برگزیده های پرشین تولز

باتری ماشین آبی و اسیدی

saharrahin

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2015
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
14
سن
40
باتری ماشین آبی و اسیدی



باتری: مولدی است که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند.
باتری ماشین ( هر نوع باتری ها) از کنار هم قراردادن دو یا چند صفحه آلیاژی و یا فلزی در یک محلول شیمیایی (که به آن الکترولیت میگویند.) تشکیل میشود.( که به آن آب باتری نیز میگویند)یکی از این صفحات دارای ویژگی الکترون دهی بیشتر (مثبت یا آند) و دیگری با ویژگی الکترون گیری بیشتر (منفی یا کاتد) میباشند.


باتری ها از جهات مختلف دسته بندی میشوند:


1. از لحاظ مواد تشکیل دهنده صفحات و نیز الکترولیت به چهار دسته تقسیم میشوند:
• باتری نیکل-کادمیوم
• باتری هوا-روی
• باتری سربی-اسیدی
• باتری آلکالاین


بطور معمول باتری ماشین از نوع باتری سربی-اسیدی است به لحاظ اینکه هم هزینه ساخت و تولید آن کمتر از سایر باتری هاست و نیز برای آن حدود دمایی بهترین کارایی و عملکرد را دارد.
آمپر و ولتاژ این باتری های سربی و اسیدی نیز مناسب دمای خودرو میباشد.
در خودرو ها منظور از از باتری ماشین همان باتری سربی-اسیدی میباشد.


2. از لحاظ حالت الکترولیت به دو دسته تقسیم میشود:
• باتری ماشین تر: الکترولیت این نوع باتری ها مایع است مثل باتری ماشین
• باتری خشک : دارای الکترولیت جامد است مانند باتری های قلمی
خالی شدن باتری ماشین
حتما برایتان پیش آمده که هنگام استارت زدن خودرویتان روشن نشود. یکی از دلایل روشن نشدن خودرو خالی بودن باتری ماشین (باتری خالی) است.
باتری ماشین وظیفه تامین برق موردنیاز برای استارت زدن و نیز روشن ماندن بعضی از اجزا و قطعات خودرو مانند چراغ، بالابر شیشه ها و یا سیستم صوتی(ضبط ماشین) در زمان خاموش بودن خودرو و یا در زمان پایین بودن دور موتور است. وقتی خودرو استارت خورده و روشن میشود سیستم شارژ باتری (آلترناتور و تنظیم کننده ولتاژ) شارژ لازم برای باتری ماشین را فراهم میکند و انرژی مورد نیاز خودرو را تامین میکند.
یک باتری ماشین خوب و سالم خود را در شرایط سخت نشان میدهد. برای مثال شب در هوای سرد و برفی در ترافیک جاده گیر کرده اید. طبیعتا"چراغ ها و نیز بارف پاک کن روشن است .چراغ های ترمز مدام در حال روشن و خاموش شدن است و بخاری نیز در بالاترین دما تنظیم شده و کار میکند در این وضعیت سیستم شارژ خودرو نمیتواند جوابگوی خوبی برای تامین برق لازم خودرو باشد و ممکن است نور چراغ ها به تدریج کمتر شود. در این وضعیت اگه یه باتری ماشین خوب و مناسب در خودرو شما تعبیه شده باشد با فشار دادن نور چراغ های خودروتان بیشتر میشود و برق مازاد مورد نیاز مستقیما از باتری ماشین تامین میشود.
 
بالا