برگزیده های پرشین تولز

بازار داغ رتبه‌فروشي!

plusdeck

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2005
نوشته‌ها
550
لایک‌ها
11
محل سکونت
In My Earphones
در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد، بازار جابجايي پذيرفته‌شدگان كنكور از طريق فروش رتبه، داغ است و آرزوي تحصيل در دانشگاه‌هاي پايتخت و مخالفت خانواده‌ها با تحصيل در شهرستان ولو به قيمت پرداخت چند ميليون تومان، زمينه را براي سوءاستفاده شيادان و سودجويان بيشتر مي‌كند.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران در و ديوارهاي اطراف دانشگاه‌هاي بزرگ كشور به ويژه تهران، ‌اين روزها پوشيده از تراكت‌ها و تقاضاهاي جابجايي دانشجوياني شده است كه غافل از ناممكن و غيرقانوني بودن آن، از طريق برخي افراد سودجود و پرداخت هزينه‌هاي گزاف اميدوار به جابجايي و تحصيل در شهر و دانشگاه دلخواه خود هستند.

اين جابجايي و نقل انتقال دانشجو در حالي صورت مي‌گيرد كه بسياري از متقاضيان جابجايي نمي‌دانند كه نقل و انتقال قانون خاص دارد و بايد تراز نمرات علمي و سطح دانشگاه‌هاي پذيرفته‌شدگان با يكديگر سنخيت داشته باشند.

باندهاي كلاه‌برداري فروش رتبه

معاون آموزشي دانشگاه تهران جابجايي دانشجو از طريق فروش رتبه را ممنوع و غيرممكن دانست.

دكتر حسيني، در گفت‌وگو با خبرنگار آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، با تاكيد بر اينكه در دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد جابجايي دانشجو صورت نمي‌گيرد، گفت: در دانشگاه‌هاي كشور هيچ موردي كه دانشجو بتواند از طريق جابجايي با يك فرد ديگري منتقل شود وجود ندارد.

وي تصريح كرد: دانشگاه‌ها صرفا بر اساس معرفي و پذيرشي كه توسط سازمان سنجش صورت گرفته، نسبت به ثبت نام افراد واجد شرايط اقدام مي‌كنند.

وي ادامه داد: قطعا اگر دانشگاه، فردي را ثبت‌نام كند، بر اساس ليستي كه سازمان سنجش در اختيار آن قرار داده است انجام مي‌دهد.

جابجايي پولي دانشجو توسط افراد كلاهبردار صورت مي‌گيرد

وي با اظهار تاسف از كاركرد برخي شركت‌هاي فرصت‌طلب براي اخاذي از دانشجويان به منظور فروش رتبه، گفت: پذيرش دانشجو در كشور راه‌هاي تعريف شده خود را دارد كه در مقطع كارشناسي صرفا معرفي دانشجو از سنجش صورت مي‌گيرد و در مقطع كارشناسي ارشد برخي دانشگاه‌ها مصاحبه‌اي را برگزار مي‌كنند اما باز هم معرفي دانشجو از طريق سازمان سنجش صورت مي‌گيرد، در مقطع دكترا نيز دانشگاه‌ها راسا اقدام به پذيرش دانشجو مي‌كنند كه اين پذيرش قوانين و مقررات خاص خود را دارد.

وي هرگونه فروش رتبه را در دانشگاه تهران ممنوع و غيرممكن اعلام كرد و گفت: هر كس ادعايي غيرروال طبيعي را داشته باشد كذب است.

جابجايي در دانشگاه آزاد ممنوع است

در دانشگاه آزاد اسلامي هم با توجه به مقررات آموزشي و آيين‌نامه‌هاي مصوب دانشگاه آزاد اسلامي جابجايي دانشجويان ممنوع و غير مجاز است.


فروش رتبه بي معناست

دكتر محمدحسين پوركاظمي در گفت‌وگو با خبرنگار آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: سالها پيش در مجلس قانوني براي جابجايي دانشجو تصويب شده بود، اما اين نقل و انتقال در برابر پرداخت پول نيست و دانشگاه‌ها هيچ كدام اين نوع انتقال را قبول نمي‌كنند.

وي فروش رتبه را بحثي بي معنا دانست و گفت: فروش رتبه نوعي كلاهبرداري است و متاسفانه برخي از ناآگاهي مردم و اضطراب خانواده‌ها استفاده كرده و اقدام به كلاهبرداري از داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها مي‌كنند.

دكتر پوركاظمي با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تشهيل جابجايي دانشجو، اين مصوبه را در جهت جابجايي دانشجو موثر بيان كرد.
source:isna.ir
 
بالا