برگزیده های پرشین تولز

این مقاله دنیای مالی تان را دگرگون خواهد کرد

unisells

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2016
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
8
اولین و مهمترین قدم برای موفقیت مالی
این مقاله دنیای مالی تان را دگرگون خواهد کرد



لطفا به مدت 2 دقیقه به سوالات زیر فکر کنید :

اولین قدم برای موفقیت مالی در زندگی یک جوان چیست؟
چرا بعضی کارآفرینان و متخصصان با وجود تلاشهای بسیار و زحمتهای شبانه روزی شکست می خورند؟
آیا شما برای ثروتمند شدن آماده شده اید؟
تفاوت ما با کارآفرینان و متخصصان موفق و ثروتمند چیست؟
دلایل موفق نشدن و یا ثروتمند نبودن عده ای در چیست؟
آیا شما برای ثروتمند شدن برنامه ریزی و هدف گذاری کرده اید؟
برای موفق شدن در کارآفرینی و تخصص چه ابزاری مورد نیاز است؟



«علت اصلی فقر و نابسامانی مالی، ترس و جهالت است؛ نه اقتصاد و دولت و یا ثروتمندان»


این گفتار مهمترین مسئله موفقیت مالی را برایتان شفاف می سازد.
پس پیشنهاد می دهیم با وسواس بیشتری ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید…


اگر از غالب مردم بپرسید که چه چیزی را در زندگی بیشتر از چیزهای دیگر می خواهند فکر می کنید که اکثر آنها بلافاصله چه جوابی میدهند؟ بیشتر آنها یک جواب ساده می دهند و آن هم این است که می خواهند ثروتمند شوند و یا پول بیشتری داشته باشند، هرگز نگرانی مالی نداشته باشند و امنیت اقتصادی داشته باشند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر کمی پول بیشتری داشتند تمامی مشکلاتشان حل می شد و می توانستند از زندگی لذت ببرند و رویاهایشان را محقق کنند.

پس گام آغازین برای موفقیت مالی برای هر کس چگونگی مواجه با پول (این اصلی ترین خواسته) و رفتار و برخورد و تفکری است که با پول باید داشته باشد.



در حقـیـقـت تفاوت بین ثروتمندان با مردم کم درآمد و اقشار میانی
در تفاوت این نوع برخورد و تفکر با پول است



روانشناسان اعتقاد دارند یکی از مهم ترین دلایل به موفقیت نرسیدن بیشتر افراد در رسیدن به آرزوی ثروتمند شدن خود، این است که آن ها باورهای غلطی در مورد ثروتمند شدن دارند این افراد ثروتمندان را انسان های نابه کار می دانند و تصور می کنند راهی برای پولدار شدن نیست مگر اینکه حق کسی را ضایع کرده باشند !



این افراد در ناخودآگاه خود را به فقیر بودن تشویق می کنند؛
در حالی که به ثروتمندان رشک می ورزند چون فکر می کنند حق آنها را ضایع کرده اند از آنها متنفرند و همیشه در حسرت یک زندگی مرفه می مانند.



در حقیقت کمبودها و نقص هایی مانند پرخاشگری، احساس حقارت، دروغگویی، تنبلی و بی مسئولیتی از جمله نقص هایی هستند که انسان های ضعیف معمولاً محیط را مقصر اصلی آنها بر می شمارد.

وقتی فرد دلیل پرخاشگری خود را رفتار دیگران می داند یا زمانی که احساس حقارت و خود کم بینی خود را به تحقیر شدن از سوی اطرافیان نسبت می دهد.



در این توضیح روشن می شود
این افراد محیط را شقه شقه می کنند تا از تکه تکه شدن خودشان جلوگیری کنند !




برای این افراد بیشتر حساسیت روی نفس ثــروت نیست بلکه ثــروتـمـنـد مورد سرزنش قرار می گیرد.

