برگزیده های پرشین تولز

ایمیل‌های ارسالی را ردیابی کنیم و خودمان ردیابی نشویم

گروه انتشاراتی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 مارس 2013
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که روزانه چندین ایمیل مهم ارسال می‌کنید و دوست دارید از خوانده شدن آن‌ها توسط مخاطب یا مخاطبانتان مطمئن شوید؛ همچنین بدانید که لینک‌هایی که می‌فرستید را آیا مخاطبان باز کرده‌اند یا خیر؟ Bananatag نام یک سرویس جالب تقریباً رایگان است که این کارها را برایتان توسط یک افزونه ساده مرورگر انجام می‌دهد.

Bananatag.gif

Bananatag برای سرویس‌های ایمیلی Gmail و Outlook طراحی شده اما با سرویس‌های دیگر نیز با محدودیت‌هایی کار می‌کند. (مثلاً این‌که باید حتماً برای وارد کردن ایمیل مخاطب از بخش To و نه CC و BCC استفاده کنید) افزونه‌های این سرویس با مرورگرهای محبوب فایرفاکس و گوگل کروم سازگارند و بدون تغییر در تجربه ایمیلیتان چند دکمه به سرویس‌های جی‌میل و اوت‌لوک اضافه می‌کنند.

Bananatag.steps_.gif

ابتدا باید در سایت Bananatag عضو شوید و افزونه آن را دانلود کنید. حالا کافیست به صفحه ارسال ایمیل بروید و پس از نوشتن متن مورد نظرتان به جای فشردن دکمه Send از Tag and Send یا Tag استفاده کند. به این ترتیب تغییرات لازم در متن ایمیل شما انجام خواهد شد و از این پس با ورود به حساب کاربری Bananatag خود که همچنین به صورت یک دکمه در صفحه اصلی ایمیلتان نیز قابل مشاهده است می‌توانید مشاهده کنید که دقیقاً چند نفر و چند درصد از مخاطبان ایمیل‌های شما را باز کرده‌اند و چند نفر و چند درصد آن‌ها روی لینک‌های ارسالی‌تان کلیک کرده‌اند. حتی می‌توانید یک پله عمیق‌تر شوید و بدانید چند درصد از این کلیک‌ها از آی‌پی‌های یکتا بوده‌اند و چند درصد از یک مرورگر دسکتاپ و چندنفر از یک گجت همراه موبایلی استفاده کرده‌اند.


Bananatag-Dashboard.gif


اما
Bananatag چگونه کار می‌کند؟
در حقیقت سرویس Bananatag یک تصویر کوچک ۱ پیکسل در پیکسل Transparent را نیز در متن ایمیل شما می‌گنجاند که در سرورهایش ذخیره شده است. این تصویر که برای هر ایمیل یکتاست وقتی نمایش داده شود Bananatag از این موضوع آگاه می‌شود و آن را به عنوان یک بازدید ثبت می‌کند.
برای لینک‌ها این سرویس لینک شما را به یک آدرس شبیه به کوتاه‌کننده‌های لینک تبدیل می‌کند که باعث می‌شود مخاطبان در سر راهشان به سایت مورد نظرتان ردپای کوچکی در Bananatag برجای بگذارند تا آمار دقیقی از مراجعه کنندگان به دست آید.

چگونه خودمان ردیابی نشویم؟

بعضی اوقات وقتی ایمیل رسیده را باز کنید با عبارت Display Images below برای نمایش تصاویر مواجه می‌شوید که اگر روی آن کلیک نکنید طبعاً آن تصویر ۱در۱ پیکسلی نیز نمایش داده نخواهد شد و Bananatag و یا سرویس‌های مشابه و به دنبال آن اسپمر احتمالی از خوانده شدن ایمیل مطلع نخواهند شد. البته همیشه هم این روش جوابگو نیست؛ چرا که بعضی اوقات این تصویر به صورت خودکار با باز کردن ایمیل نمایش داده خواهد شد و یا لازم است تصاویر دیگر موجود در ایمیل را مشاهده کنید. اما وقتی در متن ایمیل اشاره‌ای به تصویر خاصی نشده است بهتر است روی این عبارت کلیک نکنید.


Do-not-click-this.gif

اما مهم‌تر این‌که اگر لینکی در ایمیلتان مشاهده کردید قبل از کلیک روی آن موس را روی لینک نگاه داشته و چک کنید که قرار است شما را به کجا هدایت کند. صرفاً از آنجایی که متن لینک مانند http://www.yahoo.com می‌باشد دلیل نمی‌شود با کلیک بر روی آن به یک سایت جعلی هدایت نشوید. البته سرویس Bananatag قصد فریب مخاطبان را ندارد اما ممکن است با کلیک بر روی یک آدرس شبیه به فیس‌بوک وارد یک سایت جعلی با طراحی دقیقاً مشابه شوید و با وارد کردن اطلاعاتتان، پسوردتان را دو دستی تقدیم خرابکاران کنید.


Fake-hyperlinks.jpg


Bananatag یک سرویس بسیار مفید برای استفاده‌های شخصی و تجاری است؛ این سرویس اجازه ردیابی ۵ ایمیل روزانه را به صورت رایگان می‌دهد و در صورت تمایل برای حذف این محدودیت باید ماهانه مبلغ ۵ دلار بپردازید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت Bananatag و یا ویدئوی نحوه کار در جی‌میل مراجعه کنید.
منبع: (+ و + و +)​
 
بالا