برگزیده های پرشین تولز

این ربات پرنده در زیر آب هم می تواند شنا کند

Ittl.ir

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2015
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
38
سن
30
به تازگی تیم فیزیک دانشگاه Johns Hopkins (جان هاوکینز) توانسته اند یک ربات را طراحی کند که قابلیت ماندن در زیر آب به مدت طولانی را دارد، و حالت آماده فرمان بودن خود را نیز حفط نماید. زمانی که این Drone در حالت آماده به عملیات باشد می تواند تا سطح آب بالا آمده و سپس روی آب شناور و از آن جا مستقیما پرواز کند، دقیقا همانند مثل پرنده های ۴ محوره (۴ پروانه یا ۴ کوپتر) دیگر. در ادامه با ittl باشید تا بیشتر با این DRone آشنا شویم و درباره نحوه عملکرد آن یک ویدیو ببینیم.
20160317_image4_lg-710x434.jpg



به علاوه، مهندسان موارد حساس را در یک محفظه خشک مهروموم کرده اند تا در مقابل آب مشکلی به وجود نیاید. بخش های بدون محافظ این پرنده با پوشش ضد خوردگی رنگ آمیزی شده اند تا در مقابل خوردگی آب شور مقاوم باشد. هر دو روش جلوگیری از آسیب رسیدن به این ربات جوابگو بوده و این پرنده در تست هایی تا ۲ ماه بدون هیچ آسیبی زیر آب مستتر بوده است.
این تیم نام ربات خود را CRACUNS گذاشته اند که مخفف عبارت طویل Corrosion Resistant Aerial Covert Unmanned Nautical System به معنی پرنده بدون سرنشین مخفی ضد خوردگی دریایی است. این ربات توسط تکنیک های فناوری چاپ ۳ بعدی و دیگر فناوری های نوین تولید شده است. این ربات به لطف بدنه ساخته شده از کامپوزیت هواپیما می تواند هزاران پا زیر آب مخفی بماند و بدون مشکل آماده دستور باشد.
این ربات هیچ بخش فلزی در ساختمان خود ندارد که سبب زنگ زدگی یا کژکنشی بشود، بهترین نتیجه چنین انتخابی سبک و ارزان بودن نمونه نهایی است. این فاکتورهای سبب می شود تا CRACUNS تبدیل به یک گزینه ایده آل برای تحقیقات یا مقاصد نظامی شود. قابل ذکر است که اگر این ربات در اثر استفاده ناصحیح یا شرایط آب و هوایی نامناسب دچار صانحه شود، آسیب زیادی نخواهد دید.
در ادامه شما را دعوت به مشاهده قابلیت های این ربات در فیلم زیر می نماییم.

به نظر می رسد این ربات های پرنده آینده بسیار درخشانی خواهند داشت، البته اگر در زمینه های مثبت مورد استفاده قرار بگیرد، اینطور نیست؟


منبع:
این ربات پرنده در زیر آب هم می تواند شنا کند
 
بالا