برگزیده های پرشین تولز

بازي سرنوشت نسل جوان ايران شروع شده!

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
عاليجناب جورج دبليو بوش، رئيس جمهور ايالات متحده امريکا
کاخ سفيد
واشنگتن دي سي 20500
ايالات متحده آمريکا

جناب آقاي رئيس جمهور،

شما مستحضر هستيد که اکنون سه هفته از تحصن بيشتر از 125 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ايران در اعتراض به عدم برگزاري انتخابات آزاد در کشور ما مي گذرد. تحصن اين نمايندگان از آن روست که گرايش بنيادگراي حاکم در يک اقدام ضد دمکراتيک، با حذف هزاران نفر از نامزدهاي نمايندگي در حوزه هاي انتخاباتي سراسر کشور، از حضور نيروهاي طرفدار اصلاحات و تحولات دمکراتيک در مجلس قانونگذاري جلوگيري به عمل آورده اند. اکنون در حمايت از نمايندگان اصلاح طلب، تعداد کثيري از وزراء، معاونين آنها، استانداران و فرمانداران و روساي 25 دانشگاه در سراسر کشور استعفاي خود را به مقامات مسئول ارائه نموده اند. وزارت کشور جمهوري اسلامي ايران نيز اعلام نموده است که انتخابات فرمايشي کنوني را برگزار نخواهد کرد.

در چنين شرايطي، رفتار دولت شما نگراني و تعجب ما را برانگيخته است، چرا که شما در سال هاي گذشته حتي از تظاهرات عده اي دانشجو در سخنراني هاي خود ياد مي کرديد و اکنون حادثه اي در اين ابعاد هنوز توجه لازم را از طرف شما جلب نکرده است. سکوت شما و ساير مقامات ايالات متحده در لحظه کنوني همراه با مذاکرات اخير نمايندگان جمهوري اسلامي ايران با مقامات کشور شما فضاي سوء ظن جديدي را در ميان مردم و روشنفکران جامعه ما نسبت به سياست هاي کنوني ايالات متحده ايجاد نموده است. هنوز مدت زيادي از پوزش خواهي خانم مادلن آلبرایت از مردم ايران درباره نقش دولت آمريکا در کودتاي ضد دمکراتيک 1953 در ايران نمي گذرد، ما صميمانه اميدواريم که اينبار دولت شما حمايت از نيروهاي هوادار تحول به سوي دمکراسي را بطور علني و همه جانبه ابراز نمايد. مردم ما به دخالت هيچ دولت و نيروي خارجي در امور داخلي خود نياز نداشته و هرگز خواهان آن نبوده و نيستند، اما از حمايت هاي صميمانه همه دولت هاي خارجي از مبارزات دمکراتيک خود قدرداني مي کنند.

شما مطمئنا خوب مي دانيد که حکومت ايران بدون انتخابات آزاد و مشارکت مردم نه تنها مشروعيت ملي نداشته، که قادر نخواهد بود ثبات در کشور و منطقه را تامين نمايد و مسلما نمي تواند شريک مطمئني در روابط سياسي و اقتصادي آينده براي مردم و دولت ايالات متحده باشد.

آينده مناسبات دوستانه و احترام متقابل در روابط دو کشور در گرو سياست هاي امروزي شماست، مردم ايران و تمامي نيروهاي طرفدار دمکراسي در کشور ما انتظار دارند که سياست هاي ايالات متحده در لحظه کنوني بر اساس احترام به آرزوهاي ملي مردم ايران بنا شده و مبارزه کنوني مردم ايران را در حرکت مسالمت آميز به سوي آزادي و دمکراسي حمايت و پشتيباني نمايد.

با احترام،
اسامي امضاکنندگان:


رونوشت: نمايندگان محترم کنگره ايالات متحده امريکا
اين نامه توسط ايرانيان خارج و داخل كشور تهيه شده و ارسال گرديده است.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
انتقاد دانشجويان از اتحاديه اروپا؛ محافظه کاران را نپذيريد

چهل و هفت انجمن اسلامی دانشجويان عضو طيف علامه دفتر تحکيم وحدت، با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به خاوير سولانا، مسئول هماهنگ کننده سياست خارجی اتحاديه اروپا، از موضع گيری ها و عملکرد های اخير برخی از کشورهای عضو اتحاديه اروپا انتقاد کرده و از آنها خواسته اند که دموکراسی و حقوق بشر را فدای منافع کوتاه مدت خود نکنند.

انتشار چنين نامه ای در شرايط خاص کنونی، نه تنها نشانه ای مهم از فاصله گيری هرچه بيشتر منسجم ترين تشکل دانشجويی هوادار اصلاحات از حاکميت محسوب می شود، بلکه به معنای صحه گذاشتن بر نقش فشارهای بين المللی برای تغيير رويکرد جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی نيز هست.

اين نامه در پی سفرهای چندباره آقای سولانا به ايران و پس از سفرهای رييس جمهوری اتريش و نخست وزير ايتاليا به تهران و نيز سفر دبير شورای عالی امنيت ملی و وزير بازگانی ايران به فرانسه، همزمان با اوج گيری بحران رد صلاحيت های گسترده نامزدهای نمايندگی مجلس هفتم منتشر شده است.

محور اصلی گفتگوی مقامات اروپايی و ايرانی، گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بوده و تحکيم روابط دو جانبه بوده است.

