برگزیده های پرشین تولز

بابا برقی بدون بیمه در بستر بیماری/ از صداوسیمایی‌ها کمک خواستم ولی جوابی نگرفتم

NAKOOT

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,759
لایک‌ها
454
محل سکونت
از اینجا رونده از اونجا مونده
من زیاد اهل زدن همچین تاپیک هایی نیستم، اما همه با صدای "جسین باغی" خاطره داریم.

_______________


«حسین باغی» مدتی است در بستر بیماری است؛ صداپیشه «بابا برقی» و شخصیت دوست‌داشتنی «چهار دست» در حالی که هم‌چنان نیازمند پرستاری و خدمات ویژه پزشکی است به دلیل مشکلات مالی روزهای گذشته از بیمارستان مهر تهران مرخص شد!
همسر حسین باغی با اشاره به بیماری طولانی مدت این دوبلور پیشکسوت، گفت: از کسانی که در صدا‌وسیما امکان داشت بتوانند برای بیماری همسرم کاری کنند، کمک خواستم، ولی هیچ جوابی نگرفتم.
مریم ایمانی‌فر با ابراز گله‌مندی از عدم حمایت مسؤولان سازمان صدا‌وسیما از همسرش، اظهار کرد: حسین باغی، در هر زمان و هر جایی که بود، هر وقت که از او می‌خواستند، با اشتیاق و با عشق کارش را انجام می‌داد، اما بعد از 45 سال زحمتی که برای دوبله این کشور کشیده است، حتی بیمه هم ندارد و مسؤولان توجهی به وضعیت بد جسمی‌اش ندارند.
وی ادامه داد: حداقل چیزی که او نیاز دارد، بیمه است یا این‌که بتوانیم از بیمارستان صدا‌وسیما استفاده کنیم یا کمکی کنند تا بتوانیم او را در بیمارستان دیگری بستری کنیم.
او گفت: اگر گنج هم داشتیم تا به حال تمام می‌شد و حق همسرم نیست که در چنین وضعیتی باشد؛ چند بار پیغام داده‌ام و خواهش کرده‌ام که اگر کسی می‌تواند، برای بیمه‌ حسین باغی کاری کند یا کمکی کند، انجام دهد.
وی با بیان این‌که خبر بیماری حسین باغی بین همکاران و دوستانش پخش شده‌است، اظهار کرد: چه خوب است وقتی که نیاز به حمایت و کمک هم داریم، به داد همدیگر برسیم.
او گفت: مدت‌هاست که از دکتر‌ها جواب منفی می‌شنوم و نمی‌توانند بیماری او را تشخیص دهند و فقط امیدم به خداست.
وی در پایان با اشاره به این‌که به خاطر مشکلات مالی همسرش را از روز هشتم شهریور ماه از بیمارستان مرخص کرده‌اند، عنوان کرد: حدود پنج ماه است که درگیر مساله‌ی بیماری همسرم هستیم و هیچ دکتری نتوانسته است بیماری او را تشخیص بدهد و درحال حاضر به خاطر مصرف دارو‌های مختلف، بسیار ضعیف شده است و خودم در خانه از وی مراقبت می‌کنم.


200px-Baghi.JPG

حسین باغی متولد 1329 تهران است. او فارغ التحصیل مدرسه عالی ترجمه و از سال 1355 کار دوبله را حرفه‌یی شروع کرده است. او علاوه بر صداپیشه فیلم ، گوینده آنونس و فیلم‌های تبلیغاتی و مستند هم بوده است. باغی گویندگی فیلم‌های تبلیغاتی را از سال 1346، گویندگی آنونس را از1350 و اجرای رادیویی را از سال1363آغاز کرد.
نقشهای شاخص در سریال: کارآگاه کاستر، ارتش سری، راه قدس(امپراطوررم). کارتون: فوتبالیستها (گزارشگر)، نیکو(چهاردست). فیلم: غازهای وحشی( راجرمور).
به نظر حسین باغی برای رسیدن به فن بیان و گویندگی باید به ظرافت‌های احساس گوینده‌ای اصلی و تکنیک اش توجه کرد و تلفیق این دو است که به نتیجه خوشایندی می‌رسد. باغی در تیزرهای انیمیشن راهنمایی و رانندگی به جای «سیا»، «داوود خطر» و «هومن» صحبت کرده و در آخر هم در نقش پلیس وظیفه شناس کاراکترهای خلافکار را نصیحت می کند. گویندگی اش در نقش بابا برقی، آقای ایمنی گاز و شخصیت «پاک یادت نره» خیلی‌ها را به تقلید صدایش او وا داشته است.
 

Kasandra

کاربر افتخاری و فعال خاطرات
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
2,876
لایک‌ها
5,889
محل سکونت
Among the untrodden ways...
واقعا باعث تاسفه! كي باور مي كرد چنين چهره شاخصي بيمه نباشه؟ البته ديروز زندگينامه آقاي محمد رضا سرشار رو خوندم هم از بي توجهي مسئولين به ايشون متعجب شدم! حالا احتمالا اكثر كارمندهاي صدا و سيما كه كار خاصي هم انجام نميدن بيمه هستند اونوقت ايشون... :hmm:

نكنه مي خوان صبر كنن تا آفت ناخوشايند مرگ هنرمندان دامن ايشون رو هم بگيره تا شروع كنن براي خانواده ش پيام فرستادن و در برنامه ها به عنوان چهره ماندگار ازش نام بردن!
 
بالا