برگزیده های پرشین تولز

اینترنت ارزان شد/ آغاز اجرای طرح دوره‌ای کاهش قیمت اینترنت

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ختصاصی مهر /
SmartPicture.aspx

اینترنت ارزان شد/ آغاز اجرای طرح دوره‌ای کاهش قیمت اینترنت
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با کاهش 20 درصدی تعرفه پهنای باند اینترنت موافقت کرد و بر این اساس شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شد که از این پس پهنای باند اینترنت مورد نیاز شرکتهای اینترنتی را 20 درصد ارزانتر از قیمت گذشته محاسبه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با کاهش 20 درصدی تعرفه پهنای باند برای عرضه کنندگان اینترنت در کشور پیش بینی می شود که قیمت نهایی اینترنت برای کاربران خانگی 8 تا 10 درصد ارزانتر شود.
محمد کرم پور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید تصویب طرح کاهش قیمت پهنای باند اینترنت در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: این مصوبه تصویب و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز موظف به اجرای آن شد.

وی با بیان اینکه طبق نظر وزیر ارتباطات، قیمت اینترنت به صورت دوره ای کاهش خواهد یافت و این مصوبه پیش درآمدی برای طرح دوره ای کاهش قیمت اینترنت خواهد بود اضافه کرد: در نظر داریم به طور مستمر قیمت اینترنت را کاهش دهیم تا استفاده از آن برای تمامی کاربران مقدور باشد.

وی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان ناظر در فعالیت تمامی اپراتورهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکتهای اینترنتی برای کاهش قیمت نهایی اینترنت نظارت خواهد داشت.

به گزارش مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت حدود دو ماه قبل پیشنهاد کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند اینترنت را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات داد و در این راستا وزیر ارتباطات اعلام کرده بود چنانچه ارائه دهندگان اینترنت تضمین دهند که کاهش قیمت پهنای باند برای مصرف کننده نهایی ملموس باشد وزارت ارتباطات با این کاهش قیمت موافقت خواهد کرد.


regulatory-logo.jpg


Header.png
 
Last edited:

FarSl-laD

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2010
نوشته‌ها
626
لایک‌ها
40
سن
32
زخمت میکشن واقعا:دی
 

stifler

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2007
نوشته‌ها
2,600
لایک‌ها
1,410
سن
33
محل سکونت
Karaj
قیمت که بیاد پایین سرعت هم میاد پایین
64 رو به اسم 128 میندازن بهمون! هرچند که الان هم همین طوریه در کل بدتر میشه
 

داش علی

کاربر فعال گرافیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,996
لایک‌ها
942
محل سکونت
داش علی
قیمت که بیاد پایین سرعت هم میاد پایین
64 رو به اسم 128 میندازن بهمون! هرچند که الان هم همین طوریه در کل بدتر میشه
قیمت بیاد پایین اینطور میشه، اما یه طور دیگه میشه:دی
بذار یه مثال بزنم
مثلا الان من 128 دارم به اسم! اما در حقیقت 512 هست.
بنابراین همون 128 که قبلا اسمی بود میشم
 

LAPD

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,429
لایک‌ها
598
محل سکونت
U.S of Iran
بالا رفتن سرعت چندان تاثیری نداره چون همین الانش شرکتا برای اینکه با خود مخابرات رقابت کنن سرعت بالاتر میدن , وگرنه اگه قرار بود کسی 128 واقعی بگیره خب میرفت از مخابرات میگرفت با ماهی ده تومن اونم نا محدود . در نتیجه این شرکتا چاره ای نداشتن جز اینکه سرعت بالا را با اسم پایین بدن .
ولی اگه محدودیت سرعت مخابرات از 128 به 512 یا حداقل 256 ارتقا داده بشه , اونوقته که هم ای اس پی ها مجبورن قیمت بیارن پایین , هم سرعت و ترافیک رو ببرن بالا .
کلا همه چیز به این بستگی داره که این حداقل سرعته از 128 بره بالاتر یا نه !!
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اعلام تعرفه‌های جدید اینترنت؛ ابلاغ مصوبه کاهش قیمت به زیرساخت
معاون صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات با اشاره به ابلاغ مصوبه کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت به شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: با کاهش قیمت اینترنت از سوی زیرساخت، قیمت خرده‌فروشی مخابرات نیز کاهش پیدا می‌کند.

لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با اشاره به ابلاغ مصوبه تخفیف 20 درصدی پهنای باند، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات کسانی که می‌خواهند از تخفیف استفاده کنند باید مدارک خود مبنی بر اینکه این تخفیف را به چه نسبتی در خروجی سرویسی که می‌فروشند اعمال می‌کنند، را به سازمان تنظیم ارائه کنند.
وی ادامه داد: شرکت‌هایی که سرویس ارائه می‌دهند تعرفه‌ای دارند و برای مثال می‌گویند با اخذ این تخفیف، x درصد قیمت نهایی خود را کاهش می‌دهندکه مسلما 20 درصد نیست.
وی تأکید کرد: میزان کاهش قیمت باید با سازمان تنظیم هماهنگ شود و هر کسی که از سوی سازمان تأیید شد، شرکت زیرساخت به وی تخفیف می‌دهد.
معاون صدور پروانه و بررسی‌های فنی سازمان تنظیم خاطر نشان کرد: این مصوبه اواخر هفته گذشته ابلاغ شده و لازم است دستور‌العملی تهیه و به زیرساخت و مخابرات ابلاغ شود تا بر اساس آن گردش کار، تخفیف را ارائه کنند.
وی در خصوص ابلاغ مصوبه تخفیف پهنای باند به مخابرات با تاکید بر اینکه قیمت‌های توزیع را نیز کاهش داده‌ایم، گفت: با کاهش قیمت اینترنت از سوی زیرساخت، طبیعتاً قیمت خرده‌فروشی که مخابرات انجام می‌دهد نیز کاهش پیدا می‌کند و مخابرات نیز در این قضیه دخیل است.
وی خاطر نشان کرد: در ابتدا تصمیم داشتیم پس از تهیه دستور‌العمل مصوبه را ابلاغ کنیم که در نهایت ابتدا مصوبه ابلاغ و سپس دستور‌العمل تهیه شد.
به گزارش فارس، پیش از این سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده بود: مصوبه کاهش قیمت پهنای باند پس از تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات، باید از سوی سازمان تنظیم ابلاغ ‌شود که بر همین اساس مصوبه مذکور به منظور ابلاغ به معاونت صدور پروانه و بررسی‌های فنی رگولاتوری ارسال شده بود و ابلاغ آن نیازمند مقدمات و هماهنگی‌هایی است.
بنابراین گزارش، جدول نرخ اینترنت مصوب جلسه شماره 26 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به شرح زیر کاهش یافته و اصلاح شده است.

b8a8d9c3ac024cf08a85.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0841540.jpg

وزير ارتباطات در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
پيش‌بيني كاهش 7 تا 8 درصدي قيمت اينترنت براي كاربران

خبرگزاري فارس: وزير ارتباطات با اشاره به كاهش 20 درصدي قيمت پهناي باند اپراتورها گفت: فكر مي‌كنم به‌صورت ميانگين كه ممكن است براي يك شركت قدري بالاتر و براي ديگري قدري پايين‌تر باشد، قيمت اينترنت حدود هفت تا هشت درصد براي كاربر نهايي كاهش يابد.

رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس در خصوص كاهش 20 درصدي قيمت اينترنت اظهار داشت: اين كاهش هزينه در موردي است كه پهناي باند به صورت عمده در اختيار اپراتورها قرار مي‌گيرد و اينكه چه بخشي از هزينه‌هاي شركت‌هاي ندا (شركت‌هايي كه خدمات اينترنت را به كاربران نهايي ارائه مي‌دهند) براي پهناي باندي است كه به صورت عمده از زيرساخت تهيه مي‌كنند، بستگي به ترتيب قيمت هزينه آنها دارد.
وي گفت: من فكر مي‌كنم به صورت ميانگين كه ممكن است براي يك شركت قدري بالاتر و براي ديگري قدري پايين‌تر باشد، بايد حدود هفت تا هشت درصد براي كاربر نهايي كاهش يابد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطر نشان كرد: هم اكنون اين مصوبه در جلسه مجمع شركت ارتباطات زيرساخت به تصويب رسيده و براي اجرا ابلاغ شده است.
به گزارش فارس، با ابلاغ مصوبه كاهش 20 درصدي پهناي باند، اظهار نظرهاي بسياري از سوي شركت‌هاي اينترنتي در خصوص سهم ناچيز اين تخفيف در قيمت نهايي اينترنت براي كاربران مطرح شد و گفته‌ شد كه در نتيجه اين تخفيف، در بهترين حالت قيمت اينترنت حداكثر 4،5 درصد كاهش خواهد يافت.
براساس اين گزارش، شركت‌هاي اينترنتي معتقدند، عمده‌ترين هزينه‌هاي اين شركت‌ها را هزينه‌هاي از جمله نيروي انساني، لوازم و تجهيزات، مكان، برق، گاز، آب، تلفن تشكيل مي‌دهد و به صورت كلي اين روش اعمال تخفيف‌ تاثيري در هزينه‌هاي تحميل شده بر شركت‌ها براي پايين آوردن قيمت نهايي اينترنت نخواهد داشت و در نهايت براي ارزان شدن اينترنت، مسئولان وزارت ارتباطات نبايد به صورت گزينشي و با يك بوروكراسي طولاني براي ارائه تخفيف اقدام كنند.
انتهاي پيام/
 

igamer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
منتظر باشيد 0 درصد مشه:D
 

mehrdadb3

Registered User
تاریخ عضویت
22 می 2006
نوشته‌ها
2,660
لایک‌ها
2,228
اینا بنده خداها پیش بینی میکنند تا به واقعیت برسه به -20 درصد میرسه
 

Fandogh

کاربر فعال انیمیشن
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
42
محل سکونت
قطب جنوب
این قیمت های بالا ماهانست یا سالانه؟؟ انصافا این شرکت زیر ساخت داره دزدی می کنه .... هیچ کس هم اعتراضی چیزی نمی کنه....
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با اعمال كاهش 20 درصدي قيمت اينترنت،
ميزان اين كاهش براي كاربران نهايي تعيين و ابلاغ شد

A0888334.jpg

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت گفت: بر اساس طرح تجاري سال گذشته مشخص شد كه مي‌توانيم 20 درصد كاهش قيمت پهناي باند داشته باشيم و اميدواريم براي سال آينده هم بتوانيم به همين ميزان يا بيش‌تر كاهش داشته باشيم.

محمود خسروي - مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر اين كه اين موضوع بايد به‌صورت دقيق بررسي شود و از حالا نمي‌توان ميزان آن را مشخص كرد اظهار كرد: با توجه به اينكه قيمت پهناي باند در درگاه بين‌الملل روند كاهشي دارد، بايد در اين زمينه طرح تجاري مربوطه، قيمت‌هاي مختلف و آيتم‌هايي كه در اين زمينه وجود دارد را مورد بررسي قرار دهيم تا ببينيم مي‌توانيم به چه ميزان كاهش داشته باشيم.
وي يادآور شد: روند اداري مورد نياز براي اعمال كاهش 20 درصدي قيمت اينترنت انجام و اين موضوع ابلاغ شد كه اين كاهش از طريق بخش واگذاري مدارات در حال اجراست.
مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در ادامه ابراز كرد: اين موضوع كه كاربران نهايي از اين كاهش به چه ميزان متنفع مي‌شوند، برعهده سازمان تنظيم مقررات است كه رگولاتوري نيز در اين رابطه تعرفه‌اي تنظيم و به ارائه‌كنندگان خدمات ابلاغ كرد و در اين تعرفه‌ها ميزان كاهشي كه به واسطه اين 20 درصد بايد براي كاربران نهايي اعمال شود، مشخص شده است و نظارت بر اين موضوع هم توسط خود سازمان صورت مي‌گيرد.
به گزارش ايسنا خسروي پيش از اين نيز با تاكيد بر اين‌كه ما به دنبال كاهش قيمت اينترنت هستيم گفته بود: به دنبال آنيم كه توسعه بزرگي را در شبكه ايجاد كنيم تا نياز هر اپراتور را در هر جا و با هر سطح خدمتي كه مي‌خواهد، برطرف كنيم و اين هدف برايمان مهم است كه با اين كار هزينه‌هاي سربار ما كاهش يابد و روند حركت در جهت كاهش قيمت پهناي باند است.
اما وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با بيان اين كه كاهش قيمت اينترنت براي كاربران نهايي و محدود شدن آن براي كاربران بستگي به تركيب هزينه‌هاي اپراتورها دارد، تصريح كرده بود: ما قيمت اينترنت را كاهش داديم و بقيه موضوع بستگي به تركيب هزينه‌هاي اپراتورها دارد.
رضا تقي‌پور درباره كاهش قيمت پهناي باند اينترنت و نامحسوس بودن اين كاهش براي كاربران نهايي اظهار كرده بود: چيزي كه اصطلاحا به آن اينترنت گفته مي‌شود، اگر منظور ارتباط فن‌آوري اطلاعات و ارتباط ديتاست كه ما اين محدوديت را اكنون براي مراكز كاربردي، دانشگاهي و بسياري جاهاي ديگر نداريم.
انتهاي پيام
 

