برگزیده های پرشین تولز

اینترنت اشیا صنعتی (IIOT ) چه زمانی فراگیر خواهد شد؟

abbas_habibi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2013
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
21
محل سکونت
تهران
iiot11.jpg



مقدمه اینترنت اشیا صنعتی (IIOT ) چه زمانی فراگیر خواهد شد؟


اینترنت اشیا صنعتی بر اساس گفته ها ، سال ۲۰۱۷ سال انقباض بازار نامیده شده است زیرا که سالی است که در آن فروشندگان ضعیفی که از رقابت در بازار جا مانده و ناامید شده اند از طریق گسترش کسب وکارهای موفق و کسب درآمد از سیستم های اینترنت اشیا میتوانند دوباره به بازار برگردند . پس از خانه های هوشمند ، متخصصان کاربرد اینترنت اشیا در صنعت را بیشتر و بیشتر در کانون توجهات قرار داده اند .پیشنهاد می کنیم مقاله اینترنت اشیا را تا انتها مطالعه کنید …

Scott Amyx ، مالک کمپانی Amyx+ ، فردی است که در حوزه های مختلف اینترنت اشیا اعم از ابزارهای پوشیدنی تا کنترل ذهن ، تجربه های فراوانی دارد . شرکت Amyx+ که یک شرکت متخصص در ایجاد تحول در کسب و کارهای اینترنت اشیا است ، تمرکز خود را بر روی وجه صنعتی اینترنت اشیا قرار داده است .

این ویدئو رو حتما مشاهده کنید : موشن گرافیک : معرفی اینترنت اشیا
اینترنت اشیا چیست

iiot4.jpg



موارد مطالعاتی اینترنت اشیا صنعتی در چه مکان هایی قرار دارند؟

در حال حاضر بزرگترین مشکل اینترنت اشیا صنعتی ، کمبود موارد کاربردی است . مثال های فراوانی در مورد کمبود توجه وجود دارد که کمپانی ها را به کند و کاو بیشتر درزمینه انجام فعالیت هایشان ترغیب میکند . Amyx بیان میکند : ” اگر شما با شهرداران در تماس بودید و همچنین شهرها و شهرداران درگیر پروژه های اینترنت اشیا صنعتی بودند ، قطعا آن ها به گونه دیگری استدلال های خود را بیان میکردند ” .

اگرچه که به دلیل محرمانه بودن روند اجراها ، پروژه ها تحت پوشش رسانه ها قرار نمیگیرند اما خبر هایی در مورد اجرای طرح هایی در زمینه IIOT و خانه های هوشمند در انگلستان ، ایالات متحده ، پاریس ، بارسلونا و حتی در بخشی از خاورمیانه منتشر شده است . اما موضوعی که کاملا واضح است این است که برای کمپانی هایی نظیر GE ، McKinsey و ….. ساخت چراغ های ترافیک یا لامپ های هوشمند کافی نیست .

به عبارت دیگر ، بزرگترین نقش آفرینان این فناوری در ابتدا میخواهند اطمینان حاصل کنند که راه حل های IIOT آن ها از جامعیت و امنیت کافی برخوردار باشد . گام بعدی خودکارسازی و ایجاد ارتباط میان سیستم ها است . ارزیابی IIOT و موارد مطالعاتی شهرهای هوشمند تنها نیازمند ارتباط نیستند و به پیش بینی ، فعال سازی و خودکارسازی هم نیاز دارند و همچنین به همین خاطر میزان فعالیت شرکت هایی که دارای تجهیزات قدیمی هستند مورد سوال قرار میگیرند تا در صورت نیاز نرم افزارها و سخت افزارهای خود را ارتقا دهند .

دلیل دیگری که باعث میشود تا به موارد مطالعاتی پرداخته نشود این است که پیاده سازی آن ها مشکل ، پر هزینه و زمانبر است . در این خصوص Amyx بیان میکند: ” ممکن است که ماه ها یا سال ها زمان ببرد تا یک شرکت به بازده مالی ای که اتنظار دارد دست یابد اما هنگامی که شرکت در مسیر بازدهی قرار گیرد ، مالکان با سود چشمگیری رو به رو خواهند شد” .

اینترنت اشیا صنعتی

چه کسی اینترنت اشیا صنعتی را هدایت خواهد کرد؟

کاربرد اینترنت اشیا : اکثر سازمان ها بیشتر منابع خود را به ایجاد تغییر و تحول اختصاص داده اند و این فرآیند ها بسیار زمانبر وپر هزینه هستند . ایجاد تحولات باعث میشود که کاربران در انتظار تغییر در الگوها ، ایجاد استارتاپ ها یا ترکیبی از هر دو باشند .

کمپانی هایی نظیر زیمنس و GE فراتر از منافع مفهومی اینترنت اشیا و فرآیندهای خودکار سازی در حال حرکت هستند و در حال حاضر شروع به دریافت داده های غنی تر کرده و به دنبال بهره وری عملیاتی بیشتری هستند . Amyx بیان میکند که اگر یک پروژه IIOT برای سال ۲۰۱۷ وجود داشته باشد بدون تردید به مرکز اینترنت اشیا کمپانی IBM Watson در مونیخ تعلق خواهد داشت .

دلیل این که کمپانی IBM تصمیم گرفت این مرکز را در آلمان تاسیس کند این بود که IBM در ابتدا نیاز به یک مرکز تحقیق و توسعه جهانی داشته و دیگر این که کشور آلمان در زمینه تولید و ساخت خودرو و ماشین آلات صنعتی پیشینه بسیار عالی داشته است . این کمپانی از فرصت ایجاد شده به خوبی بهره برداری میکند و به دنبال فعالیت در بخش های مختلف صنایع است .

بر اساس گفته های Amyx ، عامل دیگری که در سال ۲۰۱۷ باعث تعریف اینترنت اشیا صنعتی میشود ، چالش های جغرافیایی است . Amyx بیان میکند : ” ما در حال ایجاد ارتباط با محیط هایی هستیم که در آن ها هیچ شبکه قابل اعتمادی وجود ندارد . این مناطق شامل مناطقی در خاورمیانه که مملو از لوله های گاز و چاه های نفتی است و معادنی در آفریقای جنوبی و استرالیا است . این نشان دهنده این است که در این زمینه اقدامات فراوانی باید صورت بگیرد و همچنین نباید فراموش کنیم که هر محیط چالش های فنی خاص خود را میطلبد “.

اولین چالش ، ایجاد اتصال است . از آنجا که محدوده هایی که باید تحت پوشش اتصال قراربگیرند بسیار گسترده هستند و همچنین تمامی دستگاه های موجود قادر به برقراری ارتباط مستقیم نخواهند بود بنابراین نیاز است که یا یک شبکه ad-hoc ایجاد شود ویا اینکه روترها و هاب هایی در دروازه نصب شود .

اما حتی اگر که شما موفق به ایجاد اتصالات شوید ، نگرانی های سایبری موجود برای امنیت اینترنت اشیا بیشتر از پیش خواهد شد . متاسفانه در حال حاضر بسیاری از سازمان ها مستعد مورد حمله قرار گرفتن و هک شدن هستند زیرا که دستگاه های اضافه شده به شبکه برای کنترل شدن باید IP آدرس جدید دریافت کنند .

بعد از نگرانی امنیتی ، چالش دیگر وجود هزینه بسیار بالای استقرار تجهیزات و نگهداری از آن ها است . کمپانی Amyx راه حل های زیادی را برای کمتر کردن هزینه اتفاقاتی که از کنترل سازمان ها خارج است ، ارائه کرده است .

به عنوان مثال : Amyx برای شرکتی در عربستان سعودی یک تکنولوژی روباتیک برای بازرسی لوله ها طراحی کرده است تا آن ها بتوانند از وقوع ترک ، آسیب و نشت در لوله های نفت به سرعت مطلع شوند و اقدامات لازم را انجام دهند زیرا که یک لوله ترک خورده میتواند باعث به هدر رفتن تولیدات چندین ماه شود و ضرر مالی سنگینی را به شرکت تحمیل کند .



iiot3.jpg

اینترنت اشیا صنعتی

موفقیت IIOT یا مشکلات امنیت سایبری؟

اینترنت اشیا iot : با حضور پیشگامانی نظیر IBM در صنعت و استفاده از نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل موارد مطالعاتی ، میتوان موانع و مشکلات را سریع تر پیش بینی کرد .

نتیجه گیری :

براساس چشم انداز کمپانی Amyx ، شرکت ها و کارخانجات فعال در زمینه اینترنت اشیا باید حرکت های منفعلانه خود را کاهش داده و همه با یکدیگر به عنوان یک ابر فعالیت کنند . با ایجاد این همکاری ، پیشرفت های زیادی در طراحی زیرساخت های اینترنت اشیا صنعتی حاصل خواهد شد و نگرانی های امنیت سایبری کاهش چشمگیری میابد .

IIoT.jpg

اینترنت اشیا صنعتی

منبع : پی سی وی مگ
 
بالا