برگزیده های پرشین تولز

_Farshad_

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2007
نوشته‌ها
922
لایک‌ها
32
محل سکونت
0000000*****0000000*****0 00000*********000*******
158013230298526.jpg







بازار مسکن کانادا در بهار سال 2020 میتواند با یک توفان تمام عیار مواجه شود

خریداران در حال ورود به بازار هستند، اما فروشندگان قصد دارند از بازار خارج شوند.
با این که بازار مسکن کانادا در سال گذشته توانست جان تازه ای بگیرد، سال 2020 میتواند داستان دیگری را روایت کند.
خریداران امیدوار توانستند پس از یک دوره تعدیل در برابر تست استرس مورگیج دولت فدرال که در سال 2018 معرفی شد، دوباره در عرصه ی املاک و مستغلات قدم بگذارند.
در گزارش Royal LePage House Price Survey که هفته گذشته منتشر شد، قیمت کل خانه ها در کانادا با افزایش 2.2 درصدی نسبت به سال گذشته برای سه ماهه ی چهارم سال 2019، تا 648.544 دلار افزایش یافت، چون تعداد بیشتری از خریداران، اقدام به خروج از بازار کردند.
در اتفاقی که یکی از بزرگترین اصلاحات بازار ملی مسکن از زمان رکود اقتصادی بزرگ سال 2008 تلقی میشد، تست استرس مورگیج، بسیاری از خریداران متقاضی را در وضعیت معلقی قرار داد. برخی منتظر بودند تا تأثیر آن را ارزیابی کنند و برخی دیگر برای مدت زمان بسیار کوتاهی از بازار املاک بیرون رانده شدند.
فیل سوپر، رئیس و مدیرعامل Royal LePage، در این گزارش نوشت: "در بیشتر قسمتها، خریداران تعدیل شده اند، اما باز هم موانع مهمی بر سر راه است، چون خانواده ها در رویای مالکیت خانه خودشان به سر میبرند."
بعد از اینکه در مراحل اولیه سال 2019، شاهد افت شدید در فروش بودیم، سرانجام اوضاع در سه ماهه سوم و چهارم رو به راه شد، چون نرخ بهره پایین ماند و بازار کار در شهرهای بزرگ، تقویت گردید.
به گفتهی سوپر: "با اینکه افت تعداد املاک خریداری شده و فروخته شده در دوره رکود سال 2018-2019 بسیار زیاد بود، اما ارزش خانه ها در کانادا به طرز چشمگیری بالا ماند، و فقط در مناطق انتاریو و B.C. که شدیدترین تورم در سالهای اخیر را تجربه کرده است، شاهد کاهش جزئی و تک رقمی در قیمتها بودیم، و البته آن مناطق هنوز هم دچار رکود در بخش نفت و گاز هستند. "
اگر سیاستهای مسکن در کانادا، تغییری نکنند و شرایط اقتصادی پایدار باقی بماند، پیش بینی Royal LePage بر این است که در سال 2020، قیمت ملک در کانادا به افزایش خود ادامه خواهد داد - یعنی 3.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت و به مجموع 669.800 دلار خواهد رسید.
اگر در برخی از شهرها، تقاضا از عرضه پیش بگیرد، بازار در فصل بهار میتواند سرزنده باشد.
به لطف عرضه کم و رشد جمعیت، قیمت خانه در کلان شهر تورنتو (Greater Toronto Area) همچنان به روند صعودی خود ادامه میدهد. در حالی که رشد قیمت در این منطقه متغیر بود، مجموع قیمت یک خانه به 843،609 دلار افزایش یافت که نسبت به سال گذشته 4.8 درصد افزایش داشته است.
سریعترین رشد قیمت مسکن در کانادا، به ویژه در این منطقه، به کاندوها (Condominium) اختصاص دارد، جایی که متوسط قیمت کاندوها با 7.8 درصد نسبت به سال گذشته، به 565.919 دلار رسید. در مقایسه، خانه های دو طبقه (two-storey homes) با 4.4 درصد افزایش به 982.944 دلار رسیدند و قیمت بانگلوها (bungalow) با افزایش 2.4 درصدی، به 806.977 دلار رسید.
قیمت خانه در اوتاوا نیز به دلیل تعداد کم خانه ها و بازار اجارهای کوچک، افزایش پیدا کرد. در سه ماهه چهارم سال، تقاضا برای بانگلوها بیشتر شد و قیمت متوسط آنها با افزایش 10.1 درصدی نسبت به سال گذشته، به 501،195 دلار رسید.
کنت براون، کارگزار و مالک Royal LePage TEAM Realty نوشت: "بازار املاک اوتاوا تا ماه دسامبر، شاهد فعالیت سالمی در عرصهی فروش بود. اگر تقاضا همچنان بیش از عرضه باشد، انتظار میرود در بهار امسال شاهد رشد بهتری باشیم. "
پیش بینی میشود که بازار مسکن مونترال نیز در بهار امسال، فعال باشد، بازاری که اخیراً شاهد شدیدترین نرخ رشد قیمت طی یک دهه بوده است - قیمت کل خانه به 433،993 دلار رسید، که نسبت به سال گذشته 6.3 درصد رشد داشته است.
یک توفان تمام عیار
دومینیک سنت پیر معاون رئیس و مدیر کل Royal LePage در منطقه کبک، در گزارش خود اظهار داشت: "ما در حال حاضر در انتظار یک "طوفان تمام عیار" برای یک بازار فوق العاده رقابتی در فصل بهار هستیم: نرخهای بهره پایین است؛ نرخهای اشتغال سالم است؛ موجودی لیستینگ، محدود است؛ و همه بخشهای خریداران، از جمله خریداران بار اولی، بیبی بومرها، تازه واردین به بازار مسکن و خریداران خارجی، همگی فعال هستند"
ونکوور یکی از مناطقی است که به سختی توانست در تست استرس مورگیج موفق شود، و فروش خانه در این شهر، روندی نزولی را دنبال میکرد. قیمت ملک در منطقه کلان شهر ونکوور (Greater Vancouver Area) در سه ماهه چهارم سال 2019 نسبت به سال گذشته افت داشت، و کل قیمت یک خانه با 4.8 درصد کاهش، به 1،107،719 دلار رسید. گرچه در سه ماهه قبلی (سه ماهه سوم)، قیمتها 5.2 درصد کاهش یافته بودند، که این به ما میگوید با کاهش حجم فروش و موجودی املاک، بازار میتواند رو به بهبودی برود.
رندی ریالز، مدیر كل Royal LePage Sterling Realty در گزارش خود نوشت: "به احتمال زیاد بعد از كاهش قیمت سال گذشته، شاهد رشد متوسط قیمتها خواهیم بود. فرصت دستیابی به معامله برای بیشتر خریداران معمولی، کم کم از بین میرود. با این وجود در بازار لوکس، فرصتهای عالی وجود دارد."
 
بالا