برگزیده های پرشین تولز

بازتاب درگيري بداوي و رضايي در رسانه هاي خارجي

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
masthead.jpg


درگيري بين رحمان رضايي و علي بداوي در جريان ديدار ايران و عمان بيشتر از بعد فني اين بازي در مطبوعات چيني بازتاب داشته است و عكس اين درگيري در اكثر روزنامه‌ها به چاپ رسيده است.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به چين، روزنامه‌ي كينگ اسپورت با تيتر «ايران تيمي عصباني و مصمم» درباره‌ي بازي روز گذشته نوشت:« عمان تيم قدرتمندي بود و ايراني‌ها تصور نمي‌كردند با چنين تيم قدري بازي كنند، ضمن اين كه هوا بسيار گرم بود.»
اين روزنامه با اشاره به قضاوت اين ديدار توسط داوران بحريني و اردني آورده است:« ايران از داوري ناراضي بود و تصور مي‌كردند، چون در مسابقه‌ي بعدي بايد به مصاف اردن بروند و اين كشور دوست ندارد، با ايران روبرو شود، كمك داور اردني گل اول عمان را كه آفسايد بود، صحيح اعلام كرد.»
اين روزنامه درباره‌ي درگيري رضايي و بداوي نوشته است:« پس از درگيري، ايوانكوويچ بداوي را تعويض كرد و اين بازيكن راهي رخكتن شد. اما اين دو بازيكن ده دقيقه‌ي بعد اختلافات را كنار گذاشته و دوست شدند.»
سرمربي تيم ايران درباره‌ي تصميم‌گيري براي اين دو بازيكن گفت:« ابتدا بايد ضمن صحبت با اين دو بازيكن در شرايطي كه آرامش حكم‌فرما باشد، موضوع را بررسي كنيم. البته هر دو بازيكن جوانند و امكان اشتباه كردن وجود دارد.»
روزنامه‌ي كينگ با اشاره به ناراحتي علي دايي از درگيري رضايي و بداوي تيتر زده است:« دايي بسيار عصباني است.» در اين روزنامه به نقل از دايي نوشته شده است:« از تساوي راضي نيستيم و همگي علاقه‌مند به برد بوديم. درگيري دو مدافعمان قابل قبول نيست، اما بعد از مسابقه، بداوي اولين كسي بود كه عذرخواهي كرد. هواداران فوتبال در استاديوم، كار اين دو را تاييد نكردند. اما اعتقاد دارند ايران تيم خوبي است.»
همچنين تيتر ديگري در مورد سرمربي عماني‌ها وجود دارد:« ماچالا خوش شانس نيست.»
اين روزنامه، عمان را با وجود بهره‌مند بودن از قدرت لازم، بدشانسي را دليل نتيجه نگرفتن اين تيم مي‌داند.
همچنين روزنامه‌ي تيتان اسپورت با چاپ عكس‌هايي از درگيري و آشتي رضايي و بداوي نوشته است:« ايران از دو گلي كه عقب افتاد، ناراحت بود و دو مدافع اين تيم با يكديگر مشاجره كردند. اما در هتل اختلافات را كنار گذاشتند.»
همچنين اين روزنامه با چاپ تصويري از مهدوي‌كيا تيتر زده است:« مهدوي‌كيا هديه تولد مناسبي دريافت نكرد.» و در ادامه آورده است:
« روز گذشته مهدوي‌كيا انتظار داشت با پيروزي در ديدار با عمان بيست و هفتمين سال تولد خود را جشن بگيرد، اما با نتيجه‌ي به دست آمده هديه‌ي خوبي نگرفت. مهدوي‌كيا در اين باره گفت:« اميدوار بودم تا پيروزي در اين ديدار هديه‌ي تولدم باشد؛ اما نتوانستيم به نتيجه‌ي مورد علاقه دست يابيم.»
اين روزنامه به نارضايتي ايراني‌ها از داوري اشاره كرده است.
روزنامه‌ي مورنينگ پست نيز با چاپ تصويري از مهدوي‌كيا تيتر زده است:« عمان بدشانس، ايران خوش شانس»
اين روزنامه در تحليل اين بازي نوشته است:« ايران روي كاغذ از عمان قوي‌تر است، اما در زمين، عماني‌ها بهتر ظاهر شدند و تنها به دليل جواني و بي‌تجربگي نتوانستند برتري خود را حفظ كنند. ضمن اين كه در آينده قدرتمندتر ظاهر خواهند شد.»
اين روزنامه ايران و ژاپن را صعود كنندگان گروه D به مرحله‌ي بعدي دانست.
-----------------------------------------------

