برگزیده های پرشین تولز

بازار خانه‌های هوشمند چشم‌انتظار توجه خانم‌ها

mimm

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2017
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
10
سن
34
1-1.jpg



ظاهراً در تکنولوژی خانه‌های هوشمند، خانم‌ها از آقایان جامانده‌اند! آمارها که این‌طور نشان می‌دهد!

با یک جستجو ساده در گوگل می‌توانیم با چندوچون خانه‌های هوشمند آشنا شویم. شیوه‌های تازه‌ مدیریت خانه و وسایل هوشمندی که تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، چیزی کم از معجزه ندارند! و طبیعتاً پذیرش این تغییرات برای آن دسته از افرادی که با تکنولوژی بیگانه‌اند کار ساده‌ای نیست.

برای اینکه بدانیم مصرف‌کننده چه چیز می‌خواهد، باید از انگیزه‌های خرید او تصویر واضحی داشته باشیم. یافته‌های حاصل از تحقیقات گروه “شلتون”، حاکی از آن است که مردان و زنان اولویت‌های متفاوتی در خرید تکنولوژی‌های جدید دارند، لذا در بازار خانه‌های هوشمند نیازمند محرک‌های خرید متفاوتی هستند.

احتمالاً تعجب نخواهید کرد اگر بگوییم تمایل مردان به خرید پهپادها، هدست‌های واقعیت مجازی، ساعت‌های هوشمند و به‌طور کل اسباب‌بازی‌های دنیای تکنولوژی به نسبت زنان بسیار بیشتر است. در بررسی یک جامعه آماری ۲۰۰۰ نفره در کشور آمریکا، تعداد زنانی که علاقه چندانی به تکنولوژی‌های تازه نداشتند دو برابر مردان بود. به‌علاوه ۵۳% از مردان علاقه زیاد/بسیار زیادی به تکنولوژی‌های جدید داشتند، که این رقم در جامعه زنان ۳۹% بود. به زبان ساده: اگر قصد فروش یک گجت را دارید، مردها با آغوشی بازتر پذیرای آن خواهند بود!

2-3.jpg



اما گره اصلی کار: زنان فراری از تکنولوژی، قرار است مشتری هدف بازار خانه‌های هوشمند باشند! اگر راهی برای متقاعد کردن آن‌ها پیدا کنید، بازار این محصولات یک تکان اساسی خواهد خورد. جنگ اول به از صلح آخر! یک تصویر دقیق از “خانه هوشمند” به آن‌ها بدهید – در بررسی‌های انجام‌شده تنها ۴۴% از زنان با مفهوم “خانه هوشمند” آشنا بودند، این در حالی است که این رقم در جامعه مردان ۵۹% بود.

برای جلب‌توجه زنان، باید تکنولوژی‌های جذابی را به کار بگیریم که هزینه زیادی هم روی دستشان نگذارد. باید به دنبال کشف چیزهایی باشیم که واقعاً برای آن‌ها مهم است. بنا بر بررسی‌های صورت گرفته، زنان بیش از همه‌چیز به ‌صرفه‌جویی، آرامش، سلامت، آسایش و راحتی، زیبایی و امنیت اهمیت می‌دهند.

اگرچه سیستم‌های امنیتی در بازار خانه‌های هوشمند با اقبال مشتریان مواجه شده‌اند، اما صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز از دیگر حوزه‌هایی است که می‌تواند توجه هردو جامعه زنان و مردان را به خود جلب کند. در بررسی‌های صورت گرفته، ۲۸% افراد قصد تهیه یک ترموستات هوشمند را داشتند که تنها یک درصد کمتر از میزان تمایل افراد به خرید سیستم‌های امنیتی است. و جالب اینکه ۳۶% از خریداران خانه، خانه‌هایی با ترموستات هوشمند را ترجیح می‌دهند، این در حالی است که ۳۴% آن‌ها به دنبال خانه‌هایی با سیستم امنیتی هوشمند هستند.

3-2.jpg



درست است که تقریباً نیمی از زنان علاقه چندانی به تکنولوژی ندارند، اما صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای اغلب آن‌ها ( ۷۴%) درست همانند مردان دغدغه بزرگی است.

به‌طور کل، فراموش نکنید که نه‌تنها نیمی از بازار مصرف را زنان تشکیل داده‌اند، بلکه مشتریان اصلی خانه‌های هوشمند نیز آن‌ها هستند. لازمه موفقیت کالای شما در بازار، شناخت صحیح مخاطب، جلب‌توجه و پاسخگویی به نیازهای او است.


منبع: iott.ir
 
بالا