اگر کارآفرین هستید شاید هدفتان ساختن یک بیزنس یک میلیون دلاری‌ست، ولی سیستم شما، بازاریابی و فروش است که هر روز باید انجامش دهید.
تا وقتی سیستمی‌ را که خوب کار کند طراحی ننمایید، هرگز نمی‌توانید به موفقیت برسید. برای رسیدن به موفقیت، نیاز به سیستمی‌ دارید که راهنمای فعالیت‌هایتان باشد و شما را برای رسیدن به هدف کمک نماید.
سیستم، چیزی‌ست که هدف‌های شما را واقعیت می‌بخشد. یک جور محکم کاری است. باعث حرکت بخشیدن به شما می‌گردد. باعث می‌گردد تا تمرکز شما در هر لحظه ‌از بین نرود و بتوانید بر روی اهداف بلند مدت تمرکز داشته باشید.
نوشتن یک کتاب در طی شش ماه یک هدف عالیست اما نیاز به یک ساختار سیستماتیک دارید تا شما را به‌ آنچه می‌خواهید برساند.
بسیاری از نویسنده ها، خود را ملزم می‌کنند که در روز چه تعداد کلمه بنویسند. سپس به برنامه یا سیستمی‌ که برای آنها خوب کار می‌کند متعهد باقی می‌ مانند این برنامه ریزی، باعث می‌شود هر روز قدم های آنها به هدف، نزدیک تر گردد.
وقتی خودتان را متعهد کنید که به یک برنامه‌ای پایبند باشید، یعنی این برنامه بخشی از وجود شما شده‌ است.

این برنامه ها هستند که باعث رسیدن شما به ‌اهداف می‌شوند.

جو فریز ( Joe Frazier ) می‌گوید : قهرمان ها در لیگ ، ساخته نمی‌شوند، بلکه فقط شناخته می‌شوند.
هر کسی که قبلا خودش استفاده ‌از سیستم را برای رسیدن به هدفش تجربه کرده باشد، متوجه ‌است که ‌ایجاد یک سیستم خوب، چقدر اهمیت دارد.
این برنامه ها، روتین ها و عادت ها هستند که شما را برای رسیدن به هدف، حمایت می‌نمایند.

%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-1.png


• سیستم ها در نقش عادت ها
هر کاری را که مد نظر دارید را شروع نمایید و روی سیستمی‌ که شما را به هدف می‌ رساند متمرکز باقی بمانید.
قطعا بدون داشتن یک هدف مشخص، هر نوع تلاشی یعنی هدر دادن زمان. سیستم هایی موفق و موثر هستند که هدف های کاملا مشخص و روشنی در درونشان وجود داشته باشد.
هر شخصی، برنامه و سیستم خودش را دارد که برایش مناسب تر است و او را در هر قدمی که بر می‌دارد، به سمت هدفش سوق می‌دهد. اگر یک سیستمی‌ خوب کار نکند یا نتایجی که شما انتظار دارید را برآورده نسازد، بهتر است آنرا عوض کنید و یک برنامه ریزی جدید داشته باشید.
با سپری کردن کمی‌ زمان، به منظور پی بردن به بهترین سیستم و برنامه‌ای که برای شما خوب کار کند، می‌توانید عادت های قبلی را از سرِ خود خارج سازید و عادت های جدید ایجاد نمایید تا کارهایتان به سرانجام رسد.
اختصاص دادن یک ساعت در روز برای آنچه می‌خواهید به‌ آن برسید، بهترین سیستمی‌ است که می‌تواند شما را به خواسته تان برساند.
تمرکز کردن بر روی برنامه یعنی تمرکز کردن بر روی آنچه در کنترل شماست و نه تمرکز کردن بر روی آنچه خارج از کنترل است. طبق برنامه پیش بروید چرا که ماکزیمم شانس شما برای رسیدن به هدف، همین برنامه ‌است.
برای تغییر عادت ها، می‌توانید سیستمی‌ را طراحی نمایید که هر بار فقط بر روی یک عادت متمرکز شود. سپس بر روی پیشرفت های کوچک، تمرکز نمایید تا هدفتان به سرانجام برسد.
ایجاد عادت‌ها، حتی اگر عادت‌های کوچکی باشند، می‌تواند زندگی شما را دگرگون نماید. در حالیکه بدون ایجاد این عادت‌ها ، غلبه بر سختی ها برای رسیدن به هدف میسر نیست.
منبع: مجله قرمز
 
بالا