رويترز و تساوي ايران
درگيري رضايي و بداوي از چشمان كسي پنهان نماند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جام ملتهاي آسيا
تساوي ايران برابر عمان بازتاب گسترده‌اي در خبرگزاري‌هاي جهان داشت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رويترز در اين باره گزارش داد:« عمان تنها چند دقيقه تا خلق شگفتي بزرگ در جام ملت‌هاي آسيا فاصله داشت. دو گل نيمه‌ي نخست عماد علي، در هواي بسيار گرم «چونگ كينگ» ايران را شوكه كرد. اما علي كريمي و محمد نصرتي، قهرمان سه دوره‌ي اين رقابت‌ها را از شكست نجات دادند. اين تساوي ضربه‌ي بزرگي براي ميلان ماچالا و مردانش بود، چرا كه آنها در ديدار نخست گروه D نيز با بدشانسي برابر ژاپن، يك بر صفر شكست خورده بودند. نصرتي بسيار خوش شانس بود كه پس از خطاي وحشتناك به روي عماد علي گلزن عماني‌ها، در ميدان باقي ماند و گل تساوي تيمش را به ثمر رساند. عبدل رحمان، داور بحريني آن صحنه را نديد. اما عملكرد عالي عمان برابر برانكو ايوانكوويچ، سرمربي كروات ايران غير منتظره نبود. او در كنفرانس خبري، عمان را شايسته‌ي تقدير و اعتبار دانست و از كار بزرگ شاگردانش براي جبران گل‌هاي خورده، تمجيد كرد. اما يكي از صحنه‌هاي عجيب اين ديدار درگيري رحمان رضايي و علي بداوي دو مدافع ايراني در دقيقه پنجاه و هفت بود. آنها به شدت با يكديگر برخورد كردند. اكنون ايران از دو ديدار گروه D، چهار امتياز به دست آورده است. اين تيم در ديدار سرنوشت ساز آينده بايد با ژاپن روبرو شود.»
نیوزآسیا: رضایی و بداوی به کار بی سابقه ای دست زدند

تیم ایران در مصاف با عمان در روزی نه چندان خوب به تساوی 2 بر 2 دست پیدا کرد اما در اواسط نیمه دوم اتفاق عجیبی در زمین مسابقه روی داد.
به گزارش خبرنگار "مهر" پایگاه اینترنتی نیوزآسیا در گزارشی پیرامون دیدار ایران و عمان به درگیری دو بازیکن تیمملی کشورمان اشاره کرده و آورده است: علی بداوی و رحمان رضایی درحرکتی ناپسند به صورت یکدیگر ضربه زدند که قبل از شدت گرفتن مجادله، بازیکنان ایران از راه رسیدند و به قائله خاتمه دادند.
تیم ایران درحالی که نتیجه مسابقه را با حساب دو بر صفر عقب بود، محمد نصرتی در دقیقه 62 لگد محکمی به کمر عماد علی بازیکن عمان کوبید که این حرکت از سوی داور با جریمه همراه نشد. پس از آن علی کریمی موفق شد یکی از گل ها را جبران کند و محمد نصرتی همان بازیکنی که باید از سوی داور اخراج می شد نیز در سومین دقیقه از وقت های اضافه موفق شد گل تساوی را وارد دروازه عمان کند. ایران در آخرین بازی خود باید به مصاف ژاپن برود
 

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,813
لایک‌ها
9
مرسي شرلوك جان ! دوست داشتم بدونم چه خبره ، حس اينكه برم دنبالش رو نداشتم !

دمت گرم ;)
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
به نقل از faridbahal :
اقا دستت درد نكنه
كاشكي بيشتر بود!
چشم برادر!!

در ديدار روز گذشته برابر عمان، درگيري رضايي با بداوي و خطاي دلخراش نصرتي بيشتر از نكته‌ها و ضعف‌هاي فني ايران به چشم آمد و دردآور بود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بي‌ترديد صيانت از ارزشهاي والاي هر بوم و آيين، يكي از شعارهاي تيم‌هاي ورزشي است كه پيراهني مقدس را به نشانه‌ي وحدت ملي‌اشان بر تن مي‌كنند و يگانه هدف ورزش‌هاي گروهي به ويژه فوتبال، به رخ كشيدن همين اراده‌ي ملي است. صحنه‌هاي ديدار برابر عمان بسيار دردناك بودند. تكرار چنين نمايش تلخي، ديگر هيچ توجيه و بهانه‌اي ندارد. تنها اميدواريم از اين پس به ارزش‌هاي حقيقي و دروني ورزش بهاي بيشتري داده شود. اگر چه كنترل و مهار چنين واكنش‌هايي به ويژه با واقعيت‌هاي كنوني، بسيار سخت است!
در گفت‌وگوهاي زير سعي شد، با نظر كارشناسي به اين حادثه نگريسته شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ناصر نوآموز نايب رييس فدراسيون فوتبال در اين رابطه به خبرنگار ايسنا، گفت: بازيكناني كه منش پهلواني و اصول اخلاقي را در ميادين بين‌المللي رعايت نكنند، جايي در تيم ملي ندارند.
وي افزود: پوشيدن پيراهن تيم ملي حرمتي دارد، كه نمي‌توان با ارايه‌ي رفتار غير اخلاقي در زمين، آن را لكه‌دار كرد.
نوآموز گفت: زماني كه بازيكني به تيم ملي دعوت مي‌شود، پيش از آن بايد تحت آموزش‌هاي درست قرار گيرد كه بتواند خود را در چنين شرايط بحراني كنترل كند.
وي تصريح كرد: بازيكن مطرح و شاخص بودن مهم نيست، بلكه مهم اين است كه بازيكن بتواند اصول اخلاقي و جوانمردي را در كنار هموطن و غير هموطن خود رعايت كند و منش پهلواني داشته باشد.
نايب رييس فدراسيون فوتبال، گفت: حكم اعلام شده در خصوص نصرتي، رحمان رضايي و علي بداوي كاملا درست است و بايد برخوردي شديدتر از اين‌ها در ارتباط با كساني كه به پيراهن تيم ملي ارزش قائل نيستند، صورت بگيرد. چرا كه بروز چنين برخوردهايي در مسابقات رسمي قابل توجيه نيست.
وي بستر حركتي رشد اصول اخلاقي بازيكنان را در باشگاه‌ها دانست و افزود: فدراسيون فوتبال تنها وظيفه‌ي نظارت بر حركت فوتباليست‌ها را دارد و بسترسازي لازم بايد در باشگاه‌ها انجام شود.