او از این رو هدف حمله قرار می گیرد که این افراد از خود می پرسند: چرا من چنین دارایی ای ندارم؟



وقتی خود را در مورد کمبودها مورد سوال قرار می دهند به صلاح خود می بینند که گناه را بر سر دیگران آوار کنند. در این شرایط، او تقصیر بـی پـولـی خود را بر گردن اقلیتی نو کیسه، زیاده خواهان، وضعیت سیاسی و اقتصادی می اندازند… کاری که اکثر افراد جامعه مان در حال انجام دادنِ آن هستند !



آری این باورهای غلط در مورد ثروتمند شدن و فکر فقیرانه تنها به فقر منتج می شود و باعث می شود تا آخر عمر در حسرت یک زندگی خوب بمانند. شما برای موفقیت در کار آفرینی و تخصص باید متعهد شوید با خواندن این گفتار تمام افکار و رفتارتان را با پول بازسازی کنید…



ما با بالا بردن آگاهی خود از عقایدمان درباره پول، می توانیم احساس، هیجانات، و رفتارها را هنگام سروکار داشتن با پول درک کنیم و با تغییر دادن آنها تأثیر احساسی را که پول خود دچار مشکلات بزرگ مالی بودند پس با یادگرفتن مهارت کسب پول و استفاده صحیح از آن به استقلال مالی دست پیدا کردند هر چه که آنها انجام دادند شما هم میتوانید انجام دهید اینک درس هایی را که فرا می گیرید در زمینه حیات مالی خود به کار بندید تا روند کسب منابع مالی آغاز شود.



در مورد پول 3 مقوله قابل بحث وجود دارد :

اصل پول (money)
پول در آوردن (money making)
پول پس انداز کردن( money saving)



اصل پول به خودی خود حائز اهمیت است چه فرد آن را با زحمت و کار به دست آورده باشد، چه به او به ارث رسیده باشد، یا در لاتاری برده باشد. پول به این دلیل مهم است که تولید قدرت می کند و قدرت هم در زندگی عینی انسان تأثیر دارد و هم در حیات روانی او بی تاثیر نیست.



مهم ترین تأثیر روانی قدرت احساس امنیت است.
قدرت در روان آدمی احساس امنیت به وجود می آورد و به همین علت انسانها به دنبال کسب قدرتند و پول قدرت می آورد بدون ارتباط با منبع تولید آن…

پول مفید و خوب است و به شما حق انتخاب می دهد با پول میتوانید همان زندگی مورد نظر خود را داشته باشید پول و رهایی را به روی شما می گشاید که بدون آن بسته باقی خواهد ماند.



مگر نه اینست که تا زمانی که نتوانید مشکل خود را حل کنید نمی توانید مشکل هم نوعتان را حل کنید؟



(کودکان بی سرپرست، ازدواج افراد بی بضاعت، مدرسه سازی، بیمارستان سازی و …
با پول می شود در بهترین دانشگاهها تحصیل کرد و در خدمت انسانهای دیگر از علم استفاده کرد به مسافرت های هیجان انگیز رفت.



پــول درآوردن : انسان معمولاً به محض اینکه شمردن را می آموزد پول را می شناسد میتوان گفت در اغلب انسانهای به هنجار زندگی از زمانی جدی می شود که شروع به پول درآوردن می کند و پول برای گذراندن زندگی شان حائز اهمیت شود. پول درآوردن نقطه عطفی در زندگی بالغانه و بزرگسالانه انسان به شمار می رود.



به طور کلی میتوان گفت زمانی که انسان درگیر پول درآوردن می شود تازه می فهمد در دنیا چه خبر است.

شاید بپرسید پس زنان خانه دار زندگی جدی ندارند؟! و نمی دانند در دنیا چه خبر است؟!



نه، اینگونه نیست؛ آن دسته از زنانی که با اداره کردن خانه و فرزندان و کمک به همسر در تولید پول و زندگی مشارکت فعال دارند و در واقع جزو افرادی به حساب می آیند که تولید درآمد می کنند.
اما اگر زنی باشد که مسولیت نپذیرد. نه بیرون کار کند و نه در خانه به شوهرش کمک کند این زن جزو افراد بالغ و رشد یافته به حساب نمی آید.



