برگزیده های پرشین تولز

باتری موبایل را چگونه دور بیندازیم (بازیافت باطری گوشی)

فروشگاه بانه وی آی پی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2019
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
34
باتری موبایل را چگونه دور بیندازیم: در این مقاله از سایت رایااستور می خواهیم درمورد نحوه بازیافت باتری موبایل، برای شما توضیح دهیم. یکی از مهم ترین مواردی که به آن توجه می شود، این است که باتری موبایل را چگونه دور بیندازیم. زباله باتری را چه کنیم؟ و روش دفع زباله های باتری یکی از مهم ترین مواردی است که بعد از خراب شدن باتری به آن توجه می شود. پس از اینکه باتری تمام شده باشد، شما باید بدانید که باتری موبایل را چگونه دور بیندازید.

در این مقاله می خواهیم درمورد روش دفع زباله های باتری براش ما توضیح دهیم. با توجه به اینکه جنس باتری ها به گونه ای طراحی شده است که نمی توانند پس از خراب شدن در محیط آزاد قرار بگیرند، باید بدانید که باتری موبایل را چگونه دور بیندازید. این روش به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به ساده ترین شکل به جمع آوری باتری بپردازید.

باتری موبایل را چگونه دور بیندازیم؟
متخصصان بر این باورند که مضرات باتری برای محیط زیست به قدری خطرناک است که نباید آن ها را در محیط به حال خود رها کنیم. بازیافت باتری های خانگی و ضایعات باطری قلمی، هر کدام به نحوی می توانند روی محیط زیست تاثیرگذار باشند. یکی از دلایلی که نباید باتری را در سطل زباله انداخت، این است که به مرور زمان می تواند منجر به آتش سوزی و انفجار شود.

وسایل الکترونیکی زمانی که عمر خود را از دست می دهند و دیگر قابل استفاده نیستند، می توانند به محیطی که ما در آن زندگی می کنیم آسیب وارد کنند. بازیافت باتری موبایل یکی از مهم ترین مواردی است که این روزها باید به آن توجه شود. علاوه بر اینکه باطری موبایل و بازیافت آن اهمیت دارد به بازیافت باتری قلمی در تهران نیز توجه بسیار زیادی می شود.

جسن و ساختاری که این باطری های موبایل دارند به دلیل اینکه به صورت لیتیوم یونی و پلیمری هستند و در برابر حرارت مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهند، نمی توانند در فضای آزاد قرار بگیرند و باید آن ها را به طرح بازیافت باتری قلمی اضافه کنیم. سوالی که برای تمام کاربران گوشی های هوشمند پس از خراب شدن باتری به وجود می آید این است که زباله باتری را چه کنیم؟ اگر باتری گوشی شما خراب شده پیشنهاد می کنیم آن را به مرکز بازیافت و جمع آوری باتری تحویل دهید.


چرا نباید باتری را در سطل زباله انداخت؟
با توجه به اینکه باتری های لیتیومی شیوه های متفاوتی برای بازیافت دارند و پس از مدتی که در برابر حرارت و گرما قرار می گیرند، مقاومت خود را از دست می دهند و منفجر می شود، بهتر است آن را در سطل زباله نیندازیم. بازیافت باتری های خانگی کار درستی نیست به همین دلیل ما به شما روش دفع زباله های باتری را آموزش خواهیم داد.

زمانی که باتری های موبایل و وسایل الکترونیکی عمر خود را از دست می دهند و دیگر نمی توان از آن ها استفاده کرد باید به بهترین شکل آن ها را بازیافت کنیم، چرا که در طولانی مدت و قرار دادن آن ها در خانه باعث گرم شدن و داغ شدن آن ها می شود و در نهایت شما با انفجار روبه رو خواهید شد.

پس توجه داشته باشید که گذاشتن باطری در سطل زباله خانه کار درستی نیست و اگر باتری موبایل شما کیفیت و عملکرد خود را از دست داده است و خراب شده شما باید آن را برای بازیافت باتری موبایل به یک محل به خصوص تحویل دهید. با اینکار هیچ آسیب و ضرری را به محیط زیست خود وارد نکرده اید.

روش دفع زباله های باتری موبایل
بازیافت باتری موبایل، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم باتری های لیتیوم یونی به دلیل ترکیباتی که دارد، حدود 65 درصد از عامل آتش سوزی هستند و طبق گزارشاتی که به دست آمده این درصد یکی از اصلی ترین عوامل اصلی آتش سوزی مراکز جمع آوری زباله در کالیفرنیا می باشد.

همان طور که می دانید ترکیبات باتری های موبایل خطرناک هستند و زمانی که یکی از آن ها آتش بگیرد می توانید باطری های اطراف خود را نیز داغ کند و منجر به انفجار آنها شود. به همین دلیل است که توصیه می شود باتری موبایل را در سطل زباله نیندازید.

یکی از بهترین روشها برای جمع آوری باتری و بازیافت باتری های خانگی خارج کردن آن ها از خانه و تحویل به مراکز بازیافت باتری موبایل می باشد. در این مقاله درمورد اینکه باتری موبایل را چگونه دور بیندازیم برای شما توضیح دادیم. شما می توانید با مطالعه این مقاله و بررسی آن از مضرات باتری برای محیط زیست جلوگیری کنید.

منبع: https://rayastor.ir/
 
بالا