*بي‌ترديد مجيد جلالي آشناترين مربي ايراني به ويژگي‌هاي محمد نصرتي مدافع محروم شده‌ي تيم ملي ايران است. سرمربي تيم فوتبال پاس، كه دقايقي پيش از محروميت نصرتي آگاه شده است، درباره‌ي رفتار ناشايست شاگردش در جام ملت‌هاي آسيا به خبرنگار ايسنا، گفت:« من اين بازيكن را به خوبي مي‌شناسم. نصرتي پيشينه‌ي انجام چنين حركاتي را نداشته است. فصل گذشته حتي در تمرينات هم، از او لغزشي نديدم. بنابراين اگر به دنبال ريشه‌هاي اين حادثه هستيم، بايد آنچه در طول اردوي تيم ملي رخ داده را موشكافانه بررسي كنيم. هنجارها يا ناهنجارها را بايد در شكل و شمايل زندگي فردي و گروهي بازيكنان تيم ملي ايران جست‌و‌جو كرد. هنگامي كه نصرتي اين حركت بي‌رحمانه را روي بازيكن عماني انجام مي‌دهد، بايد به اتفاقات پنج يا شش روز پيش اين اردو انديشيد. حتي ادبياتي كه بازيكنان به وسيله‌ي آن با يكديگر محاوره مي‌كنند نيز نقش مهمي دارد. به هر حال رفتار ناشايست نصرتي هرگز قابل دفاع نيست و باشگاه پاس با بررسي موشكافانه اين موضوع تصميم‌گيري خواهد كرد. او و ساير بازيكنان خاطي سزاوار تنبيه و نكوهش هستند.
ليگ برتر، جايگاه پرورش بازيكنان ملي است. رفتارهاي ناشايستي كه از سوي كميته‌ي انضباطي فدراسيون بي‌پاسخ مي‌ماند در صحنه‌هاي ملي مانند آنچه در ديدار برابر عمان ديديم، نمود پيدا مي‌كنند.»
مجيد جلالي در اين باره گفت:«همه ما تنها به آن چند دقيقه صحنه ديدار برابر عمان توجه مي‌كنيم در حالي كه بايد اين حادثه را به طور كلي و كلان تجزيه و تحليل كرد.»

* بيژن ذولفقارنسب نيز با بيان اين كه تيم ايران به يك تغيير روش اساسي نياز دارد، به خبرنگار ايسنا، گفت: بهترين كاري كه مي‌شود براي بازيكنان خاطي انجام داد تا درس عبرتي براي جوانان شود، بازگرداندن آنها به كشور است. اين درگيري، كار واقعا ناپسندي بود. هر چند فوتبال بسيار پر تنش است و فشارهاي جانبي زيادي باعث خارج شدن ورزشكار از شرايط طبيعي مي‌شود، اما بازيكنان بايد تحت هر شرايطي كنترل خود را حفظ كنند، مخصوصا نسبت به هم‌بازي خود كه داراي يك هدف هستند.
وي با اشاره به علل به وجود آمدن اين حوادث، گفت: در مسابقات باشگاهي ديده مي‌شود كه تيم‌ها تحمل شكست را ندارند و دست به كارهاي ناشايست زيادي مي‌زنند، كه اين بدعت بدي است. مقصر اصلي را معاونت فرهنگي سازمان تربيت بدني مي‌دانم كه تنها شعار مي‌دهد، بلكه بايد به صورت زير بنايي به جوانان و نوجوانان فرهنگ صحيح را آموزش دهد.
ذوالفقارنسب خاطر نشان كرد: ضعف در مديريت‌هاي داخلي و برگزاري مسابقات باعث به وجود آمدن حوادث بسياري پيرامون مسابقات ليگ مي‌شود كه كميته‌ي قضايي به سادگي از كنار حوادث مي‌گذرد و با صحنه‌هاي ناشايست برخورد قاطع نمي‌شود.
وي درگيري بين دو بازيكن تيم ملي كشورمان را بسيار زشت و نوعي بدآموزي براي جوانان دانست و اظهار كرد: قطعا اين صحنه بارها در عرصه‌ي بين‌المللي تكرار مي‌شود و يك اثر منفي جدي براي فوتبال ايران خواهد داشت.
ذوالفقارنسب وضعيت فعلي تيم ملي را حاصل نوع تمرينات و عملكرد عمومي بازيكنان دانست و گفت: احتمالا تيم ايران به عنوان تيم دوم از گروه خود صعود خواهد كرد. ولي بعيد به نظر مي‌رسد با اين شرايط در مراحل بعدي نتيجه‌ي قابل توجهي را كسب كند.

