برگزیده های پرشین تولز

بازی های ويدئويی فعاليت ذهن را کاهش می دهند

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
بازی های ويدئويی فعاليت ذهن را کاهش می دهند

تحقيقات به عمل آمده توسط يک محقق ژاپنی نشان می دهد، بازی های ويدويی باعث نا آرامی و عصبانی شدن سريع اشخاص می شود.
در تحقيق انجام شده توسط پروفسور Akio Mori ، افرادی که مدت زمان زيادی را به اين نوع تفريح اختصاص می دهند، دارای فعاليت های مغزی کمتری در قسمت جلويی مغز، يعنی قسمت مربوط به احساسات و خلاقيت می باشند.
در ضمن اين تحقيق نشان می دهد که حتی پس از کنار گذاشتن اين بازی ها توسط افراد، باز هم فعاليت مغزی آنها بازيابی نشده است. پروفسور ، 240 نفر از افراد بين 6 تا 29 سال را در اين تحقي مورد بررسی قرار داد و آنها را توسط امواج بتا ( نشان دهنده واکنش ها در جلو مغز ) و امواج آلفا ( نشان دهنده استراحت مغز ) از هم جدا کرد.
او افراد را به چهار دسته کلی تقسيم کرد :
- عادی (Normal)
- بصری (Visual)
- نيمه بازی ويدئويی (Half-Videogame)
- بازی ويدئويی (Videogame)
امواج بتا در دسته اول بسيار بيشتر از امواج آلفا بود و فقط وقتی به بازی های ويدئويی مشغول می شدند، اين نسبت کمی تغيير می کرد.
در افراد Half-videogame امواج بتا و آلفا به سختي برابری می کردند و در هنگام بازی کردن، امواج آلفا بر امواج بتا چيره می شدند. اين دسته از افراد کسانی هستند که 1 تا 3 ساعت در روز و 3 تا 4 روز در هفته را به بازی کردن مشغول هستند. امواج بتا در افراد Videogame نزديک به صفر بود و هنگامی که بازی کردن را کنار می گذاشتند، به سختی می توانستند از قسمت جلويی مغز خود استفاده کنند.اين دسته از افراد کسانی هستند که بين 2 تا 7 ساعت در روز مشغول بازی کردن هستند. بسياری از افراد دسته آخر، بيان می کنند که خيلی سريع عصبانی می شوند و به راحتی با دوستان خود کنار نمی آيند.
پروفسور Mori می گويد: " من می خواهم مردم را از کيفيت بازی های ويدئويی و زمانی که جوانان به بازی کردن می گذرانند که در واقع سالهای رشد عواطف آنها است آگاه کنم ."

پروفسور Mori معتقد است جرينهای عصبی بينانی و احساسات در هنگام بازی کردن جا به جا می شوند و اين باعث پايين آمدن پروسه فکر کردن می شود. در ضمن تحقيقات نشان می دهند، اين حالات به صورت مزمن بعد از بازی کردن باقی می مانند. ضمن اينکه افراد Visual که بيش از حد به تفريح با وسايلی همچون تلويزيون مشغول هستند، به مرور زمان مغزی همچون مغز افراد Videogame می يابند.
پروفسور Mori می گويد : " بيشتر بازی های ويدئويی باعث تحريک حس واکنش و وجود احساسی از ترس می شوند و اين عوامل تاثير مستقيم بر روی عصب های خود مختار خواهند داشت. در دوران کودکی، بهترين انتخاب، بازی کردن در بيرون با دوستان می باشد، نه بازی های ويدئويی.
 

mammad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 مارس 2003
نوشته‌ها
852
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
NoWhere Abad
راست گفته.هر چند من خيلي عصبي نيستم اما اين جملش درسته:"قسمت مربوط به احساسات " درست كار نميكنه!!!
 

MohammadR

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2004
نوشته‌ها
2,613
لایک‌ها
10
سن
33
محل سکونت
Tehran
از مضرات بازي زياد شنيدم اما مگه ميشه ترك كرد؟
 

rammstein_persia

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 می 2003
نوشته‌ها
1,094
لایک‌ها
19
البته من مطمئنم حسنهاي زيادي هم داره كه تو هيچ مورد ديگه شايد اينها اينجور عملي كسب نشه.مثلا منطقي و بدور از احساس تصميم گيري كردن يا درك اهميت برنامه ريزي و حساب شده جلو رفتن تو همه موارد.كه اينها بنظر من خيلي مهمه.
يا فعال تر شدن مغز (كه اينو هم من يه ججا يه مقاله توپ دربارش خوندم)
مسلما اينها تو همه سبكهاي بازي هم آموزش (غير ارادي) داده نميشه..اما ناخودآگاه اينها ميره تو ذهن و نحوه زندگي آدم.
اما ضرر هايي هم داره از اون جمله كم تحملي و كم تحركي! و همينطور تا حدي از بين رفتن احساسات رو من قبول دارم با بازي كردن زياد اينها ممكنه بوجود بياد.
بيشتر اينها چه حسنها و چه ضرر هاش به نظر من تو روحيه و طرز فكر هست.و در دراز مدت .حداقل اونهاييش رو كه من تجربه كردم.و نه چيزهاي مسخره اي كه تو تلويزيون و روزنامه ها آدمهاي بي اطلاع مينويسن.(و همه بارها شنيديم)

در كل بنظر من حسنهاش بيشتر و مهمتر از ضرر هاشه.و بعضي از ضرر هاش به نظر من خوب هم هست!
 

Kako

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
9
سن
43
خوب همه ما میدونیم برا چی داریم بازی میکنیم نه ؟ برا اینکه هیچ چیز دیگه ای به این اندازه لذت بخش و هیجان آور نیست !
خوب سیگاری ها چرا سیگار میکشند ؟ اون چه سودی داره که سر تا پا ضرره ! چون راحتشون میکنه (احتمالا و بقول خودشون ) .
هیچ چیزی هم که کاملا بی ضرر باشه وجود نداره ! (شما سراغ دارین ؟ )
(رمشتاین با تو نبودم سیگار رو ها ! این آقا هه کیه تو آواتارت داره سیگار میکشه ؟ میدونم ترک عادت موجب مرض است . منم این عادت چوب گوشه لب جویدن رو نمیتونم ترک کنم دیگه !!! 24 ساعتیه ! )

منم با قسمت احساسات موافقم . و این رو جزو محاسن میدونم نه معایب !
 
بالا