برگزیده های پرشین تولز

بازپس‌گیری نشان افتخار لژیون دونور از تهیه‌کننده سرشناس هالیوود

Seymari1369

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2016
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
17
سن
33
بازپس‌گیری نشان افتخار لژیون دونور از تهیه‌کننده سرشناس هالیوود

رییس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون روز گذشته (یک‌شنبه) از تلاش برای بازپس‌گیری نشان افتخار لژیون دونور که سال 2012 به این تهیه‌کننده سرشناس هالیوود اهدا شد، خبر داده است! آکادمی اسکار نیز در حرکتی بی‌سابقه اقدام به لغو عضویت هاروی واینستاین کرد که برخی منتقدان اتخاذ چنین تصمیمی را افراطی و شتاب‌زده توصیف کرده‌اند. لغو نشان افتخار اتفاقی نادر به شمار می‌رود (مشابه چنین اتفاقی برای یک امریکایی دیگر – لانس آرمسترانگ دوچرخه‌سوار بدنام تیم ملی ایالات متحده – نیز رخ داده است!).

به دنبال موفقیت خیره‌کننده فیلم فرانسوی «آرتیست» در رقابت اسکار 2012 و کسب جوایز اصلی آکادمی، نیکلا سارکوزی با اهدای نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه به واینستاین از این تهیه‌کننده سرشناس تقدیر کرد. کمپانی واینستاین تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده داشت. او در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش‌بینی کرده بود فیلم «آرتیست» آغازگر دورانی طلایی در سینمای فرانسه خواهد بود.

بیش از ده‌ها زن در طی ده روز گذشته، اتهاماتی را مبنی بر تجاوز، آزار و اذیت و تعرض جنسی علیه تهیه‌کننده سرشناس هالیوود مطرح کرده‌اند. بازیگرهای زن فرانسه از جمله کسانی هستند که واینستاین را متهم به آزار و اذیت جنسی کرده‌اند.

لازم به یادآوری است هاروی واینستاین که در دوران مدیریتش در میراماکس و واینستاین کمپانی، از ساخت فیلم‌های انگلیسی مانند «شکسپیر عاشق» و «سخنرانی پادشاه» حمایت کرده، از سوی آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون بریتانیا نیز تعلیق شده است.
 
بالا