* محمود ياوري مربي و كارشناس فوتبال نيز عدم كارآيي اقدامات فرهنگي، اردوهاي درازمدت و خسته‌كننده را عامل برخوردهاي عصبي بازيكنان تيم ملي ايران دانست و در گفت‌وگو با ايسنا، تاكيد كرد: اين درگيري ثابت كرد برعكس آن چيزي كه ادعا مي‌شود، صفا و صميميت و وفاق ملي وجود ندارد و بازيكنان تحت تاثير فشارهاي اردويي قرار گرفته‌اند.
ياوري افزود: اردوهاي درازمدت، بسيار ملال‌آور است و موجب خستگي و ضعف عصبي بازيكنان مي‌شود كه نتيجه‌ي آن نيز پيش آمدن اين درگيري‌ها است.
وي افزود: بروز چنين حوادثي در تاريخ فوتبال ايران بي‌سابقه است و بازتاب بدي از لحاظ فرهنگي براي فوتبال ملي ما خواهد داشت.
اين كارشناس فوتبال تاكيد كرد: رييس فدراسيون فوتبال بايد قبل از اين كه كنفدراسيون فوتبال آسيا در خصوص بداوي و رحمان رضايي حكم صادر مي‌كرد، پس از بازي، هر 2 بازيكن را به ايران مي‌فرستاد. زيرا 2 جلسه محروميت در عملكرد آنها زياد تاثير گذار نخواهد بود.
وي درخصوص حركت نصرتي نيز گفت: عملكرد اين بازيكن بسيار زشت و دور از خلق و خوي يك بازيكن ايراني بود. ولي مهم‌تر اين است كه چه موضوعي باعث مي‌شود، نصرتي اين عمل را انجام دهد. مسلما اين كار به استرس‌هاي قبل از بازي بازمي‌گردد.
ياوري علت بروز چنين حوادثي را بيش از هر چيز ديگري برخورد مسالمت آميز و دوستانه‌ي برانكو با بازيكنان مرتبط دانست و گفت: اين مساله باعث شده تا بازيكنان از رفتار سرمربي تيم ملي سوء استفاده كنند.
وي تصريح كرد: اين عمل ثابت كرد كه برانكو هيچ توجهي به مسايل اخلاقي و فرهنگي نداشته است، كه عامل اين موضوع نيز خارجي بودن وي است و اين‌ كه او آشنايي كافي با ويژگي‌هاي اخلاقي ايرانيان ندارد.
اين مربي فوتبال تاكيد كرد: درباره‌ي اين درگيري‌ها نمي‌توان تنها بازيكن را مقصر دانست و بايد عوامل اين موضوع كاملا ريشه‌يابي شده و مشخص شود كه چه موضوعي بر روحيه‌ي، صفا و صميميت درون اردويي بازيكنان تاثير گذاشته است.
وي تاكيد كرد: اين مساله نشان داد، تيم ملي نياز به يك روانشناس دارد و نمي‌توان تمام كارها را به يك مربي خارجي واگذار كرد.

* مناجاتي سرمربي اسبق تيم فوتبال كشورمان در مسابقات مقدماتي جام جهاني 90 نيز به ايسنا، گفت: چنين صحنه‌ي زشت و تلخي هرگز ديده نشده بود. اين دو بازيكن تمام داشته‌هاي فوتبال ايران را بر باد دادند و با توجه به بازتاب بين‌المللي اين مسابقات، واقعا براي تيم ملي فوتبال كشورمان ضعف بزرگي است كه دم از اخلاق ورزشي بزنيم، در حالي كه بازيكنان ملي‌پوشمان در مقابل چشمان بهت زده‌ي جهانيان به جان يكديگر بيافتند.

* بازيكن اسبق تيم ملي نيز در خصوص درگيري‌هاي روز گذشته‌ي تيم ملي، بر عدم آموزش و تربيت اخلاق ورزشي در سنين پايين و باشگاهي تاكيد كرد.
سيد مهدي ابطحي، كارشناس فوتبال با اشاره به درگيري‌ بداوي و رضايي در بازي روز گذشته مقابل تيم عمان، اظهار كرد: تربيت يك بازيكن در رده‌ي جواني و نوجواني بايد انجام شود. در غير اين صورت، عواقب بدي در انتظار ورزش كشور خواهد بود. اگر در فوتبال چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد، به دليل كم كاري در بخش تربيت بازيكنان است. همان طور كه در بازي‌هاي داخلي نيز شاهد اين امر و زد و خوردهاي بين بازيكنان هستيم.
وي در خصوص حركت نصرتي، توضيح داد: از نصرتي اصلا انتظار چنين كاري را نداشتم و با توجه به شناختي كه از محمد دارم، با ديدن اين حركت، تعجب كردم. چنين حركاتي از نصرتي بعيد است.
ابطحي در ادامه افزود: وقتي بازيكن در زمين، نتواند كار خود را به خوبي انجام دهد، فشارهاي عصبي موجب بروز حركاتي ناشايست مي‌شود. در اين خصوص هيچ گونه آموزشي به بازيكنان داده نشده و بازيكنان نمي‌دانند زمان بروز اين اتفاقات چه عكس‌العملي داشته باشند.

* جلال چراغ‌پور كارشناس فوتبال نيز به ايسنا گفت: حركات زشت صورت گرفته در بازي برابر عمان ناشي از فشار بيش از اندازه بر بازيكنان تيم و انتظارات غير منطقي از آنهاست.
وي تصريح كرد: قبل از حركت زشت رضايي و بداوي، من به حركات بازيكناني نظير علي كريمي، دايي و نصرتي دقيق شده بودم و مي‌ديدم كه اين حركات عصبي و غير ارادي است و فهميدم كه در تيم چه خبر است. بايد بگويم، چنانچه لطف داور شامل حال تيم ما نمي‌شد، اوضاع بسيار خراب‌تر از وضع موجود مي‌شد.
اين كارشناس فوتبال خاطر نشان كرد: در اين بازي علي دايي صاحب نام و ركوردار بين‌المللي، چند بار صاحب توپ شد، چند موقعيت گلزني داشت، چند تا ضربه‌ي سر زد، چند بار اقدام به شوتزني كرد، اما به هدف اصلي نرسيد. اين يعني بي‌برنامگي، يعني كلافه شدن فوتباليست. پس، از دست دادن كنترل آنها دور از ذهن نيست.

* در ادامه معاون ورزشي سازمان تربيت بدني در خصوص درگيري‌هاي صورت گرفته بين بازيكنان تيم ملي در ديدار برابر عمان نيز، گفت: مسلما فشارهاي عصبي و شرايط پيش آمده در اين مساله بسيار تاثيرگذار بوده است، البته پس از بازي، جلسه‌اي براي همين موضوع در اردوي تيم ملي برگزار شد و رحمان رضايي و علي بداوي ضمن آشتي با يكديگر از كليه‌ي اعضاي تيم ملي و مردم ايران عذرخواهي كردند.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به مخاطبان زيادي كه اين صحنه‌ها را ديده‌اند، به طور يقين اين مساله تاثير خوبي بر فوتبال ايران نخواهد داشت.

* در پايان سخنگو و مشاور معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني نيز گفت: سازمان تربيت بدني حركت ناشايست بازيكنان خاطي ايران را در جريان بازي ديروز برابر عمان را محكوم مي‌كند.
عيسي اسحاقي محكوم و غيراخلاقي دانستن رفتاري كه روز گذشته از سوي بداوي و رضايي در بازي مقابل عمان انجام شد، اظهار كرد: همه‌ي بازيكنان و ورزشكاران ملزم به حفظ شئونات اخلاقي و رسيدن به ارزشهاي **** جمهوري اسلامي ايران هستند.
وي ضمن استقبال از حركت ارزشمند فدراسيون فوتبال مبني بر محروم كردن بازيكنان فوق، گفت: سازمان تربيت بدني نيز خواستار بازگشت اين بازيكنان به كشور است.
وي با بيان اين كه فدراسيون فوتبال از مردم ايران براي وقوع حوادث روز گذشته عذرخواهي كرده است، گفت: اين در حالي است كه كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز از تصميم فدراسيون فوتبال ايران مبني بر محروميت دو ملي‌پوش كشورمان استقبال كرده است.
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
وي با بيان اين كه فدراسيون فوتبال از مردم ايران براي وقوع حوادث روز گذشته عذرخواهي كرده است، گفت: اين در حالي است كه كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز از تصميم فدراسيون فوتبال ايران مبني بر محروميت دو ملي‌پوش كشورمان استقبال كرده است.
كدوم اقدام حتما اقدام فرجام خواهي!!
كثافتا عوض اينكه اون 2تا آشغالو پرت كنن ايران فرجام خواهي هم براشون كردن!!
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
به دنبال حوادث ناشايست در بازي روز گذشته‌ي ايران و عمان، سه بازيكن تيم ملي فوتبال ايران محروم شدند و داور اين ديدار از جام ملت‌هاي آسيا اخراج شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد نصرتي زننده‌ي گل دوم تيم ايران از سوي كميته‌ي برگزاري رقابت‌ها به دليل ضربه‌ي خشن بر روي كمر بازيكن عماني، چهار جلسه از همراهي تيم ملي محروم شد. همچنين عبدالرحمان دلاور داور بحريني بازي ايران و عمان، از قضاوت در ادامه‌ي رقابت‌ها محروم شد.
نصرتي نيز مبلغ هفت هزار دلار جريمه شد.
پس از تماشاي فيلم ويدئويي بازي و حركت خشن نصرتي، از سوي كميته‌ي انضباطي رقابت‌ها، چنين تصميمي گرفته شد؛ كه با اين چهار جلسه محروميت، نصرتي جام ملت‌ها را از دست داد.
همچنين دو جلسه محروميت براي رحمان رضايي و علي بداوي، به دليل درگيري اين دو بازيكن در نظر گرفته شد و هر كدام موظف به پرداخت مبلغ 3500 دلار جريمه نقدي شدند.
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
در حالي كه ايران تنها بيست و چهار ساعت فرصت داشت، نسبت به حكم محروميت بازيكنان تيم ملي فرجام خواهي كند، اعتراض رسمي خود را به صورت مكتوب به AFC اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به چين، پس از اعلام حكم محروميت بازيكنان ايراني از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)، فدراسيون فوتبال كشورمان فرجام‌خواهي خود را نسبت به اين حكم اعلام كرد.
پس از پايان ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و عمان از سري رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا، 3 نفر از بازيكنان خاطي تيم ايران از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا محروم شدند، كه فدراسيون فوتبال كشورمان اين حكم را غير عادلانه و غير معقول دانست و اعتراض رسمي خود را به صورت مكتوب به AFC اعلام كرد.
مسوولان فدراسيون فوتبال ايران معتقدند:« بازيكنان ايراني مستحق چنين محروميتي نبودند.»
گفتني است، محمد نصرتي 4 جلسه، علي بداوي و رحمان رضايي هر كدام دو جلسه از سوي AFC محروم شده‌اند
43.jpg
 

