برگزیده های پرشین تولز

اینترنت اشیا چه تأثیری بر سازمان‌ها دارد؟

mimm

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2017
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
10
سن
34
اینترنت اشیا چه تأثیری بر سازمان‌ها دارد؟

الآن چند سالی است که همه‌جا صحبت از اینترنت اشیا است و کم‌کم می‌توان گفت مردم آمادگی بپذیرش این فناوری نوظهور را پیداکرده‌اند. محصولات هوشمندی مانند ترموستات، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، یخچال و … وارد بازار شده و مرم آن‌ها را خریداری می‌کنند.
اینترنت اشیا هم‌زمان با ایجاد تحولات در حوزه محصولات خانگی؛ ساختار سازمان‌ها را نیز متحول می‌سازد. پوشش سراسری اینترنت اشیا و رایانش ابری؛ یک پارادایم عملیاتی جدید را به وجود آورده است: سازمان‌های هوشمند.
ساختار یک سازمان هوشمند، بهره‌وری را افزایش داده و این امکان را فراهم می‌سازد تا اطلاعات به‌طور آنی برداشت و آنالیز شده و بر مبنای آن‌ها تصمیم درست اتخاذ شود.


2-3.jpg




  • وعده سازمان هوشمند
سازمان‌ها می‌توانند داده‌ها و اطلاعات کاری برداشت‌شده را به‌طور آنی در فرآیند کاری خود وارد کنند. بنابراین اطلاعات با همان سرعتی که جمع‌آوری می‌شوند، به کار بسته می‌شوند. تصور کنید هر چالشی به‌محض شناسایی، رفع شود!



3-1.jpg




  • خریدوفروش
به‌طور متوسط تنها ۶۵ درصد از فهرست اقلامی که نرم‌افزارهای مدیریتی اعلام می‌کنند، صحیح است. تکنولوژی‌های جدید مانند چشم الکترونیک، RFID، یادگیری ماشینی و … کمک می‌کنند تا اقلام به‌طور هوشمندانه و به دور از خطای انسانی ثبت، فهرست و پیگیری شوند. در آینده‌ای نه‌چندان دور، اقلام موردنیاز خود را در فروشگاه انتخاب کرده و به هنگام خروج تراکنش خرید به‌طور خودکار از طریق گوشی هوشمندتان انجام‌شده و مبلغ از حسابتان کاسته می‌شود.



4.jpg




  • حمل‌ونقل و لجستیک
بررسی‌ها نشان داده است که هر تریلی می‌تواند ۳۰ درصد بیشتر از بار معمولش بار بزند. با استفاده از سنسورهای اینترنت اشیا اطلاعاتی ازاین‌دست را می‌توان به‌طور لحظه‌ای و از طریق یک گوشی هوشمند دریافت و بررسی نمود. با داشتن این اطلاعات و آنالیزها از حداکثر ظرفیت‌های موجود استفاده‌شده و بهره‌وری بالا می‌رود.



5.jpg



  • ساخت و تولید
با تجهیز کارخانه‌ها به فناوری‌های جدیدی مانند سنسورهای اینترنت اشیا و پرینترهای سه‌بعدی، و با خودکار شدن فرآیندهای ساخت و تولید؛ روزبه‌روز سرعت عرضه محصولات بیشتر شده و کالاها با خواست و نیاز مشتری سفارشی‌سازی می‌شوند.



6.jpg




  • حوزه سلامت
شاید بعد از خانه‌های هوشمند این حوزه یکی از جذاب‌ترین کارکردهای عمومی اینترنت اشیا است که بسیاری از مردم با آن آشنایی دارند. استفاده از سنسورها و گجت های پوشیدنی به‌منظور نظارت بر شاخص‌های حیاتی افراد، پیشگیری و درمان. این وسایل هوشمند می‌توانند حجم مراجعه به پزشک را کاهش دهند، چراکه در بسیاری از موارد مشکل بیمار با معاینه از راه دور برطرف می‌شود.
علاوه بر این گجت ها، دستگاه‌های پزشکی نیز در حال حاضر به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری مجهز شده‌اند که دقت در معاینه و درمان را به نسبت قبل افزایش می‌دهد.



مقاله های بیشتر در Iott.ir
 
بالا