چند مورد هست به بايد خدمت اين کارمند شرکت سميع رايان در مورد حرفهاش بگم.
اولا در مورد فروش اين بازی، بله درست است که زياد فروش کرده، من هم يکی از اون احمق هايی هستم که بازی رو خريدم، ولی اگه می شد پس داد خيلی خوب بود چون فروش بازی صفر می شد.
در مورد اينکه انجين بازی ايرانيه :
برنامه اصلی بازی با Delphi نوشته شده و رابط های کاربر همگی بصورت فايل های Flash هستند که در اين پنجره های delphi قرار گرفته اند، در نتيجه حتی برنامه نويسان (اگر برنامه نويسی داشته باشه) حتی زحمت يک سيستم user interface ساختن هم به خودشون ندادن.
جالب اينجاست که وقتی شخصيت اول رو برای بازی انتخاب می کنيم (همون مرحله که سنگ سبز می شه) کلا يک EXE ديگه اجرا می شه و در واقع يک موتور ديگه هست.
اسم اون موتور هم که در اون استفاده کردين GLScene هست که يک موتور نسبتا ضعيف سورس باز تحت delphi هست اين هم آدرسش :
http://www.glscene.org/
در ضمن مثل اينکه حتی همون فايل EXE هم متعلق به شرکت شما نيست چون با روش های HACK ای اسم هاش رو تغيير دادين و جالب اينجاست که اون فايل رو به طور جداگانه اجرا می کنيم يک راست می ره تو بازی و اصلا احتياجی به منو های بازی نيست.
وقتی بازی دوم رو انتخاب می کنيم (در شهر) اون ديگه از اولی بدتره و يک موتور ديگه رو اجرا می کنه، و در واقع نه مديريت صحنه ای داره نه هيچ افکت خاصی واسه همين هم هست که يک خيابون رو بيشتر نميشه بالا پايين کرد چون در واقع موتوری در کار نيست و توانايی رندر کردن صحنه های بزرگ و با کيفيت رو نداره.
در مورد باگ های بازی هم بايد گفت که اينقدر تعداد اين باگ ها زياد هست که در يک صحنه از بازی نميشه يک جا همه رو شمرد، حتی به ظاهر "موتور" بازی نمی تونه اشياء Transparent که از مبانی برنامه نويسی سه بعدی هست رو درست بکشه.
CD دوم هم که دوباره يک موتور ديگه هست و در واقع MOD شده (و هک شده) بازی NFS4 هست.
اين هم از خصوصيات تکنيکی و "موتور ملی" اين بازی. يادمه رئيس اين شرکت در مجله همشهری جوان يک بار گفت برای موتور اين بازی 1.5 ميليون خط کد نوشته شده، دوست دارم بدونم اين 1.5 ميليون خط کد کجا قايم شده.
در مورد صداهای بازی هم حداقل اش اين بود که صدای Ding ويندورز و امثال اونهارو به عنوان صداهای وسط بازی انتخاب نمی کرديد.
در مورد انيميشن های بازی هم که ديگه حرفی برای گفتن وجود نداره کاملا مشهود هست که مدل ها رو (دادش سيا و يک سری در و پيت ديگه) رو از شرکت سازنده تیليغات (وابسته به نيرو انتظامی) دريافت کرديد و به ناشی ترين وضع ممکن اونهارو حرکت داديد، فقط يک بار دموهای وسط بازی رو ببينيد تا به ناشی گری ها و خطاهای زيادش پی ببريد، اين نشون دهنده اين هست که حتی در زمينه کارکردن با 3dsmax هم هيچ حرفی برای گفتن نداره، و يکی که چند ماه max کار کرده باشه از اين بهتر در مياره.
حتی Artist های اين بازی نمی تونستن بافت های بازی رو درست در مراحل قرار بدهند تا همشون کش نيايند و کج و کوله نباشند.
و حالا می رسيم به تبليغات در بازی که مشهود ترين مورد در بازی هست، در و ديوار پر از تبليغات هست و انگار که داريد اين مجله های تبليغاتی که در خونه مجانی مياد رو ورق می زنيد. يک جا از بازی رو پيدا نمی کنيد که تبليغی قرار نداده باشند. فکر می کنيم جز اون 2 ميليارد تومن ، 1 ميليارد تومن هم از بابت تبليقات پول گرفتن.
در مورد اينکه اين بازی شروع هست : اولا شروع نيست شرکت های ديگه قبل از شما بازی سه بعدی ساختن که خيلی هم بهتر هست مثل quest of persia، ولی حداقل اميدواريم که يک پايان برای شرکت شما باشه.
در مورد اينکه قفل اش شکسته نمی شه، و 100 تا قفل داره : "ميمون هر چی زشت تر بازيش بيشتر" ، آخه کی مياد اين در و پيت رو قفلش رو بشکنه ؟ هر کی يک بار بگيره می فهمه چی رفته تو پاچش، ديگه احتياجی به قفل شکستن نيست