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,813
لایک‌ها
9
رو نيست ! فقدان شعور ه !
 

mori

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,706
لایک‌ها
14
محل سکونت
Tehran
بيژن ذولفقارنسب نيز با بيان اين كه تيم ايران به يك تغيير روش اساسي نياز دارد، به خبرنگار ايسنا، گفت: بهترين كاري كه مي‌شود براي بازيكنان خاطي انجام داد تا درس عبرتي براي جوانان شود، بازگرداندن آنها به كشور است. اين درگيري، كار واقعا ناپسندي بود. هر چند فوتبال بسيار پر تنش است و فشارهاي جانبي زيادي باعث خارج شدن ورزشكار از شرايط طبيعي مي‌شود، اما بازيكنان بايد تحت هر شرايطي كنترل خود را حفظ كنند،
اين حرف منم هست آره قربونش
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
اينم حرفهاي آقاي نصير نيا
محروميت در نظر گرفته شده براي بازيكنان ايران سنگين و غير متعارف است.
حداكثر جريمه اي كه مي توان براي محمد نصرتي در نظر گرفت يك تا سه جلسه محروميت است .
ضمن اينكه جريمه نقدي 4000 دلاري نيز بسيار زياد است و حد اكثر جريمه تا 3000 دلار است.
درگيري رحمان رضايي و علي بداوي به گونه اي نبود كه به بازيكنان حريف ضرري برساند.


البته داور مي توانست اين دو بازيكن را اخراج كند ولي دو جلسه محروميت در نظر گرفته شده براي آن ها تا حدودي غير متعارف بود.
اين دو مي بايست يك جلسه از همراهي تيم ملي محروم مي شدند ، چرا كه در اين درگيري از نيروي زياد استفاده نشده است.
به هر حال كميته داوران A.F.C نظرات خاصي دارد و افراد خاصي در اين كميته مشغول به كار هستند و چنين تصميمات عجيبي را اتخاذ مي كنند.
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
و اينم 1 مصاحبه توپ به نظر منم بايد تيم ملي برگرده ايران
چون پيش بيني مينم وحشتناك حذف بشه !!اينو الكي نميگم چيزيه كه شديدن بوش مياد!

به طور كلي بايد تيم ملي را به كشور بازگرداند و هر دو بازيكن محروم شده را ديپورت كنند، 2 جلسه محروميت به هيچ وجه كافي نيست.
حسين كازراني ضمن بيان مطلب فوق افزود : تمامي بازيكنان يك تيم بايد از طرف مسؤولان آن تيم كنترل شوند كه در تيم‌ ما اينگونه نيست.
بازيكنان تيم ملي ايران هر يك كار خود را مي‌كنند و كسي اجازه ندارد به آنها حتي تذكر بدهد.
در اين تيم همه زورشان به آرش برهاني مي‌رسد و او را مي‌توانند تعويض كنند. تيم ما با 3 ليدر بازي مي‌كند كه هر 3 نقاط ضعف ما هستند.