mhdotcom

کاربر فعال موسیقی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2007
نوشته‌ها
276
لایک‌ها
10
يك روز از خواب پا ميشي ميبيني اعلا حسرت برگشته ...
زهي خيال باطل ...منظورش از كاربرا همون آي اس پي هاي كت و كلفته هر چيم كه ميگن ارزون ميشه برعكس گرون ميشه مثه تعرفه تلفن كه چن سال پيش گفتن با كاشتن كابل نوري و راه افتادن زيرساختا و اين چيزا 50 درصد پايين مياد... اون ممه رو با صاب ممه بردن...
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
400_127.jpg
باشگاه خبرنگاران جوان:
کاهش مجدد قیمت اینترنت / 20درصد کاهش قیمت مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:با پیش بینی های صورت گرفته بیش از 20 درصد،قیمت پهنای باند اینترنت را کاهش می دهیم.


محمود خسروی،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود:براساس طرح تجاری سال گذشته مشخص شد که می توانیم 20 درصد کاهش قیمت پهنای باند داشته باشیم،که هم اکنون با پیش بینی های در نظر گرفته شده امیدواریم برای سال آینده نیز بتوانیم به همین میزان یا بیشتر قیمت را کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه قیمت پهنای باند در درگاه بین الملل روند کاهشی دارد،یادآور شد:باید در این زمینه طرح تجاری مربوطه،قیمت های مختلف و آیتم های موجود را بررسی کنیم ،تا میزان کاهش قیمت مشخص شود.
خسروی خاطرنشان کرد:کاهیش قیمت 20 درصدی اینترنتی که ابلاغ شده،هم اکنون از طریق بخش واگذاری مدارات در حال اجرا است.
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,418
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
بله نتیجه این کاهش قیمت رو به عینه با شروع پاییز دیدیم !! از پیشونی مدیر عامل زیر ساخت معلومه چکارس !
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


مدير عامل ارتباطات زيرساخت در گفت‌وگو با فارس:
قيمت پهناي باند و اينترنت تا پايان سال تغيير نخواهد كرد
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با بيان اينكه برنامه اي براي كاهش مجدد قيمت اينترنت در دست نيست، گفت: تا پايان امسال ديگر كاهش قيمت پهناي باند اينترنت نخواهيم داشت.

