برگزیده های پرشین تولز

بازار عربهای کیش

cc.simin

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2015
نوشته‌ها
1,497
لایک‌ها
2
سن
34
محل سکونت
مالزی
بازار عربهای کیش
بازار صفین یا بازار عربها با معماری سنتی عربی ، در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲٬۳۰۰ متر مربع در منطقه بومی‌نشین و نزدیک به ساحل شمال غربی جزیره واقع شده است.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1_%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%87%D8%A7.jpg


بازار عربها کیش مرکز خریدعربها کیش با معماري سنتي عربي يكي از بازارهاي قديمي و جاذبه هاي توريستي جزيره كيش مي باشد. بازار عربهای کیش قدیمی ترین بازار جزیره کیش است که از سالهای دور تا کنون مرکز خرید بومیان جزیره کیش بوده و میباشد .
بازار عربها از نظر مساحتی بسیار کوچک بوده و بیشتر فروشندگان آن عرب زبان هستند و شما کمتر کسی را مشاهده میکنید که در آنجا با زبان فارسی سلیس سخن بگوید .

این بازار در یک طبقه احداث و به بهره برداری رسید. بازار صفین کیش دارای ۷۰ غرفه فعال در زمینه های پوشاک، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی، اسباب بازی، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی و خرازی است. اغلب فروشندگان از اهالی بومی جزیره و عرب زبان هستند

%D8%B3%D9%81%DB%8C%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D8%B4.jpg


این بازار به دلیل قدمت، معماری عربی، اداره سنتی آن و همچنین ارزان بودن برخی از کالاها به نسبت سایر مراکز خرید، مورد استقبال گردشگران است
بازار عربها در یک طبقه واقع شده و به دلیل دوری مسافتش از مرکز شهر کمتر مسافری به این بازار مراجعه میکند .
خرید از بازار عربها مسلما به نفع اقشار کم درآمدتر جامعه است زیرا کالاهای بازار عربهای کیش بسیار ارزان تر از مراکز خرید دیگر جزیره ی کیش بوده و تقریبا تنوع کالا نیز در آن بالاست .

بازار عربها تقریبا در نزدیکی بازار پارس خلیج میباشد و یکی از بینظیرترین ساحل ها و اسکله های جزیره در مجاورت آن واقع شده است. حداقل یکبار بازدید بازار صفین، مطمینا برای هر مسافری جذابیت خواهد داشت.
بازدید از بازار عربها حداقل یک بار هم که شده برای هر مسافری جذاب خواهد بود .
 
بالا