وي افزود: آقاي دادكان بيان مي‌كند كه با اخراج اين دو بازيكن از تيم ملي تعداد نفرات تيم كاهش مي‌يابد.
وي در ادامه افزود : اگر اين چنين است، تيم را به كشور بازگردانند و از ادامه رقابت‌ها صرف‌نظر كنند .
حتماً لازم نيست كه با يك شكست فاحش از مسابقات كنار برويم.
در اين رقابت‌ها شاهد هستيم تيمي مثل ژاپن تيم سومش را آورده و به جوانان ميدان داده است ولي ما براي بقاي يك عده، تيمي را وارد رقابت‌ها كرديم كه اصلاً صلاحيت ندارد.
وي در خاتمه تصريح كرد: عمان يك تيم درجه 2 آسيا است. وقتي در مقابل اين تيم اينگونه ظاهر مي‌شويم و در مقابل تايلندي كه حتي تيم‌هاي ليگ يك ما هم مي‌توانند شكستش دهند روي خلاقيت بازيكنانمان به پيروزي مي‌رسيم، ادامه اين رقابت‌ها چه فايده‌اي مي‌تواند داشته باشد.
 

mori

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,706
لایک‌ها
14
محل سکونت
Tehran
به نقل از SherlockHolmes :
در حالي كه ايران تنها بيست و چهار ساعت فرصت داشت، نسبت به حكم محروميت بازيكنان تيم ملي فرجام خواهي كند، اعتراض رسمي خود را به صورت مكتوب به AFC اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به چين، پس از اعلام حكم محروميت بازيكنان ايراني از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)، فدراسيون فوتبال كشورمان فرجام‌خواهي خود را نسبت به اين حكم اعلام كرد.
پس از پايان ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و عمان از سري رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا، 3 نفر از بازيكنان خاطي تيم ايران از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا محروم شدند، كه فدراسيون فوتبال كشورمان اين حكم را غير عادلانه و غير معقول دانست و اعتراض رسمي خود را به صورت مكتوب به AFC اعلام كرد.
مسوولان فدراسيون فوتبال ايران معتقدند:« بازيكنان ايراني مستحق چنين محروميتي نبودند.»
گفتني است، محمد نصرتي 4 جلسه، علي بداوي و رحمان رضايي هر كدام دو جلسه از سوي AFC محروم شده‌اند
43.jpg
واقعا دادكان نشون داد آدم ابلهيه
مرتيكه ازگل!
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
اينم توجيه احمقانه نصرتي!!
ابله يه چيزيم طلبكاره!!
محمد نصرتي در توضيع دلايل حركت غير ورزشي خود كه منجر به محروميت 4 جلسه اي توسط كنفدراسيون فوتبال آسيا براي وي شد آن را به دليل تعلل بي مورد بازيكن عماني دانست.
نصرتي گفت : اصلا قصد اين را نداشتم كه ضربه اي به اين بازيكن بزنم اما تعلل بازيكن عماني باعث تمام ماجرا شد . وي افزود : من واقعا متاسف هستم .

شرايط بازي اصلا به صورتي نبود كه با آرامش بازي كنيم ما از عمان عقب بوديم و آنها به ضد فوتبال روي آورده بودند.
 

mori

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,706
لایک‌ها
14
محل سکونت
Tehran
ولي خداييش 3 تا دفاع اصلي رفتن
احتمال گند زدن زياده و ديگه هم مهم نيست چه بهتر بازي هامون كمتر باشه كه كمتر هم ازين گندا بالا بياريم!
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
اينم يه توجيه احمقانه ديگه!!
به نظرم عمانيا اصلا هيچ كاري نكردن كه اعصاب ايرانيا خراب بشه!!!

فريدون معيني رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال در مورد درگيري رحمان رضايي با علي بداوي در ديدار برابر عمان گفت: در 40 سالي كه در فوتبال ايران فعاليت مي كنم، چنين صحنه اي را نديده بودم.
در پايين ترين تيم هاي فوتبال هم چنين برخوردهايي روي نمي دهد، تيم ملي كه جاي خود دارد.
البته فشار رواني بازي كه حريف هم با رفتارش آن را تحريك مي كرد، در روي دادن چنين ماجرايي دخيل است.
وي در ادامه افزود: نفوذهاي بداوي كه بدون برگشت بود، موجب شد تا فشار حملات عمان بر رضايي بيفتد. او هم نتوانست تحمل كند و آن واكنش را از خود نشان داد.


البته تيم هاي عربي مي دانند كه ايراني ها در اين وضعيت كنترل خود را از دست مي دهند.
به همين دليل با تشديد اين مسئله موجب برهم زدن نظم تيمي ايران شدند و بايد با چنين اتفاق هايي مقابل مثبت كنيم.
معيني در پايان خاطر نشان كرد: اين اتفاق ها مسائل ريشه اي است كه از طريق فرهنگ سازي بايد حل شود.
بازيكن ما بايد از پايه تربيت شود و توانايي ذهني براي تحمل اين فشارها را داشته باشد .
در سطح ملي بايد چنين مسائلي را پيش بيني كرد تا از روي دادن ان بتوان جلوگيري نمود.
 