واقعیت این است که پول شبیه موجودی بسیار حساس است و باید با توجه به احتیاط با آن برخورد کرد پول به سوی افرادی جذب می شود که برای آن احترام قائل هستند، آن را ارزشمند تلقی می کنند و می توانند آن را به طرز صحیحی خرج کنند.



پول از لای انگشتان افرادی که آن را درک نمی کنند و به آن توجه نمی نمایند می گریزد.
ثروتمندان پول و ثروت را با هم می خواهند.
فقیران از خود می پرسند که پول را بخواهند یا سلامتی را؟



آیا میتوانید حدس بزنید این تفاوت دیدگاه تا چه حد میتواند در زندگی مالی فرد تاثیرگذار باشد؟



بنابراین قدر پولی را که در می آورید بدانید. چون به شما قدرت عینی و ذهنی میدهد.

برای همین هم هست که ثروتمندان در خرید همیشه بیشتر چانه می زنند و تخفیف می گیرند این به معنای پول شدن نیست که از آن ور بام نیفتید تعادل را رعایت کنید.



سعی کنید از راههای نیکو پول درآورید و قدر زحمتی را که میکشید بدانید.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هرکه معاش ندارد دین هم ندارد. فقر عامل روسیاهی در دنیا و آخرت است.فقر از هر دری وارد خانه ای شود ایمان از در دیگر خانه بیرون می رود.

بنابراین اصلا اسراف کار نباشید.
بعضی ها می گویند من نمی توانم پول با خودم حمل کنم زیرا بلافاصله خرجش می کنم. خوب اگر پول در جیب شماست و به خود اطمینان ندارید چطور می توانید اننتظار ثروتمند شدن داشته باشید؟!



پس چنانچه یاد گرفتیم پول صرفا ابزاری برای خوب زیستن ما و کمک به خوب زیستن دیگران است پس از آن نیز به نحوی شایسته استفاده کنید.

این قدرت پول نیست که انسان را ثروتمند می کند بلکه تسلط داشتن بر آن و قدرت انسان در مدیریت پول و اقتصاد است که از او یک ثروتمند و یک کارآفرین و یک متخصص موفق می سازد.



موانع ذهنی خود را درباره پول و موفقیت بشناسید.
نوع رابطه خود را با پول کشف کنید ارتباط شما با پول مثبت است یا منفی؟

وقتی افکار خود را درباره پول به خوبی شناختید حتماً آنها را یادداشت کنید نگاهی بیندازید و ببینید چرا این افکار و باورها را نسبت به پول داشته اید؟



دوازده جمله زیر را که در مورد پول و ثروت نوشته شده است تکمیل کنید تا اجزای کلیدی برنامه ریزی ناهوشیارانه شما آشکار شود:



مردم با پول…………….. هستند
پول باعث می شود مردم……………….
من پول بیشتری داشتم اگر……………….
والدین من فکر می کنند پول می تواند………………
پول باعث می شود تا…………………..
می ترسم اگر پول بیشتری داشتم………………
پول…………. است
من فکر می کنم پول………………..
برای آنکه پول بیشتری داشته باشم نیاز دارم که……………
اگر من براستی ثروتمند بودم شاید……………..
بزرگ ترین ترس من درباره پول……………… است
پول………………….. است.



دور تمام اعتقادات ناهوشیار خود را دربارپول که ممکن است شما را عقب نگه دارد خط بکشید حتی اگر بدون هیچ شبه ای برای شما صحیح باشد.

این تمرین را به صورت روزانه حداقل به مدت یک هفته انجام دهید ممکن است برنامه های عمیق تری را پیدا کنید که زمان بیشتری را برای آشکار شدن، نیاز داشته باشید.

شما چه چیزی را کشف کرده اید؟

آیا اعتقادات و تداعی های شما در مورد پول مانند کسانی است که برای فقیر ماندن برنامه ریزی شده اند یا برای ثروتمند بودن ؟! پس شروع کنیم…
 
بالا