دفتر تحکيم وحدت، به عنوان بزرگ ترين تشکل دانشجويی هوادار اصلاحات، تاکيد کرده انگيزه نوشتن اين نامه ابراز نگرانی از نحوه عمل كشورهای اروپايی در وقايع جاری ايران است كه گونه ای حمايت تلويحی و موافقت ضمنی نسبت به عملکرد محافظه کاران در نقض حق انتخاب مردم ايران را به ذهن متبادر می ‌سازد.

در اين نامه همچنين تاکيد شده که به رسميت شناختن و مذاکره با جريان فكری وسياسی که به رای مردم بی اعتنا است و در ميان ملت ايران فاقد پايگاه اجتماعی و دارای پايين ترين حد مشروعيت است، از سوی کشورهای اروپايی اشتباهی بزرگ خواهد بود.

دانشجويان، با اشاره به تجربه کشورهايی نظير عراق و سرنوشت حاکم پيشين اين کشور، تصريح کرده اند چنين اقدامی نه تنها به تامين منافع کشورهای اروپايی نمی انجامد، بلکه موجب خدشه دار شدن اعتبارجهانی آنها وشکل گيری نگاه منفی نسبت به اين کشورها در اذهان مردم ايران و جهان می گردد.

اين دومين نامه طيف علامه دفتر تحکيم وحدت، به يک مقام بين المللی در کمتر از يک سال گذشته است.

اين تشکل دانشجويی، پيش از اين نيز در نامه سرگشاده ای به کوفی عنان، دبير کل سازمان ملل، جمهوری اسلامی را به نقض گسترده حقوق بشر متهم کرده و خواستار دخالت سازمان ملل برای جلوگيری از تداوم چنين روندی شده بود.

انتشار اين نامه، نه تنها با واکنش تند محافظه کاران همراه شد، بلکه سکوت و عدم جانبداری اصلاح طلبان درون حاکميت از دانشجويان را نيز در پی داشت؛ امری که خود موجب برخورد دستگاه های امنيتی و قضايی با شماری از دانشجويانی شد که در نوشتن و انتشار نامه سرگشاده به دبير کل سازمان ملل نقشی فعال داشتند.

رويکرد دانشجويانی که در سال های قبل، بويژه در به قدرت رسيدن اصلاح طلبان درون حاکميت تاثير گذار بوده اند به مقامات و سازمان های بين المللی، در عين حال بيانگر نااميدی فزاينده آنان از روند تحولات در جمهوری اسلامی است.

در حقيقت، نگارش نامه به خاوير سولانا بيانگر آن است که اصلاح طلبان و هواداران آنان قادر نيستند خود در داخل کشور مانع از آن شوند که محافظه کارانی که عملا حرف آخر را در زمينه های اصلی از جمله سياست خارجی می زنند، به عنوان نمايندگان ايران پشت ميز مذاکره با مقامات خارجی بنشينند.

دانشجويان در نامه خود تا آنجا پيش رفته اند که فرانسه را به دليل پذيرش حسن روحانی و مذاکره با وی مورد انتقاد قرار داده اند؛ حال آنکه آقای روحانی، از جمله چهره های مورد اعتماد آيت الله علی ***** ای، **** جمهوری اسلامی محسوب می شود که بويژه از هنگام آغاز مذاکرات پيرامون برنامه های اتمی ايران، به شخص اول کشور در زمينه سياست خارجی بدل شده است.

به نوشته دفتر تحکيم وحدت، "مايه تاسف بسيار است که کشور فرانسه که مهد آزادی، دموکراسی و روشنفکری در جهان مدرن به شمار می رود، با پذيرش ميزبانی و مذاکره با نمايندگان اقتدارگرايان نقشی اساسی در اين زمينه ايفا نموده است."

نامه سرگشاده دانشجويان هوادار اصلاحات، که نقش و تاثير آنان بر روند تحولات سياسی در ايران غير قابل انکار است، همچنين می تواند به تقويت نيروهايی در اتحاديه اروپا بينجامد که خواستار برخوردهای جدی تر با جمهوری اسلامی بويژه بر سر مسايلی نظير حقوق بشر، دمکراسی و رعايت آزادی فردی و اجتماعی هستند.

تحقق چنين امری، به دليل آنکه بر دشواری های جمهوری اسلامی در عرصه بين المللی می افزايد، اين اميدواری را نيز افزايش می دهد که به چنين خواسته هايی بيشتر توجه شود؛ زيرا حوادثی که در گذشته روی داده، اين ذهنيت را تقويت کرده که مسئولان جمهوری اسلامی، هر اندازه که در برابر خواسته های داخلی مقاومت می کنند، به همان اندازه در برابر فشارهای خارجی از خود انعطاف نشان می دهند.
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2004/02/040201_mj-jb-students-letter.shtml
----------------------------------------------------------------------------------------------------
جوون ايروني الان ديگه بازي سرنوشت شروع شده آينده بستگي به تصميم درست داره.
 

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
من گفتم كه توي كاغذ رايم فقط چند تا فحش خواهر مادر به همشون ميدم الان فهميدم ما..ج..ده ها استعفا دادن
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
بازي تحصن و استعفا رو كه ديديد چطور مالوندن ، انگاري ميخوان بچه گول بزنن(البت اين ملت بچه هم هست آ) حالا ديگه نسل جوون بايد خودش تصميمم بگيره يا بازيچه بشه يا بازي رو كلا قطع كنه براي هميشه. الان تو دنيا ديگه وقتي حكومتي بين مردمش محبوبيت نداشته باشه موندگار نيس و هيچ كشوري هم جرات نداره با اين نوع حكومتها ارتباط داشته باشه حداقل تو ظاهر.
 
بالا