Ajabshirkhan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,354
لایک‌ها
8
با تندروي و احساسي عمل كردن به هيچ جا نميشه رسيد.اگه ما اينهمه بازيكنهاي خودمون رو بكوبيم از ديگران چه انتظاري داريم.
حالا يه غلطي كردن مجازاتش هم ديدن.مجازات هم بايد متناسب با خطا باشه .همينكه دو جلسه محروم شدن و تيم هم با اين وضع احتمالا ضربه زيادي ميبينه كافيه ديگه.
بقول يكنفر تو همين ورزش و مردم ميگفت در بازي دو تا تيم باشگاهي عربي كه يه درگيري شديدتري البته بين بازيكنان دو تيم رقيب پيش اومد عربها با گرفتن وكيل و فرجام خواهي محروميت چند بازيكن محروم شده رو كاهش دادن.از طرفي بلافاصله بعد از بازي ايران عمان يه شبكه عربي يك مصاحبه تلويزيوني با رييس كميته داوران اسيا تشكيل دادند و گفتند اگر نصرتي اخراج ميشد ما گل نميخورديم.(البته شبكه تلويزيوني مال عمان هم نبود!).
در چنين شرايطي كه همه ميخوان ما رو بكوبن ما كه نبايد به اونا كمك كنيم و از موضع ضعف با تصميمات اونها برخورد كنيم.درسته
كه كارهاي اين بازيكنان اشتباه بوده ولي دليل نميشود كه هر مجازاتي را كه خواستند برايشان در نظر بگيرند قبول كنيم.مجازات بايد
بر طبق قانون باشد و انطور كه اقاي نصير زاده ميگفت براي درگيري دو بازيكن از يك تيم قانوني وجود ندارد و براي دو تيم مختلف مجازات سبكتر از اين هست كه براي بازيكنان ما در نظر گرفته اند.كه البته ان خطا به نظر من حتي سنگينتر هم هست.بنابراين اگر
فرجام خواهي هم شده از روي عدم شعور نبوده بلكه كاملا از روي عقل و منطق و شعور بوده.
در ضمن براي اينكه اين موارد ديگر پيش نيايد در بايد يك برنامه ريزي اساسي چه از لحاظ تربيت بازيكنان از همان نوجواني و چه از لحاظ برخورد با بازيكنان و مربيان خاطي در مسابقات باشگاهي انجام شود وگرنه با تنبيهات شديد مقطعي چيزي درست نميشود
فوقش 10-15 سال بعد اين مساله فراموش ميشه و دوباره ممكنه چنين اتفاقي تكرار بشه.
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
به نقل از Ajabshirkhan :
با تندروي و احساسي عمل كردن به هيچ جا نميشه رسيد.اگه ما اينهمه بازيكنهاي خودمون رو بكوبيم از ديگران چه انتظاري داريم.
حالا يه غلطي كردن مجازاتش هم ديدن.مجازات هم بايد متناسب با خطا باشه .همينكه دو جلسه محروم شدن و تيم هم با اين وضع احتمالا ضربه زيادي ميبينه كافيه ديگه.
بقول يكنفر تو همين ورزش و مردم ميگفت در بازي دو تا تيم باشگاهي عربي كه يه درگيري شديدتري البته بين بازيكنان دو تيم رقيب پيش اومد عربها با گرفتن وكيل و فرجام خواهي محروميت چند بازيكن محروم شده رو كاهش دادن.از طرفي بلافاصله بعد از بازي ايران عمان يه شبكه عربي يك مصاحبه تلويزيوني با رييس كميته داوران اسيا تشكيل دادند و گفتند اگر نصرتي اخراج ميشد ما گل نميخورديم.(البته شبكه تلويزيوني مال عمان هم نبود!).
در چنين شرايطي كه همه ميخوان ما رو بكوبن ما كه نبايد به اونا كمك كنيم و از موضع ضعف با تصميمات اونها برخورد كنيم.درسته
كه كارهاي اين بازيكنان اشتباه بوده ولي دليل نميشود كه هر مجازاتي را كه خواستند برايشان در نظر بگيرند قبول كنيم.مجازات بايد
بر طبق قانون باشد و انطور كه اقاي نصير زاده ميگفت براي درگيري دو بازيكن از يك تيم قانوني وجود ندارد و براي دو تيم مختلف مجازات سبكتر از اين هست كه براي بازيكنان ما در نظر گرفته اند.كه البته ان خطا به نظر من حتي سنگينتر هم هست.بنابراين اگر
فرجام خواهي هم شده از روي عدم شعور نبوده بلكه كاملا از روي عقل و منطق و شعور بوده.
در ضمن براي اينكه اين موارد ديگر پيش نيايد در بايد يك برنامه ريزي اساسي چه از لحاظ تربيت بازيكنان از همان نوجواني و چه از لحاظ برخورد با بازيكنان و مربيان خاطي در مسابقات باشگاهي انجام شود وگرنه با تنبيهات شديد مقطعي چيزي درست نميشود
فوقش 10-15 سال بعد اين مساله فراموش ميشه و دوباره ممكنه چنين اتفاقي تكرار بشه.
من موافق نيستم با حرفات!!
با اينكه منطقيه
 

pars-sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 جولای 2004
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
عجب ملت ك×س كشي داريم ها ! آبرو همه را بردن ! چه ربطي به عمان داشت ؟
 

emad86_20011

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2004
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
2
سن
36
محل سکونت
Mashhad, Iran
ولي واقعا گند زدن, ادم بايد به چيه كشورش افتخار كنه! فكر مي كردم حداقل ديگه توي فوتبال كارمون درسته, ولي از اينم نااميد شدم :eek: Damn
 
بالا