برگزیده های پرشین تولز

باشکوه ترین معبد بانکوک ، معبد وات فو

p.farrhad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آگوست 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
سن
57
معبد وات فو بزرگترین و قدیمی ترین معبد در بانکوک است. بودای بزرگی در 46 متر طول و 15 متر ارتفاع قرار در آنجا قرار دارد، و از نقاط مختلف تایلند برای پرستش این بودا به اینجا می آیند.

برای دیدن تور تایلند ، تور استانبول و ... از سایت گردشگری تورنت بازدید کنید.



تاریخ معبد وات فو

معبد وات فو از روی معبد بازسازی شده وات فودخام Wat Phodharam در سال 1788 ساخته شد. این کار در زمان سلطنت پادشاه راما III (1824-51) تمدید شد و دوباره در سال 1982 بازسازی شد.

وات فو زادگاه ماساژ سنتی تایلندی است. حتی قبل از تاسیس معبد، این مرکز برای آموزش طب سنتی تایلندی بود و مجسمه ها نشان دهنده یوگا هستند.

در طی پادشاهی راما III، پلاکهایی که با متون پزشکی نوشته شده بودند، در اطراف معبد قرار گرفتند و در سال 1962 یک مدرسه برای طب سنتی و ماساژ در آنجا ایجاد شد.

1535797584.jpg


استراحت کنید

اولین چیزی که به محض ورود به این مجموعه به ذهن می رسد استراحت است ، در حالی که وات فو معبد شلوغی است .

در اطراف معبد ساختمان هایی وجود دارد که نماد بودا در آن قرار دارد . همه جا با تزئینات رنگارنگ و گلهای زیبا مزین شده است . در محوطه باغ درختان بونسای کاشته شده است ، از میان شکاف سنگ ها گل های ارکیده روییده است و آبشار ها و آبنماهای زیبایی در این باغ قرار دارد.

در این میان مجسمه هایی از بودا با حکاکی های بسیار ظریف وجود دارد و در ورودی و خروجی معبد هم مجسمه های بزرگی برای محافظت از معبد گذاشته شده است .

1535784265.jpg


در معبد وات فو چه چیزی می بینیم؟

مجتمع وات فو شامل ترکیب دو محوطه است که به وسیله سانامچای Sanamchai Road جاده شمال-جنوب به جاده شرق به غرب تقسیم شده اند. در قسمت مرکز شمالی مجسمه بودا و مدرسه ماساژ کاملا مشخص است.

و در قسمت دیوارهای جنوبی، Tukgawee، صومعه راهبان بودایی و محل اقامت و مدرسه آنها است.

وات فو بزرگترین و قدیمی ترین معبد در بانکوک است و بیش از 1000 تصویر بودا، بیش از هر معبد دیگر در کشور است.

بدن مجسمه بودا بزرگ با پوشش طلا پوشیده شده است و چشمان و کف پا بودا با مروارید تزئینی شده است. پایین پاهای بودا با سبک های چینی و هندی تزئین شده است.

1535760561.jpg


بایدها و نبایدها در این معبد

دیدن از این معبد اغلب در تورهای گردشگری نیم روزی بانکوک هست.

لباس بازدید کنندگان نباید شلوار کوتاه باشد و خانم ها باید لباس پوشیده به تن کنند.

1535775475.jpg


1535790607.jpg
 
بالا