A0888334.jpg



محمود خسروي در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس با بيان اينكه قيمت اينترنت تا پايان سال تغيير نخواهد كرد، اظهار داشت: در سال جاري نرخ پهناي باند اينترنت 20 درصد كاهش يافت كه اين مصوبه اجرا شده است و از اين كاهش قيمت كاربران نهايي نيز منتفع شده اند.
وي ادامه داد: تا پايان سال برنامه اي براي كاهش مجدد اين قيمت در دست نيست و براي سال آينده پيشنهاد تغيير قيمت اينترنت را پس از بررسي براي تصويب به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارائه مي كنيم تا چنانچه لازم بود براي كاهش قيمت پهناي باند تصميم گيري شود.
اين درحالي است كه پيش از اين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرده بود كه قيمت اينترنت به صورت دوره اي كاهش خواهد يافت و مصوبه كاهش قيمت 20 درصدي پهناي باند در تيرماه امسال پيش درآمدي براي طرح دوره اي كاهش قيمت اينترنت خواهد بود تا استفاده از اينترنت براي تمامي كاربران مقدور شود.
كاهش 20 درصدي قيمت پهناي باند تنها حدود 5 درصد در قيمت استفاده از اينترنت كاربران نهايي تاثير گذاشت.
انتهاي پيام/ح
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت با بيان اين‌كه انجام ترانزيت ترافيك ارتباطات بين‌الملل از طريق 20 درگاه بين‌الملل تصويب شد، گفت: تا به حال حدود 19 درگاه بهره‌برداري شده و يا در حال بهره‌برداري است كه ارتباطشان با كشورهاي همسايه برقرار شد.


محمود خسروي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه چهار درگاه در جنوب قرار دارد و درگاه‌هاي جنوب و شمال از اهميت ويژه‌اي برخوردارند، اظهار كرد: در تلاشيم تا ارتباطات بين‌الملل سيستماتيك شود كه در همين راستا كميته‌اي تحت عنوان كميته بين‌الملل تشكيل شده است.
او ادامه داد: يكي از برنامه‌هاي مهم کميته اين است كه درگاه‌هاي بين‌الملل مشخص و ماتريس ترافيكي آن طراحي شود و در مرحله بعد اين درگاه‌ها را براساس پيش‌بيني ترافيكي از شرق و غرب، شمال و جنوب كشورمان، به يكديگر وصل مي‌كنيم تا با توجه به موقعيت جغرافيايي ارزشمندي كه كشورمان دارد، امكان ترانزيت ارتباطات و كسب درآمد بالا از اين طريق، فراهم شود.
وي با بيان اينكه اين اقدام مقدمه‌اي براي هاب شدن کشورمان در منطقه است، گفت: هدف اصلي ما اين است كه از جنوب به شمال ترافيك زيادي را ترانزيت كنيم كه در حال حاضر مسير انتقال آماده كرديم و در ‌آينده نزديك هم حجم خوبي را در اين مسير ترانزيت خواهيم كرد.
خسروي با تاكيد بر اين‌كه در آينده نزديك حجم خوبي را در مسير جنوب به شمال ترانزيت خواهيم كرد اظهار كرد: ما به دنبال چيزي بيش از آنچه كه در برنامه پنج ساله توسعه ديده شده هستيم.
مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت تاكيد كرد: علاوه بر آن ما در مرز بازرگان، آذربايجان و آستارا نيز ارتباط داريم و با عراق نيز از چهار نقطه وصل هستيم و در ديگر جاها نيز ارتباط داريم و به دنبال آن هستيم كه ارتباط بين اين كشورها را از طريق ايران ترانزيت كنيم.
انتهاي پيام


Multimedia%5Cpics%5C1384%5C2%5CIT%5C28.jpg

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
راجع به خبر پست قبل می خواستم توضیح بدم

ممکن بپرسید چه اثری روی قیمت اینترنت بدهد؟

هرچقدر تعداد درگاههای بین الملل افزایش پیدا کند هزینه انتقال کمتر میشود .

هرچقدر ترانزیت ترافیک اینترنت در کشور مون داشته باشیم هزینه اینترنت کمتر می شود برای داخل کشور و اینترنت را می توانیم با هزینه کمتری بخریم .
واگر ایران هاب منطقه بشود که نور علی نور هست قیمت اینترنت بازهم کمتر می شود.
با هاب شدن ایران زمینه افزایش سرعت اینترنت و پهنای باند بین الملل فراهم خواهد شد.
 

fcbarcairan

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2010
نوشته‌ها
1,223
لایک‌ها
227
دلتون خوشه ها وقتی اغایون!! میگند سرعت بیشتر از 128 حرامه مفت هم که بشه فایده ای نداره
حالا فیل ت ر رو هم بهش اضافه کنید=چیزی به اسم اینترنت تو ایران وجود نداره که بخواد ارزون شه!
 
بالا