برگزیده های پرشین تولز

بابونه خورشید کوچک سلامت

negary

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2010
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
10
گل بابونه به تنهایی می‌تونه جمله معروف “کوچک زیبا است”، رو معنی کنه. موجودی انقدر ساده و زیبا، انقدر پرخاصیت و کم توقع، واقعا غنیمته.
گیاه بابونه یکی از گیاهاییه که از گل تا ریشه‌ش خاصیت درمانی داره. از این گیاه گونه‌های خیلی زیادی وجود داره که تو جاهای مختلف کره زمین رشد می‌کنن. اما ما تو این مطلب به خواص گلی می‌پردازیم که به صورت خود رو توی دشت و باغ‌های و حتی لب جاده‌ها و توی شهرهای ایران رشد می‌کنه.
گل بابونه بیشترین تاثیر رو روی معده و دستگاه گوارش داره. اگر معده‌ و روده سالمی ندارید، بابونه ترشح اسید معده رو تنظیم و به روده‌ها کمک می‌کنه غذایی که خوردید رو بهتر هضم کنن. به همین دلیل هم دمنوش این گل خصوصا وقتی همراه با برگ باشه اشتهاآور و طبیعتا چاق‌کننده است.

اگر هم زخم معده دارید، حتی اگر سال‌های زیادی از این بیماری می‌گذره با مصرف روزانه یک لیوان دم‌کرده این گل می‌تونید بدون استفاده از هیچ دارویی از شر این بیماری خلاص شید.

این گیاه خاصیت ضدعفونی کنندگی هم داره.مصری‌ها و یونانیان باستان اولین کسانی بودند که این خاصیت قوی رو در بابونه کشف کردن و از بخور اون برای پاکسازی هوای معابد و قصرهاشون استفاده می‌کردن. شما هم می‌تونید برای مقابله با تنگی نفس، یا حتی تمیز کردن هوای خونه توی روزهای آلوده مقداری از این گل رو همراه با ساقه و برگ‌هاش بجوشونید.
یکی دو قطره اسانس بابونه برای تسکین سردردهای میگرنی و دردهای عضلانی کافیه. اگر از اسانس به جای دم‌کرده استفاده می‌کنید، حواستون باشه که تعداد قطره‌ها بیشتر از ۴ قطره نباشه و بهتره اصلا به بچه‌ها اسانس ندید. اسانس همه گیاه‌ها چند برابر قوی‌تر از خود گیاه هستن و زیاده‌روی در مصرف اسانس بابونه شما رو برای خالی کردن محتویات معده‌تون راهی دستشویی می‌کنه.
ترمیم پوست و زخم‌ یکی دیگه از خواص گیاه بابونه‌ است. اگر کمی از این گیاه رو دم‌کنید و با محلول سرد شده‌ش پوست رو بشورید و تفاله‌ بابونه رو روی زخم بگذارید، هم محل زخم رو ضدعفونی کردید و هم به پوست کمک کردید که خودش رو ترمیم کنه. از این خاصیت بابونه می‌تونید برای رفع لک و جوش صورت و شفافیت پوست استفاده کنید. بخور یا شستشو با محلول دم‌کرده بابونه هر دو به یک اندازه موثر هستند.
یکی از خواص عجیب بابونه، تاثیری که روی رنگ‌دانه‌های مو می‌ذاره. اگر مدتی موهای سرتون رو با محلول بابونه بشورید، به غیر از اینکه باعث می‌شه پوست سرتون شوره نزنه و ریشه موهاتون هم تقویت می‌شه، به مرور شاهد روشن شدن رنگ موهاتون خواهید بود. موهای خرمایی شما قهوه‌ای روشن، و موهای قهوه‌ای به سمت بلوند تغییر رنگ می‌دن.
بابونه یک دوست خوب از طرف طبیعت برای زنان است. دردهای عادت ماهانه رو تسکین می‌ده و اختلالات ترشحی رحم رو هم درمان می‌کنه. بابونه موثرترین درمان برای اختلالات یائسگی مثل گُر گرفتگی و اختلالات هرمونی به حساب می‌آد.
دم‌کرده بابونه آرام‌بخشه و به ندرت دیده شده که گیاه بابونه برای کسی ایجاد حساسیت کنه. کلی خاصیت ریز و درشت روی مثانه، دفع سموم و سنگ‌های مثانه و کلیه، تقویت قدرت جنسی و آرامش‌بخشی داره که باعث شده آلمانی‌ها به عنوان طرفداران پر و پا قرص بابونه این جمله رو بسازن که “بابونه درمان همه‌ی دردهاست”. پس همین فردا یه سری به عطاری محل بزنید و مقداری از این گیاه رو که خشک شده اون، مثل توپ‌های زرد متمایل به قهوه‌ای بخرید و هر شب خودتون رو به یک لیوان دم‌نوش خوش طعم و پر خاصیت بابونه مهمون کنید.

منبع
 

sinnner

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
آقا منم هستم
 
بالا