سلام دوستان، یه راهنمایی میخوام در مورد بازار کار
من یکسال هست که فروشگاه لوازم ماشین راه انداختم، که به پیشنهاد پدر و بدون هیچ تجربه و علاقه ای وارد این شغل شدم، الان بفکر تغییر شغل هستم.
سوالم اینه بنظر شما بازار تعمیرات سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و لپ تاپ در شرایط فعلی مناسبه؟
پ.ن: به نرم افزار کامپیوتر مثل خیلی ها آشنا هستم و برای آشنایی با سخت افزار هم تصمیم دارم به کلاس های پارسه در تهران برم و دوره بگذرونم.
دوستان خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید، در مورد تغییر شغل، و گذراندن دروه های سخت افزار و بازار کار و...
سلام
من با تعمیرکارهای سخت افزار بعضا در ارتباط هستم . شما اگر الکترونیک بلد نباشید و زبان انگلیسی خوبی ندارید تا بیایید این کار را یاد بگیرید حداقل 6ماه فشرده زمان نیاز داره .بعدم باید یا شاگردی کسی را بکنید تا تجربه به دست بیارید یا اینقدر وسیله خراب کنید و بسوزونید تا یاد بگیرید
تعمیرات 50درصدش تجربه است .یعنی از الان شروع کنید خیلی خوب تلاش کنید 2سال دیگه میشه بهتون گفت تعمیرکار کاربلد.
تعمیرات سخت افزار و موبایل و امسال اینها نیاز به حوصله و دقت داره یعنی خطای میلی متری گاهی اوقات خسارت میلیونی به دستگاه مشتری وارد میکنه .پس اگر حال ظریف کاری ندارید در این کار موفق نخواهید شد
مشکل بعدی تنفس انواع گازهای سمی موقع تعمیراته (البته میشه با هود و ...کمی این مشکل را رفع کرد اما در 90 درصد موارد تعمیرکارها به این چیزها توجه نمی کنند تا کارشون به درمان سرطان و...برسه)
تامین قطعه برای تعمیرم خودش مشکل دیگه است دیدید بعضی قطعات یدکی ماشین خارجی ها پیدا نمیشه یا خیلی گرونه در کار لپ تاپ این مشکل 100برابر بزرگتر از ماشینه.مخصوصا اینکه نمایندگی برند ها قطعه یدکی نمی فروشند.
بر فرض تصمیم گرفتید بازم برید تو کار تعمیرات من اصلا لپ تاپ را پیشنهاد نمی کنم اول موبایل و تبلت یاد بگیرید اگر بعدا فرصت شد لپ تاپ هم کنارش یاد بگیرید مشتری تعمیر موبایل خیلی بیشتر از لپ تاپه مخصوصا از خرده کاری های نرم افزار موبایل پول خیلی بهتر و بدون دردسر تری میشه درآورد .الان مثلا برا نصب یک آنتی فیلتر ساده راحت 5هزار تومن به بالا بستگی به محل و شهر و...می گیرند
نظر شخصی من اینه که همون کار یدکی خودرو خیلی بهتر از تعمیرات سخت افزاره .همیشه تنش بین شما و مشتری در کارهای تعمیرات بیشتر از فروشندگی است.مخصوصا چیزهای تکنولوژی بالا که مشتری ازش سر در نمیاره و همیشه فکر می کنه دارید سرش کلاه می گذارید .مثلا همون لامپ که گفتید به مشتری میگید آقا گارانتی نداره اما موبایل و سخت افزار ....به این سادگی نیست .