برگزیده های پرشین تولز

بالاخره كار خود را كردند

وضعیت
موضوع بسته شده است.

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
35
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
دوستان همانطور كه ميدونيد چند وقت پيش قرار بود يك زن و مرد در تاكستان س ن گ س ا ر بشوند كه با مخالفت گسترده فعالان حقوق بشر اين كار انجام نشد.........اما اينطور كه به نظر مياد انجامش دادند

س ن گ س ا ر یک مرد در ایران

در حالی که مقامات قضائی ایران بیست روز پیش اعلام کرده بودند که اجرای حکم س ن گ س ا ر یک زن و مرد در این کشور متوقف شده، سخنگوی قوه قضائیه ایران امروز اعلام کرده که حکم س ن گ س ا ر در مورد مردی که در این پرونده مجرم شناخته شده بود اجرا شده است.

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفته: "بنا بر این نبوده که چنین احکامی به این شکل اجرا شود و دستور توقفی که از سوی رئیس قوه قضائیه صادر می‌ شود برای دقت لازم از سوی قضات در صدور و اجرای چنین احکامی است اما در این مورد چون حکم قطعی شده بود در مورد آقا اجرا شد اما در مورد خانم فعلاً متوقف است".

حکم اعدام این زن و مرد را دادگاهی در شهرستان تاکستان در استان قزوین صادر کرده و آن گونه که در برخی گزارشها آمده، روز یکشنبه گذشته، رئیس دادگستری استان قزوین به تهران احضار و از وی توضیح خواسته شده که چرا حکم سنگسار با وجود دستوری که رئیس قوه قضائیه صادر کرده بود به اجرا در آمده است.

روزنامه اعتماد نوشته که رئیس دادگستری استان قزوین توضیح داده که اجرای حکم بدون اطلاع وی صورت گرفته و قاضی اجرای احکام تاکستان خودسرانه حکم س ن گ س ا ر را اجرا کرده است.


حکم س ن گ س ا ر در مواردی صادر می شود که فردی متأهل با فرد دیگری غیر از همسر خود رابطه جنسی برقرار کند و این رابطه با شهادت چهار شاهدی که دادگاه آنان را عادل تشخیص دهد یا چهار بار اعتراف فردی که مرتکب این عمل شده، ثابت شود.

زن و مردی که به س ن گ س ا ر محکوم شده و این حکم در مورد یکی از آنان اجرا گردیده جعفر کیانی و مکرمه ابراهیمی نام دارند و اهل روستای آقچه از توابع شهرستان تاکستانند.

آن گونه که در گزارشها آمده، مکرمه خانواده خود را ترک کرده و بدون اینکه از همسر خود طلاق بگیرد، چند سال با جعفر زندگی می کرده و از وی یک کودک هم دارد.

با شکایت همسر مکرمه، جعفر و سپس مکرمه دستگیر می شوند و آن گونه که برخی مطبوعات تهران نوشته اند، جعفر تا پنجشنبه گذشته که حکم سنگسار در مورد او اجرا شده یازده سال در زندان به سر برده است.

چند هفته پیش که خبر صدور حکم س ن گ س ا ر برای این زوج و اجرای قریب الوقوع آن منتشر شد، فعالان حقوق بشر حرکت گسترده ای در رسانه ها برای جلوگیری از اجرای حکم به راه انداختند و حتی وزارت امورخارجه نروژ نیز رسماً به جمع اعتراض کنندگان پیوست.

اجرای سنگسار در ایران در حالی صورت گرفته که مقامات قضائی ایران سالهاست تأکید می کنند که با اینکه این مجازات همچنان در قوانین ایران وجود دارد و برخی دادگاهها نیز در مواردی افرادی را به این مجازات محکوم کرده اند اما در نهایت این مجازات به اجرا درنیامده و طی سالهای اخیر کسی س ن گ س ا ر نشده است.
 

buyur

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2007
نوشته‌ها
39
لایک‌ها
0
اگر اعدام و سنگسار نکنن ایران رو دزد و قاتل و فاسد برمیداره
 

@gh@m@hdi

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2006
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
219
محل سکونت
فعلا پشت شیشه مونیتور شما
عجب پس هنوز س ن گ س ا ر هست

تایید می شه!
توی کشور های اروپایی کلی قوانین مسخره دارند...توی یکی از ایالت های آمریکا(یادم نیست کجا!) هر کی 3 بار دزدی کنه حبس ابده
خوب برای خیلی ها هم سنگشار کمه!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا